מורים.ות ולא רק... מה דעתכם? זו צרות עין?

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
די
אני מתחיל לכעוס בשביל @REBEKA997
בכל מקצוע יש מקום לחסד
אבל במהות
אין הבדל בין לבקש ממעמדת שיצרה קודים מסודרים לתוכנה בשביל סגנון מסוים של ספר
וגרפיקאית שיצרה דפוס מסוים בסיסי לברכונים
ובעצם כל יוצר שהכין משהו שהוא קניין רוחני שלו שייתן את זה בחינם
ללבקש מערך שיעור בחינם
מערך שיעור זה שווה כסף
ושיעור שיש להרבה מורות ועובר בין בנות שווה פחות
לכן אם זה במערכת הדדית
או של יחסי חברות או של שמור לי ואשמור לך
זה סיפור אחד
אם לא זה שווה כסף
או לפחות קרדיט
 

REBEKA997

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
די
אני מתחיל לכעוס בשביל @REBEKA997
בכל מקצוע יש מקום לחסד
אבל במהות
אין הבדל בין לבקש ממעמדת שיצרה קודים מסודרים לתוכנה בשביל סגנון מסוים של ספר
וגרפיקאית שיצרה דפוס מסוים בסיסי לברכונים
ובעצם כל יוצר שהכין משהו שהוא קניין רוחני שלו שייתן את זה בחינם
ללבקש מערך שיעור בחינם
מערך שיעור זה שווה כסף
ושיעור שיש להרבה מורות ועובר בין בנות שווה פחות
לכן אם זה במערכת הדדית
או של יחסי חברות או של שמור לי ואשמור לך
זה סיפור אחד
אם לא זה שווה כסף
או לפחות קרדיט
איך עושים גם לייק גם שכוייח ?
 

REBEKA997

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
אני לא מורה, מקווה שמותר לי להביע דעה...
שיעור מושקע כמה שלא יהיה, אני מבינה שמוסרים פעם אחת בכיתה
מה יתן לך אם תשמרי את זה אצלך במגירה?
אלה אם כן אלו מורות מכתות נמוכות יותר, שיש סיכוי שהבנות יכירו את השיעור בשנה הבאה
אשמח לשמוע במה את עובדת ולקרב את הנושא אלייך
וודאי שמותר לך להגיב, קראי את הכותרת
 

REBEKA997

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
ואם מעניין אתכם.ן מה עשיתי בסוף עם השיעור הנוכחי
התייעצתי עם רבנית ועוד כמה שחשוב לי דעתם
והרעיון הוא כזה:
נתינה שמולידה אהבה בונה את הבן אדם מבפנים ומגדלת אותו ולכן מומלץ מאד לתת בדר"כ לא בשביל האחר אלא בשביל עצמך.
נתינה שיוצרת שנאה מרסקת את האדם ומשניאה עליו את הנתינה ואסור! לתת במצב כזה גם אם התוצאה תהיה "שנאה" מהצד השני וחוסר הבנה
אז הצעתי לאותן מורות לשבת איתן ולתת להן רעיונות אבל אין לקחת ממני שיעור שלם,
וכו- כמו שכתבו כאן, על כל שכפול מעוצב או מזכרת מושקעת יש "כל הזכויות שמורות" ושמי,
 

חמחם

משתמש מקצוען
ואם מעניין אתכם.ן מה עשיתי בסוף עם השיעור הנוכחי
התייעצתי עם רבנית ועוד כמה שחשוב לי דעתם
והרעיון הוא כזה:
נתינה שמולידה אהבה בונה את הבן אדם מבפנים ומגדלת אותו ולכן מומלץ מאד לתת בדר"כ לא בשביל האחר אלא בשביל עצמך.
נתינה שיוצרת שנאה מרסקת את האדם ומשניאה עליו את הנתינה ואסור! לתת במצב כזה גם אם התוצאה תהיה "שנאה" מהצד השני וחוסר הבנה
אז הצעתי לאותן מורות לשבת איתן ולתת להן רעיונות אבל אין לקחת ממני שיעור שלם,
וכו- כמו שכתבו כאן, על כל שכפול מעוצב או מזכרת מושקעת יש "כל הזכויות שמורות" ושמי,
יפה לך
וחבל שהן לא מוכנות לחלק את העבודה בינכן (אחת מכינה את השיעור, שניה את השכפול, שלישית את האביזרים וכו)
אתן מורות באותו בצפר?
 

REBEKA997

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
יפה לך
וחבל שהן לא מוכנות לחלק את העבודה בינכן (אחת מכינה את השיעור, שניה את השכפול, שלישית את האביזרים וכו)
אתן מורות באותו בצפר?
אכן,
גם את זה אני שונאת
אצלי הכל צריך להיות מושקע פיצוצים ואצלם....
שונאת שמתערבים לי בעבודה
אבל לזה הייתי מסכימה.... לא לניצול מוחלט
 

חמחם

משתמש מקצוען
אכן,
גם את זה אני שונאת
אצלי הכל צריך להיות מושקע פיצוצים ואצלם....
שונאת שמתערבים לי בעבודה
אבל לזה הייתי מסכימה.... לא לניצול מוחלט
מאוד קשה כשזה אותו בצפר
אנחנו עשינו חלוקת עבודה
וככה כולם הרויחו
זה באמת ניצול מעצבן
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אכן,
גם את זה אני שונאת
אצלי הכל צריך להיות מושקע פיצוצים ואצלם....
שונאת שמתערבים לי בעבודה
אבל לזה הייתי מסכימה.... לא לניצול מוחלט
ניצול זה עניין של נקודת מבט
 

112123

משתמש מקצוען
ניצול זה עניין של נקודת מבט
לא
ניצול זה מציאות
אפשר להסתכל במשקפיים ורודות על הכל
אבל זו אשליה...

וחוץ מזה אם היא מכינה שיעור ומורות אחרות גם מוסרות את זה בכיתה אחרת השיעור "נשרף". היא לא תוכל להשתמש בו פעם נוספת כי הבנות כבר מכירות את השיעור משנים אחרות או מאחותם שנמצאת בכיתה אחרת
 

כתב עט

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בסופו של דבר, אם את אלופה, וכולן יודעות את זה, יום אחד השאלה תבוא לפתחך ויבקשו ממך חומרים.
זה ניסיון ק-ש-ה.
להכין שיעורים מפוצצים, זה עבודה של שעות. ואחרות לא מתביישות לקחת, ולשבת בחיבוק ידיים. (בד"כ אלו שמבקשות
גם לא כל כך משקיעות... סליחה על ההכללה)


תכל'ס, יצא לי להעביר מס' פעמים כרטיסי זיכרון מלאים בתיקיות תיקיות של חומרים, מסודרים לפי נושאים.
ההחלטה לתת היתה קשה, אבל מילאה אותי בסיפוק.
ושיננתי לעצמי: "אין אדם נוגע במוכן לחברו כמלוא נימה"
ואם זו נהנית ואת לא חסרה- אז למה לא?
תמיד השארתי לעצמי את הכמה שיעורים, שבחרתי לא להעביר הלאה, וזה נתן לי תחושה שהחומר "בידיים שלי".

בשנתיים האחרונות קיבלתי כיתת חינוך אחרת, ולא היה לי מצב להתחיל שוב להכין את כל השיעורים מאפס,
ומשהי מדהימה השאילה לי את כל הקלסרים שלה בשמחה. קלסרים מלאים בחומר איכותי וטוב.
כך שהרגשתי שקיבלתי חזרה את הנתינה שנתתי והרגשתי בנח לקבל חומרים שאינם שלי.
ולמדתי מכאן, שמחסד לא מפסידים.

(ושוב, לא מורידה מערכו של הניסיון, ומהזכות שלך לסרב לתת חומרים.)
 

אם פי4

משתמש רשום
כשבאתי לנחם ב"שבעה" על הרב אליעזר גולדברג זצ"ל מקדושי מירון, סיפרו שם, שהיה מלמד תינוקות מוצלח במיוחד ותמיד אהב להעניק למלמדים אחרים רעיונות וחומרים בלי להתחשבן.
הדברים נכנסו לי ללב והתחלתי לחפש למי אני יכולה לעזור עם החומר שיש לי ועם שיכפולים מעוצבים ומושקעים במיוחד שהכנתי.
ואכן, יצא לי להעביר לחברות בערים אחרות קובץ שלם של שכפולים מעוצבים, והאמת, שמחתי שעוד מישהו נהנה מעבודתי הרבה, לא רואה מזה שום הפסד כלפי אלא רק רווחים
שיהיו הדברים לעילוי נשמתו
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לא
ניצול זה מציאות
אפשר להסתכל במשקפיים ורודות על הכל
אבל זו אשליה...

וחוץ מזה אם היא מכינה שיעור ומורות אחרות גם מוסרות את זה בכיתה אחרת השיעור "נשרף". היא לא תוכל להשתמש בו פעם נוספת כי הבנות כבר מכירות את השיעור משנים אחרות או מאחותם שנמצאת בכיתה אחרת
אליעזר עבד אברהם ניצל את רבקה, או רבקה עשתה איתו חסד?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אם הוא היה יושב על פי הבאר רגל על רגל עם דלי ביד ויום אחר יום מבקש שתשאב עבורו
היא היתה קוראת ללבן אחיה שיטפל בו...
באותו יום, זה היה חסד או ניצול?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בן אדם מגיע מהדרך (הוא לא ירד מקו 402...)
זה מסע מפרך הוא זקוק לעזרה
נניח כך, לצורך הדיון.
כשהוא לא עוצר בעדה מלהשקות את עשרת הגמלים, זה ניצול או חסד?
 

112123

משתמש מקצוען
נניח כך, לצורך הדיון.
כשהוא לא עוצר בעדה מלהשקות את עשרת הגמלים, זה ניצול או חסד?
כתוב בחז"ל שהיא מיהרה לשפוך את המים לגמלים כי להיפטר מהרוק שלו
וחוץ מזה כבר כתבתי שהוא היה גמור
נ.ב. היא לא מזגה לכל גמל לכוס עם קש, היא בסה"כ שפכה את המים שנשארו לשוקת
נשאר רק להכין שיכפול לשיעור הזה;)
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
כתוב בחז"ל שהיא מיהרה לשפוך את המים לגמלים כי להיפטר מהרוק שלו
וחוץ מזה כבר כתבתי שהוא היה גמור
נ.ב. היא לא מזגה לכל גמל לכוס עם קש, היא בסה"כ שפכה את המים שנשארו לשוקת
נשאר רק להכין שיכפול לשיעור הזה;)
עניין הרוק רק מראה שהיא עשתה את מה שעשתה אפילו שהמעשה עצמו היה לה לא נעים.
"בסך הכל שפכה את המים שנשארו לשוקת" - ידוע לך כמה מים עשרה גמלים שהגיעו מהדרך שותים?

בכל מקרה, נראה שהניסיון שלך כאן זה להראות
א. השני היה נזקק, לכן זה חסד ולא ניצול
ב. זה לא היה כל כך קשה, לכן זה חסד ולא ניצול

השאלות:
א. האם זה נכון שחסד זה רק כשהשני נזקק (ומהי מידת הנזקקות שמגדירה חסד?)
ב. האם זה נכון שחסד זה רק כשזה "לא כל כך קשה"?

כתבתי כאן עוד דברים ומחקתי. לא נראה לי שיצא משהו מהדיון הזה.
בכל מקרה, רק אכתוב שניצול/חסד זה לא מציאות אלא תמיד פרשנות של המציאות, ותלויה ביכולת של הנותן, וחלק מהעבודה של האדם זה לבדוק את עצמו מתי הוא יכול לעשות את החסד הזה ומתי לא. אם הוא עושה חסד כשהוא לא יכול הוא פוגם בעצמו ובמקבל, וכן הפוך, אם הוא לא עושה חסד כשהוא יכול.
כמו כן, צריך להבין בדיוק מהו חסד. כי לפי הבנתי גם אם אליעזר לא היה עייף מהדרך, והעבודה להשקות אותו ואת גמליו הייתה קשה - יש כאן אפשרות לעשות חסד. ולהבנתי, כך מבינים זאת המפרשים כולם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  56  פעמים

לוח מודעות

למעלה