קורונה מי הזיז לי את הילדה

משויטט

משתמש מקצוען
עד לאחרונה לא סבלתי יותר מדי מהקורונה. במידה זהירה אפשר לומר שגם די נהניתי משלל השירותים שהונגשו עד הדלת. אפילו את השמחה הביאו לי הביתה במשאיות. הילדים נהנו, הבית תסס, הצחוקים לא הפסיקו, וגם המריבות וטיפוסי הקירות. היו מחירים, כמובן, אבל הכל בגדר הנסבל.

ואז הילדים חזרו ללימודים. ולאחר כשלושה שבועות, משהו התחיל להריח לי לא תקין.

בהתחלה כל התיאורים הצבעוניים של בתי על המתרחש בבית הספר היו נשמעים לי מוגזמים אך חינניים. המורה הלחוצה מעבר למחיצת שקף + מסכה, הצהרות הבריאות, צוותי הניקיון המתוגברים, הוראות הריחוק, מעמד היציאות האינדיווידואליות לנטילת ידיים שמתמשך כשעה ורבע מדי בוקר, ההפסקות בשעות המוזרות, חיטויי הידיים הכפייתיים בתחילת ובסוף כל הפסקה, בתחילת ובסוף כל שיעור, אחרי כל גיהוק ובתום כל חיטוט אף.

קצת הגזימו, חשבתי, אבל אף אחד הרי לא מת מזהירות יתר.

אבל כשלפני שבוע הילדה שלי, בכיתה א', שעד כה היתה מלאת שמחת חיים במובן הכי פשוט של המילה, שמחה ומאושרת ונטולת דאגות – התחילה להתנהג כמו מישהי אחרת, אמרתי, יש סיכוי שמשהו כאן משתבש. היא מתעוררת בלילות ובוכה בהיסטריה שהיא מפחדת, לא מצליחה להירדם אחר כך במשך שעות, מסרבת להוריד את המסכה גם בבית, לא רוצה ללכת לבית ספר, מפתחת הפרעת חיטוי חמורה, מבוהלת באופן קבוע ועוד. אם זאת השגרה, הרי שהיה מצופה ממנה הרבה הרבה יותר.

בימים האחרונים, הסיפורים מבית הספר מסמרים את שערותיי.

אני מבין את המוטיבציה של ההנהלה שלא להגיע לכותרות בתור המוסד שנסגר בגלל הדבקה המונית. אבל בגלל זה להרוס נפשית את התלמידות? להעמיד את כל המסכנות ששכחו היום להביא את הצהרת הבריאות בשורה בחוץ, תוך זעקות שבר "להתרחק שש בלטות" עד שיבוא ההורה המזניח עם ההצהרה? לעמוד על וורידי התלמידות לאורך היום שלא יזוזו חלילה וחס? שיתפחלצו? שלא ישחקו? שיחטאו עוד פעם את הידיים ואת השולחן סתם כי למה לא?

הפכו את החיים שלהם לסיוט. זה באמת שווה את זה? מישהו לוקח בחשבון את המחירים הכבדים?

בבית הקורונה היתה חוויה היסטורית שתיזכר לא רע, בבית ספר זה הפך להיות אסון ממשי. כאן ועכשיו.

צריך להיזהר, לא אומר שלא, אבל בגבולות הטעם וההיגיון. הסיכון הקטן לא מצדיק את ההיסטריה, את הלחץ ואת ההרס לטווח הארוך. גם אם יידבקו, לא סוף העולם. ההגזמה הפרועה הזו עלולה לעלות לעתיד שלנו ביוקר רב, הרבה יותר ממה שספק ההדבקה הרחוק יעלה.

ואם כבר, הייתי מצפה ממוסד חינוכי שאמון להקנות ערכים יהודיים גם לנצל את הזמן הזה לא רק בשביל לשנן את ההוראות שוב ושוב ולהפוך את כל הדור הבא לדור בהפרעה, אלא גם קצת להתייחס לתקופה בצורה יהודית. באמונה. בביטחון ובשמחה.

השתדלות זה חשוב, אבל זה בשום אופן לא חזות הכל. הרבה משתדלים נדבקו למרות הכל ולהיפך. בסוף, איך שלא יהיה, אנחנו זקוקים לרחמי שמים מרובים. אז למה להרוס בדרך את השפיות של הילדות? למה זה טוב?

הילדה בוכה. לילה טוב.
 

בינגו משחקים

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
אוטוטו כל הבי"ס נסגרים, עדיף כבר מעכשיו להשאיר בבית ה"נורמלי"...
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
עד לאחרונה לא סבלתי יותר מדי מהקורונה. במידה זהירה אפשר לומר שגם די נהניתי משלל השירותים שהונגשו עד הדלת. אפילו את השמחה הביאו לי הביתה במשאיות. הילדים נהנו, הבית תסס, הצחוקים לא הפסיקו, וגם המריבות וטיפוסי הקירות. היו מחירים, כמובן, אבל הכל בגדר הנסבל.

ואז הילדים חזרו ללימודים. ולאחר כשלושה שבועות, משהו התחיל להריח לי לא תקין.

בהתחלה כל התיאורים הצבעוניים של בתי על המתרחש בבית הספר היו נשמעים לי מוגזמים אך חינניים. המורה הלחוצה מעבר למחיצת שקף + מסכה, הצהרות הבריאות, צוותי הניקיון המתוגברים, הוראות הריחוק, מעמד היציאות האינדיווידואליות לנטילת ידיים שמתמשך כשעה ורבע מדי בוקר, ההפסקות בשעות המוזרות, חיטויי הידיים הכפייתיים בתחילת ובסוף כל הפסקה, בתחילת ובסוף כל שיעור, אחרי כל גיהוק ובתום כל חיטוט אף.

קצת הגזימו, חשבתי, אבל אף אחד הרי לא מת מזהירות יתר.

אבל כשלפני שבוע הילדה שלי, בכיתה א', שעד כה היתה מלאת שמחת חיים במובן הכי פשוט של המילה, שמחה ומאושרת ונטולת דאגות – התחילה להתנהג כמו מישהי אחרת, אמרתי, יש סיכוי שמשהו כאן משתבש. היא מתעוררת בלילות ובוכה בהיסטריה שהיא מפחדת, לא מצליחה להירדם אחר כך במשך שעות, מסרבת להוריד את המסכה גם בבית, לא רוצה ללכת לבית ספר, מפתחת הפרעת חיטוי חמורה, מבוהלת באופן קבוע ועוד. אם זאת השגרה, הרי שהיה מצופה ממנה הרבה הרבה יותר.

בימים האחרונים, הסיפורים מבית הספר מסמרים את שערותיי.

אני מבין את המוטיבציה של ההנהלה שלא להגיע לכותרות בתור המוסד שנסגר בגלל הדבקה המונית. אבל בגלל זה להרוס נפשית את התלמידות? להעמיד את כל המסכנות ששכחו היום להביא את הצהרת הבריאות בשורה בחוץ, תוך זעקות שבר "להתרחק שש בלטות" עד שיבוא ההורה המזניח עם ההצהרה? לעמוד על וורידי התלמידות לאורך היום שלא יזוזו חלילה וחס? שיתפחלצו? שלא ישחקו? שיחטאו עוד פעם את הידיים ואת השולחן סתם כי למה לא?

הפכו את החיים שלהם לסיוט. זה באמת שווה את זה? מישהו לוקח בחשבון את המחירים הכבדים?

בבית הקורונה היתה חוויה היסטורית שתיזכר לא רע, בבית ספר זה הפך להיות אסון ממשי. כאן ועכשיו.

צריך להיזהר, לא אומר שלא, אבל בגבולות הטעם וההיגיון. הסיכון הקטן לא מצדיק את ההיסטריה, את הלחץ ואת ההרס לטווח הארוך. גם אם יידבקו, לא סוף העולם. ההגזמה הפרועה הזו עלולה לעלות לעתיד שלנו ביוקר רב, הרבה יותר ממה שספק ההדבקה הרחוק יעלה.

ואם כבר, הייתי מצפה ממוסד חינוכי שאמון להקנות ערכים יהודיים גם לנצל את הזמן הזה לא רק בשביל לשנן את ההוראות שוב ושוב ולהפוך את כל הדור הבא לדור בהפרעה, אלא גם קצת להתייחס לתקופה בצורה יהודית. באמונה. בביטחון ובשמחה.

השתדלות זה חשוב, אבל זה בשום אופן לא חזות הכל. הרבה משתדלים נדבקו למרות הכל ולהיפך. בסוף, איך שלא יהיה, אנחנו זקוקים לרחמי שמים מרובים. אז למה להרוס בדרך את השפיות של הילדות? למה זה טוב?

הילדה בוכה. לילה טוב.
משתתף בצערכן.
 

בשעות הפנאי

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
הלואי שזה היה נכון
אני לא מכיר מוסדות שמקפידים על כל הכללים הקשוחים.
לא שמעתי על מוסד שכל הילדים כל היום עם מסכות.
הצהרת בריאות זה דרישה בסיסית, כדי לשמור על הבריאות של כולם, וכדי שלא יסגר בית הספר לגמרי
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
ממה שאני רואה ושמוע, בבתי ספר רבים רוב ההורים טוענים שיש הפקרות בכל הנוגע לכללים.
תברר אם גם הורים אחרים רואים את המצב כמוך, הרבה פעמים יש הבדל גדול בין האירוע והפרשנות, אולי לילדה יש משהו שלוקח את זה קשה ולא התישדורת מהמורות, איך הילדות האחרות בכיתה? ואיך הילדות בכיתות האחרות?
 

הכלבויניק

מנהל האתר
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
האמת, שעד לשורה האחרונה חיפשתי את הפאנץ'
הייתי בטוח שזה עוד הגיג ממולח מפרי עטך בפורום כתיבה
רק בסוף, אני רואה שיש לי הרשאת כתיבה, וזה באא"ר
ואני מבין למפרע שזה משהו אמיתי, כואב, ולא יצירת כתיבה...


אצלנו זה ממש לא עד כדי כך!
הילדות באמת לא הכי מתלהבות ללכת לבית הספר, כימים הקדמונים
אבל תליתי בזה שמתגעגעות לחופשה, בהחלט הייתה נחמדה!

אם זה המצב, נשמע שזה מצריך טיפול
ולאו דווקא מקצועי אצל הילדה, אולי יותר אצל הצוות...
 

תמר יונה

משתמש מקצוען
כל מילה צודקת, נכון שהאוירה לא הכי נינוחה, (למרות שאצלנו ההנחיה היא חד משמעית בלמידה להרפות, חוויתי, בלי לחץ, לא הספק וכמה שיותר כיףףף) אבל תעמדו אתם בצד השני, של צוות הוראה מסור ומודאג, שנמצא בחדר פצפון עם 35-40 ילד, וחלונות שנפתחים 3 ס"מ (Nטעמי בטיחות לא נפתחים יותר) 45 דקות. ועוד 45 דקות. ועוד. ועוד. פחדדד
מהצד השני, ממליצה בכל פה, תשאירו בבית. זה לא מצחיק בכלל.
 

e b p

משתמש מקצוען
בתור אחת שמלמדת בביה''ס ושומעת את תגובות ההורים על כל דבר שקורה אני רואה
שכל מה שתדרושנה הנהלות לא ימצא חן בעיני ההורים, אם יקלו יהיה מי שיזעק ואם יחמירו יהיה מי שיזעק
בכל בתי הספר המנהלות השאירו הודעה שקל וברור היה להבין ממנה: תעשו טובה אל תשלחו
בחרתם לשלוח? קחו בחשבון את הלחץ שקיים בבית הספר!

המנהלות והמורות ה'מלחיצות' עושות כל שביכולתם כדי למנוע הדבקות
ביום שידבקו כולם ידעו לזעוק למה לא שמרו מספיק...
משהו בחר במצב הזה???
כדאי להתלונן כמה שפחות ולהפעיל את שיקול הדעת כמה שיותר.
 

תמר יונה

משתמש מקצוען
בתור אחת שמלמדת בביה''ס ושומעת את תגובות ההורים על כל דבר שקורה אני רואה
שכל מה שתדרושנה הנהלות לא ימצא חן בעיני ההורים, אם יקלו יהיה מי שיזעק ואם יחמירו יהיה מי שיזעק
בכל בתי הספר המנהלות השאירו הודעה שקל וברור היה להבין ממנה: תעשו טובה אל תשלחו
בחרתם לשלוח? קחו בחשבון את הלחץ שקיים בבית הספר!

המנהלות והמורות ה'מלחיצות' עושות כל שביכולתם כדי למנוע הדבקות
ביום שידבקו כולם ידעו לזעוק למה לא שמרו מספיק...
משהו בחר במצב הזה???
כדאי להתלונן כמה שפחות ולהפעיל את שיקול הדעת כמה שיותר.
כל מילה אמת!
 

ר גן עדן

* מעצבת פנים והום סטילינג *
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
אם זה המצב עדיף לשאיר בבית.
בריאות הנפש חשובה לא פחות מבריאות הגוף.
 

גאולה דהאן

משתמש סופר מקצוען
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
בריאות הנפש חשובה לא פחות מבריאות הגוף.
ולחשוב שעד לפני כמה זמן, אמרו בדיוק ההיפך:
"הילדים משתגעים בבית, לשלוח ללימודים! כי בריאות הנפש יותר חשובה מבריאות הגוף...
איזה מזל שעדיין לא שלחתי.
דרך אגב, גם מרן ראש הישיבה ר' גרשון אדלשטיין שליט"א הורה כך לבני ביתו.
והרי הכתובת היתה על הקיר, כשפתחו את מערכת החינוך ידעו שתהיינה הדבקות וגם נערכו לכך.
 

משויטט

משתמש מקצוען
הלואי שזה היה נכון
אנחנו בוויכוח כאילו?
לא שמעתי על מוסד שכל הילדים כל היום עם מסכות.
הנה שמעת. וזו חובה מכיתה ג', אבל מתוקף רוח המפקד גם הילדה מכיתה א' לא מעזה להוריד את המסכה, שהרי זה יביא לכל האסונות מהם בורחים באמוק שכזה.
ממה שאני רואה ושמוע, בבתי ספר רבים רוב ההורים טוענים שיש הפקרות בכל הנוגע לכללים.
תברר אם גם הורים אחרים רואים את המצב כמוך, הרבה פעמים יש הבדל גדול בין האירוע והפרשנות, אולי לילדה יש משהו שלוקח את זה קשה ולא התישדורת מהמורות, איך הילדות האחרות בכיתה? ואיך הילדות בכיתות האחרות?
לא ביקשתי הפקרות, ביקשתי היגיון ואנושיות. וכן, הורים רבים מספרים את אותם סיפורים יותר או פחות.
בתור אחת שמלמדת בביה''ס ושומעת את תגובות ההורים על כל דבר שקורה אני רואה
שכל מה שתדרושנה הנהלות לא ימצא חן בעיני ההורים, אם יקלו יהיה מי שיזעק ואם יחמירו יהיה מי שיזעק
בכל בתי הספר המנהלות השאירו הודעה שקל וברור היה להבין ממנה: תעשו טובה אל תשלחו
בחרתם לשלוח? קחו בחשבון את הלחץ שקיים בבית הספר!

המנהלות והמורות ה'מלחיצות' עושות כל שביכולתם כדי למנוע הדבקות
ביום שידבקו כולם ידעו לזעוק למה לא שמרו מספיק...
משהו בחר במצב הזה???
כדאי להתלונן כמה שפחות ולהפעיל את שיקול הדעת כמה שיותר.
אני לא דורש לא להקל ולא להחמיר. רק לא להקצין לשום כיוון. שביל הזהב.
את אותה מטרה אפשר להשיג, מן הסתם ביתר שאת, גם בלי אווירת האימה.
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
אני לא מבינה את הדיון.
ההקפדה על מסכות, ואני מאמינה שבאותן כיתות יש עוד הקפדות, מונעת הדבקה.
מערכת החינוך לא יכולה לקחת אחריות על ההדבקות ולכן הזהירות בשיאה. אנו רואים מצויין מה קרה במוסדות שלא מקפידים.
 

מילה בסלע

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
פרסום וקופי
צריך לברר האם יש ילדות נוספות שמגיבות באופן דומה.

אני לא מזלזלת חלילה בקושי של הילדה, והתאור בפרוש סימר את שערותי. ההתנהלות נשמעת מוגזמת לכל הדעות,
אבל קיימת זוית ראיה נוספת ששווה לבחון. הקורונה היא טריגר להרבה קשיים שהיו חבויים בנפש פנימה וכעת צפים ועולים. מאוד יכול להיות שמצב הלחץ מתפרש כך באופן סובייקטיבי אצל בתך ספציפית ואילו חברותיה לא ידווחו על התנהלות מלחיצה או חריגה מידי.

בכל אופן לא הייתי מחרישה אלא משתפת את הצוות בתחושותיה של ביתי
וחשוב לזכור ש"ממפסידי הזהירות- שלא יהא האדם זהיר הרבה" (מסילת ישרים לרמח"ל).
 

לרעהו

משתמש מקצוען
אני לא מבינה את הדיון.
ההקפדה על מסכות, ואני מאמינה שבאותן כיתות יש עוד הקפדות, מונעת הדבקה.
מערכת החינוך לא יכולה לקחת אחריות על ההדבקות ולכן הזהירות בשיאה. אנו רואים מצויין מה קרה במוסדות שלא מקפידים.
בטוח שראית את כל ההודעה לפני שהגבת כך??
מה זה קשור לכל מה שכתוב בהודעה על היסטריה??
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
בטוח שראית את כל ההודעה לפני שהגבת כך??
מה זה קשור לכל מה שכתוב בהודעה על היסטריה??
הגבתי על ה"לדבר עם ההנהלה".
ההיסטריה מוגזמת, אבל תפקיד ההורים להרגיע, לא לזלזל, כן להרגיע שבבית זה רק המשפחה שלנו וכו.
מהמוסד החינוכי-אני מצפה למקסימום הקפדה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

18.11

י"ז חשוון


וובינר מרתק!

המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג

הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.

הכניסה חופשית!


19.11

י"ח חשוון


פתיחת

קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI

קורס מקוצר


19.11

י"ח חשוון


אירוע שיתופים ייחודי

בוטים מספרים על עצמם

בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.

הכניסה חופשית!


25.11

כ"ד


פתיחת

קורס פרסום קופי+

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


פתיחת

קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!

מלגות גבוהות!


27.11

כ"ו חשוון


נפתחה ההרשמה!

קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!

מלגות גבוהות!


הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  14  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה