מיזופוניה - רגישות יתר לרעשים

אבל זה אולי לא קשור לטיפול עצמו.
למה זה יכול להית קשור עם לא לחוסר יעילות של הטיפול?

אשמח מאוד לשמוע אם יכול להיות שהטיפול כן טוב וזה לא הצליח בגלל סיבה אחרת
הם מבטיחים חזרה על הטיפול אחרי חצי שנה אם כלום לא עוזר
גם לי הם אמרו שזה בטוח עוזר ואם זה לא עוזר הם מסכימים לעשות עוד פעם חינם,
אני הייתי מצפה שיבטיחו שאם לא עוזר מחזירים חזרה את הכסף.

ושוב מצידי הלוואי הלוואי שזה כן עוזר, אני מתפללת ומילת שנים שיהיה תרופה לדבר הזה
אני רק רוצה לדעת האם נוירומוטריקה באמת עוזר לזה לפני כי זה כרוך בהרבה כסף וטרחה

תודה
על כל מידע בנושא
 

אלף אורות

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
אשמח מאוד לשמוע אם יכול להיות שהטיפול כן טוב וזה לא הצליח בגלל סיבה אחרת
תראי, לא יודעת מה לומר לך...
היתה שם עובדת שתפעלה את זה וסיפרה שלה היתה בעיה דומה וזה פתר לה את הבעיה.
אבל באמת לא מכירה אף אחד עם בעיה דומה שזה עזר לו.
מאחר שמדובר בהשקעה עצומה של זמן ופניות שאין לי, אז אני לא חוזרת על התהליך.
 

RUSI10

משתמש מקצוען
מכון תל-אביב לפסיכותרפיה
מכון תל אביב לפסיכותרפיה - הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני

מיזופוניה (או מיסופוניה Misophonia) היא רגישות לרעשים הכוללת תחושות וחוויה לא נעימה ואף מחשבות שליליות מרעשים ספציפיים שונים. הרגישות עשויה להתבטא בכעס, תחושת מצוקה ולחץ, כאשר רעשים יומיומיים אלו בדרך כלל אינם גורמים לתגובות מיוחדות אצל מרבית האנשים. רעשים אופיינים וספיציפים בנושא מיסופוניה הם: לעיסה (באופן כללי ולעיתים באופן ספיציפי רעש לעיסת מסטיק, חטיף, גרעינים), מקלדת, נחירות, שיעול, נשימה, לגימת משקה ועוד.

האם מיזופוניה גורמת לתוקפנות?​

הרעשים הספיציפיים עשויים להיות גם רעשים יחסית עדינים כגון נשימה, לעיסה וכדומה. התגובה לרעש הינה אוטומטית ואינה נשלטת (באופן מודע) ולרוב גורמת לתגובת FFF קלאסית – Fight, Flee, Flight (לחימה, קיפאון, בריחה). קיימות דרגות שונות של תגובה לרעשים החל מתגובה קיצונית של פאניקה ולחץ וכלה ברמה של אדישות לרעש.

ברמה קיצונית יכולה להופיע תוקפנות כתגובה ללחץ, ומתוך רצון להפסיק באופן מיידי את הגורם המפריע.

איך אפשר להימנע מרעשים מטרידים – מיסופוניה​

אנשים הסובלים ממיסופוניה הם בעלי נטיה להימנע מרעשים המטרידים אותם וגורמים לאי נוחות, כדוגמת טלוויזיה או מוזיקה בווליום גבוה, הפעלת מכשירי חשמל שונים, שימוש באטמים לאוזניים ועוד. כמו כן, קיימת הימנעות עם הסיטואציה בה קיים רעש יתר או עם אנשים הגורמים לכך (כגון בני משפחה שלועסים באופן מסויים וכדומה).

האם יש קשר בין מיסופוניה לחרדה חברתית?​

מיסופוניה, עקב טבעה, גורמת להימנעויות שונות. הימנעות מרעש כזה או אחר במקומות שונים או בבית מול בני המשפחה עלולה לגרום להתבודדות חברתית, הימנעויות מסיטואציות שונות כגון מפגשים חברתיים, עבור בני נוער – תנועות נוער וטיולים הכוללים שינה, קושי להתגייס לצבא ועוד.

הימנעויות חברתיות אלו עשויות להוביל גם לחרדה חברתית, חיבור בין ההימנעות וגורם הקושי לבין אנשים המייצרים את הקושי כגון אנשים הלועסים מסטיק וכדומה.

כמו כן, בגיל ההתבגרות קיימת נטייה להאשים את הסביבה ובמיוחד את בני המשפחה הקרובה בכוונה תחילה ליצרת גורמי רעש ספציפיים הגורמים למיסופוניה.

הצד שמנגד – בני המשפחה, חברים ועוד – מתקשים לעיתים להבין את התופעה ואת הרגישות המאפיינת אותה. פעמים רבות מתייחסים לכך בלעג, חוסר הבנה, ברצון בתשומת לב, ואף התחזות, כאשר כל אלו מגבירים את החרדה והחשש של הסובלים ממיסופוניה להתמודד מול הסביבה.

מהם הגורמים להופעת מיזופוניה ואיך מתבצע אבחון מיזופוניה?​

לא קיימות כיום הגדרות רפואיות (פסיכיאטריות או נוירולוגיות) לאבחון מיסופוניה, כאשר דרך האבחון המקובלת היום היא שלילת אפשרויות אחרות כגון טינטון כרוני, אי סבילות כללית לרעשים – היפראקוזיס ואובדן שמיעה.

פעמים רבות נעשה אבחון שגוי, ואלו הסובלים מההפרעה טוענים כי אינה שייכת לתחום האודיולוגיה וכי מדובר בהפרעה בעלת בסיס רגשי ולא אובדן שמיעה וכדומה. היפראקוזיס לדוגמה הנו הוא קושי לסבול את רוב הרעשים אשר אנשים חווים כרעשים יומיומיים בעוצמה גבוהה, וזאת בשונה ממיסופוניה שהינה קושי לשמוע רעש ספיצפי ויחודי (לדוגמה לעיסת מסטיק).

משום שהפרעה זו טרם אובחנה והוגדרה באופן רשמי, מייחסים אליה גורמים רבים כגון גנטיקה, חלקים נפשיים פיסיכולוגיים, סביבה והעברה בין-דורית (במידה וקיים לאחד ההורים – הילד מחקה התנהגות זו).

מבחינה נוירולוגית קושרים הפרעה זו למערכת הלימבית, מערכת העצבים האוטונומית והקורטקס השמיעתי, ובמיוחד נראה דמיון מסוים להפרעת תסמונת טורט המתאפיינת במאפיינים אובססיביים ועוויתות סנסוריות.

קשר בין מיסופוניה ל-OCD​

עקב הקושי באבחון מיסופוניה ובשל העובדה שנושא זה אינו חלק ממתווה האבחון הרשמי, לעיתים האבחנה היא OCD – Obsessive Compulsive Disorder – הפרעה כפייתית טורדנית. האבחון נעשה עקב הדיווח על מחשבות חוזרות והתנהגות חזרתית עקב הרעש המפריע. בד"כ טיפולים פסיכולוגים ופסיכיאטרים לטיפול ב-OCD נותנים רק פתרון חלקי לנושא מיסופוניה.

טיפול במיסופוניה​

כאמור האבחון של מיסופוניה אינו מוסדר ורשמי, וניתן לומר כיום כי האבחון תלוי בגורם המאבחן. אבחנות פופולריות הן OCD, בעיות שמיעה או קשיים פסיכולוגיים שונים מלבד OCD, או אבחון ללא ממצאים (״אני לא מוצא בעיה, תתגבר יהיה בסדר…״).

אנו ממליצים על טיפול משולב במיסופוניה: טיפול אודיולוגי שמיעתי (רפואי), טיפול CBT היכול לתת מענה לתפיסות השונות, לחשיבה ובמידת צורך למרכיב האובססיבי, וטיפול פסיכיאטרי תרופתי אנטי דיכאוני\חרדתי היכול להוריד את רמת המתח והחרדה (טיפול זה ניתן במידת הצורך ובהתאם לעוצמת החרדות).

מכל שלושת האפשרויות טיפול CBT הוא המעמיק והמשמעותי ביותר. במיוחד המרכיב הכולל חשיפה Exposure Therapy העוזר לאנשים להיות מודעים פחות לטריגרים שונים של רעשים. כמו כן טיפול CBT למיסופוניה יכול לתת מענה לבניית אסטרטגיות התמודדות והסתגלות טובות יותר מול הקושי.

ומה לגבי עזרה עצמית לטיפול במיסופוניה?

אנו ממליצים על אורח חיים בריא פיזית ונפשית העשוי לסייע. שינה טובה, אכילת אוכל בריא ובאופן מאוזן, אימון פיזי באופן עיקבי, איזון בריא בין עבודה, בית, משפחה וחברים ועוד. כל אלו עשויים להוריד חרדה באופן כללי ולספק תחושה עצמית בריאה וטובה יותר.

כמו כן, ניהול נכון של הקושי, כלומר לקחת איתך אוזניות מתאימות ולהשתמש בהן כאשר מופיע הרעש הספיציפי שמפריע, לקיחת אחריות על הנושא מבחינת התייעצות עם אנשי מקצוע מתאימים, ושימוש עיקבי בטיפול פסיכולוגי ופסיכיאטרי (במידת הצורך).

טיפול במיסופוניה במכון תל אביב לפסיכותרפיה​

אנו במכון מציעים טיפול CBT להתמודדות טובה יותר עם הרעשים והסימפטומים השונים הנובעים מכך, להבין טוב יותר את החוויה במתרחשת ואת העצמי בהתמודדות הזו. ההתמודדות עם מיסופוניה עשויה להוריד את תחושת הביטחון העצמי והמסוגלות, ובטיפול אפשר לברר נושאים אלו ולראות כיצד יוצרים תהליך של שיפור והתחזקות מול הקשיים.

הכותב: איתמר פסקל, פסיכולוג קליני
 

פ. גינזבורג

זוצית ירושלמית לשעבר...
מנוי פרימיום
הפקות ואירועים
https://www.facebook.com/Hidabroot
מתוך אתר הידברות
הבת שלי סובלת מרגישות לרעשים, במיוחד כשאוכלים לידה. זה גורם לה להיות קצרה ועצבנית, ולהימנע מהשתתפות באירועים, הדבר משפיע על מצב רוחה, וכל נסיונותי לסייע לה כשלו. הבנתי שיש הפרעה כזו, "מיזופוניה". כיצד ניתן להתמודד איתה?
מיזופוניה היא הפרעה שבה רעשים יום-יומיים, בדרך-כלל של אכילה ושתייה, גורמים לתחושות כעס, מצוקה וחרדה.
במקרים מסוימים, מיזופוניה עלולה להוביל אף להתקפי פאניקה של ממש. אנשים שסובלים ממיזופוניה עלולים גם לחוות חוסר הבנה וחוסר אמפתיה מהסביבה, שכן הרעשים שמביאים למצוקה הינם יום-יומיים, ולא מפריעים לרוב האנשים. אך חשוב לדעת שמיזופוניה אינה נדירה כפי שנהוג לחשוב, והיא גורמת לאנשים רבים סבל רב.
אנשים שסובלים ממיזופוניה עוברים ניסיונות חוזרים להפסיק להתמקד ברעשים, שרק מגבירים את תשומת הלב המופנית אל הרעשים ואת החרדה המתעוררת מכך. כאשר הם שומעים את הרעש הבלתי נסבל הם מרגישים כעס, מצוקה וחוסר אונים, אשר עלולים להביא לסבל רב במצבים חברתיים, או להימנעות כמעט מוחלטת מהם. לעיתים, הקושי עלול לפגוע בהתנהלותם החברתית הסתגלנית (קשה להיות חברותי ואדיב כשנמצאים במצוקה הולכת וגוברת…).
בעזרת טיפול התנהגותי ניתן לרכוש מיומנויות שמסייעות להתמודד עם רעשים יומיומיים. התמודדות זו יכולה לסייע להפחית את ההימנעות ואת החרדה, את הכעס ואת המצוקה שמתעוררים בכל פעם שנשמעים הרעשים. בטיפול מסוג זה, המטפל והמטופל חוקרים יחד את אמונות הבסיס שקשורות לתגובה העוצמתית לרעשים יום-יומיים ("אם אשמע מישהו שותה ולא אוכל ללכת מהמקום, אני אשתגע", "אי אפשר שלא לשים לב לקולות האלו", "אני לא אוכל לשאת את זה"). בשלב השני של הטיפול, המטופל לומד לווסת את תשומת הלב המופנית לרעשים גורמי החרדה.
במקביל, הוא מתנסה בלקיחת חלק במפגשים חברתיים תוך שימוש בטכניקות הוויסות שרכש בטיפול. ככל שהמטופל מתנסה באופן עקבי ומתמיד בחשיפות לרעשים גורמי המצוקה, ומצליח לווסת את תשומת לבו ואת המצוקה שמתעוררת משמיעתם, כך פוחתים בהדרגה החשש שלו מהימצאות במקומות עם רעשים אלו, וההימנעות ממקומות או מפעילויות מסוימות.
(אורלי סמירה, יועצת זוגית ופסיכותרפיסטית CBT)
 
וואו!!
קראתי עכשיו את כל האשכול שהתחיל כבר לפני שנתיים!
תכלס יש לזה דרך טיפול משהו חד וחלק שעזר?
לא הגעתי כאן למסקנה ברורה
אני אשמח אם יש מישהי כזו שתכתוב
תודה
 

ריקי...

משתמש פעיל
שלום וברכה לכולם.
אחרי שנים של סבל ממיזופוניה. ואחרי מחקר מקיף. יש לי איזו שהיא דרך טיפול יעילה בעזרת ה'.
לצורך פרסום הדבר אני מחפשת לקוחה ראשונה אשר תקיף יחד איתי את כל החומר שיש לי בנושא ובתמורה לעזרה שאני מעניקה לה היא תעזור לי לכתוב ספר או סדרת שיעורים מסודרים בנושא.
אי"ה ברגע שיהיה לי חומר מסודר אוכל להוציאו לאור ולעזור לעוד הרבה אחרים שמשתוקקים לכל בדל מידע בתחום....

המעוניינת יכולה לשלוח לי בפרטי את פרטיה ליצירת קשר או למייל BESAD2000 שטרודל וכו....
כמובן מישהי שטובה בכתיבה, מחקר, ניסוח וליקוט חומרים בצורה מסודרת....
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
שלום וברכה לכולם.
אחרי שנים של סבל ממיזופוניה. ואחרי מחקר מקיף. יש לי איזו שהיא דרך טיפול יעילה בעזרת ה'.
לצורך פרסום הדבר אני מחפשת לקוחה ראשונה אשר תקיף יחד איתי את כל החומר שיש לי בנושא ובתמורה לעזרה שאני מעניקה לה היא תעזור לי לכתוב ספר או סדרת שיעורים מסודרים בנושא.
אי"ה ברגע שיהיה לי חומר מסודר אוכל להוציאו לאור ולעזור לעוד הרבה אחרים שמשתוקקים לכל בדל מידע בתחום....

המעוניינת יכולה לשלוח לי בפרטי את פרטיה ליצירת קשר או למייל BESAD2000 שטרודל וכו....
כמובן מישהי שטובה בכתיבה, מחקר, ניסוח וליקוט חומרים בצורה מסודרת....
רק מניחה - את יודעת שהתגמול שאת דורשת לא ממש הוגן?
אנשים בד"כ לא זקוקים לידע, וגם טיפול לא אמור לעלות כמו שעות העבודה הרבה שאת מבקשת. זה ממש לא תמורה, ומי שאמורה להתנדב כאן - זו לא את....
הכותבת והעורכת תוכל לרכוש את הספר במחיר של שעת עבודה בודדת (אולי פחות)
 

ריקי...

משתמש פעיל
רק מניחה - את יודעת שהתגמול שאת דורשת לא ממש הוגן?
אנשים בד"כ לא זקוקים לידע, וגם טיפול לא אמור לעלות כמו שעות העבודה הרבה שאת מבקשת. זה ממש לא תמורה, ומי שאמורה להתנדב כאן - זו לא את....
הכותבת והעורכת תוכל לרכוש את הספר במחיר של שעת עבודה בודדת (אולי פחות)
היום, כשאין אף מענה לתחום הזה... חוץ מכמה שרלטנים...
המכריע כאן הוא הידע.... אין כמעט מידע מסודר בתחום....
המידע הכי נפוץ הוא כתבות קצרצרות של מכוני טיפול שלא מבטיחים הצלחה (ומנסיון יש להם סיבה למה לא להבטיח) וסוחטים עשרות אלפי שקלים.......
מישהי למשל אמרה לי שבמקום "מקצועי" רצו ממנה 12,000(!!!) ש"ח לסדרת טיפולי נוירופידבק בלי אחריות על תוצאות.
כשהמחירים אצל מטפלים מומחים בתחום עולים בטווח של 2,000 ש"ח לסדרה מקיפה וכו'.......
אני לא מציעה טיפול! אלא, מתוך הנסיון והידע שלי, ההמחקרים שעשיתי ואנשי המקצוע שהתייעצתי איתם וכו... יש לי איזה שהוא פתרון מורכב אבל יעיל...
אני בנכונות לעזור בשמחה. אני יודעת כמה סבל יש בקושי הזה....

האם אין עוד מישהו שהיה רוצה לעזור?


משמע שאין לך מושג מזה סבל של מיזופוניה אם את ככה מגיבה.... הוגן ולא הוגן....
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען

משמע שאין לך מושג מזה סבל של מיזופוניה אם את ככה מגיבה.... הוגן ולא הוגן....
נמצאת בסירה הזו. סובלת ממנה רבות. אני ומשפחתי :(
יכולה לבדוק תגובות קודמות בשרשור הזה
לכתוב ספר או סדרת שיעורים מסודרים בנושא.
נמצאת גם בסירה הזו :)

את יכולה לבקש עזרה, זה הרבה יותר מתקבל על הדעת, מאשר הצורה בה פנית -
בתמורה לעזרה שאני מעניקה לה
כביכול את מוכנה להעניק את הזכות הזו.

עכשיו, מי שהולך למכונים שגובים הון בלי התחייבות - הוא סתם פרייאר. מקובל גם עלייך.

בדברייך ציינת ש
אחרי מחקר מקיף. יש לי איזו שהיא דרך טיפול יעילה בעזרת ה'.
אין לי מושג מי את, בת כמה את, מה רמת הידע שלך, על מה מתבססת דרך הטיפול שלך, כמה היא מוכחת.
אז במה זה שונה?
לדברייך -
אני לא מציעה טיפול! אלא, מתוך הנסיון והידע שלי, ההמחקרים שעשיתי ואנשי המקצוע שהתייעצתי איתם וכו... יש לי איזה שהוא פתרון מורכב אבל יעיל...
אני בנכונות לעזור בשמחה. אני יודעת כמה סבל יש בקושי הזה....
ועל זה בדיוק עניתי:
הרבה יותר, הרבה הרבה יותר, זול לי לקנות את הספר - שאולי יעזור עם הפיתרון המורכב, ואולי לא - מאשר לעבוד שעות על גבי שעות.
לכאורה אין לך אפילו קצה של מושג מה את מבקשת, ובאיזה היקף עבודה מדובר.
רק כדי לסבר את האוזן, זה יכול להגיע בשקט למחיר של 5.000-10.000 ש"ח, על כתיבת ספר כזה. הגיוני בהחלט שגם יותר. תלוי באורך הספר, בכמות המחקרים והציטוטים, בדרישות מקצועיות שונות, תמלולים ו/או ראיונות וכו'.
זה עדיין נשמע לך בקשה לגיטימית?
 

ריקי...

משתמש פעיל
מה את אומרת על נוירומוטריקה?
הם אחד מהשרלטנים שציינט?
אין לי נסיון איתם....
הייתי בודקת מה הם מציעים.... ואח"כ מתייעצת....
חוץ מיזה שייתכן שאת אותם טיפולים תוכלו למצא במחיר שפוי... תבדקו מה יש להם למכור...
בחורה אחת בכתה לי שהציעו להם מחיר ממש יקר ולהורים שלה יקח כמה שנים לחסוך את הכסף.... כשלמעשה את אותו טיפול אפשר לקבל במקום אחר בעשירית המחיר....
 

ריקי...

משתמש פעיל
ועל זה בדיוק עניתי:
הרבה יותר, הרבה הרבה יותר, זול לי לקנות את הספר - שאולי יעזור עם הפיתרון המורכב, ואולי לא - מאשר לעבוד שעות על גבי שעות.


איך יהיה לך את הספר הזול הזה אם אף אחד לא יעשה אותו? אה?

האמת היא שייתכן שלא הערכתי נכונה את היקף העבודה.
אני מחפשת פשוט מישהו שיעזור לי יותר לבסס את הידע שיש לי.
ליצור ממנו משהו רלוונטי. גם אם לא ספר.
המון אנשים פנו אלי באישי לקבל עזרה.....
אין לי כל כך משהו מסודר לשלוח להם (לא ביקשתי מאף אחד תמורה) ואין לי יכולת לדבר עם כ-ו-ל-ם ולהסביר לכולם את הדברים אחד אחד
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען

איך יהיה לך את הספר הזול הזה אם אף אחד לא יעשה אותו? אה?

האמת היא שייתכן שלא הערכתי נכונה את היקף העבודה.
אני מחפשת פשוט מישהו שיעזור לי יותר לבסס את הידע שיש לי.
ליצור ממנו משהו רלוונטי. גם אם לא ספר.
המון אנשים פנו אלי באישי לקבל עזרה.....
אין לי כל כך משהו מסודר לשלוח להם (לא ביקשתי מאף אחד תמורה) ואין לי יכולת לדבר עם כ-ו-ל-ם ולהסביר לכולם את הדברים אחד אחד
מבינה, אבל אני התייחסתי לצורה בה הצגת את הדברים. זה א'.
ב' - אפשר תשלום סמלי תמורת קבלת המידע. אפשר גיוס המונים. אפשר כל מיני דרכים.
מה שאמרתי הוא, שאין שום סיכוי בעולם למצא מתנדבת שתעשה את זה בחינם - בפרט אם היא עוסקת בתחום. גם אם את בעלת חסד גדולה, ועוזרת לכולם, הדרישה שלך מבעלת מקצוע בתחום לא כ"כ לגיטימית והגיונית.
ציינתי שככל הנראה זה נבע מאי הבנה לגבי ההיקף ומהות הבקשה.
 

הבט

משתמש פעיל
נמצאת בסירה הזו. סובלת ממנה רבות. אני ומשפחתי :(
יכולה לבדוק תגובות קודמות בשרשור הזה

נמצאת גם בסירה הזו :)

את יכולה לבקש עזרה, זה הרבה יותר מתקבל על הדעת, מאשר הצורה בה פנית -

כביכול את מוכנה להעניק את הזכות הזו.

עכשיו, מי שהולך למכונים שגובים הון בלי התחייבות - הוא סתם פרייאר. מקובל גם עלייך.

בדברייך ציינת ש

אין לי מושג מי את, בת כמה את, מה רמת הידע שלך, על מה מתבססת דרך הטיפול שלך, כמה היא מוכחת.
אז במה זה שונה?
לדברייך -

ועל זה בדיוק עניתי:
הרבה יותר, הרבה הרבה יותר, זול לי לקנות את הספר - שאולי יעזור עם הפיתרון המורכב, ואולי לא - מאשר לעבוד שעות על גבי שעות.
לכאורה אין לך אפילו קצה של מושג מה את מבקשת, ובאיזה היקף עבודה מדובר.
רק כדי לסבר את האוזן, זה יכול להגיע בשקט למחיר של 5.000-10.000 ש"ח, על כתיבת ספר כזה. הגיוני בהחלט שגם יותר. תלוי באורך הספר, בכמות המחקרים והציטוטים, בדרישות מקצועיות שונות, תמלולים ו/או ראיונות וכו'.
זה עדיין נשמע לך בקשה לגיטימית?
חבל להתווכח ולריב על זוטות בזמן שאנשים סובלים ושמחים עם כל בדל פתרון אפשרי
חן חן ל @ריקי... על נכונותה לעזור לציבור הסובלים, הלוואי שתצליח ויצא מזה משהו.
 

ריקי...

משתמש פעיל
הרעיון מבוסס על ההתיחסות של הבעיה לחלקים שבהם יש לה השפעה:
1 - החלק הרגשי
2 - החלק הקוגנטיבי התנהגותי
3 - החלק הניורולוגי
כאשר לכל אחד מהם יש שיטת עבודה שונה לגמרי אך זה צריך להעשות במקביל בשביל לקבל תוצאות יעילות.
לגבי החלק הקוגנטיבי התנהגותי, ממליצה לקרא את ספרו של הרב אהרון פרידמן שנקרא "אפשר לצאת מזה". שמועיל מאד מאד.
(בעת קריאת הספר יש לזכור לתרגם בראש את התגובתיות מ-OCD וחרדות למיזופוניה זה פועל ממש על אותו עיקרון)
%D7%90%D7%A4%D7%A9%D7%A8-%D7%9C%D7%A6%D7%90%D7%AA-%D7%9E%D7%96%D7%94-%D7%94%D7%93%D7%9E%D7%99%D7%94.gif
 

ריקי...

משתמש פעיל
מה שאני שואפת הוא להרחיב בהסבר על שותפות של כל חלק.
להביא את הפתרונות ודרכי העבודה היעילים.
ולתרגם בעצמי שיטות עבודה כך שיתאימו למיזופוניה....
והכל בצורה מסודרת וברורה....
לא לכל אחד יש ידע והבנה בתחומים האלה. ורוב האנשים צריכים הסבר ברור ומפורט....
הלוואי ואזכה
 

הבט

משתמש פעיל
הרעיון מבוסס על ההתיחסות של הבעיה לחלקים שבהם יש לה השפעה:
1 - החלק הרגשי
2 - החלק הקוגנטיבי התנהגותי
3 - החלק הניורולוגי
כאשר לכל אחד מהם יש שיטת עבודה שונה לגמרי אך זה צריך להעשות במקביל בשביל לקבל תוצאות יעילות.
לגבי החלק הקוגנטיבי התנהגותי, ממליצה לקרא את ספרו של הרב אהרון פרידמן שנקרא "אפשר לצאת מזה". שמועיל מאד מאד.
(בעת קריאת הספר יש לזכור לתרגם בראש את התגובתיות מ-OCD וחרדות למיזופוניה זה פועל ממש על אותו עיקרון
יש לך אולי עוד חומרים שיש לך אפשרות לשלוח במייל?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמט

א הַלְלוּיָהּ שִׁירוּ לַיהוָה שִׁיר חָדָשׁ תְּהִלָּתוֹ בִּקְהַל חֲסִידִים:ב יִשְׂמַח יִשְׂרָאֵל בְּעֹשָׂיו בְּנֵי צִיּוֹן יָגִילוּ בְמַלְכָּם:ג יְהַלְלוּ שְׁמוֹ בְמָחוֹל בְּתֹף וְכִנּוֹר יְזַמְּרוּ לוֹ:ד כִּי רוֹצֶה יְהוָה בְּעַמּוֹ יְפָאֵר עֲנָוִים בִּישׁוּעָה:ה יַעְלְזוּ חֲסִידִים בְּכָבוֹד יְרַנְּנוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם:ו רוֹמְמוֹת אֵל בִּגְרוֹנָם וְחֶרֶב פִּיפִיּוֹת בְּיָדָם:ז לַעֲשׂוֹת נְקָמָה בַּגּוֹיִם תּוֹכֵחֹת בַּלְאֻמִּים:ח לֶאְסֹר מַלְכֵיהֶם בְּזִקִּים וְנִכְבְּדֵיהֶם בְּכַבְלֵי בַרְזֶל:ט לַעֲשׂוֹת בָּהֶם מִשְׁפָּט כָּתוּב הָדָר הוּא לְכָל חֲסִידָיו הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה