התייעצות מי לדעתכם הולכת להיות העיר החרדית הבאה?

די

משתמש סופר מקצוען
אבל בני ברק תמיד תהיה 'העיר' ותהיה מבוקשת יותר, מבית שמש
מעניין למה היום המחירים בבית שמש ובני ברק כמעט אותו דבר, כלומר הביקוש כמעט אותו דבר, למרות שבבית שמש בנו יותר דירות מבני ברק כלומר ההיצע בבית שמש גבוה יותר.
תוא"י או אמריקאים ועוד בוודאי יעדיפו את בית שמש מבני ברק גם כיום וגם בעתיד.
 

די

משתמש סופר מקצוען
להם, באמת יהיה ביקוש.
יופי אז אתה מסכים שזו לא הכללה גורפת שיהיה לבני ברק ביקוש גבוה יותר מבית שמש.
יש גם הרבה חסידויות שמעדיפים בית שמש מבני ברק.
גם ליטאי קלאסי מי אמר שהם יעדיפו את בני ברק בגלל שיש שם יותר רבנים, אני לא חושב שזה שיקול קריטי בבחירת מקום מגורים איפה יש רבנים יותר חשובים (כמובן גם בבית שמש יש הרבה רבנים חשובים)
בכלל לא הבנתי איך אפשר לדעת היום מה יהיה בעתיד? אולי בעתיד יהיו יותר רבנים בבית שמש מבני ברק?
 

די

משתמש סופר מקצוען
מצוין, הבעיה היא שהיא בקצה העיר, לא נגיש תחבורתית לחפצים להגיע אליה מתוך העיר
אז אתה יכול לגור ברמה ד'.
חוץ מזה כמו שכל שכונות מרכז ירושלים מחוברות, גם רמה א' ג' ד' ה' רמת אברהם מחוברות עם כמעט 30,000 דירות כיום ובקרוב עוד יותר. כמו שבירושלים אתה אומר לנסוע מרמת שלמה לגאולה כך יותר קל לנסוע מרמה א' לרמה ד'.
 

די

משתמש סופר מקצוען
בני ברק נשארה העיר עם ריכוז חרדים גבוה בשטח קטן אחד, וזה ייתרון שאף אחד לא ייקח לה (עם כל חסרונותיה!)
בקיצור העיר החרדית הכי צפופה. לא רואה בזה יתרון בהנחה ובעיר מקבילה אפשר להגיע ממקום למקום באותו זמן ע"י תחבורה.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אז אתה יכול לגור ברמה ד'.
מה עזרת לי בזה? בסוף היא חלק מבית שמש הרחבה, כמו שתושב רמות חייב לצאת מידי פעם מהשכונה, ואין בה הכל.
מרמת א' לרמה ד' או מרמה ה' היא כבר למעלה משעה הליכה.
רמה ד' + ה' + ג' + א' = מייצגות פוטנציאל של 24,000 יח"ד (והמרחקים בה עצמה הם עצומים)
ו', קריה וחפציבה, ב' = 15,000 יח"ד נתח חשוב ביותר ככל שזה מפוצל פיזית מבית שמש דרום אין לה כבר שום ייחודיות
כמו שבירושלים אתה אומר לנסוע מרמת שלמה לגאולה כך יותר קל לנסוע מרמה א' לרמה ד'.
בוודאי שיש תוכניות כמו נת"צ או רכבת קלה. אני לא חושב שללכת ברגל שעה בבני ברק זה פיתרון, ובוודאי שנת"צ בבית שמש הוא פיתרון יותר טוב.
ממש לא קל להגיע מרמת שלמה לגאולה, אלא שבקרוב ייבנה כביש 22 שיפתור את הבעיה
וללא תוספת כבישים חדשים, שיהיו מיועדים אך ורק כדי לעבור מאורכה ולרוחבה, הנת"צ יהיה 'ברכה לבטלה'.
 

די

משתמש סופר מקצוען
מרמת א' לרמה ד' או מרמה ה' היא כבר למעלה משעה הליכה.
יש אוטובוסים
והמרחקים בה עצמה הם עצומים
גם המרחקים בתוך "מרכז ירושלים" שלך, עצומים.
ממש לא קל להגיע מרמת שלמה לגאולה, אלא שבקרוב ייבנה כביש 22 שיפתור את הבעיה
יפתור את הבעיה וילכו ברגל מרמת שלמה לגאולה? לא. יסעו באוטובוס. אז גם בבית שמש תסע באוטובוס.
וללא תוספת כבישים חדשים, שיהיו מיועדים אך ורק כדי לעבור מאורכה ולרוחבה, הנת"צ יהיה 'ברכה לבטלה'.
לא צריך להוסיף כבישים חדשים. אפשר לעשות נת"צ (או בהמשך רק"ל או שילוב) מתחנת רכבת בצפון דרך לוי אשכול, נהר הירדן, קישון, ישעיהו, אליהו הנביא, שדרות האמוראים. נת"צ נוסף דרך נהר הדן כביש 5 עד האמוראים. ככה אתה מגיע במהירות משכונה לשכונה או מקצה לקצה העיר.
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אז אתה יכול לגור ברמה ד'.
יש פה אשכולות נוספים על תח"צ, אבל הבנת היטיב את היתרון של בני ברק -קרבה של כמות גדולה של אוכלוסייה בקרבה רגלית! ובבני ברק מדובר ביותר מ40 אלף יח"ד ובכל רמת בית שמש החדשה זה לא יעבור את 25,000 (בעוד 20 שנה)
לא אוטובוסים, כל השאר היא רצוני להביע את החסרונות הנוספים של בית שמש, שיש כאלה שחושבים שפתרון נת"צ או רכבת יפתור את העומס בכבישים- ברור שלא. גם לא רמזורים ברחוב הרצוג לא יפתור את הפלונטר.
 

DDESIGN

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
מצוין, הבעיה היא שהיא בקצה העיר, לא נגיש תחבורתית לחפצים להגיע אליה מתוך העיר

הכוונה שלא נבנו כבישים המתאימים לגידול העצום של התושבים
למשל אין גישה לרכבים מנהר הדן לקישון (לבד מהכביש הרחב מאוד מאוד 'נחל ערוגות')
וכיכר לב הרמה הנהפך לצוואר בקבוק שרמזור לא תיתן לה תרופה
חוץ מהמחלף המתוכנן בצומת דן-צאלים-זכריה, אין שום תוכנית שתשפר את הנגישות בין חלקי העיר
(כמובן תקראו את כל זה עם מבט לעוד20 שנה)
בני ברק לעומת זאת סביר ללכת מצד לצד בפחות משעה הליכה
שואל באמת, למה לא תעבור לבני ברק ? לא עדיף מאשר להמשיך לגור בבית שמש ולקטר ?
 

די

משתמש סופר מקצוען
הבנת היטיב את היתרון של בני ברק -קרבה של כמות גדולה של אוכלוסייה בקרבה רגלית!
מצטער אבל שעה הליכה זה לא קרבה רגלית. אפילו 20 דק' הליכה בשמש לא.
יש כאלה שחושבים שפתרון נת"צ או רכבת יפתור את העומס בכבישים- ברור שלא
לא אכפת לי אם לרכבים פרטיים יהיה עומס בכבישים. תהיה אפשרות לנסוע באוטובוס בנת"צ במהירות. מי שיעדיף בכל אופן לנסוע ברכב פרטי בפקקים שיערב לו.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם אין פתרון בכבישים יהיה גם עומס על הנת"צים וכו'
בנתיב אחד יהיו רכבים פרטיים שיעמדו בפקק, ובנתיב שני יהיו אוטובוסים שיסעו מהר. לא רואה מה הקשר בין זה לזה. גם אם הרבה מנוסעי הרכב הפרטי יעברו לאוטובוסים לא יהיו עומס בנת"צ. באוטובוס מפרקי אחד יכולים להיכנס נוסעים של יותר מ100 רכבים.
 

'צחק

משתמש צעיר
באם הייתה לנו עירייה עם חשיבה המטיבה עם הציבור החרדי, היינו רואים מיצוי של המרחבים בבית שמש לטובת תוספת יח"ד לציבור החרדי,
במצב ההזוי היום, בו נסגרים הסכמי פיתוח חדשים לבקרים המדירים את הציבור החרדי בחלק מהפרויקטים, בני ברק לא רק שנשארת בעמדת העיר החרדית הגדולה אלא גם מגדילה את הפער לטובתה
התכוונתי לגדילה ולא לבניה
 

צחי המלך

משתמש רשום
עוד 10 שנים לא תאמין שכתבת כזה משפט מוזר...

בני ברק גודלת ומצטופפת לתוך עצמה
שימוצו שטחי הבנייה בבית שמש בעוד 20 שנה
אז יעשו את זה גם בבית שמש
ואז בית שמש תהיה 4 פעמיים בני ברק...
בני ברק מצטופפת כי יש בה פי כמה ביקוש בבית שמש יכול להיות יותר אנשים בפוטנציאל אבל אין כזה ביקוש וזה רק ראיה שגם בעתיד בני ברק תהיה העיר ב''ה'' הידיעה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה