דרוש מידע מחסור חמור במלמדים באיזור ירושלים

goaty

משתמש פעיל
משום מה האשכול הזה מתקשר לי עם האשכול על נער שהרביץ בשכונה.
כולם שם דיברו על ההורים ועל ההתנהגות ברחוב, שכחתם שיש צלע שלישית למשולש, מוסד לימודים.
אם מלמדים היו יושבים בכיתה קטנה, עם משכורת מעריכה ויועץ חינוכי שמבין עניין ויודע לעזור ולא מחפש רק שקט תעשייתי, אולי היו לנו קצת פחות סיפורים כאלו ברחוב...
ואגב משום מה לא ראיתי אף מנהל שגר בדירה שכורה ונוסע עם רב קו, אז במחילה, יש מאיפה להוסיף...
 

שליש

משתמש פעיל
הניק שליש
כאב לי לשמוע את ההתנהלות בחיידר של בעלך
מותר לי לאזן קצת?
בעלי מלמד בחיידר כנראה בעיר אחרת על אותם שעות משכורת יותר מכובדת משמעותית(אין לו ותק זה המקובל)
ועדין זה נחשב לנמוך
אבל היחס... היחס... אין על היחס שם גם למורים וגם לתלמידים
25 בכיתה מרווחת
כל ילד יהלום פיקוח צמוד ומעקב אחרי כל ילד
הטלפונים בערב סבירים
אולי זה חיידר יוצא דופן
מוכנה לגלות לי איפה???????????
אני אשלח לשם לא רק את בעלי, גם את הבנים שלי...
 

שליש

משתמש פעיל
ואגב משום מה לא ראיתי אף מנהל שגר בדירה שכורה ונוסע עם רב קו, אז במחילה, יש מאיפה להוסיף...
לגמרי נכון!!!!!!
עלות הנסיעות קופצת פי שלוש שבוע הבא.
מנהלים משלמים על כך?
קודם שישלמו על נסיעות בכללי...
 

פוקה פוקה

משתמש מקצוען
העבודה בחיידרים לא פשוטה בכלל
הרבה תלמידים בכיתה.
והרבה צריך גם ללמד,גם להיות פסיכולוג.יועץ נישואים
וגם זורקים עליו את כל הבעיות
מי ששורד ללמד את ילדי ישראל
זה רק מלאכים
ובסוף מגיעים לבית עם משכורת לא משהו בכלל
זה מקצוע של שליחות ומגיע להם יותר
כל הכתוב כאן מכאב עמוק
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
צריך להקפיץ את האשכול הזה לפני פורים,
כשמרבים להתלונן נגד התשר הקטן למלמדים.
זה בדיוק העניין
שהתשר לא אמור להיות פיצוי על השכר הנמוך ולא משהו שהמנהלים יכולים לבנות עליו.
ממתנות ההורים לא מפרישים ביטוח לאומי וגם לא פנסיה. זה פלסטר למצב ותו לא.
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
והרבה צריך גם ללמד,גם להיות פסיכולוג.יועץ נישואים
וגם זורקים עליו את כל הבעיות
את זה לפעמים חוות גם גננות וגם מורות,
אשתי כמפקחת אומרת בהרצאות למורות וגננות [מגן ועד תיכון] במקום לעשות השתלמות בהוראה או בגננות,
תלכו ללמוד יעוץ נישואין, שלום בית, קצת מידע פסיכולוגי, ולעיתים פסיכאטרי....
ולא - לא בשביל לטפל, אלא בשביל לדעת להקשיב, ולאן להפנות.
 

סנץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עימוד ספרים
בתור אשתו של רבה כמה עובדות מצערות מהשטח-
כיתה של 35 ילדים בגודל של חדר ילדים ממוצע.(בלי הגזמה!!!!ילדים יושבים כמעט אחד על השני!)
מתוכם ילד שילוב אוטיזם וילד לקוי שמיעה(מישהו שמע על תוספת שכר אולי???)
עבודה שוחקת, קשה ומאתגרת.
מצד ההנהלה-
מה שדרוש זה שקט תעשיתי. כך שאם המסדרונות בשעת השיעורים ריקים זה לא מעניין איש מה קורה בכיתה פנימה. אם מלמד רוצה לערוך מבצע לילדים יתכבד ויקנה פרסים על חשבונו. כנ"ל תמריצים ויצירות וכו...
מבחינתם בשביל מה צריך מסיבות, סיומים ויציאות? יתכבד הרב יבוא, ימסור שיעור וילך...
בתור אשתו-
ויתרתי כמעט לחלוטין על בעלי בערב!
אם אני בתור הורה מדברת עם הרבה של הבן שלי ממוצע פעם בחודש, תכפילו ב35!
וזה לא כולל ילדים מתקשים/מיוחדים/מאתגרים שזה גם אומר ישיבות ומפגשים עם ההורים על חשבון הפסקות ואחה"צ וערב.

והשכר?
מצחיק בקושי...
7 שעות ביום שמתוכן שעה וחצי הפסקת צהריים בלי שכר(!) אבל בעלי לא יחזור הביתה כי רק זה יגמור לו את ההפסקה. ומקבלים 5000 ש"ח.
ואם הייתי מעלה צילום של התלוש כל מי שקצת מבין היה מזדעזע.
ידוע לכם שתמיד יתרת הימי חופשה היא שלילית?כי הרי יש "חופש" בבין הזמנים אז מורידים אותו על חשבון החופשה...(ידעתם שעל הרבה מוטל לסדר את הכיתה לשנה הבאה?וזה דורש בממוצע 5 ימים. אז איפה החופש המובטח?)
ודמי הבראה, נסיעות וכו? הצחקתם... איכשהוא זה מוכנס בכל מיני סעיפים שונים ומשונים.
וכשהעזתי להתוכח עם המנה"ח של העמותה היא טרקה לי אתה טלפון בפרצוף.
וזה לא משנה כמה שנים אתה רבה!!השכר נשאר יציב.

תבינו שמדובר באחד החיידרים הכי נחשבים בעירי. חיידר ענקקק מעל 2000 ילדים.
ויש לו שם מטורף בכל הארץ כי אני לא יודעת איך הם זכו אבל יש להם רבהס באמת מסורים ומשקיעים.
וכמו שבעלי אומר לי תמיד-
מה הילדים אשמים??? את המנהל לא מעניין מילימטר מהכיסא שלו והכיס שלו-אבל אני באתי בשבילם.
ואם רבה מעיז לבקש משהו אז מראים לו את הדלת החוצה.
לא פלא שלשנה הבאה חסרים 5 מלמדים והמנהל פשוט מקבל כל מי שבא!!
אבל אף אחד לא בא...
מובן:cry:
אני אישית מעריצה את בעלי ויודעת שהוא ממשיך רק בגלל שהוא באמת רואה בזה שליחות ואחריות מטורפת. הוא משקיע את כל הלב והנשמה.
בשביל הכסף אני יוצאת לעבוד במשרה מלאה...
ואגב. יש לו תעודה ממשרד החינוך אבל רוב החיידרים הם עמותות פרטיות ואלו שכן שייכים למשה"ח אין להשיג. משרות.
לא פירטתי בכללללל כדי שלא יזהו במה ומי מדובר אבל זה כמעט בכל החיידרים המצב.
לא קראתי את כל התגובות על מאמר זה אבל מה שאפשר לומר זה שאם הוא באמת מוצלח וגם מרגיש שליחות בזה שהוא מלמד קודם כל זה מעלה עצומה וכנראה שבגלל זה הוא מצליח עם הילדים אבל זה לא אומר שאי אפשר לחפש מקום אחר שישלמו יותר ואולי גם מקום שלא הולכים הביתה בצהרים כך שמקבלים תשלום גם על הפסקה זו אולי זה יהיה כרוך בקצת יותר נסיעות אבל לפעמים ההרגשה שהמשכורת יותר גדולה עוזרת מאוד כי ל7 שעות 5000 ש"ח זה קצת מצחיק
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
המצב של החיידר לא ישתפר
אולי המצב הגשמי של ה"בית ספר" יהיה טוב יותר.......
הרבה מצבים ישתפרו
המלמדים והעובדים יתוגמלו כחוק ומעבר לכך
יקבלו מבנים נורמלים
יקבלו תקצוב לשעות עזר וסיוע לתלמידים מתקשים
בעיני גם ילד שידע אנגלית ומתמתיקה זה שיפור גדול מאד
מכירה כל כך הרבה שמצרים על כך שאין להם ידע מינימלי להתנהל בעולם וגם כשרוצים לצאת לפרנס את ביתם אין להם כל הכשרה בסיסית ונאלצים לקחת עבודות פחותות רק כי הן לא דורשות שום הכשרה
אני מאמינה שישנם מוסדות חינוך ובעיקר הורים שכן היו רוצים את זה ולכו תדעו איפה נמצא את מצב החינוך וצורתו עוד כמה שנים לטוב ולמוטב.
ואלי בדיוק כמו שבתי הספר מתוקצבים ומפוקחים מטעם עצמם בפיקוח תואם והולם את הערכים יוכלו להגיע להסדרים מתאימים אודות החיידרים כך שלא ישפכו את המים יחד עם התינוק
אולי תימצא נוסחה
אה שכחתי שום עסקן ומנהל עמותה לא ירצה את הנוסחה הזו ע"ע המלחמה על החינוך הטהור בשל גני עיריה לבנות שרצו לפתוח בבית שמש ומנהלי העמותו הדשנים נלחמו נגד ההתערבות על החינוך הטהור , כל עוד השיקולים הערכיים מעורבים במטחנות של כסף ושליטה ומעמד ועסקונה- לא נצליח לראות תוצאות בשטח.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
הרבה מצבים ישתפרו
המלמדים והעובדים יתוגמלו כחוק ומעבר לכך
יקבלו מבנים נורמלים
יקבלו תקצוב לשעות עזר וסיוע לתלמידים מתקשים
בעיני גם ילד שידע אנגלית ומתמתיקה זה שיפור גדול מאד
מכירה כל כך הרבה שמצרים על כך שאין להם ידע מינימלי להתנהל בעולם וגם כשרוצים לצאת לפרנס את ביתם אין להם כל הכשרה בסיסית ונאלצים לקחת עבודות פחותות רק כי הן לא דורשות שום הכשרה
אני מאמינה שישנם מוסדות חינוך ובעיקר הורים שכן היו רוצים את זה ולכו תדעו איפה נמצא את מצב החינוך וצורתו עוד כמה שנים לטוב ולמוטב.
ואלי בדיוק כמו שבתי הספר מתוקצבים ומפוקחים מטעם עצמם בפיקוח תואם והולם את הערכים יוכלו להגיע להסדרים מתאימים אודות החיידרים כך שלא ישפכו את המים יחד עם התינוק
אולי תימצא נוסחה
אה שכחתי שום עסקן ומנהל עמותה לא ירצה את הנוסחה הזו ע"ע המלחמה על החינוך הטהור בשל גני עיריה לבנות שרצו לפתוח בבית שמש ומנהלי העמותו הדשנים נלחמו נגד ההתערבות על החינוך הטהור , כל עוד השיקולים הערכיים מעורבים במטחנות של כסף ושליטה ומעמד ועסקונה- לא נצליח לראות תוצאות בשטח.
תפרידי בין שילוב לימודי חול.
לבין תנאים גשמים נאותים ללימודים (קודש). ושכר נאות ומתגמל לאנשי החינוך.
זה שני נושאים שממש לא צריך לערבב אותם.

מה גם שפגשתי מספיק הרבה אנשים מוצלחים שלמדו בגיל צעיר תורה בטהרתה וכשנאלצו לצאת לעבוד עשו את זה כמו בני אדם השלימו את מידע לימודי החול החסר להם והשתלבו יפה מאד במשק בעבודות נאותות.

פשוט לא הנושא.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
תפרידי בין שילוב לימודי חול.
לבין תנאים גשמים נאותים ללימודים (קודש). ושכר נאות ומתגמל לאנשי החינוך.
זה שני נושאים שממש לא צריך לערבב אותם.

מה גם שפגשתי מספיק הרבה אנשים מוצלחים שלמדו בגיל צעיר תורה בטהרתה וכשנאלצו לצאת לעבוד עשו את זה כמו בני אדם השלימו את מידע לימודי החול החסר להם והשתלבו יפה מאד במשק בעבודות נאותות.

פשוט לא הנושא.
העניין הוא ששני התנאים הללו מחוייבים ללכת, בעת הזו ביחד
בשביל לקבל תקצוב ממשלתי יצטרכו ללמוד לימודי חול, לפחות בסיסיים
לא מצליחה לראות תקצוב מלא ומושלם ללא התנאים הללו בעתיד הקרוב
הצבעתי על הנקודה האם השילוב הוא כה גרוע במתכונת שכמובן תהיה תחת ברכתם והסכמתם של גדו"י
מכירה הרבה מאד שהצליחו ופרחו ואפילו סיימו לימודים אקדמאיים מפרכים ללא שידעו אנגלית בסיסית
מכירה גם ההפך
גם מערכת החינוך החילונית מוציאה מדענים ומוציאה עובדים בעבודות פשוטות עם כל התנאים ללמידה ולהשכלה.
כל עוד מבחינה ממשלתית שני הנושאים הללו מעורבים, נכון לבחון אותם יחד ולבדוק האם וכמה זה גרוע במתכונת שלא תפגע, חלילה, בחינוך הטהור וכמה ואם בכלל תהיה התערבות חיצונית.
קחי לדוגמה ת"ת של חינוך העצמאי שמתוקצבים יותר מהמוכש"ר
מלמדים לימודי חול ברמה בסיסית, לא יודעת כמה פיקוח יש שם בכלל על רמת הלימודים ושילובם במערכת. האם החינוך שם נפגע? אני לא מתוך המערכת ולכן אין לי תשובות ומענים, כן שואלת שאלות ואשמח להרחיב את אופקיי בנושא, יתכן כמובן שאני גם טועה.
 

y&m

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
העניין הוא ששני התנאים הללו מחוייבים ללכת, בעת הזו ביחד
בשביל לקבל תקצוב ממשלתי יצטרכו ללמוד לימודי חול, לפחות בסיסיים
לא מצליחה לראות תקצוב מלא ומושלם ללא התנאים הללו בעתיד הקרוב
הצבעתי על הנקודה האם השילוב הוא כה גרוע במתכונת שכמובן תהיה תחת ברכתם והסכמתם של גדו"י
מכירה הרבה מאד שהצליחו ופרחו ואפילו סיימו לימודים אקדמאיים מפרכים ללא שידעו אנגלית בסיסית
מכירה גם ההפך
גם מערכת החינוך החילונית מוציאה מדענים ומוציאה עובדים בעבודות פשוטות עם כל התנאים ללמידה ולהשכלה.
כל עוד מבחינה ממשלתית שני הנושאים הללו מעורבים, נכון לבחון אותם יחד ולבדוק האם וכמה זה גרוע במתכונת שלא תפגע, חלילה, בחינוך הטהור וכמה ואם בכלל תהיה התערבות חיצונית.
קחי לדוגמה ת"ת של חינוך העצמאי שמתוקצבים יותר מהמוכש"ר
מלמדים לימודי חול ברמה בסיסית, לא יודעת כמה פיקוח יש שם בכלל על רמת הלימודים ושילובם במערכת. האם החינוך שם נפגע? אני לא מתוך המערכת ולכן אין לי תשובות ומענים, כן שואלת שאלות ואשמח להרחיב את אופקיי בנושא, יתכן כמובן שאני גם טועה.
ילדי לומדים בתת"ים מתוקצבים...
לעומת זאת יש את האלו שרוצים בכל מקרה רק לא מתווקצב.
אי אפשר ולא נכון לערבב את הנושאים.

אבל אם יהיה ברור שת"ת זה רק במבנה נורמלי, ושכר הוגן למלמדים.
אז מנהלים יעמדו בזה.
או שיגיעו אחרים שיכולים לעמוד בזה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אבל אם יהיה ברור שת"ת זה רק במבנה נורמלי, ושכר הוגן למלמדים.
אז מנהלים יעמדו בזה.
כדי שזה יהיה ברור ומהר אז אמור להיות פיקוח
ופיקוח=תקצוב=שינוי/התערבות בתכניות לימודים.
כדי שזה יהיה ברור ולאט ורק עוד כמה שנים וללא פיקוח זה אם פשוט לא יהיו מלמדים בכלל ומחסור כח האדם יגיע לרמה נואשת.
השאלה אם אנחנו כציבור רוצים להגיע לשם. לנקודה המסוכנת הזו שתגבה מהילדים שלנו מחירים.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
ילדי לומדים בתת"ים מתוקצבים...
לעומת זאת יש את האלו שרוצים בכל מקרה רק לא מתווקצב.
אי אפשר ולא נכון לערבב את הנושאים.

אבל אם יהיה ברור שת"ת זה רק במבנה נורמלי, ושכר הוגן למלמדים.
אז מנהלים יעמדו בזה.
או שיגיעו אחרים שיכולים לעמוד בזה.
ופה אנו חוזרות לנקודת ההתחלה- לא מדברת על מי שלא מעוניין כלל בתקצוב וחוסר התערבות מוחלט כתמורה למחיר. אלא על מי שממילא מתוקצב, והתקצוב לא מספק משכורות ותנאים גשמיים באופן מלא...
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
עבדתי בעבר עם עיריית ירושלים על פרויקט שהיה קשור לחיידרים בעיר. כמעט כל החיידרים בעיר השתתפו, כולל כמה מוסדות פרטיים לגמרי(ככה זה כשמקבלים שווה ערך בחינם).
לא הצלחתי לראות הבדל ברמת הפרומקייט/רמה לימודית/סגנון משפחות בין מוסדות הפטור למוסדות המוכשר. אולי זה פיתרון ראשון? שכל מוסדות הפטור(יותר מחצי מהחיידרים) יעברו למוכשר? מה יש להם להפסיד? והרווח הכספי מאוד משמעותי - תוספת של כמעט 50% להכנסה המתוקצבת(55% מול 75%) בלי להזיז אצבע או לשנות חומרי לימוד/פיקוח.
מאוד מעניין אותי אם יש מי שיכול להשכיל אותי בעניין.
 

אסתי בראון

משתמש מקצוען
כדי שזה יהיה ברור ומהר אז אמור להיות פיקוח
ופיקוח=תקצוב=שינוי/התערבות בתכניות לימודים.
כדי שזה יהיה ברור ולאט ורק עוד כמה שנים וללא פיקוח זה אם פשוט לא יהיו מלמדים בכלל ומחסור כח האדם יגיע לרמה נואשת.
השאלה אם אנחנו כציבור רוצים להגיע לשם. לנקודה המסוכנת הזו שתגבה מהילדים שלנו מחירים.
השאלה היא האם יש דרך כזו להגיע ללא החלטה חיצונית- כלומר שיגיעו מים עד נפש או שיהיה חוק שיקדם את העניין ואז זה יצא תחת שליטה פנימית
או לנסות להגיע דרך הציבור ובהידברות ולא מתור בור תחתית שבו נזדקק להצלה חיצונית.
לענ"ד יוזמות בהווה- לא מדברת על העלאת השכר וכו אלא על תקצוב מקיף- לא יצליחו להגיע ודאי לא לרמה שתספק את כולם כי היא תגרור, כמו שכתבת, מחירים וכרגע נראה כי עדיף להשאיר את המצב ללא תשלום על מחירים כל עוד שורדים.
בעתיד הרחוק או הקרוב כשצורת התקצוב יקרוס או יהיה לקראת קריסה ויההי מחסור בכח אדם, יזדקקו לתשלום תמורת התקצוב דא עקא שזה יגרור התערבות חיצונית מקיפה יותר.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
השאלה היא האם יש דרך כזו להגיע ללא החלטה חיצונית- כלומר שיגיעו מים עד נפש או שיהיה חוק שיקדם את העניין ואז זה יצא תחת שליטה פנימית
את שואלת אותי? לדעתי לא.
המציאות מוכיחה שעד שלא נדחפים לנקודת האין ברירה (שאת קראת לה מים עד נפש) שום דבר לא זז.
יש יותר מדי אינטרסים סותרים.
מים עד נפש בהקשר הנ"ל: זליגת עובדים מהמערכת של המוכ"שר וחסר בכח אדם שהולך ומתרחב.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק צח

א מִזְמוֹר שִׁירוּ לַיי שִׁיר חָדָשׁ כִּי נִפְלָאוֹת עָשָׂה הוֹשִׁיעָה לּוֹ יְמִינוֹ וּזְרוֹעַ קָדְשׁוֹ:ב הוֹדִיעַ יי יְשׁוּעָתוֹ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם גִּלָּה צִדְקָתוֹ:ג זָכַר חַסְדּוֹ וֶאֱמוּנָתוֹ לְבֵית יִשְׂרָאֵל רָאוּ כָל אַפְסֵי אָרֶץ אֵת יְשׁוּעַת אֱלֹהֵינוּ:ד הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ פִּצְחוּ וְרַנְּנוּ וְזַמֵּרוּ:ה זַמְּרוּ לַיי בְּכִנּוֹר בְּכִנּוֹר וְקוֹל זִמְרָה:ו בַּחֲצֹצְרוֹת וְקוֹל שׁוֹפָר הָרִיעוּ לִפְנֵי הַמֶּלֶךְ יי:ז יִרְעַם הַיָּם וּמְלֹאוֹ תֵּבֵל וְיֹשְׁבֵי בָהּ:ח נְהָרוֹת יִמְחֲאוּ כָף יַחַד הָרִים יְרַנֵּנוּ:ט לִפְנֵי יי כִּי בָא לִשְׁפֹּט הָאָרֶץ יִשְׁפֹּט תֵּבֵל בְּצֶדֶק וְעַמִּים בְּמֵישָׁרִים:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

ותשובה ותפילה וצדקה • אתגר 111

לוח מודעות

למעלה