אני שואלת את עצמי מדוע שהורים יבחרו להתבדח איתך דרך המשלוח מנות.אין תשובה אחידה, זה תלוי במגזר ומיקום. דבר אחד ברור, כשאני מדבר על מעטפה לא סבירה אני מתכוון על סכום כזה שבוודאות גם ההורים עצמם יודעים שהם עשו צחוק.
אני שואלת את עצמי מדוע שהורים יבחרו להתבדח איתך דרך המשלוח מנות.אין תשובה אחידה, זה תלוי במגזר ומיקום. דבר אחד ברור, כשאני מדבר על מעטפה לא סבירה אני מתכוון על סכום כזה שבוודאות גם ההורים עצמם יודעים שהם עשו צחוק.
קצת צורם ( לפחות לי )שכגבר אתה מגיב מניק שנראה של אישהאין תשובה אחידה, זה תלוי במגזר ומיקום. דבר אחד ברור, כשאני מדבר על מעטפה לא סבירה אני מתכוון על סכום כזה שבוודאות גם ההורים עצמם יודעים שהם עשו צחוק.
זה לא נכון שזה על חשבון תלמידים אחרים,יש כאן אנשים שפשוט חושבים רק על עצמם! "לי חשוב שיתנו לבן שלי יחס מועדף"! אתה לא מבין שיחס מועדף לבן שלך בא על חשבון החבר שלו?!
מי שלא מבין ולא רואה את המציאות בשטח שזה שחלק נותנים כי יש להם וחלק לא נותנים כי אין להם, באמת יוצר בחלק מהמקרים יחס מועדף, כן יחס מועדף! - כמו שממש כתבו כאן למעלה בלי להבין - לבני עשירים או לבני כאלו שיש להם, פשוט אטום לשכנים שלו.
זה מזכיר לי בדיוק את צרת הבת במה שנעשה בשידוכים, שבגלל שלחלק יש ונותנים דירות ישנן בנות שיושבות ומלבין ראשן כי לאבא שלה נעבך אין לתת דירה... ואע"פ שהיא טובה הרבה יותר מבת העשירים, תשימו לב בדיני נפשות עסקינן ומה יעשה הילד שרואה שלחבירו נותנים יחס מועדף ולא יחטא או ידרדר בלימודים?(פשוט הורגת אותי האטימות של זה שלא מבין שיחס מועדף לבן שלו בא על חשבון חבירו).
כל מיני דמגוגיות של 'יחס מועדף לא בא על חשבון אחרים' או ש'לא מדובר בסכומים של דירה' מבטאים או אטימות או אי הכרת המציאות.
אף אחד לא צריך לדעת שנתת וכמה נתתדי להיתממות! יש מעשים שאינם על חשבון אחרים ויש כאלו שכן, מי שאומר שלא, לא מודע למציאות.
וודאי שיש צדיקים שזה שקיבלו מאחד או לא קיבלו מאחר לא משנה אצלם את ההתנהגות, אבל מי לוקח אחריות כולם, איך המלמד שכתב לעיל, יכול לקחת אחריות בגלל ההנהגה הבאמת טובה שלו ואולי של עוד אי מי מחבריו, על ההנהגה של הכלל, כשהמציאות היא שהורים מאוד לחוצים כמה לתת ומה לתת כדי שהילד שלהם לא יפגע, מידיעה!
בבקשה, תהיו אנשי הכלל, תדאגו גם לסובבים אתכם שחלקם מעוטי יכולת ומרגישים רע עם המצב הזה! אל תדאגו רק לעצמכם.
גילוי נאות אין לי שום בעיה לתת סכום מכובד בפורים אבל בגלל שאני אישית מקבלת טלפונים מאחרות מה אני עושה ו"איך אפשר לתת כ"כ הרבה" ו"יש לה שלשה ילדים בחיידר" וכו' וכו' אני לא נותנת בפורים כסף! ואדרבא אם המלמד היה טוב בעלי הולך אליו בסוף השנה מפרגן לו היטב ומוסיף מעטפה, אבל רק אז!
זה סוג של גניבת דעת להורים.כותבת כאישה של מלמד
בעלי באופן קבוע לא פותח את משלוחי המנות
הוא מבקש מהבנות שלי לפתוח, להוציא את הכסף לערמה אחת ואת הברכות שההורים כתבו לערימה שניה
כך שהוא לא יודע מי הביא וכמה ואת הנוהג הזה הוא התחיל מהשנה הראשונה להיותו מלמד
(ומדובר מסוג המלמדים המשקיעים במיוחד שבשביל שילמדו אצלו הורים הופכים את העולם)
יותר גרוע ממי שלא נותן בגלל שאין לו כסף, זה מי שלא נותן בגלל דאגתו לכלל.די להיתממות! יש מעשים שאינם על חשבון אחרים ויש כאלו שכן, מי שאומר שלא, לא מודע למציאות.
וודאי שיש צדיקים שזה שקיבלו מאחד או לא קיבלו מאחר לא משנה אצלם את ההתנהגות, אבל מי לוקח אחריות כולם, איך המלמד שכתב לעיל, יכול לקחת אחריות בגלל ההנהגה הבאמת טובה שלו ואולי של עוד אי מי מחבריו, על ההנהגה של הכלל, כשהמציאות היא שהורים מאוד לחוצים כמה לתת ומה לתת כדי שהילד שלהם לא יפגע, מידיעה!
בבקשה, תהיו אנשי הכלל, תדאגו גם לסובבים אתכם שחלקם מעוטי יכולת ומרגישים רע עם המצב הזה! אל תדאגו רק לעצמכם.
גילוי נאות אין לי שום בעיה לתת סכום מכובד בפורים אבל בגלל שאני אישית מקבלת טלפונים מאחרות מה אני עושה ו"איך אפשר לתת כ"כ הרבה" ו"יש לה שלשה ילדים בחיידר" וכו' וכו' אני לא נותנת בפורים כסף! ואדרבא אם המלמד היה טוב בעלי הולך אליו בסוף השנה מפרגן לו היטב ומוסיף מעטפה, אבל רק אז!
הרב זילברשטיין כותב שאסור לעשות כן אלא אם כן הוא מודיע מראש שכך הוא נוהג.כותבת כאישה של מלמד
בעלי באופן קבוע לא פותח את משלוחי המנות
הוא מבקש מהבנות שלי לפתוח, להוציא את הכסף לערמה אחת ואת הברכות שההורים כתבו לערימה שניה
כך שהוא לא יודע מי הביא וכמה ואת הנוהג הזה הוא התחיל מהשנה הראשונה להיותו מלמד
(ומדובר מסוג המלמדים המשקיעים במיוחד שבשביל שילמדו אצלו הורים הופכים את העולם)
אף אחד לא מדבר על הלוואות,ישר כוח לתגבות החמות
לא התכונתי שלא לתת בכלל
אך מצד שני צריך להתחשב במי שאין לו ויש המון כאלה וידוע שהתנאים זילזלו בעצמם כדי שלא לבייש את השני וכו' עיין עוד סוף מסכת תענית
ולכן מי שרוצה לתת מכובד אפשר בסוף שנה לתת מעטפה מכובדת וכך זה לא מחייב את מי שאין לו לתת
אני מכיר הרבה משפחות ששקעות בין כך בחובות ולא צריך לעשות להם ריגשי להלואות עוד ולתת לרבה ....
יותר גרוע ממי שלא נותן בגלל שאין לו כסף, זה מי שלא נותן בגלל דאגתו לכלל.
ואת כתבת שזה בגלל שהכרת הטוב הוא על חשבון אחרים, בושה !לא יאומן! אני דואגת לחברה שמתקשרת ואומרת שאין לה, ומארגנת ביחד כמה חברות שכולם ישלחו מתנות ולא כסף כדי שלא לבייש את מי שאין לה וזה מה שיש לך לכתוב. בושה!
איזה מורה הוראה אמר שמלמד אינו חייב בכלל לענות להורים?ברשותכם, אחרי שהמעטפות נפתחו והסכומים נספרו, אני רוצה לכתוב על שני נושאים שעלו כאן.
קודם כל לגבי שיחות הטלפון, כפי שהדגשתי, המלמדים עונים בשמחה ובחפץ לב לא כי הם חייבים ( - בשביל זה יש מורי הוראה, ואחרי שמצטטים את אחד מגדולי הפוסקים שהוא אגב פוסק על גם בציבור הליטאי וגם בציבור החסיד והציטוט הוא מפיו ממש, ממש לא מתאים שיבואו איזה "יוסייויוסייס" ו"תאורת חירום" ועוד כמה שדעתן היא דעת בעלי בתים ויחלקו בנחרצות שכזו - ) אלא כי עצם המקצוע שה לקחו על שכרו הקטן מעיד שהם עושים זאת מתוך תחושת שליחות!
עכשיו יש הורים שמנצלים זאת ומתקשרים למלמד על כל דבר קטן ושולי, בשעות לא שעות. ולמרבה הפלא - הם אלה שלא אומרים בסיום השיחה איזה מילה טובה. וגם - אחרי ספירת המעטפות ניתן להגיד שבדר"כ הם גם אלה שלא נותנים למלמד מעטפה סבירה "כי הוא עושה את העבודה שלו ולמה מגיע לו...."
טוב, עם אנשים קשיי הבנה אין לי מה להתכתב. אני כתבתי שמי שרוצה 'יחס מועדף' לילד שלו זה! על חשבון אחרים, אני כתבתי שהמציאות היא שיש רב'ס(ולא כולם) שמה שקיבלו משנה אצלם את ההתנהגות, אני כתבתי שהורים מעוטי יכולת נלחצים מהמצב של נתינת כסף, אני כתבתי שהכרת הטוב אפשר גם בסוף שנה בלי להלחיץ אחרים, ואני כתבתי שכדאי שאנשים יתחשבו במי שמסביבם.ואת כתבת שזה בגלל שהכרת הטוב הוא על חשבון אחרים, בושה !
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: