קורונה מי הזיז לי את הילדה

מצות

משתמש פעיל
200,000 חלו כנראה בקורונה ע''פ הבדיקות הסרולוגיות אבל הבדיקות לא בדקו אם הם הרגישו את המחלה או לא.
אני מסכים שלחלק מהם היו תסמינים קלים, זה לא משנה את העיקרון.
אני ואשתי וכנראה גם חלק מהילדים חלינו בקורונה כמעט בוודאות (אשתי איבדה את חוש הריח וגם לי היו תסמינים) אבל לא אשרו לנו בדיקה, כמונו יש עוד המון שלא נבדקו אבל הרגישו זאת היטב.
עד כמה שזכור לי, הצטרפתם לכל המקהלה נגדי, כשטענתי שמספר החולים הוא בלי השוואה ביחס למספר המדווח.
אתם חושבים שרק בבית שלכם היה קורונה וזה לא דווח לרשויות? נשמע קצת נאיבי.
לדעתי המספר הוא הרבה יותר גבוה מ200,000, כפול ומכופל. אבל כנראה ששוב לא תאמין לי.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
לדעתי המספר הוא הרבה יותר גבוה מ200,000, כפול ומכופל. אבל כנראה ששוב לא תאמין לי.
המספר הזה הוא חישוב סטטיסטי = מתמטי, כן?
לא לפי דמיונות של מישהו כזה או אחר.
אין כאן מקום לערב דעות אישיות.
 

מצות

משתמש פעיל
המספר הזה הוא חישוב סטטיסטי = מתמטי, כן?
לא לפי דמיונות של מישהו כזה או אחר.
אין כאן מקום לערב דעות אישיות.
נכון מאוד
לא התכונתי דעתי האישית, התכונתי שאפשר לעשות חישוב סטטיסטי ולהגיע למספר הרבה יותר גבוה.
כל חישוב נתון קצת לפרשנויות וצריך לערב הגיון אישי.
 

רפ

משתמש סופר מקצוען
נכון מאוד
לא התכונתי דעתי האישית, התכונתי שאפשר לעשות חישוב סטטיסטי ולהגיע למספר הרבה יותר גבוה.
כל חישוב נתון קצת לפרשנויות וצריך לערב הגיון אישי.
כמו שלתרגיל 1 + 1 יש רק תוצאה אחת, כך לחישוב סטטיסטי אמורה להיות רק תוצאה אחת.
או מספר תוצאות שהן פחות או יותר באותו טווח.
אלא אם כן כל חישוב לוקח בחשבון נתונים אחרים.
 

מנסה את מזלי

משתמש מקצוען
עד לאחרונה לא סבלתי יותר מדי מהקורונה. במידה זהירה אפשר לומר שגם די נהניתי משלל השירותים שהונגשו עד הדלת. אפילו את השמחה הביאו לי הביתה במשאיות. הילדים נהנו, הבית תסס, הצחוקים לא הפסיקו, וגם המריבות וטיפוסי הקירות. היו מחירים, כמובן, אבל הכל בגדר הנסבל.

ואז הילדים חזרו ללימודים. ולאחר כשלושה שבועות, משהו התחיל להריח לי לא תקין.

בהתחלה כל התיאורים הצבעוניים של בתי על המתרחש בבית הספר היו נשמעים לי מוגזמים אך חינניים. המורה הלחוצה מעבר למחיצת שקף + מסכה, הצהרות הבריאות, צוותי הניקיון המתוגברים, הוראות הריחוק, מעמד היציאות האינדיווידואליות לנטילת ידיים שמתמשך כשעה ורבע מדי בוקר, ההפסקות בשעות המוזרות, חיטויי הידיים הכפייתיים בתחילת ובסוף כל הפסקה, בתחילת ובסוף כל שיעור, אחרי כל גיהוק ובתום כל חיטוט אף.

קצת הגזימו, חשבתי, אבל אף אחד הרי לא מת מזהירות יתר.

אבל כשלפני שבוע הילדה שלי, בכיתה א', שעד כה היתה מלאת שמחת חיים במובן הכי פשוט של המילה, שמחה ומאושרת ונטולת דאגות – התחילה להתנהג כמו מישהי אחרת, אמרתי, יש סיכוי שמשהו כאן משתבש. היא מתעוררת בלילות ובוכה בהיסטריה שהיא מפחדת, לא מצליחה להירדם אחר כך במשך שעות, מסרבת להוריד את המסכה גם בבית, לא רוצה ללכת לבית ספר, מפתחת הפרעת חיטוי חמורה, מבוהלת באופן קבוע ועוד. אם זאת השגרה, הרי שהיה מצופה ממנה הרבה הרבה יותר.

בימים האחרונים, הסיפורים מבית הספר מסמרים את שערותיי.

אני מבין את המוטיבציה של ההנהלה שלא להגיע לכותרות בתור המוסד שנסגר בגלל הדבקה המונית. אבל בגלל זה להרוס נפשית את התלמידות? להעמיד את כל המסכנות ששכחו היום להביא את הצהרת הבריאות בשורה בחוץ, תוך זעקות שבר "להתרחק שש בלטות" עד שיבוא ההורה המזניח עם ההצהרה? לעמוד על וורידי התלמידות לאורך היום שלא יזוזו חלילה וחס? שיתפחלצו? שלא ישחקו? שיחטאו עוד פעם את הידיים ואת השולחן סתם כי למה לא?

הפכו את החיים שלהם לסיוט. זה באמת שווה את זה? מישהו לוקח בחשבון את המחירים הכבדים?

בבית הקורונה היתה חוויה היסטורית שתיזכר לא רע, בבית ספר זה הפך להיות אסון ממשי. כאן ועכשיו.

צריך להיזהר, לא אומר שלא, אבל בגבולות הטעם וההיגיון. הסיכון הקטן לא מצדיק את ההיסטריה, את הלחץ ואת ההרס לטווח הארוך. גם אם יידבקו, לא סוף העולם. ההגזמה הפרועה הזו עלולה לעלות לעתיד שלנו ביוקר רב, הרבה יותר ממה שספק ההדבקה הרחוק יעלה.

ואם כבר, הייתי מצפה ממוסד חינוכי שאמון להקנות ערכים יהודיים גם לנצל את הזמן הזה לא רק בשביל לשנן את ההוראות שוב ושוב ולהפוך את כל הדור הבא לדור בהפרעה, אלא גם קצת להתייחס לתקופה בצורה יהודית. באמונה. בביטחון ובשמחה.

השתדלות זה חשוב, אבל זה בשום אופן לא חזות הכל. הרבה משתדלים נדבקו למרות הכל ולהיפך. בסוף, איך שלא יהיה, אנחנו זקוקים לרחמי שמים מרובים. אז למה להרוס בדרך את השפיות של הילדות? למה זה טוב?

הילדה בוכה. לילה טוב.
ההתנהגות של הילדה קצת קיצונית בעיני,
אולי רק לברר שלא קרה לה שומדבר אחר ...
שווה בדיקה
 

ש. צ. וינמן

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
עימוד ספרים
עריכה תורנית
@משויטט
אתם צודקים.
יש מוסדות חינוך, אולי מעטים, אולי בודדים, שאיבדו פרופורציה.
אולי מסיבת ההוראות הסותרות ו/או המבלבלות.
אולי מעייפות החומר...
מוכר מקרוב.

אני הסברתי לילדים את גודל האחריות של המנהל ואו/המחנך
ואת תופעת ההוראות המתחלפות והמבלבלות, הגורמות להחמרת יתר או הוראות נוספות על אלו של משרד הבריאות.
בנוסף, מבחינתי, אני נוקטת היום בשונה מאוד מבימים רגילים בשיטת המה שנח לכם.
שיאחרו, שיחסרו. שיכינו שיעורים כפי יכולתם.
מקווה שמעט קלילות ביתית, תאזן את התחושות.

ומי שמדבר על מקסימום הקפדה, כנראה לא מבין למה כוונו דברי הכותב.
יש הקפדה והיא חשובה מאוד.
ויש התפרצויות הסטריות עד כדי פריצה בבכי של דמות חינוכית.
וזה קיים...
 
נערך לאחרונה ב:

מצות

משתמש פעיל
כמו שלתרגיל 1 + 1 יש רק תוצאה אחת, כך לחישוב סטטיסטי אמורה להיות רק תוצאה אחת.
או מספר תוצאות שהן פחות או יותר באותו טווח.
אלא אם כן כל חישוב לוקח בחשבון נתונים אחרים.
אפשר לבדוק בקישור הזה, @יש מצב עושה שמה חישובים מעניינים:
 

יש מצב

משתמש צעיר
המספר הזה הוא חישוב סטטיסטי = מתמטי, כן?
לא לפי דמיונות של מישהו כזה או אחר.
אין כאן מקום לערב דעות אישיות.
נכון
רק חבל שלא קראת את המאמר
את הבדיקות דם לקחו במרץ ואפריל,
נוגדנים בדם יש 3-5 שבואות מהמחלה,
שזה אומר שעד פבואר - מרץ היו בישראל 200000 חולים
כל הבידודים והסגרים התחילו רק לאחר מכן
לפי כל החישובים של טור גיאומטרי וכו' אנחנו היום ב
נכון מאוד
לא התכונתי דעתי האישית, התכונתי שאפשר לעשות חישוב סטטיסטי ולהגיע למספר הרבה יותר גבוה.
כל חישוב נתון קצת לפרשנויות וצריך לערב הגיון אישי.
 

צפור לילה

משתמש מקצוען
גם הבן שלי חזר מהחיידר עצבני, מצד אחד הצוות הלחיץ אותם בלי סוף, מצד שני התלמידים לא הקפידו,
והוא ילד טוב ירושליים יצא לחוץ ומבוהל...
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה