לא דיברו פה על נימוקים מול הילדים, אלא על חשיבה שלי עם עצמי!
וזה דבר נחוץ באופן קבוע!
שמתי לב, שכאשר אני חושבת באמת לגופו של חינוך, הגערות ממוקדות, ועושות את פעולתן מהר גם בלי דציבלים גבוהים. לעומת זאת כשאני עייפה ואין לי סבלנות אפילו לעצמי - הדציבלים אי שם באוורסט, והתוצאות רק מוסיפות להוציא אותי מהכלים...
אמנם, התפקיד שלנו להיות בשליטה גם בזמנים הקשים. טוב, זה דורש הרבה אימון עצמי. (כשאני מרגישה שאו טו טו אאבד את סבלנותי וממילא גם התגובות תהיינה לא מיטביות אני מזהירה את הילדים - שישתדלו להיות הכי שאפשר, כי בגלל עייפותי אני עלולה לנזוף בהם מעבר למה שמגיע... וכבר שמעתי פעם את בת ה-8 גוערת באחותה: את לא רואה שאני עצבנית עכשיו? אז לא כדאי לך לדבר איתי עכשיו! זה יגרום לי סתם לצעוק עליך יותר מידי!...)
וזה דבר נחוץ באופן קבוע!
שמתי לב, שכאשר אני חושבת באמת לגופו של חינוך, הגערות ממוקדות, ועושות את פעולתן מהר גם בלי דציבלים גבוהים. לעומת זאת כשאני עייפה ואין לי סבלנות אפילו לעצמי - הדציבלים אי שם באוורסט, והתוצאות רק מוסיפות להוציא אותי מהכלים...
אמנם, התפקיד שלנו להיות בשליטה גם בזמנים הקשים. טוב, זה דורש הרבה אימון עצמי. (כשאני מרגישה שאו טו טו אאבד את סבלנותי וממילא גם התגובות תהיינה לא מיטביות אני מזהירה את הילדים - שישתדלו להיות הכי שאפשר, כי בגלל עייפותי אני עלולה לנזוף בהם מעבר למה שמגיע... וכבר שמעתי פעם את בת ה-8 גוערת באחותה: את לא רואה שאני עצבנית עכשיו? אז לא כדאי לך לדבר איתי עכשיו! זה יגרום לי סתם לצעוק עליך יותר מידי!...)