מידע שימושי מורות ותואר

  • פותח הנושא bat 7
  • פורסם בתאריך

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אם את מדברת על ההשלמה למינימום -

יש מורות שלפי חישוב מסויים, שכר הבסיס שלהן יוצא פחות ממינימום, כביכול.
לכן הן מקבלות 'השלמה למינימום'.
ברגע ששכר הבסיס שלהן עולה, מורידים את ההשלמה למינימום, כי אין בה צורך חוקי עוד.
ככה יכול לקרות שמורה תיקח עוד תפקיד בביה"ס, ותגלה שהוא לא משפיע כמעט על המשכורת שלה (במקום ההשלמה למינימום, היא תקבל את התוספת על התפקיד).
בדיוק לזה התכוונתי.
שמורה יכולה לגלות ששכר מ שלה היה לפני התואר 4500,
ואחרי התואר שכר המ ירד, ואילו שכר הבסיס עלה לפי התואר.
אבל התוצאה שווה פחות או יותר.
אולי 300 שח הפרש.
 

אברך

משתמש פעיל
בדיוק לזה התכוונתי.
שמורה יכולה לגלות ששכר מ שלה היה לפני התואר 4500,
ואחרי התואר שכר המ ירד, ואילו שכר הבסיס עלה לפי התואר.
אבל התוצאה שווה פחות או יותר.
אולי 300 שח הפרש.
אם זה הכלל, אז הכללים הם כך גם בחנוך העצמאי וגם במשרד החנוך.
 

avim10

משתמש מקצוען
במשרד החינוך יש איזה חוק שנקרא משהו כמו חוק שכר מינימום.
בחינוך העצמאי משחקים עם זה. כי זה חוקי.
אם למשל עד היום בלי תואר המורה קיבלה בשכר היסוד 4000 שח,
ותוספות של כל מיני,
הרי שכשיש לה תואר הם מורידים לה משכר היסוד ומשלמים את זה בתוך חוק שכר מינימום.
כך שהשכר לא עולה בהרבה.
הפוך בדיוק.
אם בלי תואר קיבלה בשכר היסוד סכום נמוך, הסכום יושלם לפי חוק מינימום עד לתקרה מסויימת.
ברגע שתעשה תואר - שכר היסוד יעלה וממילא תתבטל ה"זכאות" לתוספת מינימום.
מעל תקרה מסויימת - התואר+גמולים כבר יעלו את השכר מעבר למה שהיתה מקבלת באמצעות תוספת חוק מינימום.

עריכה: אח"כ ראיתי שכבר הסבירו לפני...
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
זה כבר אמרת מקודם.
נשמע שיש לך טעות.

1ב'. כללי >> השתלמות עו"ה >> גמול השתלמות >> גמול כפל תואר וגמול ביניים​
הדפסת עמוד שליחה לחבר שיתוף בפייסבוק שיתוף בטוויטר rss
1. כללי
‏1.26 השתלמות עובדי הוראה
1.26.1 גמול השתלמות
1.26.1.4 גמול כפל תואר וגמול ביניים
7 גמול כפל תואר (בטיפול מחלקות כוח-אדם בהוראה)
עובד הוראה העונה על התנאים המפורטים בסעיף זה זכאי לגמול כפל תואר בשיעור
8.75 יחידות גמול:
א בעל תואר אקדמי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה שהשלים את לימודיו בבית-ספר לחינוך
של אוניברסיטה בארץ וקיבל "תעודת הוראה" כדי להורות בבתי-ספר על-יסודיים.
ב בעל תואר אקדמי מוכר מחו"ל שבידו תעודת הוראה מאוניברסיטה מוכרת המסמיכה
אותו להורות בגן ילדים ו/או בבית ספר יסודי ו/או על יסודי (כיתות גן-י"ב)
נוסף לתעודה המעידה על קבלת התואר (1) (2).
ג בעל תואר אקדמי ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בחו"ל, שלמד גם מקצועות פדגוגיים
וקיבל בגינם הסמכה להוראה בחו"ל לכיתות גן-י"ב (לאחר שהשלים השכלה עברית
והוסמך להוראה בארץ) תחולה 1.9.91 (1) (3).
ד בוגר מכללה לחינוך מוכרת בישראל שקיבל תואר B.Ed והוסמך להוראה בבתי-הספר
ובגני-הילדים בחינוך הפורמלי, וכן בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים שקיבל
תואר Mus. B.Ed..
התחולה: מ - 1.9.87.
ה בעל דרגת שכר אקוויוולנטית לדרגה אקדמית, על-פי קביעת משרדנו, שהוא גם בעל
תעודת בגרות ותעודת הוראה ממוסד להכשרת עובדי הוראה מוכר.
התחולה: מ - 1.9.96. (1) (4).
ה1עובדי הוראה בעלי דרגה אקוויוולנטית חסרי תעודת בגרות, אשר ברשותם תעודת
מורה מוסמך בכיר ממוסד להכשרת עובדי הוראה, יהיו זכאים לכפל תואר. זאת
בתנאי שתעודת ההוראה לא נלקחה בחשבון לצורך הדרגה האקוויוולנטית.
תחולה: מ - 1.9.96. (5)
ו בעל תואר אקדמי מוכר ותעודת הוראה ממכללה או מבית-מדרש לעובדי הוראה בארץ
בהיקף של 720 שעות לימוד לפחות (למעט מדרשה למורי כפר, וכן תעודת מורה על-
סמך בחינות מילואים).
התחולה: מ - 1.11.82.
ז בעל תואר אקדמי מוכר שבידו גם תעודת הוראה מסמינר מוכר בחו"ל, בתנאי שהתקבל
לסמינר לאחר שגמר את בית-הספר התיכון ולמד בסמינר במשך שנתיים לפחות, או
בתנאי שלמד 13 שנים וקיבל תעודת הוראה (למד בתיכון ובסמינר בשילוב).
ח בעל תואר אקדמי מוכר ותעודת מדריך מקצועי מוסמך שהוצאה על-ידי הוועדה הבין-
משרדית להסמכת מדריכים על-סמך לימודים בקורס מדריכים במכון הממשלתי להכשרה
טכנולוגית.
ט בעל תואר מוסמך למדעים בהוראה של הטכניון, וכן בעל תואר אקדמי והסמכה
בחינוך (הוראה) של אוניברסיטת חיפה או של בית-הספר לחינוך של התנועה
הקיבוצית "אורנים" וכן בעל תואר אקדמי במגמת התמחות בהוראה באוניברסיטה
העברית (לימודי תעודת הוראה כלולים בלימודים לקראת התואר, ואין צורך
בשתי תעודות נפרדות). (1) (4)
י בעל תואר אקדמי בחינוך, שהוא גם בעל אישור מאוניברסיטה בארץ על התמחות
בחינוך מיוחד, המקנה זכאות לרישיון הוראה קבוע לחינוך מיוחד.
התחולה: מ - 1.9.87.
יא בעל תואר אקדמי ודרגת שכר של מורה מוסמך בכיר על-סמך 720 שעות לימוד לפחות.
התחולה: מ - 1.9.96. (1) (4)
יב בעל תואר אקדמי מוכר שקיבל תעודת גמר של הקורס להכשרת מנהלים שנערך על-ידי
משרדנו בשיתוף עם האוניברסיטאות ועם המכללות האקדמיות (ובעבר בית-הספר
לעובדי הוראה בכירים), אם ערב תחילת לימודיו בקורס היה בעל הסמכה מלאה
להוראה (מורה מוסמך, בכיר, בעל רישיון הוראה או הדרכה קבוע),לחילופין
ניתן לקבל גמולים רגילים בעד לימודים אלה, על-סמך מספר שעות הלימוד.
(ראה בקשר לכך סעיף 1.26.1.2 תת סעיף 4י"ב).
יג בעל תואר אקדמי ותעודת הוראה CAPES מצרפת, בתנאי שהשלים השכלה עברית
לצורך הסמכה מלאה בארץ.
התחולה: מ - 1.3.90.
יד בעל תואר אקדמי ותעודת "מורה לגולה", שהוצאה על-ידי מוסד מוכרלהכשרת מורים
וגננות בארץ, בתנאי שהשלים בחינות לצורך הסמכה מלאה בארץ.
התחולה: מ - 1.3.90.
טו בעל תואר אקדמי מוכר ובעל תעודת "מהנדסים להוראה".
התחולה: מ - 1.9.91.
טז בעל תואר אקדמי מוכר ובעל תעודת הוראה של קורס הסבת אקדמאים להוראה בהיקף
של 720 שעות לפחות.
התחולה: מ - 1.9.91.
יז בעל תואר אקדמי מוכר ובעל תעודת הנדסאי/טכנאי להוראה (מובן שבמקרה זה אין
זכאות לגמול ביניים).
התחולה: מ - 1.9.91.
יח בעל תואר אקדמי ודרגת בכיר על-סמך קורס הסמכה להוראה בחטיבת-הביניים בהיקף
של 720 שעות לפחות (אם למד 1,200 שעות לפחות, הוא יהיה זכאי, בנוסף לכפל
תואר, גם ל - 4 גמולים רגילים; ראה סעיף 6א(2) לעיל).
יט בעל דרגת שכר אקדמית אקוויוולנטית, שאינו בעל תעודת בגרות אך בידו שתי
תעודות הוראה מקבילות שרק אחת מהן נלקחה בחשבון לדרגה. הזכאות היא לבעלי
שני תארים מקבילים של מורה בכיר מבית-מדרש למורים וגננות או לבעלי שתי
תעודות הוראה מקבילות של מורה מוסמך מבית-מדרש למורים וגננות או לבעלי
תואר של מורה בכיר מבית-מדרש למורים וגננות ודרגת שכר מקבילה על-סמך 720
שעות לימוד לפחות.
התחולה: מ - 1.5.92
.
כ עובד הוראה בעל תואר אקדמי מוכר, שסיים חוק לימודים נוסף במוסדלהשכלה גבוהה
לקראת תואר אקדמי במקצוע אחר, וקיבל תואר אקדמי מקביל לזה שיש לו, או בעל
תואר אקדמי מוכר ודרגת שכר אקדמית אקוויוולנטית מקבילה. מי שסיים בנוסף
לתואר אקדמי חוג לימודים נוסף לקראת תואר מקביל אך לא הוענק לו התואר -
אינו זכאי לגמול כפל תואר.
כא בעל תואר "בכיר" שהוענק על-סמך לימודים במוסד להכשרת עובדי הוראה, שלמד
וסיים מוסד נוסף להכשרת עובדי הוראה וקיבל תעודת "בכיר" נוספת.
כב בעל שני תארים מקבילים של מורה מוסמך, שניהם ממוסד מוכר להכשרת עובדי הוראה
(כגון מורה מוסמך להוראה כוללת ומורה מוסמך למוסיקה).
כג בעל תואר "בכיר" ממוסד מוכר להכשרת עובדי הוראה ודרגת שכר מקבילה של מורה
מוסמך בכיר (כגון אישור הסמכה לחט"ב, אישור על סיום לימודי שנה ג', זכאות
לדרגת מורה בכיר על-סמך צבירת 720 שעות לפחות).
כד בעל דרגת בכיר על-סמך סיום הקורס להכשרת מנהלים שנערך על-ידי משרדנו,
בשיתוף עם האוניברסיטאות והמכללות האקדמיות (ובעבר על-ידי בית-הספר לעובדי
הוראה בכירים), בתנאי שערב תחילת לימודיו בקורס היה בעל הסמכה מלאה להוראה,
כמפורט בסעיף 4 יב, ובעל דרגת שכר מורה מוסמך בכיר על-סמך צבירת 720 שעות.
כה בעל דרגת בכיר על-סמך סיום קורס הסמכה להוראה בחטיבת-הביניים שהתקיים
בשיתוף המוסדות להשכלה גבוהה והמחלקה להשתלמות עובדי הוראה במשרדנו ודרגת
שכר מורה מוסמך בכיר על-סמך צבירת 720 שעות.
כו בעל דרגת בכיר על-סמך התארים "הנדסאי" ו"הנדסאי להוראה" שניתנו על-ידי
המכון להכשרת עובדי הוראה לחינוך הטכנולוגי (מה"ט) ודרגת שכר בכיר על-סמך
צבירת 720 שעות לימוד.
כז בעל תעודת מדריך מקצועי מוסמך שהוצאה על-ידי הוועדה הבין-משרדית להסמכת
מדריכים על-סמך לימודים בקורס מדריכים במכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית ובעל
תעודת הוראה מסמינר או ממכללה להכשרת עובדי הוראה.
התחולה: מ - 1.9.91.
כח בעל תעודת מדריך מקצועי מוסמך שהוצאה על-ידי הוועדה הבין-משרדית להסמכת
מדריכים על-סמך לימודים בקורס מדריכים במכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית ובעל
תעודת דרגת שכר מורה מוסמך בכיר על-סמך צבירת 720 שעות.
התחולה: מ - 1.9.91.
כט בעל תעודת מדריך מקצועי מוסמך שהוצאה על-ידי הוועדה הבין-משרדית להסמכת
מדריכים על-סמך לימודים בקורס מדריכים במכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית ובעל
תעודת הנדסאי או טכנאי להוראה.
התחולה: מ - 1.9.91.
ל בעל תעודת מדריך מקצועי מוסמך שהוצאה על-ידי הוועדה הבין-משרדית להסמכת
מדריכים על-סמך לימודים בקורס מדריכים במכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית ובעל
הסמכה להוראת אותם מקצועות שבהן הוסמך להדריך על-סמך תעודת "נספח" שהוצאה
על-ידי המכון הממשלתי להכשרה טכנולוגית.
התחולה: מ - 1.9.91.
לא בעל תואר אקדמי מוכר או בעל דרגת שכר אקוויוולנטית לדרגה אקדמאית על פי
קביעת משרדנו שהוא גם בעל תעודת בגרות ותעודת הוראה מבית הספר למנהיגות
חינוכית בירושלים.
התחולה: 1.9.94. (6)

הערות
1."אישור על סיום לימודי הסמכה להוראה לבעל תעודת הוראה או תואר אקדמי בתחום
ההסמכה", המונפק על-ידי המוסדות להכשרת עובדי הוראה - דינו כדין תעודת הוראה
לכל דבר ועניין, ובכלל זה גמול כפל תואר, בתנאי שסך כל שעות הלימוד (במוסד
להכשרת מורים וגננות ובלימודים שהוכרו על-ידי המוסד) הן בהיקף של 720 שעות
לפחות.
2.עובד הוראה שאושרו לו 8.75 גמולי כפל תואר והשתלם בלימודים נוספים המזכים
בגמול כפל תואר נוסף, זכאי ל - 4 גמולים רגילים (ולא ל - 8.75 גמולים).
לחילופין, הוא רשאי לבקש גמולי השתלמות רגילים על-סמך מספר שעות הלימוד. ראה
סעיף 4יא לעיל.
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
זה כבר אמרת מקודם.
נשמע שיש לך טעות.
תואר כפול הוא למעשה שני תארים ראשונים. יש להבדיל בין זה ובין תואר ראשון דו חוגי. בתואר דו חוגי לומדים בשני חוגים שונים באוניברסיטה – חוג ראשי וחוג משני, ומקבלים תעודה אחת לתואר ראשון בחוג הראשי. לעומת זאת, תואר כפול מאפשר לכם ללמוד לשתי תעודות לתואר ראשון בשני מקצועות שונים בו זמנית, כמו למשל – עריכת דין וראיית חשבון.

טעות נפוצה היא לחשוב שתואר כפול משמעו מסלול ישיר לתואר ראשון ושני ביחד. הבלבול הוא בין מסלול ישיר לתואר שני ובין מסלול כפול לתואר ראשון. בניגוד למסלול הישיר, בדרך כלל, בסיום המסלול הכפול לא מקבלים תואר שני. ויחד עם זאת, יש יוצאים מן הכלל. אכן קיימות כמה תכניות המכונות "תואר כפול", שבוגריהן יוצאים עם תואר ראשון במקצוע אחד, ותואר שני במקצוע אחר.

תכניות הלימודים

מדובר במסלולים מובנים המיועדים למועמדים מצטיינים, המתקבלים לשתי מחלקות באוניברסיטה ומשתייכים לשתיהן. סטודנטים מוכשרים במיוחד לתואר ראשון יחיד, יכולים לעבור למסלול כפול לאחר השנה הראשונה ללימודים, ולהירשם במחלקה נוספת. התכניות אורכות בין ארבע לחמש שנים, וכוללות בין 180 ל – 270 נקודות זכות (שעות אקדמיות). יוצאות מן הכלל הן התכניות המשלבות תואר ברפואה עם תואר נוסף במקצוע אחר, שבהן משך הלימודים נע בין שמונה לתשע שנים.

רוצים לבחון את כל האפשרויות? קראו על לימודים חד חוגיים או דו חוגיים
קראו בהרחבה גם על תואר ראשון או לימודי תעודה

יתרונות

באמצעות מסלול כפול לתואר, הסטודנטים יכולים לצאת עם שני תארים ראשונים בזמן קצר יותר (שנה או שנתיים פחות), אם נשווה זאת למצב שבו הם לומדים לתואר ראשון אחד, ובסיומו מתחילים לימודים לתואר ראשון נוסף. כמו כן, כמות שעות הלימוד הנדרשת לקבלת שני התארים פחותה יותר.

בוגרים מדווחים, כי מעסיקים מייחסים חשיבות וערך לעובדה, שמועמד למשרה סיים מסלול לתואר כפול. הסיבה לכך היא, כנראה, שהדבר מעיד על יכולות גבוהות של המועמד, הנוגעות לעמידה בלחצים, להשקעה, ללמידה, למחויבות, לעמידה בציפיות ועוד.

במידה רבה יותר מאשר בשוק העבודה, תואר ראשון כפול פותח דלתות להמשך לימודים ומחקר באקדמיה, לא במחלקה אחת, אלא בשתי מחלקות, וזאת ללא צורך בלימודי השלמה.

בהתחשב בעובדה שתארים מתקדמים רבים היום הם בעלי אוריינטציה בינתחומית, ובשעה שמוסדות לימוד רבים מאמצים את מודל הרב תחומיות לטובת חדשנות ופיתוח טכנולוגי, לתואר כפול עשוי להיות ערך רב, בשל הידע המגוון שהוא מעניק ללומדיו.
(
 

אסתי H

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה והפקת סרטים
איפה את רואה פה את מה שכתבת?
אני מדייקת שכפל תואר אינו תואר שני אלא מושג בתארים ראשונים.
וממנו גזרתי את השאלה האם תואר אקליוולנטי ותואר רגיל יכולים להחשב ככפל תואר
 

לילי 1

משתמש מקצוען
לגבי איזו דעה כתבת את זה?
נראה לי, אבל לא הייתי מסתמכת על זה, שמי שיש לה תואר ראשון, בכיר ותעודת הוראה מקבלת כפל.
לחילופין, מי שיש לה רק שתי תארים ראשוניים גם מקבלת כפל תואר.
אבל, מי שלמדה בסמינר חרדי ויש לה תעודת הוראה, בכיר ואקוויללנטי לא תרוויח במשכורת מתואר נוסף אפילו אקדמאי (זה כן יפתח לה דלתות)
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מה שכן נכון הוא, שבמהלך לימודי התואר האקווילנטי, הקורסים שלומדים מתורגמים בהתחלה לגמולי שכר רגילים עד תקרה של 16 גמולים, ואז כשמסתיימים הלימודים, ממורים הגמולים לתואר (נדמה לי 10 גמולים).
אצלי זה שונה. כי יש לי שתי !!! רשיונות הוראה ולכן הכפל תואר. סגרו לי אותו לפני שעשיתי בי אי!!! ואז לבי אי למדתי מתחילה!!!
 

אלעדית

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
מכירים מישהו שיוכל לבדוק לי לפי הדרגה והותק שלי, כמה מגיע לי במשכורת?
יש לי תחושה רצינית של ניצול!!!!! העמותה.
 

ת"ח

משתמש פעיל
לגבי השלמה לתואר שני אקווילנטי-ניתן לעשות זאת בכפר חב"ד, וזה מעלה את המשכורת במשרד החינוך וממילא מסתמא גם בחינוה"ע והרשת שטבלאותיהם כפופות לטבלאות משה"ח.
לגבי תואר אקדמאי חשוב להדגיש שכל גדולי ישראל אסרו לעשות זאת, אז לפני שמבררים בנושא צריך לשאול רב אם במקרה הספציפי הזה מותר. צריך להתייחס לזה בדיוק כמו חילול שבת שלפעמים התירו משום פיקו"נ. לצערינו הדבר נראה לרבים כהיתר כללי גורף. חד משמעית אינו כן ורק לפני מספר שבועות ר' גרשון כמדומני שוב דיבר נגד התופעה המגונה הזו.
תכל'ס ניתן להתקדם גם עם תואר אקווילנטי לתואר שני (לא לד"ר), אך כשמופיע במודעת דרושים שדרוש תואר זה לא קביל לצערינו (גפני כבר אמר לי מספר פעמים שהוא ישתדל לפעול בנושא).
כפי שכתבו לעיל ניתן להגיע במשה"ח ובכפופים לו עד 16 גמולים, וכשעושים תואר ראשון+תעודת הוראה מקבלים עוד 8.75 גמולים על הכפל תואר.
בהצלחה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  107  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה