מחאת הסייעות במודיעין עילית

מצב
הנושא נעול.

למעשה

משתמש פעיל
רק צריך מישהו שיגדל את הילדות שיהיו בעתיד מתכנתות..
אבל עיקר ההשקעה והכח צריך שיהיה איפה שאנחנו יכולים,
וזה בילדים שלנו,

ובהטמעת עקרונות חינוכיים,
של כבוד למי שעובד אצלנו, הוגנות,
וכמובן הערכה רגשית ורוחנית למי שעומד על זכויותיו,
גם אם זה מולנו.

עיקר מה שהמאבק יכול לתת
זה סידור חלק יותר של תמיכה מקופת הצדקה
 

למעשה

משתמש פעיל
אולי צריך שהוא לא יהיה מאנ"ש
בוודאי.
אבל הלקוחות שלו הם מאנ''ש
ואנוסים במוסדות הילדים
ורגישים לשמם בשידוכים
וחסרי אפשרויות תעסוקה

ובעיקר חיבור רוחני לעבודה המכבדת את בעליה
במקום המפרנסת אותם
 

למעשה

משתמש פעיל
תבדוק בח''ח אם זה אסור
לי יצא שזה קרוב לחסד להציל עשוק מיד עושקו.

רק שיש את ההיתר ההלכתי לגנוב מהמדינה
שכעת חל על הסייעות
וממילא אפשר לטעון שאין כאן גזל.

אבל כל ילד מבין שזה יכול לקרות מפערי כוח
נבל ברשות התורה

אז במקום להתבוסס בעבר.
להשקיע בחינוך להוגנות


''ומשאו ומתנו בנחת עם הבריות''
לא כתוב מנצח בבי''ד, או שיש אסטרטג מלווה,
לשם אנחנו שואפים. מו''מ בנחת.
כן וזה עדיף על עיסוק אובססיבי במקצועות עוני

ומותר לדבר ע''ז בחים עצמם ולא רק בניק סמוי
 

זמר

משתמש מקצוען
אם היה גוף שמאחד אותם, לא היה צריך מימון,
זה פשוט: אחד התנאים לחזרה לעבודה זה תשלום מלא על ימי השביתה..
אבל אין
יד רוחצת יד.
מי יתרום, ומי ינהל את הקרן ועוד כמה שאלות....
לפנות לציבור הרחב
הרבה אנשים גם מי שאין לו קשר ישיר מציק לו הדבר הזה
צריך לעשות את זה
 

למעשה

משתמש פעיל
רבותי

בשביל לתמוך במאבק
אננו צריכים להסכים על כמה נקודות שאולי ביום יום אנחנו מפספסים.

1. מוכנות נפשית להשארת הילדים בבית, בשביל שכר = לסבול עבור הסייעות.
2. מוכנות לתמוך לאורך הדרך, גם שמערבבים את עצמאות החינוך וכו'
3. מוכנות לתרום שקל לצדקה, המעולה שבצדקות.
4. מוכנות לכבד כל עסקן, ומאיסות כשחורג מהתנהגות הוגנת.
5. מוכנות ללתת עוצמה ושיניים לגוף נוסף מחוץ לרבנים ועסקנים, כמו הסתדרות בית משפט, מובלי דעת קהל, לוחמי זכויות.
האחרון לא רואה שיקרה בדורנו

רק חינוך והסברה [ותוכנה..]
 

למעשה

משתמש פעיל
אבל אין

לפנות לציבור הרחב
הרבה אנשים גם מי שאין לו קשר ישיר מציק לו הדבר הזה
צריך לעשות את זה
תוכל לפתוח קמפיין מימון המונים
אבל החוזק של המעסיקים אינו נובע בעיקר מזה שיש להם יותר כסף להליך כזה או אחר

אלא בהרגל שלנו לקבל אותם כצודקים, ולהתחנחן אליהם.
ביכולת האלמותית לתקוע ולהזיק בעיקפי עקיפין וכו'
ובחיבור הנשגב לחינוך הטהור
 

זמר

משתמש מקצוען
אבל החוזק של המעסיקים אינו נובע בעיקר מזה שיש להם יותר כסף להליך כזה או אחר

אלא בהרגל שלנו לקבל אותם כצודקים, ולהתחנחן אליהם.
שטויות החשובים לא מלכלכים ידים בדרך כלל
יאלה כמה סייעות יש בק"ס 150?
כפול שכר של 3 חודשים לכולם
זה מה שצריך כסכום ראשוני
 

למעשה

משתמש פעיל
150 כפול 3 = 450 משכורות שנעות סביב ה 4 -5 א' ש'

לפי 4000 לחודש = 1.8 M

מעשי ?
מי ינהל ?
 

mirimer13

משתמש פעיל
הבעיה הקשה בעירית מודיעין עילית
היא שגוטרמן לכל נציגי העיריה שנבחרו נותן תפקידים זוטרים (כמו להיות ממונה על טרם)
והוא הקיף את עצמו בצי של מזכירות אישיות עושות רצונו שלא נבחרו על ידי שום גורם והן מנהלות למעשה את העיר בכפוף אליו
יש לי סיפורים מצמררים על מה שהולך שם....
וכולם בשקט כולל רבנים גדולים מחשש
אני אישית לא הולכת להצביע בבחירות הקרובות ומקווה שעוד הרבה ינהגו כמוני
מצידי שלעץ יהיו 10 נציגים, הם לפחות קצת מטרללים שם
 

mirimer13

משתמש פעיל
שלום.
אני תושב מודיעין עילית.
אינני יכול לחשוף פרטים מזהים, פן יבולע לי. [העיריה יודעת בצורות שלה.. וד"ל.]
(צריך ליזהר כאן גם שלא יסגרו את האשכול.)

בעל-כרחי הייתי צריך להתעסק עם העיריה באיזה ענין, והיתה לי פגישה עם ראש העיר באותו נושא.
לשונו של גוטר. היתה 'מה אעשה שרבנים מנהלים לי את העיר?',
כששאלתי אותו למי המכוון, הוא נקב בשמו של א' הרבנים.
פניתי לאותו רב לשאול, בתמימות, מה הענין?, והוא אמר לי בזה הלשון: 'גוטר. חייב אותי, הוא היה אצלי וקבע לי עובדה'.
לאחר בדיקת עומק, הבנתי שיש כאן משולש, של 'רבנים'-'ראש העיר'-'מזכירות ראש העיר'. וכל אחד מפיל על השני את האחריות.
במקרה שלי, העיריה עשתה עוולה נוראית.
לכשהתייעצתי, עם דיינים אחדים בבית הדין, של המד"א, נאמר לי - שבמקרה שלי, הרבנות בעיר, לא תבדוק כלום מול העיריה, ויותר גרוע מזה, שיצדיקו אותה. מתוך הבנה, שככה יסיימו את הסיפור בביה"ד, ולא במקומות אחרים, שאפשר היה לאכוף על העיריה את הצדק במקרה שלי. ואז הסיפור היה יוצא החוצה, ויכול לעורר תיבת פנדורה.

מה שמתברר, שנציגי ציבור במקו"א, נבחרים ע"י הציבור, ורבני הקהילות, (עי' ערך בית שמש), וזה גרום למאבק בין הנציגים, מי מייצג את הציבור יותר טוב.
אבל בעירית מו"ע, יש תופעה משונה, המפלגה הארצית לא רוצה להתערב, (ניתן לדבר עם מ. גפני או מ. שפירא..), ומי שבוחר את הנציגות הוא גוטר. בעצמו, ואח"כ הוא נותן להם תפקידים במקומות מחוץ לעיריה כניהול טרם וכיו"ב, ומנהל את העיר לבדו, עם 2 או 3 מזכירות, שלא נבחרו ע"י הציבור כלל, וכפופות למרותו.
במקביל, בכל שכונה יש לו כמה אברכים צעירים, שמתלהבים מהליקוקים שלו, והם גם עושים לו עבודות שטח, לכבות שריפות וכדומה. שאלו נא, את תושבי גן-הדסים.
רוב הציבור הם אברכים ישרי דרך, שלא מכירים את המציאות המעוותת הזו. ויש שחושבים, (כמו שאני חשבתי תמיד, עד שנחשפתי למה שקורה באמת), שזה הוצאת ש"ר, והוא הראש עיר הכי טוב בעולם.

בכל העולם מבינים, ששררה יותר מ2 קדנציות, זה פתח לשחיתות.
מי שהמקום שלו מובטח לו, והמנהיג, יאמר להצביע לו, לא צריך לעשות כלום. ובמתק לשונו, רק יאמר איך הוא דואג לכולם.
לצערינו, חסידויות כקרלין וכיו"ב, (עץ, ועוד קהילות שהם לא מהמיינסטרים), מקבלים כל מה שהם רוצים, בלי קשר לכמות התושבים שלהם בעיר, הנציגים שלהם הם פי 3 מהיחס שלהם בעיר לעומת הליטאים הרגילים. זה לא ענין שאני מקנא בהם, שיהנו הם מהרחבה והצלחה, אבל ההגיון כאן לדאוג למי שאתה מפחד ממנו, הוא מעוות.

האם אני צריך להיות חסיד וזניץ או קרלין, או עצנ'יק, כדי לקבל מה שמגיע לי?.

הגיע הזמן לרענן את הנציגות. ולדבר על זה מעל השולחן, בלי לפחד.

(דרך אגב, את זה אני יודע מכלי ראשון - לפני כמה תקופה היה נסיון לדבר עם הגרד"ל שליט"א, בכמה נושאים, הנוגעים לשכונת גן-הדסים, ועל הזלזול המתמשך של העיריה בתושבים שם, ואכ"מ, והתברר, שיש אדם שכור בכסף מלא, שיושב שם הרבה, ומהלל את ראש העיר.)
 

לא לפרסום

משתמש מקצוען
שהייתי בחור בפורים אספתי כסף אצל גוטרמן בבית לישיבה...
נכנס אחד מהנציגים של קהילה מהחסידים[זה היה לפני המון שנים שלא היה להם כ"כ כח אני לא יודע מה קורה המון]
גוטרמן שאל אותו מה הסיבה שמגיע לאחשוורוש כזה השפלה שהורידו אותו מהמלכות וכו תכלס הוא מלך שעשה טוב ליהודים .משתה .כרצון איש ואיש וכו למה הקב"ה עשה לו כך? ענה לו ראש העיר הקב"ה אמר לאחשורוש אתה רוצה לעשות טוב לכולם מה אתה הקב"ה לא ולא ...
רמז לו "ראש העיר" שא"א לרצות את כולם...
 

פ.נ

משתמש מקצוען
שלום.
אני תושב מודיעין עילית.
אינני יכול לחשוף פרטים מזהים, פן יבולע לי. [העיריה יודעת בצורות שלה.. וד"ל.]
(צריך ליזהר כאן גם שלא יסגרו את האשכול.)

בעל-כרחי הייתי צריך להתעסק עם העיריה באיזה ענין, והיתה לי פגישה עם ראש העיר באותו נושא.
לשונו של גוטר. היתה 'מה אעשה שרבנים מנהלים לי את העיר?',
כששאלתי אותו למי המכוון, הוא נקב בשמו של א' הרבנים.
פניתי לאותו רב לשאול, בתמימות, מה הענין?, והוא אמר לי בזה הלשון: 'גוטר. חייב אותי, הוא היה אצלי וקבע לי עובדה'.
לאחר בדיקת עומק, הבנתי שיש כאן משולש, של 'רבנים'-'ראש העיר'-'מזכירות ראש העיר'. וכל אחד מפיל על השני את האחריות.
במקרה שלי, העיריה עשתה עוולה נוראית.
לכשהתייעצתי, עם דיינים אחדים בבית הדין, של המד"א, נאמר לי - שבמקרה שלי, הרבנות בעיר, לא תבדוק כלום מול העיריה, ויותר גרוע מזה, שיצדיקו אותה. מתוך הבנה, שככה יסיימו את הסיפור בביה"ד, ולא במקומות אחרים, שאפשר היה לאכוף על העיריה את הצדק במקרה שלי. ואז הסיפור היה יוצא החוצה, ויכול לעורר תיבת פנדורה.

מה שמתברר, שנציגי ציבור במקו"א, נבחרים ע"י הציבור, ורבני הקהילות, (עי' ערך בית שמש), וזה גרום למאבק בין הנציגים, מי מייצג את הציבור יותר טוב.
אבל בעירית מו"ע, יש תופעה משונה, המפלגה הארצית לא רוצה להתערב, (ניתן לדבר עם מ. גפני או מ. שפירא..), ומי שבוחר את הנציגות הוא גוטר. בעצמו, ואח"כ הוא נותן להם תפקידים במקומות מחוץ לעיריה כניהול טרם וכיו"ב, ומנהל את העיר לבדו, עם 2 או 3 מזכירות, שלא נבחרו ע"י הציבור כלל, וכפופות למרותו.
במקביל, בכל שכונה יש לו כמה אברכים צעירים, שמתלהבים מהליקוקים שלו, והם גם עושים לו עבודות שטח, לכבות שריפות וכדומה. שאלו נא, את תושבי גן-הדסים.
רוב הציבור הם אברכים ישרי דרך, שלא מכירים את המציאות המעוותת הזו. ויש שחושבים, (כמו שאני חשבתי תמיד, עד שנחשפתי למה שקורה באמת), שזה הוצאת ש"ר, והוא הראש עיר הכי טוב בעולם.

בכל העולם מבינים, ששררה יותר מ2 קדנציות, זה פתח לשחיתות.
מי שהמקום שלו מובטח לו, והמנהיג, יאמר להצביע לו, לא צריך לעשות כלום. ובמתק לשונו, רק יאמר איך הוא דואג לכולם.
לצערינו, חסידויות כקרלין וכיו"ב, (עץ, ועוד קהילות שהם לא מהמיינסטרים), מקבלים כל מה שהם רוצים, בלי קשר לכמות התושבים שלהם בעיר, הנציגים שלהם הם פי 3 מהיחס שלהם בעיר לעומת הליטאים הרגילים. זה לא ענין שאני מקנא בהם, שיהנו הם מהרחבה והצלחה, אבל ההגיון כאן לדאוג למי שאתה מפחד ממנו, הוא מעוות.

האם אני צריך להיות חסיד וזניץ או קרלין, או עצנ'יק, כדי לקבל מה שמגיע לי?.

הגיע הזמן לרענן את הנציגות. ולדבר על זה מעל השולחן, בלי לפחד.

(דרך אגב, את זה אני יודע מכלי ראשון - לפני כמה תקופה היה נסיון לדבר עם הגרד"ל שליט"א, בכמה נושאים, הנוגעים לשכונת גן-הדסים, ועל הזלזול המתמשך של העיריה בתושבים שם, ואכ"מ, והתברר, שיש אדם שכור בכסף מלא, שיושב שם הרבה, ומהלל את ראש העיר.)
מגיע שאפו גדול על החשיפה!!!!
אני חושבת שהמקרה שלך צריך להיתפרסם וזה עוד יעורר גלים רבים.......
צריך לפתוח אשכול בנושא "עושק העירייות)
את האמת ממליצה ככה לכמה כתבים לעשות כתבה (יותר נכון תחקיר)מעמיקה שמסקרת את כל התופעה הזאת
מה באמת הולך בתוך תוכי העיריות השונות
זה חומר טוב לפני הבחירות המונציפליות...
מאמינה שיצאו עם תוצאות......
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
מגיע שאפו גדול על החשיפה!!!!
אני חושבת שהמקרה שלך צריך להיתפרסם וזה עוד יעורר גלים רבים.......
צריך לפתוח אשכול בנושא "עושק העירייות)
את האמת ממליצה ככה לכמה כתבים לעשות כתבה (יותר נכון תחקיר)שמסקרת את כל התופעה הזאת מה באמת הולך בתוך תוחי העיריות השונות
זה חומר טוב לפני הבחירות המונציפליות...
מאמינה שיצאו עם תוצאות......
איזו "חשיפה" בדיוק?
מה היה העניין?
שיגיד מה הנושא ואז נראה מה הוא "חשף"
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
האם אני צריך להיות חסיד וזניץ או קרלין, או עצנ'יק, כדי לקבל מה שמגיע לי?.
ספר לי מה הקהילות האלו קיבלו? בית כנסת בנתיבות המשפט? ישיבה ברבי עקיבא? כמה צריפים עלובים בחפציבה?
נו באמת...
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  11  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה