"מי שאוכל בעמידה יהיה לו רגליים שמנות" - מחפשת "אמירות" בסגנון

Datarecover

משתמש רשום
נכתב ע"י yosher2005;2443908:
כשקופצת העין - אמורים להגיע אורחים
נכון לגמרי
בספר הרכוס לרב האי גאון (שחי לפני 1000 שנה - בזמן הגאונים כמובן) כתוב:
"ומי שיפרכס עור שתחת עין הימין ימצא אדם בא מרחוק"
 

Datarecover

משתמש רשום
נכתב ע"י ינשופי;2444142:
יש לזה מקור הלכתי- בעבר לא העבירו תינוקות מחשש שילכלכו את האוכל בדיוק באותו רגע... כך נפסק להלכה.
ואני חשבתי שהמקור הוא בפנקס חברא קדישא בודפשט הונגריה
מעשה בחבורה שישבו לאכול סביב שלחן אחד, והיה סיר חם באמצע השלחן, והעבירו תינוק אחד מעל השלחן ונפל לסיר הרותח, נמנו וגמרו שבעה טובי העיר וגזרו בחרם חמור, לבל יהין איש חלילה להעביר תינוק מעל השלחן, מעתה ועד עולם. ;)

איפה המקור בהלכה ?
 

זהבוש

משתמש מקצוען
נורא מעניין איזו תחפושת את מכינה משלל המיתוסים.
תשתפי אותנו?
 

Datarecover

משתמש רשום
נכתב ע"י תמר 85;2444129:
לא להעביר סכין ביד לאדם אחר (זה מעביר את המזל :()
המקור לזה:
בשם הבעש"ט שסכין אין נותנים במתנה שסכין רומז לפרנסה וכמו שאין להשאיל ארנק (בב"מ כז: ) שהוא מוכר מזלו כנו כן אין ליתן סכין לחבירו ולכן...
 

Datarecover

משתמש רשום
נכתב ע"י ללי הופמן;2444145:
אם רואים חתול שחור בלילה- יקרה לך משהו נורא ביום. חלילה.
המקור (חצי רק) מסידור היעבץ
הרואה חתול (בחלום D ) יזכה למלבושים נאים (ר"ה) ויש אומרים מיתה נקנסה עליו מן השמים וניצל ממנה
 

ההדס

משתמש פעיל
איור וציור מקצועי
מאיפה המקור לאסוף את הלכלוך אחרי בטיאטוא?
זה נשמע קצת כמו משהו שאמא אומרת לתורנית העצלנית:D
 

Yisrael

משתמש פעיל
נכתב ע"י אנוכי;2444466:
יש כאן בלבול בין הלכה להנהגה,
לא נפסק להלכה שאסור להעביר מעל שולחן, אך כך נהוג,
הלכה היא שנשים אינן שותות מיין הבדלה, ונהגו לספר להן ע"כ סיפורים "מסמרי שיער"

אהבתי את כפל המשמעות ב"מסמרי שיער"...
 

טובה ע

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
נכתב ע"י chani t;2443871:
מי שעומד עם מטריה מתחת לגג יהיה גמד או יהיה לו חתן גינגי
אם עוברים מעל תינוק צריך לחזור בחזרה כי הוא לא יגדל

נכתב ע"י חוי ג;2444133:
אם שתיים מדברים ביחד יהיה בעל גינגי
מכה במרפק- סימן לאורחים
אם לא אוספים את האשפה-הבעל יהיה קרח

נכתב ע"י ינשופי;2444138:
אם שתיים אומרות ביחד אותו משפט, הראשונה שאומרת "יהיה לך חתן ג'ינג'י" ניצלת מ"גורל" זה...
כשאשה אוכלת ונופל לה חתיכה סימן שבעלה רעב... (מעניין אם זה עובד גם הפוך...)
כשמגהקים- מישהו מדבר עלינו.
בת שמחזיקה נר הבדלה- ככל שתחזיק יותר גבוה כך יהיה לה חתן יותר גבוה.

אולי תסבירו לי מה כל כך רע בבעל ג׳ינג׳י?
 

שרה arch

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י טובה ע;2444985:
אולי תסבירו לי מה כל כך רע בבעל ג׳ינג׳י?

מי אמר שזה רע?
זה משפטים שכ הזמן אומרים ואין להם בסיס או מקור
גם מי שהסוגר של השרשת מקדימה זה אומר שהבעל חושב עליה-זה לא רע...
 

שרה arch

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י ההדס;2444880:
מאיפה המקור לאסוף את הלכלוך אחרי בטיאטוא?
זה נשמע קצת כמו משהו שאמא אומרת לתורנית העצלנית:D

למשפטים פה זה בלי מקור. זה הרעיון...
 

שרה arch

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י Datarecover;2444795:
נכון לגמרי
בספר הרכוס לרב האי גאון (שחי לפני 1000 שנה - בזמן הגאונים כמובן) כתוב:
"ומי שיפרכס עור שתחת עין הימין ימצא אדם בא מרחוק"

מעניין שאף פעם לא הגיעו אלי אורחים כשקפצה לי העין
 

בבוש

משתמש רשום
מי שמגרד לו בכף היד בפנים- סימן שיספור כסף
מי שמגרד לו בצד של כף היד -יבואו אורחים
ומי שמגרד בראש- האורחים כבר הגיעו
 

רשל

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מי שמנשנש הרבה ירד לו גשם בחופה.
 

דודסטו

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י שח מט;2444131:
בפרט להונגרים שבינינו.. (אין סבתא שתתן שיעבירו את הנכד שלה מעל שולחן... וגם לא אמא:D:D)

היום שיש טיטולים זה פחות חמור
 

משה צבי

משתמש רשום
נכתב ע"י רשל;2445144:
מי שמנשנש הרבה ירד לו גשם בחופה.


שמעתי פעם בהלצה כי מקורו כי החתן היה רטוב עד לשד עצמותיו, ואי מי שלא ידע לבטא ש' שמאלית, אמר באידיש: "ד' חתן איז א נעשער' והכוונה לנאסער = רטוב
 

bbh200

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
אצלינו אמרו מי שפותח מטריה בבית,, ירד לו גשם בחופה
 

מפרגנת

משתמש צעיר
נכתב ע"י מלכה א;2444695:
אם לילד הקטן במשפחה יש בצמיחת השערות בראשו שני קודקודים יהיו אחריו תאומים

ואם יש לצד ימין זה בן
ולצד שמאל זו בת
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  4  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה