דרוש מידע מחסור חמור במלמדים באיזור ירושלים

אסתי בראון

משתמש מקצוען
אולי כדאי לשאול את גדולי ישראל בעצמם?
אולי יש עוד שיקולים מעבר למה שיש לנו?
אולי חוץ "העסקנים", יש סיבות נוספות שגדולי ישראל לא רוצים לימודי ליבה.

אי אפשר בעולם אבל בעולם להחליט במקומם.
אוי ואבוי אם כל אחד מהציבור יחליט בשביל כולם לפי הנהגותיו ואורחות חייו.
לא הרי זה כהרי זה. יש הרבה רמות של פתיחות, סגנונות חיים, ודעות אישיות.

אם למישהו אכפת מקריסה עתידית. [שנראית די הגיונית. אבל זו לא פעם ראשונה שכך נראה.]
שיתכבד וידבר עם גדולי ישראל. כמעט לכולם אפשר להיכנס.

אבל אין מצב שאדם יגיד - לי נראה כך. על דברים שהם בליבת ההנהגה של המגזר החרדי.
מנין לאותו אדם שיש לו את כל השיקולים.

הנהגת ציבור זו אחריות מטורפת. [ולא כמה ליצנים שנהיים מובילי דעת קהל. ומצד שני גם לא כמה שחושבים שצריך להיות קיצוני יותר מגדולי ישראל.]
תודה על התגובה היא נכונה מהבחינה הפרקטית
ברמה החשיבתית אני חולקת עלייך- מותר לחשוב ולשאול ולחקור ובסוף נפעל לפי הוראות גדולי ישראל, עצם העלאת סימני שאלה ורצון לתשובה אינו גרוע.
מבחינה פרקטית ברור שהנהגה והשיקולים שלה הם נרחבים ולכן בסוף ההחלטות שמתקבלות הן לא שלי או של יחידים אלא החלטות של דעת תורה
להבדיל גם על חזיר אסור לומר שלא אוכלים כי לא טעים אלא כי כך החליט ריבונו של עולם
דרכי הקטנה להתמודד עם חוסר ההבנה הזו היא לא לומר אין סיבה ללמוד לימודי ליבה- לגופו של דיון זה- אלא בעיני הקטנות, הבשריות, המצומצמות אולי זה היה אפשרי- בעיניהם של גדולי ישראל זה אחרת ושיקוליהם נרחבים יותר ובסוף הם אלו המחליטים.
וכן יחד עם זאת מבינה ויודעת ומכירה שמדובר גם בהרבה עניינים שאשכול זה ודומיו פירט כך שהרבה פעמים ממה שאנחנו קוראים כפח שמן טהור מסתבר שמדובר בתיבת אוצר בלומה מעיני המון הציבור ואכמ"ל- ללא קשר לצורת הלימוד הבסיסית המוכרת והמסורה. וגם בעניינים של לימודי חול ישנם תלמודי תורה נטולי לימודי חול כלל וישנם כאלו עם לימודי חול ברמה מסויימת כך שיש שיטות לכאן ולכאן ולכל שיטה יש את גדולי התורה המורים לה לנהוג כך ולא אחרת.
 

אני וביתי

משתמש מקצוען
הרבה מצבים ישתפרו
המלמדים והעובדים יתוגמלו כחוק ומעבר לכך
יקבלו מבנים נורמלים
יקבלו תקצוב לשעות עזר וסיוע לתלמידים מתקשים
בעיני גם ילד שידע אנגלית ומתמתיקה זה שיפור גדול מאד
מכירה כל כך הרבה שמצרים על כך שאין להם ידע מינימלי להתנהל בעולם וגם כשרוצים לצאת לפרנס את ביתם אין להם כל הכשרה בסיסית ונאלצים לקחת עבודות פחותות רק כי הן לא דורשות שום הכשרה
אני מאמינה שישנם מוסדות חינוך ובעיקר הורים שכן היו רוצים את זה ולכו תדעו איפה נמצא את מצב החינוך וצורתו עוד כמה שנים לטוב ולמוטב.
ואלי בדיוק כמו שבתי הספר מתוקצבים ומפוקחים מטעם עצמם בפיקוח תואם והולם את הערכים יוכלו להגיע להסדרים מתאימים אודות החיידרים כך שלא ישפכו את המים יחד עם התינוק
אולי תימצא נוסחה
אה שכחתי שום עסקן ומנהל עמותה לא ירצה את הנוסחה הזו ע"ע המלחמה על החינוך הטהור בשל גני עיריה לבנות שרצו לפתוח בבית שמש ומנהלי העמותו הדשנים נלחמו נגד ההתערבות על החינוך הטהור , כל עוד השיקולים הערכיים מעורבים במטחנות של כסף ושליטה ומעמד ועסקונה- לא נצליח לראות תוצאות בשטח.
אני משער שבכל עיר גדולה יש כזה מוסד למה לא לשלוח לשם באמת?
אולי זו התשובה ?
לא נכנסת למורכבות של הממ"ח אבל הגן שבמסגרת הממח הקיים - פונה למשפחות מאד מודרניות, אין כרגע גן עיריה הפונה לציבור היותר שמרני- מיינסטרים- רגיל- או כל קטגוריה אחרת.
או שזה השאלה אם זה הציבור ששולח לשם למה זה כך?
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
מותר לחשוב ולשאול
כל עוד זה בגדר לשאול.

הבעיה שזה מתפתח ומתפתח, וכהרף עין פתאום יודעים מה בדיוק השיקולים. ומה סתם אינטרסים.
ותוך רגע נהג המונית נהיה ראש הממשלה.

קצת צניעות לא תזיק לכולנו.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
אני משער שבכל עיר גדולה יש כזה מוסד למה לא לשלוח לשם באמת?
אולי זו התשובה ?

או שזה השאלה אם זה הציבור ששולח לשם למה זה כך?
ברב הערים החרדיות זה לא קיים בכלל
הדרישה שלי כאמא היא כן גן עיריה שפונה לאוכלוסיה שמתאימה לי , זו דרישה שאלמלא כל המקלות של מנהלי הרשתות- היתה אולי מתקיימת.
 

זעירא דחברייא

משתמש פעיל
תודה על התגובה היא נכונה מהבחינה הפרקטית
ברמה החשיבתית אני חולקת עלייך- מותר לחשוב ולשאול ולחקור ובסוף נפעל לפי הוראות גדולי ישראל, עצם העלאת סימני שאלה ורצון לתשובה אינו גרוע.
מבחינה פרקטית ברור שהנהגה והשיקולים שלה הם נרחבים ולכן בסוף ההחלטות שמתקבלות הן לא שלי או של יחידים אלא החלטות של דעת תורה
להבדיל גם על חזיר אסור לומר שלא אוכלים כי לא טעים אלא כי כך החליט ריבונו של עולם
דרכי הקטנה להתמודד עם חוסר ההבנה הזו היא לא לומר אין סיבה ללמוד לימודי ליבה- לגופו של דיון זה- אלא בעיני הקטנות, הבשריות, המצומצמות אולי זה היה אפשרי- בעיניהם של גדולי ישראל זה אחרת ושיקוליהם נרחבים יותר ובסוף הם אלו המחליטים.
וכן יחד עם זאת מבינה ויודעת ומכירה שמדובר גם בהרבה עניינים שאשכול זה ודומיו פירט כך שהרבה פעמים ממה שאנחנו קוראים כפח שמן טהור מסתבר שמדובר בתיבת אוצר בלומה מעיני המון הציבור ואכמ"ל- ללא קשר לצורת הלימוד הבסיסית המוכרת והמסורה. וגם בעניינים של לימודי חול ישנם תלמודי תורה נטולי לימודי חול כלל וישנם כאלו עם לימודי חול ברמה מסויימת כך שיש שיטות לכאן ולכאן ולכל שיטה יש את גדולי התורה המורים לה לנהוג כך ולא אחרת.
נכון מאוד.
ביום שיפסיקו לקבל בתורת נעשה ונשמע לגדו''י נגמר הציבור החרדי.
אבל לציבור כואב שנראה שמעבירים לגדו''י רק את הבעיות של המוסדות כגון ממח וכו
אבל את הבעיות של הציבור כגון שכר הגננות והפנסיות וכו' אין הוראות ואין שום דבר.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
נכון מאוד.
ביום שיפסיקו לקבל בתורת נעשה ונשמע לגדו''י נגמר הציבור החרדי.
אבל לציבור כואב שנראה שמעבירים לגדו''י רק את הבעיות של המוסדות כגון ממח וכו
אבל את הבעיות של הציבור כגון שכר הגננות והפנסיות וכו' אין הוראות ואין שום דבר.
אין קמח אין תורה.
זה מציאות.
לא סיסמה.
 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
בתלמוד תורה של הבן שלי, יש למלמדים יום חופשי, ויש מלמד מחליף קבוע. ברגע שזה מלמד קבוע, זה כבר לא יום שהולך לפח...
לפני 3 שנים במכון למורים היה מרצה אחד שהוא גם מפקח של משרד החינוך שאמר שבאזור שלו (ירושלים) הוא מכיר רק מקום אחד כזה ובאמת אמר שזה מתפקד בצורה טוב כי הרבה המשלים (אולי זה יותר טוב מ"מ) יש לו מקצוע\ות מיוחד\ים שהוא מלמד ועם גב חזק של הפיקוח וההנהלה וזה מוצלח מאוד למלמד ולתלמידים. אגב במקום בו אני לימדתי בשלב מסוים התחלף הפיקוח אחה"צ והמפקח החדש היה כל שבוע מחליף יום אחד מלמד בכיתה שלו לטובת חצי יום חופשי והמלמדים מאוד נהנו גם מעצם הדבר גם מהיחס הטוב וגם מההתחשבות.
 

שמוחה

משתמש פעיל
קצת לעשות סדר
1.לרוב מוסדות הפטור יש מספיק כסף כדי לתגמל את המלמדים בצורה נאותה.
2.הבעיה היא פחות בתקצוב ויותר בפיקוח כל שקל שלא הולך לייעודו עובר מיד למנהל וזה ניסיון לא קל...
3.הבעיה היא לא רק בשכר המלמדים אלא בתקצוב של כלל המוסד: בוחנים, מפקחים, יועצים, מבצעים, תחזוקה, ניקיון ועוד ועוד
4. מי שנפגע בעיקר זה הילדים שלא מקבלים את מה שמגיע להם - הורים משלמים מכיסם מאות שקלים בחודש בשביל חינוך איכותי והכסף נעלם.
5.ודאי שכל מוסד שיעבור למפוקח יפתרו חלק משמעותי מהבעיה.
6.יש התנגדות מכמה כיוונים לעבור לרשתות של החינוך העצמאי ושל ש"ס. ( למרות שיש מספיק מוסדות של חסידים שנמצאים שם והכל תקין שם ביניהם גור, קרלין, באיאן נדבורנה, צאנז, וגם בעלזא בדרך).
7.כידוע גם מוסדות הפטור הכסף עובר דרך החינוך העצמאי משם למנהלים ומשם לרבנים המלמדים.
8.הפתרון יהיה שבשלב הראשון שכר הרבנים המלמדים בתוך מוסדות הפטור יהיה דרך החינוך העצמאי
החינוך העצמאי יהיה הגוף שמנהל את כספי הרבנים המלמדים.
9. בשלב השני כל ההתנהלות הכלכלית של מוסדות הפטור תעבור דרך החינוך העצמאי והמנהלים גם הם יקבלו שכר מהחינוך העצמאי
10. וכאן המקום לשאול את המנהלים שוודאי יתנגדו האם פתחתם מוסד לחינוך ילדי ישראל או מדפסת לעשיית כספים?
11. הדבר עלה לפני גדו"י שבוחנים את המהלך שיכול להציל את מוסדות הפטור.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אולי כדאי לשאול את גדולי ישראל בעצמם?
אולי יש עוד שיקולים מעבר למה שיש לנו?
אולי חוץ "העסקנים", יש סיבות נוספות שגדולי ישראל לא רוצים לימודי ליבה
לפני שאת מצהירה את זה בבטחון אני מזכירה לך שבחינוך העצמאי, בני יוסף וגם בזרם החדש של בעלז יש לימודי חול. לכתחילה ובהוראת אותם גדולים. לא מדובר בחשיבה מופקעת מן המציאות.
ואכן אנשים העלו פה שאלות. לא ערעורים. שאלות ונסיונות לשיפור. אי אפשר לסתום להם כל היום את הפה בתואנה שאנחנו לא יודעים. בשביל זה מידיינים.
 

במבונה

משתמש מקצוען
צילום מקצועי

יונה צחורה

משתמש מקצוען
8.הפתרון יהיה שבשלב הראשון שכר הרבנים המלמדים בתוך מוסדות הפטור יהיה דרך החינוך העצמאי
החינוך העצמאי יהיה הגוף שמנהל את כספי הרבנים המלמדים.
גם המוסדות שציינת לעיל (לפחות בחלק מהם, האחרים אני לא מכירה) שכן עובדים עם החינוך העצמאי בסופו של דברים המנהלים שולטים על הכסף...
המלמדים לא מרוויחים יותר ממה שסוכם איתם כשהמוסד היה פטור
הרווח הוא שהמשכורת נכנסת בזמן, והמנהל לא יכול להתעמר במלמד דרך זמן קבלת המשכורת
 

פנסאית

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
לימודי חול. תוספת לימודי קודש שלא נלמדים בבוקר (בחלק מהכיתות)

אולי כדאי לשאול את גדולי ישראל בעצמם?
אולי יש עוד שיקולים מעבר למה שיש לנו?
אולי חוץ "העסקנים", יש סיבות נוספות שגדולי ישראל לא רוצים לימודי ליבה.
זו ההוכחה שיש פה רק עסקנים. כי מתמחת לשולחן כל החידרים פה לומדים ליבה
 

חושב נכון

משתמש צעיר
תכלס במה יש היום חוסר בהוראה לבנות, לגננות יש חוסר או שגם שם הביקוש גובר על ההיצע
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
קצת לעשות סדר
1.לרוב מוסדות הפטור יש מספיק כסף כדי לתגמל את המלמדים בצורה נאותה.
2.הבעיה היא פחות בתקצוב ויותר בפיקוח כל שקל שלא הולך לייעודו עובר מיד למנהל וזה ניסיון לא קל...
3.הבעיה היא לא רק בשכר המלמדים אלא בתקצוב של כלל המוסד: בוחנים, מפקחים, יועצים, מבצעים, תחזוקה, ניקיון ועוד ועוד
4. מי שנפגע בעיקר זה הילדים שלא מקבלים את מה שמגיע להם - הורים משלמים מכיסם מאות שקלים בחודש בשביל חינוך איכותי והכסף נעלם.
5.ודאי שכל מוסד שיעבור למפוקח יפתרו חלק משמעותי מהבעיה.
6.יש התנגדות מכמה כיוונים לעבור לרשתות של החינוך העצמאי ושל ש"ס. ( למרות שיש מספיק מוסדות של חסידים שנמצאים שם והכל תקין שם ביניהם גור, קרלין, באיאן נדבורנה, צאנז, וגם בעלזא בדרך).
7.כידוע גם מוסדות הפטור הכסף עובר דרך החינוך העצמאי משם למנהלים ומשם לרבנים המלמדים.
8.הפתרון יהיה שבשלב הראשון שכר הרבנים המלמדים בתוך מוסדות הפטור יהיה דרך החינוך העצמאי
החינוך העצמאי יהיה הגוף שמנהל את כספי הרבנים המלמדים.
9. בשלב השני כל ההתנהלות הכלכלית של מוסדות הפטור תעבור דרך החינוך העצמאי והמנהלים גם הם יקבלו שכר מהחינוך העצמאי
10. וכאן המקום לשאול את המנהלים שוודאי יתנגדו האם פתחתם מוסד לחינוך ילדי ישראל או מדפסת לעשיית כספים?
11. הדבר עלה לפני גדו"י שבוחנים את המהלך שיכול להציל את מוסדות הפטור.
לפי החוק כל תלמוד תורה הוא עמותה שלא למטרות רווח.
אבל פיקוח אינו מספיק למנוע גניבה ושחיתות.
ישנם הרבה דרכים להתחכם ...

לעבור לחינוך עצמאי,
בחינוך עצמאי ישנם יותר בעיות לעומת התתי"ם.
הכל שם פרוטקציות.
ולא איכפת למנהל/ת איך בית הספר מתנהל, הוא/היא מקבל/ת את משכורתו/ה.
בבית הספר של ביתי השירותים מקולקלים והמורות בינוניות.
ולמישהו איכפת ?
אין לי אפשרות לשלוח לבית ספר אחר.

הפיתרון הוא תחרות.
כרגע כל מוסד יש לו מונופול על שכונה מסוימת.
לכן הישיבות והסמינרים מתפקדים.
תחרות חופשית בלי מונופולים.
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אם זה באישור אז מה הנהי על מי ששואל על לימודי חול?
א. יש כאלה קהילות שאין אצלם לימודי חול כלל !
ב. אולי יש כאלה שרוצים יותר לימודי חול ממה שמלמדים היום ועל זה הם בוכים
 

ישראל י

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב ואדריכלות פנים
ת"ת סקווירא ירושלים
קרא לכל המלמדים
והעלה את השכר לשנה הבאה ל1600 לשעה !! זו לא טעות 1600 לשעה חודשית
חוץ מההפסקות שנשארו בסכום הקודם
ממנו יראו וכן יעשו
- כל הכבוד
המלמדים הם לא קופאים בסופר
והעבודה שלהם לא קלה בכלל
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
א. יש כאלה קהילות שאין אצלם לימודי חול כלל !
נכון והם ימשיכו כך. התהיה היתה למה מתייחסים לקיום לימודי החול כמופקעים מהמציאות או שאין להעז לדבר עליהם בזמן שברוב המקומות הם כבר קיימים במינון כזה או אחר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה