מסעדה מסעדה על חוף ים

הכל טוב !!

משתמש פעיל
יש איזו תפיסה הפוכה בנושא.
אמנם, הלכתית יש מושג כזה שאדם שקיבל מזון מסוים או התארח אצל מי שפחות מחמיר כמוהו ויש סיבה רצינית לאכול אצלו וכדו' [כגון: הורים לבעלי תשובה] אז התירו.
ואל תשאל אותי למקור - יש, ויגעת ומצאת - תאמין.
אני שמעתי בשם רב גדול שאמר לגבי בחורי ישיבות שיכולים לאכול בישיבה גם אם זה לא ההכשר שאוכלים בדיוק בבית
 

ספריי שלג

משתמש צעיר
בקפה קפה ברידנג יש כשרות של הרב מחפוד
אני שאלתי את המשגיח ממטעמו שם לגבי הירקות ואמר לי שהכל של אפרתי
אם זה חשוב לכם תוכלו לברר על עוד מוצרים.
 

שרי :)

משתמש פעיל
יש כזה דבר, מידיעה.
גם אני גם יודעת,
השאלה שלי עד כמה זה נפוץ ?
[אבל באמת זה תלוי -ביראת שמים של הבן אדם, -כי מה ההבדל? כל מה שנכנס לפה צריך בדיקה ולא משנה מנין הוא הגיע.. אבל לא זה הענין פה]
1. אני לא נכנסת עכשיו לפולמוס השקפתי בנושא יראת שמיים, אני מדברת על מציאות שקיימת... ועל כן שאלתי
2. ולגבי ההבדל ? ( שוב אולי זה מתאים לפתוח על זה נושא כשלעצמו.... על השאלה הזאת עוד לא קיבלתי תגובות לבינתים.... )
וההבדל, אני חושבת שישנם הרבה משפחות ואולי אפילו אחוזים גבוהים בציבור שלנו שזה שהוא לא אוכל הכשר כזה או אחר זה לא בגלל שפעם הם עשו חקירה מדוייקת ומעמיקה על כל גופי הכשרות והחליטו מה הם הכשרויות שהם סומכים ואלו כשרויות שהם פחות סומכים עליהם וכו' אלא בהרבה משפחות חרדיות (בכל אופן לדעתי... וממה שאני קצת כן מכירה...) זה מה שהם רגילים משנים עברו ממה שהיה נהוג אצל ההורים שלהם.... זאת אומרת לא שאצלם זה דבר אסור אלא סוג של מנהג כזה..
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....;)אלא ממש דרך וכיוון בהלכות ומנהגים,
ואני מבינה שאולי זה לא 100% ההשוואה הזאת ספציפית,
אבל מאמינה שישנם כאלו משפחות שמהסיבה שכשרות זה יותר עניין של מנהג, מקילות בזה יותר במקרים מסויימים......
ואני לא חושבת שזה קשור כ"כ למשפחות שחסרות ביראת שמיים...

לידיעתך אצלנו זה דווקא הפוך
סטיסטית אתה לא מהמיועדים לפגישה העסקית הזאת :)
במסעדות יש הרבה יותר בעיות הלכתי (ע"פ רבני כשרות) ולכן דווקא שם אנחנו מחמירים יותר ...
אם סומכים על רבני כשרות זה מתחלק באיזה מקומות סומכים ואיפה לא ?
מסכים איתך בנוגע להתארחות
וגם יותר מצוי בפסח שמקילים בחומרות בשביל כבוד השני ואין כאן המקום להאריך
אבל לא נראה לי שמדובר על מסעדות
כנראה שהיו לי מידי הרבה עצירות עד להשלמת התגובה ובינתים הקדימו אותי:)
וגם יותר מצוי בפסח שמקילים בחומרות בשביל כבוד השני ואין כאן המקום להאריך
אבל לא נראה לי שמדובר על מסעדות
1. זה שמקילים בפסח הסיבה היא משום כבוד השני ?:unsure: וואותם משפחות שמקילות בפסח גם כשהחברה מהעבודה תביא איזה שוקלד בהכשרטוב אבל שבד"כ כל השנה לא אוכלים, הם יקלו בשביל הכבוד של השני ?
אם כך מה זה שונה ממסעדה ?
 
נערך לאחרונה ב:

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
גם אני גם יודעת,
השאלה שלי עד כמה זה נפוץ ?

1. אני לא נכנסת עכשיו לפולמוס השקפתי בנושא יראת שמיים, אני מדברת על מציאות שקיימת... ועל כן שאלתי
2. ולגבי ההבדל ? ( שוב אולי זה מתאים לפתוח על זה נושא כשלעצמו.... על השאלה הזאת עוד לא קיבלתי תגובות לבינתים.... )
וההבדל, אני חושבת שישנם הרבה משפחות ואולי אפילו אחוזים גבוהים בציבור שלנו שזה שהוא לא אוכל הכשר כזה או אחר זה לא בגלל שפעם הם עשו חקירה מדוייקת ומעמיקה על כל גופי הכשרות והחליטו מה הם הכשרויות שהם סומכים ואלו כשרויות שהם פחות סומכים עליהם וכו' אלא בהרבה משפחות חרדיות (בכל אופן לדעתי... וממה שאני קצת כן מכירה...) זה מה שהם רגילים משנים עברו ממה שהיה נהוג אצל ההורים שלהם.... זאת אומרת לא שאצלם זה דבר אסור אלא סוג של מנהג כזה..
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....;)אלא ממש דרך וכיוון בהלכות ומנהגים,
ואני מבינה שאולי זה לא 100% ההשוואה הזאת ספציפית,
אבל מאמינה שישנם כאלו משפחות שמהסיבה שכשרות זה יותר עניין של מנהג, מקילות בזה יותר במקרים מסויימים......
ואני לא חושבת שזה קשור כ"כ למשפחות שחסרות ביראת שמיים...


סטיסטית אתה לא מהמיועדים לפגישה העסקית הזאת :)

אם סומכים על רבני כשרות זה מתחלק באיזה מקומות סומכים ואיפה לא ?
זה תלוי מאוד במה מדובר
לדוגמה:
לאשכנזים אסור ע"פ הלכה לאכול את השחיטה של הבית יוסף
ולספרדים אסור לאכול אפיה שנעשה ע"פ הרמ"א

יש כאלו שלצערינו מקילים בזה מחוסר ידיעה אבל זה אסור ע"פ ההלכה הבסיסית
לכן מסעדה בשרית לאלו שמקפידים לא לאכול ע"פ שחיטת הבית יוסף זה הרבה יותר גרוע מלאכול אצל השני בפסח....
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
2. ולגבי ההבדל ? ( שוב אולי זה מתאים לפתוח על זה נושא כשלעצמו.... על השאלה הזאת עוד לא קיבלתי תגובות לבינתים.... )
לא חושב.
וההבדל, אני חושבת שישנם הרבה משפחות ואולי אפילו אחוזים גבוהים בציבור שלנו שזה שהוא לא אוכל הכשר כזה או אחר זה לא בגלל שפעם הם עשו חקירה מדוייקת ומעמיקה על כל גופי הכשרות והחליטו מה הם הכשרויות שהם סומכים ואלו כשרויות שהם פחות סומכים עליהם וכו' אלא בהרבה משפחות חרדיות (בכל אופן לדעתי... וממה שאני קצת כן מכירה...) זה מה שהם רגילים משנים עברו ממה שהיה נהוג אצל ההורים שלהם.... זאת אומרת לא שאצלם זה דבר אסור אלא סוג של מנהג כזה..
אמת.
או שניזונים משמועות כמו רוב ככל הציבור.. כי מי באמת יודע מה קורה בתוך המטבח של כל מסעדה או במשחטה של כל כשרות. כל אחד סומך על רבו בעיניים עצומות שזה ההכשר/המקום הכי מהודר, והאמת, טוב שכך! כי על זה חונכנו "עשה לך רב והסתלק מן הספק".
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....;)אלא ממש דרך וכיוון בהלכות ומנהגים,
להלכה יתכן וזה נכון, אבל באופן שיטתי לנהוג כן - לדעתי העניה זה חוכא ואיטלולא ובפרט בפסח!
אבל מאמינה שישנם כאלו משפחות שמהסיבה שכשרות זה יותר עניין של מנהג, מקילות בזה יותר במקרים מסויימים......
ואני לא חושבת שזה קשור כ"כ למשפחות שחסרות ביראת שמיים...
כשרות ענין של מנהג? הנהגה לא נכונה.
אלא לענ"ד כמו שכתבתי בתחילת הדברים.
 

מקצה הארץ-:)

משתמש מקצוען
זה תלוי מאוד במה מדובר
לדוגמה:
לאשכנזים אסור ע"פ הלכה לאכול את השחיטה של הבית יוסף
ולספרדים אסור לאכול אפיה שנעשה ע"פ הרמ"א

יש כאלו שלצערינו מקילים בזה מחוסר ידיעה אבל זה אסור ע"פ ההלכה הבסיסית
לכן מסעדה בשרית לאלו שמקפידים לא לאכול ע"פ שחיטת הבית יוסף זה הרבה יותר גרוע מלאכול אצל השני בפסח....
מחילה מכת"ר
טעות!! טעות!! טעות!!
שחיטת בית יוסף היא השחיטה המהודרת ביותר (!) לפי שלשיטתו לא בודקים וממשמשים בסירכות הקיימות בריאות הבהמה כדעת הרמ"א ושבני אשכנז הולכים בעקבותיו.
כלומר הרמ"א מיקל יותר במשמוש הסרכות לכן מה שאצל האשכנזים כשר (לא חלק) אצל הספרדים זה טרף. ולהיפך מה שאצל הספרדים כשר חלק (בלי סרכות) זה מהודר ביותר לאשכנזים.
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
מחילה מכת"ר
טעות!! טעות!! טעות!!
שחיטת בית יוסף היא השחיטה המהודרת ביותר (!) לפי שלשיטתו לא בודקים וממשמשים בסירכות הקיימות בריאות הבהמה כדעת הרמ"א ושבני אשכנז הולכים בעקבותיו.
כלומר הרמ"א מיקל יותר במשמוש הסרכות לכן מה שאצל האשכנזים כשר (לא חלק) אצל הספרדים זה טרף. ולהיפך מה שאצל הספרדים כשר חלק (בלי סרכות) זה מהודר ביותר לאשכנזים.
לא אתווכח בנושאי הלכה כי עדיין לא הוצאתי היתר הוראה בעניין זה
כתבתי מה שידוע לי
אבל הרעיון מובן
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
מה שאשכנזים (חלקם..) לא אוכלים כשרות ספרדית. משום שלא סומכים ועוד שלל תירוצים..
לא מסכים איתך, סתם נחיתות.... ממש לא תירוצים בעלמא
אתה רואה שבחלבי הרבה אשכנזים סומכים על כשרויות ספרדיות
ולא כאן המקום להאריך בעניין
 

שרי :)

משתמש פעיל
יכול להיות שבבשרי זה יותר משמעותי אבל בטופי או סוכרייה זה גם עניין הלכתי ?
או יותר עניין של מנהג שיכול יותר להיות שמשתנה לפי הנסיבות
אני שמעתי בשם רב גדול שאמר לגבי בחורי ישיבות שיכולים לאכול בישיבה גם אם זה לא ההכשר שאוכלים בדיוק בבית
אולי כדאי היה לציין בתגובה את שם הרב
וא"כ מה זה שונה ממסעדה מבחינה הלכתית ?
נכתב ע"י שרי :):
אולי כמו אלו שנוהגים בפסח בעיקרון הרבה החמרות אבל כשהם בבית אחר בסעודה אצל מישהו אחר הם אוכלים מה שהם לא היו אוכלים סתם כך בחיים בפסח אצלם בבית
ונימוקם בידם שנכון שהם בעיקרון מחמירים יותר אבל הם לא נוהגים זאת כשהם מתארחים לסעודה בבית אחר וכיוצא בזה.... ובכל אופן ממה שאני ראיתי זה לא איזה טענה שהם אומרים אותה כזה בחשאי לא כשהילדים שומעים ....;)אלא ממש דרך וכיוון בהלכות
ומנהגים,
להלכה יתכן וזה נכון, אבל באופן שיטתי לנהוג כן - לדעתי העניה זה חוכא ואיטלולא ובפרט בפסח!
אבל מה לעשות שישנם המוןןןןןן כאלו ?!
היהדות פשטה רגל- בעיניך ?

אתה רואה שבחלבי הרבה אשכנזים סומכים על כשרויות ספרדיות
ולא כאן המקום להאריך בעניין
סומכים בד"כ או רק שזה מגיע למסעדה חלבית אז הם סומכים ?
 

עדיה שיר

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בלת"ק
מסעדת "אריסטו" בגן הלאומי קייסריה על חוף הים.
מסעדת חלבית, איטלקית מטורפת!
הכשר בית יוסף.
אווירה פסטורלית, מרגיעה, נעימה ומדהימה!!
אוכל איכותי, טעים ברמות וטרי כל כך!
הכל טעים שם. כל סלט-סלט. הכל כל כך מוקפד ומונגש. נקי ונעים!
הים שם רק מוסיף לאווירה. המקום עצמו נקי מפריצות. אני חוזרת משם כל פעם בן אדם אחר (ואני סולדת ממסעדות באופן כללי)
מומלץ!
 

המוכשר !!!

משתמש מקצוען
יכול להיות שבבשרי זה יותר משמעותי אבל בטופי או סוכרייה זה גם עניין הלכתי ?
או יותר עניין של מנהג שיכול יותר להיות שמשתנה לפי הנסיבות

אולי כדאי היה לציין בתגובה את שם הרב
וא"כ מה זה שונה ממסעדה מבחינה הלכתית ?


אבל מה לעשות שישנם המוןןןןןן כאלו ?!
היהדות פשטה רגל- בעיניך ?


סומכים בד"כ או רק שזה מגיע למסעדה חלבית אז הם סומכים ?
אלו שסומכים סומכים על הכשרות ובבשרי יש שוני הלכתי בסיסי ולכן לא אוכלים את זה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה