תודה על התגובה היא נכונה מהבחינה הפרקטיתאולי כדאי לשאול את גדולי ישראל בעצמם?
אולי יש עוד שיקולים מעבר למה שיש לנו?
אולי חוץ "העסקנים", יש סיבות נוספות שגדולי ישראל לא רוצים לימודי ליבה.
אי אפשר בעולם אבל בעולם להחליט במקומם.
אוי ואבוי אם כל אחד מהציבור יחליט בשביל כולם לפי הנהגותיו ואורחות חייו.
לא הרי זה כהרי זה. יש הרבה רמות של פתיחות, סגנונות חיים, ודעות אישיות.
אם למישהו אכפת מקריסה עתידית. [שנראית די הגיונית. אבל זו לא פעם ראשונה שכך נראה.]
שיתכבד וידבר עם גדולי ישראל. כמעט לכולם אפשר להיכנס.
אבל אין מצב שאדם יגיד - לי נראה כך. על דברים שהם בליבת ההנהגה של המגזר החרדי.
מנין לאותו אדם שיש לו את כל השיקולים.
הנהגת ציבור זו אחריות מטורפת. [ולא כמה ליצנים שנהיים מובילי דעת קהל. ומצד שני גם לא כמה שחושבים שצריך להיות קיצוני יותר מגדולי ישראל.]
ברמה החשיבתית אני חולקת עלייך- מותר לחשוב ולשאול ולחקור ובסוף נפעל לפי הוראות גדולי ישראל, עצם העלאת סימני שאלה ורצון לתשובה אינו גרוע.
מבחינה פרקטית ברור שהנהגה והשיקולים שלה הם נרחבים ולכן בסוף ההחלטות שמתקבלות הן לא שלי או של יחידים אלא החלטות של דעת תורה
להבדיל גם על חזיר אסור לומר שלא אוכלים כי לא טעים אלא כי כך החליט ריבונו של עולם
דרכי הקטנה להתמודד עם חוסר ההבנה הזו היא לא לומר אין סיבה ללמוד לימודי ליבה- לגופו של דיון זה- אלא בעיני הקטנות, הבשריות, המצומצמות אולי זה היה אפשרי- בעיניהם של גדולי ישראל זה אחרת ושיקוליהם נרחבים יותר ובסוף הם אלו המחליטים.
וכן יחד עם זאת מבינה ויודעת ומכירה שמדובר גם בהרבה עניינים שאשכול זה ודומיו פירט כך שהרבה פעמים ממה שאנחנו קוראים כפח שמן טהור מסתבר שמדובר בתיבת אוצר בלומה מעיני המון הציבור ואכמ"ל- ללא קשר לצורת הלימוד הבסיסית המוכרת והמסורה. וגם בעניינים של לימודי חול ישנם תלמודי תורה נטולי לימודי חול כלל וישנם כאלו עם לימודי חול ברמה מסויימת כך שיש שיטות לכאן ולכאן ולכל שיטה יש את גדולי התורה המורים לה לנהוג כך ולא אחרת.