דרוש מידע מה עושים אם המשיח בא עכשיו?

מצב
הנושא נעול.

ח.מ.מ.ה.

משתמש רשום
מסכימה עם מה שנכתב בתחילת ההודעה,
אבל האם אדם כזה מסוגל בכלל לצפות?
הרי אם הוא לא מאמין שמשיח יכול לבוא היום, למה יש לו לצפןת?
או במשל הילד, הוא אכן מצפה לפרס כי סביר להניח שהוא יגיע וההורים יקיימו את הבטחתם, אבל אם עכשיו ההורים בחו"ל, האם גם בימים אלו הוא גם יהיה בציפיה דרןכה למתנה שתבוא? לא, כי ההורים כעת לא באזור ולא יכולים להביא לו אותה.
זה מחדד את התשובה, שאפילו שהוא יודע שהם בחו’’ל ואין סיכוי שיהיה היום, עדיין הוא מתפלץ ומצפה, נו... מתי כבר יחזרו מחו’’ל ויקנו לי
בידיוק זה הציווי לצפות כל יום כל הזמן דיי.. שיבוא כבר.
וממש לא להאמין שהוא יגע היום,

ואם חבר שלך אומר לך אין סיכוי שיגיע היום, אז הוא לא כופר....
רק תגידו לו: שיכול ליהות שכן, ויכול ליהות שלא,
אבל הלוואי שאתה לא צודק, והוא כן יגיע היום !
 
נערך לאחרונה ב:

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
זה מחדד את התשובה, שאפילו שהוא יודע שהם בחו’’ל ואין סיכוי שיהיה היום, עדיין הוא מתפלץ ומצפה, נו... מתי כבר יחזרו מחו’’ל ויקנו לי
בידיוק זה הציווי לצפות דיי.. שיבוא כבר.
וממש לא להאמין שהוא יגע היום,

ואם חבר שלך אומר לך אין סיכוי שיגיע היום, אז הוא לא כופר....
רק תגידו לו: שיכול ליהות שכן, ויכול ליהות שלא,
אבל הלוואי שאתה לא צודק, והוא כן יגיע היום !
הבנתי. כמובן שאף אחד לא קובע ח"ו שמישהו כופר...
ובכל זאת, לדעתי אמונה חזקה היא כשיודעים בוודאות שהוא צריך לבוא עכשיו!
לדוגמא, בדורות עברו אמרו שאסור לחשב קיצים כדי שהציפיה לא תהיה מתוך יאוש ש"יש עוד המון שנים עד הקץ. נחכה אבל מה הסיכוי?", אלא להיפך, רצו שיחכו בפשטות ובאמונה שהמשיח מגיע עכשיו.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כמובן שבדור שלנו, אחרי יותר משלושת רבעי של האלף השישי זאת ציפיה מוחשית ממש
כי כל אלף משול ליום, והגאולה (האלף השביעי) משולה לשבת,
ואם כך אנחנו כבר ביום שישי אחרי חצות היום ואפשר כבר לקבל את השבת. אז בטח שאנחנו יכולים וצריכים להיגאל מיד!
 

ח.מ.מ.ה.

משתמש רשום
הבנתי. כמובן שאף אחד לא קובע ח"ו שמישהו כופר...
ובכל זאת, לדעתי אמונה חזקה היא כשיודעים בוודאות שהוא צריך לבוא עכשיו!
לדוגמא, בדורות עברו אמרו שאסור לחשב קיצים כדי שהציפיה לא תהיה מתוך יאוש ש"יש עוד המון שנים עד הקץ אז מה הסיכוי?", אלא להיפך, רצו שיחכו בפשטות ובאמונה שהמשיח מגיע עכשיו.
בדיוק להפך, אדם שמאמין שיגיע היום, והוא לא הגיע, אז מאוד קשה לבקש ממנו להאמין שמחר הוא כן יגיע !!
איך אפשר לבקש מאנשים להאמין למשהו שהמציאות היא שהם מאמינים כבר 20 שנה והוא לא הגיע,

כשמבינים שאין שום ציווי להאמין שיגיע כל יום,
אלא לצפוות שיגיע כל יום, אז אין את השאלות הנ’’ל
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ולכן אדם שאומר: לא מאמין שהמשיח יבוא היום - לא נקרא כופר.
לא ברור לי מה הוא נקרא. אבל הוא בודאי טועה גמור.
המשיח יכול לבוא בכל יום ויום. כך הנוסח המופיע בסידורי אשכנז. וכמו שאכתוב להלן.
ונכון שיש גמרא שאומרת שאליהו לא בא בערבי שבתות, מפני טורח שבת.
וכבר שאלו את הגרי"ז על הנוסח המופיע בסידורים שהמשיח יכול לבוא 'בכל יום', והרי אליהו צריך להקדים להודיע על בואו, ואם אליהו לא בא בימי שישי ושבת, בטוח שגם המשיח לא יבוא בימים הללו.
וענה הגרי"ז: כשהמשיח יבוא הוא יענה גם על הקושיא הזאת..
כלומר: יסוד האמונה הוא לדעת ש'היום' אם בקולו תשמעו, הכוונה ל'היום' ממש!!
האמונה היא שהוא 'יכול' לבוא בכל יום. ו'אסור לקבוע לו זמן' מסוים (לשון הרמב"ם בפיהמ"ש סנהדרין פרק חלק, שם הוא מייסד את י"ג העיקרים). ממילא אין יום שהוא 'לא יכול לבוא'.
ולכן המשפט הנ"ל טעון הבהרה.
לא 'לא מאמין שהמשיח יבוא היום', אלא 'אין הכרח שהוא יבוא היום'. כי האמונה היא לא שהוא 'בטוח יבוא היום', אלא ש'יש אפשרות שהוא יגיע היום'. (ממילא אין אפשרות לומר 'איני מאמין שיבוא היום', כי מנין הבטחון שהוא 'לא יבוא'?)

נ.ב. מדובר כאן על אחד מיסודי האמונה. ולכן כל אמירה צריכה להיות מחושבת.
 

ח.מ.מ.ה.

משתמש רשום
לא ברור לי מה הוא נקרא. אבל הוא בודאי טועה גמור.
המשיח יכול לבוא בכל יום ויום. כך הנוסח המופיע בסידורי אשכנז. וכמו שאכתוב להלן.
ונכון שיש גמרא שאומרת שאליהו לא בא בערבי שבתות, מפני טורח שבת.
וכבר שאלו את הגרי"ז על הנוסח המופיע בסידורים שהמשיח יכול לבוא 'בכל יום', והרי אליהו צריך להקדים להודיע על בואו, ואם אליהו לא בא בימי שישי ושבת, בטוח שגם המשיח לא יבוא בימים הללו.
וענה הגרי"ז: כשהמשיח יבוא הוא יענה גם על הקושיא הזאת..
כלומר: יסוד האמונה הוא לדעת ש'היום' אם בקולו תשמעו, הכוונה ל'היום' ממש!!
האמונה היא שהוא 'יכול' לבוא בכל יום. ו'אסור לקבוע לו זמן' מסוים (לשון הרמב"ם בפיהמ"ש סנהדרין פרק חלק, שם הוא מייסד את י"ג העיקרים). ממילא אין יום שהוא 'לא יכול לבוא'.
ולכן המשפט הנ"ל טעון הבהרה.

נ.ב. מדובר כאן על אחד מיסודי האמונה. ולכן כל אמירה צריכה להיות מחושבת.
עקוב אחרי ההודעות האחרונות שלי, יש תשובות להכל.
דברנו על עניין האמונה בלבד, יכול לבוא כל יום, זה נכון מאוד.
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
בדיוק להפך, אדם שמאמין שיגיע היום, והוא לא הגיע, אז מאוד קשה לבקש ממנו להאמין שמחר הוא כן יגיע !!
איך אפשר לבקש מאנשים להאמין למשהו שהמציאות היא שהם מאמינים כבר 20 שנה והוא לא הגיע,

כשמבינים שאין שום ציווי להאמין שיגיע כל יום,
אלא לצפוות שיגיע כל יום, אז אין את השאלות הנ’’ל
יכול לבוא עכשיו ולא וודאי.
נקודה למחשבה: אם זה וודאי היה אתמול ושלשום
ובסוף הוא לא הגיע עדיין, ז"א שחשבת משהו לא נכון.
אתם צודקים, זה כל מה שקשה באמונה וביטחון! כשמאכזבים אותנו אנחנו לא מוכנים לסמוך שוב, כשטעינו אנחנו לא רוצים לחזור על הטעות, אבל כל זה בבני אדם. כשזה מול הקב"ה זה אחרת לגמרי.

הרי אם אדם מאמין שה' טוב ומטיב וקרה לו משהו לא טוב, איך יחזור ויאמין שוב?
אז לפני המעשה צריך ביטחון חזק שבוודאי ה' יעשה לי טוב גלוי, שאשמח בו. ולאחר מעשה, אם לא קרה מה שציפיתי, אז מגיעה אמונה שאעפ"י שלא הבנתי למה ה' עשה זאת, בטח זה הכי טוב שיש.

ושני הדברים האלו דורשים עבודה לא פשוטה, זאת עבודת חיים.

ובקשר למשיח, אם שלשום חיכיתי והוא לא בא, ואתמול חיכיתי והוא לא בא אבל אני בטוח שהוא הולך לבוא, אז היום זה עוד יותר בטוח שעכשיו הוא חייב לבוא!
(וזה קורה אם מאמינים בוודאות. אני מחכה בשדה תעופה לאחד שנחת והוא לא בא ולא בא ןלא בא ועברה מזמן השעה שהוא אמור לבוא. מה ארגיש? שטעיתי? לא. ארגיש רק שעכשיו הסיכויים שהוא זה שיופיע בפתח הרבה יותר גבוהים כי הוא חייב לצאת)

ובכל אופן, אלו דעות שונות ולא קל (לכולנו) אז מבינה אם חלוקים עלי בזה.
שנזכה שיבוא כבר! ולא יצטרכו את הפלפולים שלי..
 

-משתמש

משתמש פעיל
אתם צודקים, זה כל מה שקשה באמונה וביטחון! כשמאכזבים אותנו אנחנו לא מוכנים לסמוך שוב, כשטעינו אנחנו לא רוצים לחזור על הטעות, אבל כל זה בבני אדם. כשזה מול הקב"ה זה אחרת לגמרי.

הרי אם אדם מאמין שה' טוב ומטיב וקרה לו משהו לא טוב, איך יחזור ויאמין שוב?
אז לפני המעשה צריך ביטחון חזק שבוודאי ה' יעשה לי טוב גלוי, שאשמח בו. ולאחר מעשה, אם לא קרה מה שציפיתי, אז מגיעה אמונה שאעפ"י שלא הבנתי למה ה' עשה זאת, בטח זה הכי טוב שיש.

ושני הדברים האלו דורשים עבודה לא פשוטה, זאת עבודת חיים.

ובקשר למשיח, אם שלשום חיכיתי והוא לא בא, ואתמול חיכיתי והוא לא בא אבל אני בטוח שהוא הולך לבוא, אז היום זה עוד יותר בטוח שעכשיו הוא חייב לבוא!
(וזה קורה אם מאמינים בוודאות. אני מחכה בשדה תעופה לאחד שנחת והוא לא בא ולא בא ןלא בא ועברה מזמן השעה שהוא אמור לבוא. מה ארגיש? שטעיתי? ארגיש רק שעכשיו הסיכויים שהוא זה שיופיע בפתח הרבה יותר גבוהים כי הוא חייב לצאת)

ובכל אופן, אלו דעות שונות ולא קל (לכולנו) אז מבינה אם חלוקים עלי בזה.
שנזכה שיבוא כבר! בלי הפלפולים שלי..
לפי מה שהבנתי שכתבת את חושבת שהוא וודאי יבוא עכשיו, וזה לא עניין של דעה חלוקה,
אלא שאין שום וודאות כזו.
 

ח.מ.מ.ה.

משתמש רשום
אז לפני המעשה צריך ביטחון חזק שבוודאי ה' יעשה לי טוב גלוי, שאשמח בו. ולאחר מעשה, אם לא קרה מה שציפיתי, אז מגיעה אמונה שאעפ"י שלא הבנתי למה ה' עשה זאת, בטח זה הכי טוב שיש
האמונה צריכה ליהות גם לפני וגם אחרי, שמה שהוא יעשה זה טוב,
 

תמרוז

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אם משיח יבוא
אנו לא נצא לקראתו ולא נרקוד
אלא פשוט נתחבא מתחת השולחן מרוב בושות על העוונות
ככה אמר הבריסקר רוב
אצלינו זה מתחת למיטה...
חשבתי שאנחנו היחידים שמתכוננים להישאר שם.
 

ש.ב.ש

משתמש מקצוען
צילום מקצועי
1690489019040.png
 

רבקהנ

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
לפי מה שהבנתי שכתבת את חושבת שהוא וודאי יבוא עכשיו, וזה לא עניין של דעה חלוקה,
אלא שאין שום וודאות כזו.
בדיוק בזה אנחנו חלוקים, שאני כן חושבת כך:
מובן שבדור שלנו, אחרי יותר משלושת רבעי של האלף השישי זאת ציפיה מוחשית ממש
כי כל אלף משול ליום, והגאולה (האלף השביעי) משולה לשבת,
ואם כך אנחנו כבר ביום שישי אחרי חצות היום ואפשר כבר לקבל את השבת. אז בטח שאנחנו יכולים וצריכים להיגאל מיד!

האמונה צריכה ליהות גם לפני וגם אחרי, שמה שהוא יעשה זה טוב
כמובן. זה מה שאמרתי

ובכל אופן, אלו דעות שונות
ובאמת לא מעוניינת לשנות אף אחד. איש באמונתו יחיה
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

תגובות
16
צפיות
1K

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה