מורים, מורות -זהו צורך אלמנטרי!

ד. פריד

משתמש מקצוען
אני די המומה מהגישה כאן,

אני עובדת בחינוך מיוחד,
אמא שלי מורה ג"כ
ומבחינתי, קשר של אמון הוא א' ב' בחינוך!!
אם לא הצלחתם להגיע לזה...
עצוב, אין לי מילה אחרת

בפועל, מה אני עושה?
מתזכרת קודם.ומסבירה שיוצאים וחוזרים במהירות ובשקט (כן מסבירה שלא עוצרים ומחכים לילד שיצא)
כשמכבדים את הילד הוא ג"כ מכבד אותנו. בדוק.

ואם אני רואה ילד שיוצא כשלא באמת צריך, אני דואגת לעשות בעצמי ש"ב, למה הוא הרגיש את הצורך לצאת?
מי שהיה נותן בי אמון עיוור כשהייתי ילד, סופו היה להתאכזב קשות. והרבה ילדים היו כמוני. לא שצריך חשדנות מוחלטת - אך גם לא תמימות רבה מידי.
אולי חינוך מיוחד זה סוגיה אחרת.
 

צמה

משתמש מקצוען
יוצרי ai
מי שהיה נותן בי אמון עיוור כשהייתי ילד, סופו היה להתאכזב קשות. והרבה ילדים היו כמוני. לא שצריך חשדנות מוחלטת - אך גם לא תמימות רבה מידי.
אולי חינוך מיוחד זה סוגיה אחרת.
לא מדובר באמון עיוור
וילד, נער, נערה, שמרגיש שסומכים עליו, מכבדים אותו, מאמינים לו
וגם בטוחים שהוא טוב במהותו
בד"כ מתנהג בהתאם

לא נכנסת לסוגיה הזאת, אבל חוסר אמון בתלמידים זה אחת הסיבות לנשירה...
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אם הילד חוזר ומספר שיש מורה שלא מרשה לצאת, באמת אפשר להגיד לו שההורה ידבר איתה, אבל שיעשה את זה באותו יום, לא לשלוח אותו שוב לבית ספר ולהגיד לו להתאפק עד שהאמא תמצא זמן לדבר עם המורה.
שיתוף פעולה בין הורים למורים הוא דבר חיוני ונפלא, אבל כשזה מגיע לפגיעה בילד התפקיד של ההורה הוא לגבות את הילד שלו ולעמוד מאחוריו.
מסכימה בהחלט!
 

משה 05276

משתמש מקצוען
חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
חלילה לומר לילד לעשות הפוך ממה שאומרים
תזכרו זה יחזור אליכם כמו בומרנג כשאתם תגידו לעשות
והוא יחשוב אחרת ממכם להסביר לו שכולנו בני אדם ויכולים לטעות זה כן
אבל אנחנו תמיד עושים מה שהמבוגר אומר לנו
חולקת עליך,
גם איסור על יציאה לשירותים (במקרה והילד מרגיש צורך דחוף) הוא פגיעה פיזית בילד!
ולא יקרה כלום אם הילד ידע שמבוגרים הם לא מלאכים, ולפעמים יכולים לטעות, ואם הוא במצוקה הוא יכול לצאת גם אם המורה אמר שלא.
אתם כנראה לא עבדתם בהוראה
כן למורה מותר לאסור יציאה במיוחד בתחילת השיעור וכמו שכר כתבו פה בשם הרב עובדיה זצוק"ל
וח"ו לחנך את הילד לעשות הפוך מדברי המורה
אם הילד חוזר ומספר שיש מורה שלא מרשה לצאת, באמת אפשר להגיד לו שההורה ידבר איתה, אבל שיעשה את זה באותו יום, לא לשלוח אותו שוב לבית ספר ולהגיד לו להתאפק עד שהאמא תמצא זמן לדבר עם המורה.
שיתוף פעולה בין הורים למורים הוא דבר חיוני ונפלא, אבל כשזה מגיע לפגיעה בילד התפקיד של ההורה הוא לגבות את הילד שלו ולעמוד מאחוריו.
בזה אני חותם על כל מילה
 

ב.ש.א.

משתמש פעיל
בתור תלמידת סמינר אני לא מבינה את הסמינר שמארגן טיולים ויציאות והמורה מכריזה ברמקול בתחילת הנסיעה - "מעכשיו עד עוד 3-5 שעות אין שירותים" וכו'
וזה קרה לא פעם אחת!!!!
כל פעם שזה קרה התעצבנתי מחדש ולא מבינה מי עומד מאחורי התכנון ההזוי הזה!!
ואז יש את הבנות שצריכות דחוף באמצע הנסיעה ואומרים להן "אבל אמרו בתחילת הנסיעה"....( - כאילו שזה תלוי בהן)

ובקשר ליציאות בשיעורים - כל המורות שחופרות לך ושואלות אם זה דחוף וכו' - זה פשוט רוע!!!
זה כבר בנות גדולות שיודעות להחליט את ההחלטות שלהן ואם מישהי צריכה לצאת - אז היא צריכה לצאת!!! (ברוב הפעמים) למה לחפור??
זוכרת מורה שלא נתנה לצאת אחרי תפילת מנחה כי "היית צריכה לצאת לפני התפילה" ואח"כ כשהתחיל השיעור היא אמרה שמי שצריכה ממש דחוף שתצא והיא נתנה לבנות שיצאו הרגשה מזה טובה...
 

רעבצין

משתמש פעיל
אצלינו בתיכון פשוט יוצאים בשקט בלי לבקש.
זה כבר בנות גדולות ולא זוכרת שהיה עם זה אי פעם בעיה.
עיקר הבעיה לדעתי זה בבתי ספר ות"ת שהילדים יותר פגיעים וחסרי אונים למול המבוגרים.
מהמם!!
ככה צריך!! בנות בוגרות וסביר שרובן באמת ילכו לשירותים,
אצלינו לצערי זה לא ככה, [בתיכון] רוב המורות שואלות מה עשית בהפסקה? למה לא הלכת? לפני רגע היה הפסקה!!
ובואו זה בנות בוגרות!
זה מביך ולא מכבד שום צד.
 

ד. פריד

משתמש מקצוען
לא מדובר באמון עיוור
וילד, נער, נערה, שמרגיש שסומכים עליו, מכבדים אותו, מאמינים לו
וגם בטוחים שהוא טוב במהותו
בד"כ מתנהג בהתאם

לא נכנסת לסוגיה הזאת, אבל חוסר אמון בתלמידים זה אחת הסיבות לנשירה...
תלוי בגיל, לגבי נער ונערה זה נכון. אך לגבי ילד לא.
אני אישית הייתי ילד לפני עשור ומחצה, ואם אבא שלי והצוות החינוכי היה מאמין לכל מה שרציתי שהוא יאמין, הסיכוי שהייתי שומר תו"מ היה פוחת בצורה ניכרת. (לא כל חברי מתקופה זו שומרי שבת). אכן מאוחר יותר כן נוצר אמון, ואז הוא היה מוצדק (ובישיבה שזה בגיל הנערות באמת יצאו בלי צורך למו"מ).
 

צמה

משתמש מקצוען
יוצרי ai
אולי תסבירו לי מה כל כך איום ונורא בזה
כי אין כוונה לאדם מבוגר זר
בעייני יותר נורא ואיום שילד יעשה הפוך מדבריי המורה או ההורים שלו
אנשים מוכרים (ובתוכם אנשי חינוך) זה לא ערובה לכלום,
להפך...
 

משה 05276

משתמש מקצוען
חלילה לומר לילד לעשות הפוך ממה שאומרים
תזכרו זה יחזור אליכם כמו בומרנג כשאתם תגידו לעשות
והוא יחשוב אחרת ממכם להסביר לו שכולנו בני אדם ויכולים לטעות זה כן
אבל אנחנו תמיד עושים מה שהמבוגר אומר לנו

אתם כנראה לא עבדתם בהוראה
כן למורה מותר לאסור יציאה במיוחד בתחילת השיעור וכמו שכר כתבו פה בשם הרב עובדיה זצוק"ל
וח"ו לחנך את הילד לעשות הפוך מדברי המורה

בזה אני חותם על כל מילה

משפט איום ונורא.
אם תחשבו על המשמעות העמוקה שלו!!!

אולי תסבירו לי מה כל כך איום ונורא בזה
כי אין כוונה לאדם מבוגר זר
בעייני יותר נורא ואיום שילד יעשה הפוך מדבריי המורה או ההורים שלו

אנשים מוכרים (ובתוכם אנשי חינוך) זה לא ערובה לכלום,
להפך...
 

בת צלופחד

משתמש צעיר
בלת"ק
סתם נזכרת בפעם שהייתי בכיתה ב' וביקשתי בחוסר אונים לצאת והמורה התעלמה ומשום מה שלחה אותי לחדר צילום לצלם שיכפולים, הפשלה היתה שם!!
עמדתי ובכיתי ולחוסר מזלי היה רק את איש התחזוקה ששימש גם בתור מצלם השיכפולים והיא ניחם אותי שגם לו זה קרה...
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
אז באמת לא כדאי לשלוח למוסד החינוכי כי לך תדעי מה המורה עושה שם הרי א"א אפשר לסמוך עליהם "וד"ל"
אי אפשר להמנע ממגע עם אחרים רק בגלל שאי אפשר לסמוך על אף אחד.
כן אפשר וחשוב ללמד שיש בעלי סמכות, שחשוב להקשיב להם ולכבד אותם בד"כ, אלא אם בעל הסמכות חוצה קווים אדומים (שאתם צריך ללמד את הילד לזהות)
 

טילון

מהמשתמשים המובילים!
עריכה והפקת סרטים
האשכול הזה גרם לי למחשבות.
מעולם לא מנעתי מתלמידה שצריכה לצאת לשירותים או לכל צורך דחוף אחר לצאת, אבל אני כן שואלת את התלמידה לאן היא יוצאת, או אם זה יכול לחכות להפסקה (אם זה לקראת סוף השיעור), ועד היום לא ראיתי בזה בעיה.
מתגובות פה נראה שתלמידות חוות את זה כתחקור חודרני, כחוסר אמון וכפגיעה בכבוד שלהן.
זה באמת עד כדי כך?
מבחינתי זה ממש לא בא ממקום של חוסר אמון, אלא מהיכרות עם האופי של התלמידות, ומידיעה שלפעמים הן יוצאות בלי לחשוב יותר מדי (גם למטרות שברור גם לי וגם להן שהן לא מוצדקות), והמטרה של השאלה היא לגרום לתלמידה לחשוב פעם שנייה אם היא באמת צריכה לצאת.
אבל אם זה נחווה כמו שמתארים פה, אולי אני צריכה להפסיק.
אשמח לשמוע מאלו שכתבו פה איך לדעתן אפשר לגרום לתלמידה לחשוב פעם שנייה (או בהרבה מקרים- ראשונה) אם היציאה מוצדקת, מבלי לפגוע בהן.
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
האשכול הזה גרם לי למחשבות.
מעולם לא מנעתי מתלמידה שצריכה לצאת לשירותים או לכל צורך דחוף אחר לצאת, אבל אני כן שואלת את התלמידה לאן היא יוצאת, או אם זה יכול לחכות להפסקה (אם זה לקראת סוף השיעור), ועד היום לא ראיתי בזה בעיה.
מתגובות פה נראה שתלמידות חוות את זה כתחקור חודרני, כחוסר אמון וכפגיעה בכבוד שלהן.
זה באמת עד כדי כך?
מבחינתי זה ממש לא בא ממקום של חוסר אמון, אלא מהיכרות עם האופי של התלמידות, ומידיעה שלפעמים הן יוצאות בלי לחשוב יותר מדי (גם למטרות שברור גם לי וגם להן שהן לא מוצדקות), והמטרה של השאלה היא לגרום לתלמידה לחשוב פעם שנייה אם היא באמת צריכה לצאת.
אבל אם זה נחווה כמו שמתארים פה, אולי אני צריכה להפסיק.
אשמח לשמוע מאלו שכתבו פה איך לדעתן אפשר לגרום לתלמידה לחשוב פעם שנייה (או בהרבה מקרים- ראשונה) אם היציאה מוצדקת, מבלי לפגוע בהן.
אודה שלצערי, מאז שקראתי אשכולות פה, ירד לי החשק מעבודת ההוראה.
בכל מיני אשכולות צפו סיפורי זוועה שגרמו לי ללכת כמה צעדים אחורה......
הרבה לבטים לגבי ההתנהלות החינוכית שלי, והרבה מאוד סימני שאלה, האם בכלל אפשר לרצות תלמידים
בכל זמן ובכל מצב.
השאלה שלך במקום, ואשמח גם אני לשמוע ולהחכים, אבל שימי לב, מה שרואים מכאן לא רואים משם.
לדעתי יש תחושה של ריאקציה לא פשוטה בכל הקשור למורה, בית ספר, דרישות וגבולות.
הייתי שמחה לשמוע על תלמידות שחוו את ביה"ס כתקופה יפה ומעצימה, וזוכרות לטוב את המורות שלהן.
אולי הזכרונות המתוקים יתנו לנו קצת מוטיבציה להתחיל את השנה בעוד שלושה ימים.............
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה