איפה האזור של החרדים? ואיפה הר יונה ד'?
הנה מהנוף
איפה האזור של החרדים? ואיפה הר יונה ד'?
כשגור יגיעו...זה נוף כללי על הר יונה נו תראה איזה נוף מטרוף יש כאן תעבור בעריש להר יונה כלנו מחכים לך כבר די משתעמם פה
מה אתה משתיך לגור הפה לא אמרתי כלטום הקש ביטולכשגור יגיעו...
או אם יהיו מחירים כמו בדימונה
וגם גור בדימונההיחידים שהצליחו
זה גור בערד
למה? מה קרה? אולי גור יחגגו בעיר הישנה המחירים מתאימים, לא?מה אתה משתיך לגור הפה לא אמרתי כלטום הקש ביטול
איפה ראיתה את זה שהחסידים משלמים יותר מה שאני רואנ שהלטאים יש להם הרבה בירושלים [6 3] ששם המחרים יות יקר וכן חסידות
גור בדימנה
ויזניץ בעפולה
ביאלא במעלה עמוס וצפת
ערלוי הר יונה
נדברנה הר יונה
באיאן עמנאל וכו' וכו'
בדרך כלל ביתר ובית שמש יותר יקרים ממודעין עילית
הייתה תקופה שבבית שמש עלתה דירה 3 חדרים מיליון 800 ובאותו זמן במודיעין עילית היא עלתה מיליון 400,
בעפולה הלטיאים קנו רק דירות ישנות וקטנות שיש בהר המורה בזמן שויזניץ קנו דירות חדשות שבהרבה יותר יקרות,
וגם בנוף הגליל הלטאים מתארגנים לקנות דירות ב450 אלף בזמן שהחסידים באותו עיר בהר יונה בכמעט 900 אלף,
בדרום לדוגמא הליטאים הסכימו להדרים למקומות מאד רחוקים וזולים כמו באופקים שיש קהילה ענקית וגם יש קהילות בירוחם ונתיבות המקום הכי רחוק שהחסידים הסכימו ללכת בהמוניהם היה קריית גת שהיא כמובן בהרבה יותר יקרה, ואין שם בכלל ליטאים,
(גור היא משהו יוצא דופן ואין לה קשר בכלל לחסידיות אחרות...)
אני לא חושב שצריך להתבייש באידיאל החשוב של ללמוד ולהיות אברך כולל.....
שכחתי לציין את אשדודאבל מה אם ירושלים פה יש ליטאים כפול מהחסידים
שיעורי בית להיוםשכחתי לציין את אשדוד
שהיא עיר מאד יקרה
שמלאה עם עשרות אלפי משפחות חסידיות
והציבור הליטאי שם הוא ממש מיעוט קטן,
זה נראה בנינים מידי נמוכים בשביל בניה לחרדים...
הם בטוח לא, לפחות כרגעהאם יש למישהו מידע כוונתם של גור וויזניץ לקניית בהר יונה?
יש מלא שלוטשים עינים אין מידע ספציפי על קהילה מסוימתאו כל קהילה חסידית או ירושלמית נוספת?
החברה מקהל חסידים הולכים להפגין מול הרכבתבשורה לתושבי הר יונה: מכרז לרכבת קלה מחיפה לנצרת
6 קבוצות מתמודדות על מכרז הרכבת הקלה ‘נופית’ שתוביל מחיפה לנצרת דרך קרית אתא לאורך 41 ק”מ בהיקף 3 מיליארד ש’ | הקו יכלול 20 תחנות איסוף והורדה, מסופי תחבורה וחניוני “חנה וסע”, מתחם דיפו ומרכז בקרה ושליטה | בקו יפעלו מעל 30 רכבות במהירות של עד 100 קמ”ש ובתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות | על פי התחזית, מספר הנוסעים ביום יעמוד על כ-100,000
אבי יוסף 14.04.2022
עבודות תשתית לתוואי הרכבת הקלה חיפה-נצרת, בשכונת הר יונה, נוף הגליל | צילום: חוצה ישראל
הרכבת הקלה “נופית” דוהרת קדימה: משרד התחבורה, באמצעות חברת חוצה ישראל, מפרסם את המכרז הזכייני למימון, תכנון, הקמה ותפעול של הרכבת הקלה “נופית” בין חיפה לנצרת.
המכרז, בהיקף של כ-3 מיליארד שקלים כולל בין היתר הקמת מסילה כפולה לאורך 41 ק”מ, 20 תחנות, רכש קרונות, תשתיות חישמול, איתות ובקרה, הקמת דיפו ומרכז בקרה, רכש צי קרונות, הפעלה ואחזקה של הרכבת הקלה לתקופה של 25 שנים.
הקבוצות המעוניינות להשתתף במכרז הזכייני נדרשות להציג את הצעתן עד לתום השנה. הקבוצה הזוכה תוכרז במהלך שנת 2023. עבודות הזכיין יחלו בשנת 2024.
הרכבת הקלה “נופית” תופעל בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת שתאפשר לראשונה בישראל נסיעה במקטעים עירוניים ובינעירוניים, ללא צורך בהחלפת אמצעי תחבורה. הרכבת הקלה תשרת את תושבות ותושבי הצפון ותייצר רצף תחבורתי מהיר ונגיש במטרופולין חיפה ולמרכז הארץ. קו הרכבת יחזק את הישובים בתוואי ובאזור, ינגיש את מרכזי התעסוקה, ירחיב את אפשרויות ההשכלה והפנאי וישפר את איכות חיי התושבים ואת איכות הסביבה.
פרויקט הרכבת הקלה “נופית” מקודם על ידי משרד התחבורה ומנוהל על ידי חברת חוצה ישראל. לפני כחודשיים הודיעה חברת חוצה ישראל על שש הקבוצות אשר אושרו להשתתף במכרז הזכייני, לאחר שערכה בדיקות מקיפות בהקשר למבנה הקבוצות, לרבות עמידתן בדרישות הסף לאיתנות הפיננסית, התואמת פרויקט בסדר גודל זה. כל הקבוצות שאושרו להשתתף במכרז הזכייני מורכבות מחברות בינלאומיות ומקומיות מובילות בתחומן.
קבוצה 1: דן – ישראל, CREC – סין, PESA – פולין, SHENYANG – סין, ATM – איטליה
קבוצה 2: שפיר – ישראל, CAF – ספרד, קרן נוי – ישראל
קבוצה 3: מנרב – ישראל, אלקטרה – ישראל, ALSTOM – צרפת, אלייד – ישראל
קבוצה 4: COMSA – ספרד, GLOBALVIA – ספרד, JSC Transmashholding – רוסיה, לסיכו – ישראל
קבוצה 5: מאיר – ישראל, אפקון – ישראל, CRRC – סין, CRCC – סין
קבוצה 6: שיכון ובינוי – ישראל, אגד – ישראל, STADLER – שוויץ, HITACHI – יפן ואיטליה, TEXMACO – הודו, DOWNER – אוסטרליה
במקביל לפרסום המכרז מקדמת חוצה ישראל את עבודות הביצוע לאורך התוואי במספר מוקדים כמפורט: מתחם הדיפו באזור התעשייה בקריית אתא, מתחם תחנת קרית הממשלה בנוף הגליל ומתחם מרכזית המפרץ בחיפה ובמתחמים נוספים. בחצי השנה האחרונה פרסמה החברה שלושה מכרזי תכנון-ביצוע DB (DESIGN BUILD) בהיקפים נרחבים לביצוע גשרים ומנהרות לאורך התוואי, בהיקף כולל של כמיליארד שקלים.
אורכו של קו הרכבת הקלה “נופית” הוא כ-41 ק”מ והוא יחל בתחנת מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קרית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור, יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת. בקו יוקמו 20 תחנות איסוף והורדה, מסופי תחבורה וחניוני “חנה וסע”, מתחם דיפו ומרכז בקרה ושליטה. בקו יפעלו מעל 30 רכבות במהירות של עד 100 קמ”ש ובתדירות נסיעה מרבית של כל ארבע דקות. על פי התחזית, מספר הנוסעים ביום צפוי לעמוד על כ-100,000.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח”כ מרב מיכאלי: “הקמת מערכות הסעת המונים היא משימה לאומית קריטית לפיתוח של מדינת ישראל. רכבת קלה בגליל תאפשר לחזק את האזור כולו, כלכלית ובכלל ותמשיך את מגמת ההשקעה בנגב ובגליל כחלק משינוי סדר העדיפויות שאנחנו מקדמות ומקדמים. רק”ל נופית תרחיב את אפשרויות התעסוקה והדיור, תחבר בין יישובים ותפתח את צפון הארץ. החברות שניגשות למכרז חייבות לדעת שהמשימה שעומדת לפניהן מורכבת וקשה, והציפיה היא לעמוד בה לאורך כל הדרך למען הציבור הישראלי”.
מנכ”לית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, מיכל פרנק: “הרכבת הקלה נופית תביא בשורה לתושבי הצפון, ככלי הסעת המונים מהיר, אמין ותדיר. גם הפרויקט הזה מממש את מדיניות משרד התחבורה לתעדף את התחבורה הציבורית. פרסום המכרז הזכייני, ששותפות לו חברות מובילות בתחומן בעולם, יבטיח יכולות הקמה ותפעול גבוהות לרווחת כמאה אלף נוסעות ונוסעים ביום. אני מאחלת הצלחה לחברת חוצה ישראל, שמנהלת את הפרויקט מטעם משרד התחבורה”.
מנכ”ל חוצה ישראל, דן שנבך: “פרויקט ‘נופית’ הוא אחד מפרויקטי הדגל של החברה אשר מנהלת פרויקטים לאומיים בתחום התחבורה הציבורית ברחבי הארץ. פרסום המכרז הזכייני הוא אבן דרך חשובה בקידום פרויקט מורכב זה. עד כה עסקה חוצה ישראל בתכנון ותיאום הפרויקט על כל מורכבויותיו וקידמה עבודות ביצוע להכנת תוואי הרכבת הקלה. בשנה הקרובה תמשיך החברה לקדם את ההליך הזכייני ולהתקדם בעבודות הביצוע. ניסיונה הרב של החברה בניהול פרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים מאפשר לה לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית בלוחות זמנים”.
מה הנחרצות הזה למה לאהם בטוח לא, לפחות כרגע
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכה
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת הַבֹּטְחִים בַּיהוָה כְּהַר צִיּוֹן לֹא יִמּוֹט לְעוֹלָם יֵשֵׁב:ב יְרוּשָׁלִַם הָרִים סָבִיב לָהּ וַיהוָה סָבִיב לְעַמּוֹ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג כִּי לֹא יָנוּחַ שֵׁבֶט הָרֶשַׁע עַל גּוֹרַל הַצַּדִּיקִים לְמַעַן לֹא יִשְׁלְחוּ הַצַּדִּיקִים בְּעַוְלָתָה יְדֵיהֶם:ד הֵיטִיבָה יי לַטּוֹבִים וְלִישָׁרִים בְּלִבּוֹתָם:ה וְהַמַּטִּים עַקַלְקַלּוֹתָם יוֹלִיכֵם יי אֶת פֹּעֲלֵי הָאָוֶן שָׁלוֹם עַל יִשְׂרָאֵל: