ליקטתי מקצת דיני תפילה בשעה מוקדמת,(לפי פסקי הרמ"א והמ"ב) לתועלת הציבור.
ברכות השחר אפשר לברך מחצות הלילה,
חוץ מברכת הנותן לשכוי בינה, שלכתחילה יברך לאחר עלות השחר, [ולהכרעת המ"ב, אם שומע קול תרנגול יכול לברך קודם עלות השחר ובדיעבד יצא אף אם לא שמע קול התרנגול]
(שו"ע סי מ"ז סעי' י"ג, ומ"ב ס"ק ל"א)
פסוקי דזמרה יכול לומר אף קודם עלות השחר.
(ביה"ל סי' נ"ח סעי' א' ד"ה זמן)
זמן טלית ותפילין "משיכיר".
(טלית-שו"ע סי' י"ח סעי' ג', תפילין-שו"ע סי' ל' סעי' א')
זמן קריאת שמע וברכת יוצר אור "משיכיר".
(שו"ע סי' נ"ח סעי' א' וביה"ל ד"ה זמן)
לכתחילה יש להתעטף בטלית ולהניח תפילין קודם פסוקי דזמרה, בשעת הדחק יכול לומר פסוקי דזמרה קודם זמן טלית ותפילין ויניחם כשיגיע זמנם, וכפי שיתבאר להלן.
(ביה"ל שם)
כאמור, בשעת הדחק יוכל לברך על טלית ותפילין בפסוקי דזמרה ויברך עליהם בין הפרקים.
(מ"ב סי' נ"ג סעי' ג' ס"ק ה' וביה"ל ד"ה אין)
אך לא יברך בין פסוקי דזמרה לישתבח.
(שו"ע שם)
לאחר ישתבח, קודם קדיש וברכו, יכול לברך.
(רמ"א סי' נ"ד סעי' ג')
בין קדיש לברכו דינו כבין הפרקים של ק"ש שיכול להתעטף בטלית ולא לברך עד אחר התפילה, ועל התפילין יכול לברך.
בין ברכו ליוצר אור דינו כאמצע הפרק, אף על התפילין לא יברך עד שיגיע לבין הפרקים (בין יוצר אור לאהבה רבה)
(מ"ב שם ס"ק י"ג)
כל זה אם הוא גמר ישתבח, אבל אם עדיין לא גמר, יכול להתעטף ולהניח ולברך כמו בבין הפרקים של פסוקי דזמרה.
(שם ס"ק י"ד)
כשמברך על תפילין אף בין הפרקים של ק"ש מברך את שתי הברכות ואומר בשכמל"ו, אך לא יאמר את שאר הפסוקים שרגיל לומר.