ריבית יש גם בסחורה ולא רק בכסף, כמפורש בתורה (נשך כסף נשך אוכל נשך כל דבר אשר ישך)לכאורה בהשאלת מניות אין איסור ריבית. כמו השכרת חברה שאין בה ריבית.
זה השכרה ולא הלוואה בריבית (זה לא כסף, זה חברה, תוצר)
קרנות סל ללא מניות יהודיות תשואה כהלכה מתירים, גם אם היא משאילה לשורטיסטים.
הלוואת מניות (זה השם הנכון, ולא השאלה), היא הלוואה לכל דבר, וכאשר קובעים עליה ריבית זו ריבית קצוצה מדאורייתא. יצא השער יכול להועיל רק בהלוואת סאה בסאה ולא כאשר נקצצה ריבית על אותה הסאה.
יתכן ויש מקום להתיר מכמה סיבות, אבל עצם העיסקה אם היא נעשית בין שני יהודים, אסורה מן התורה.