מה זאת אומרת?
ברגע שיש לך אמונת חכמים תמימה, ואתה בא בתמימות ובפשיטות אל הצדיק, ואתה יודע באמת ובתמים שהצדיק הזה שהוא גדול וקדוש וכל כולו תורה ותפילה ויראת שמים ודבקות הבורא יתברך שמו, אזי בוודאי אם הוא הבטיח הבטחה, היא תתקיים במלואה!!! כי כידוע: 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים', ואכן ראינו משך כל הדורות, מי שהיתה לו אמונת חכמים אמיתית ושלימה להאמין בהבטחת הצדיק שתתקיים, הוא באמת נושע. וכך זה בכל דבר, כאשר באים לאיזה צדיק [לא חשוב מאיזה מגזר, ומאיזו עדה] ומבקשים את ברכתו, היאך תתקים הברכה? וכיצד היא באמת תחול על המתברך? אלא, אם האדם מאמין באמונה שלימה, שיש בכחו של הצדיק הזה לברך, ושדבריו מתקיימים, אזי למעלה בשמים באמת נותנים תוקף לברכה של הצדיק ומממשים אותה , והאדם נושע, אך אם חלילה האדם אינו מאמין בכח הצדיק ובברכתו, ושלא לדבר על מי שמזלזל בזה, או חלילה לועג לזה, אז באמת הברכה אינה מתקיימת אצלו...
ברגע שיש לך אמונת חכמים תמימה, ואתה בא בתמימות ובפשיטות אל הצדיק, ואתה יודע באמת ובתמים שהצדיק הזה שהוא גדול וקדוש וכל כולו תורה ותפילה ויראת שמים ודבקות הבורא יתברך שמו, אזי בוודאי אם הוא הבטיח הבטחה, היא תתקיים במלואה!!! כי כידוע: 'צדיק גוזר והקב"ה מקיים', ואכן ראינו משך כל הדורות, מי שהיתה לו אמונת חכמים אמיתית ושלימה להאמין בהבטחת הצדיק שתתקיים, הוא באמת נושע. וכך זה בכל דבר, כאשר באים לאיזה צדיק [לא חשוב מאיזה מגזר, ומאיזו עדה] ומבקשים את ברכתו, היאך תתקים הברכה? וכיצד היא באמת תחול על המתברך? אלא, אם האדם מאמין באמונה שלימה, שיש בכחו של הצדיק הזה לברך, ושדבריו מתקיימים, אזי למעלה בשמים באמת נותנים תוקף לברכה של הצדיק ומממשים אותה , והאדם נושע, אך אם חלילה האדם אינו מאמין בכח הצדיק ובברכתו, ושלא לדבר על מי שמזלזל בזה, או חלילה לועג לזה, אז באמת הברכה אינה מתקיימת אצלו...