לי זה נראה פתרון רע ממש.זה נראה לי פתרון לא רע.
מדובר בד"כ סה"כ על דקה עד 4 דק' וגם זה לא באורח קבע. אז כדי לאזן אם הסיכון שילדים ינצלו את האופציה בצורה מוגזמת שלא לצורך... (כולנו היינו ילדים...)לי זה נראה פתרון רע ממש.
ילדים זקוקים להפסקות.
מה הרעיון?
אם בביה"ס היה חדר שירותים לכל ילד-הגיוני, בהפסקות עצמם-השירותים תפוסים בד"כ...
אנשי חינוך צריכים להיות הגיוניים, לפני הכל.
להקשיב לצרכים פיזיים של תלמידים.
:האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
אני אישית מחנכת את ילדי שאם יש מקרה דחוף והמורה לא מאפשר/ת לצאת
אז פשוט לצאת בלי לשאול ואני כבר אדבר עם המורה אח"כ
זה בהחלט נכון, וחובה שילד ידע שיש מקרים שהמורים טועים מתום לב, ולעיתים גרוע מכך. (בלי זה יש סיכון שילד לא יעדכן את הוריו על דברים חריגים שדורשים לעיתים את הרחקתו של המורה מילדים. אני מכיר מקרה שרק ילד "חצוף" הציל את כיתתו ממורה בעייתי במיוחד. אגב, הילד ה"חצוף" הנ"ל הוא היום ת"ח ברמה שהרבה הורים היו מייחלים שילדיהם יהיו כמותו. ויתכן שחלק מזה בעקבות חקירה מתמדת, אנרגיות רבות, ואי קבלת דברים כמובנים מאליהם.)חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
גם המורים הם בני אדם!חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
חושבת ממש שזה פתח לחוצפה,חצי בלת"ק
בתור אמא (שלא הלכה להיות מורה בין היתר בגלל הנושאים האלה של משמעת ואחריות על נפש הילד)
יש לי שאלה
האם זה נכון לדעתכם להסביר לילד שאם המורה לא נותנת לצאת לשירותים ואתה ממש חייב אז תצא בלי שהיא תתן
או שזה פתח לילד להיות חצוף?
וואו נשמע טוב.זוכרת מורה של הבת שלי בכתה ה'. היו לה שני כרטיסי שירותים על השולחן. מי שרצתה לצאת לקחה את הכרטיס וכשהיא החזירה אותו זה אפשר למישהי נוספת ללכת. הילדים ראו את זה ויזואלית שאפשר לצאת כשכרטיס השירותים פנוי. זה הוריד מעמסה מהמורה שלא היתה צריכה לחזור שוב ושוב על המנטרה של מרשה לא מרשה. יש כרטיס פנוי? אפשר לצאת.
במקום שבו אני עובדת, תלמידה יכולה בלי לחשוב יותר מדי לצאת רק בשביל לומר משהו לחברה מכיתה אחרת.תבינו בבקשה שיש אנשים שהלכו לשירותים דקה לפני האוטובוס / שיעור, ו- כן, יש להם צורך שוב לכך בנסיעה / שיעור, אנא, אל תהיינה כמו המורות החסרות טקט שהיו מתחקרות בנות בוגרות (כיתות גבוהות בבי"ס ושלא לדבר על הסמינר!!) "זה דחוף??" "לאן זה?", חבר'ה, מדובר פה על כבוד אישי, גם אם בת קמה ויוצאת החוצה ואומרת למורה שהיא יוצאת לדקה, תבינו שיש פה צורך קריטי! אל תחפרו לה לעיני כל הכיתה!!!
מניסיון זה באמת לא פשוט.וואו נשמע טוב.
שתדעו לכם שלי יש בזיכרון כמה חוויות קשות שזכורות לי בנושא זה, כמו טיולים שנהרסו- כי נזכרו לעשות תחנה בשירותים רק בסוווף או בהתחלה ממש, או שיעורים שלמים שהבנאדם יושב בכיתה בבלוק של שני שיעורים וחושב רק על דבר אחד... ללא יכולת להקשיב למורה, או נסיעות אוטובוס מסייטות...
לא כ"כ הבנתי ממה את המומה.....אני די המומה מהגישה כאן,
אני עובדת בחינוך מיוחד,
אמא שלי מורה ג"כ
ומבחינתי, קשר של אמון הוא א' ב' בחינוך!!
אם לא הצלחתם להגיע לזה...
עצוב, אין לי מילה אחרת
בפועל, מה אני עושה?
מתזכרת קודם.ומסבירה שיוצאים וחוזרים במהירות
כשמכבדים את הילד הוא ג"כ מכבד אותנו. בדוק.
חולקת עליך,שואלת בתור אמא,
זה נכון להגיד לילד שאם אבא או אמא לא מאפשרים דבר נחוץ וחשוב לך, אל תקשיב ותעשה מה שנחוץ לך?
לא צריך להגיע לשם.
לפני שמלמדים את הילד לצאת לשירותים "למרות" איסור המורה, אפשר לפנות למורה הספציפית שלא מאפשרת ולשוחח איתה על כך. נסו לתאר לעצמכם מה הוראה כזו יכולה לגרום ליחס בין הילד למורה.
אפשר להגיד לילד שאסור לאף אחד לפגוע בו פיזית / לגעת בגופו, כי הגוף הוא שלו פרטי. וזו ההגבלה היחידה שילד אמור לקבל לגביה הדרכה של התנגדות מול מבוגר.
אם הילד חוזר ומספר שיש מורה שלא מרשה לצאת, באמת אפשר להגיד לו שההורה ידבר איתה, אבל שיעשה את זה באותו יום, לא לשלוח אותו שוב לבית ספר ולהגיד לו להתאפק עד שהאמא תמצא זמן לדבר עם המורה.כשמורה לא מאפשרת לצאת לשירותים אפשר להגיד לילד כך:
"אני כ"כ לא מבינה למה המורה לא מאפשרת. יכול להיות שיש לה סיבה מוצדקת ויתכן מאוד שלא. אני ממש רוצה לשוחח איתה. אחרי שאשוחח איתה נחשוב מה לעשות" זה הרבה יותר חינוכי ומלמד.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: