עזרה מה ההבדל בין פיליפינית לאמא?

secret

משתמש סופר מקצוען
וואו, סליחה. לא התכוונתי אישית אלייך ולא לאף אחד מסוים, התגובה שלך רק נתנה לי פתח להדגיש את הדברים הללו...
בסדר גמור, זה גם מה שאני הבנתי,
אולי מתוך בהלה עניתי מודגש, שאף אחד לא יחשוב שזו הדרך :(

[אני נתקלת בתגובות מאוד ישירות ובוטות, מפילות ולא בונות. גם כאן באשכול הזה.
תגובות חסרות הכלה. אז לכן].
 

חולי

משתמש סופר מקצוען
אני חושבת שלאותה אישה אין צורך בכלל לענות אלא פשוט לעזור.
כשאנו עייפים פיזית ונפשית קשה מאוד להכיל את עצמנו ולכן אנו נופלים למרה שחורה, ומכאן מגיעה ההרגשה של הפיליפינית.
 

Tweenset

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
הנדסת תוכנה
צילום מקצועי
D I G I T A L
גם כשיש ילד שדורש יותר משאבים ותשומת לב, לפעמים האהבה כל כך גדולה ועמוקה שהכי כיף בעולם לתת לו את מה שהוא צריך!

בנוגע לצפופים - אני לא יודעת מה לומר.. שכחתי איך זה עם שלוש. יש מצב שהיה באמת קשה.. :)
תכלס - יש תקווה. אפשרי אפילו לשכוח איך היה!

והיום שהם קצת גדלו, אז יש לי מישהו לשלוח למכולת למשל, או לשמור על התינוקת בזמן שאני עושה משהו.. או לקפל יחד כביסה (ולעבו שוב על מה שהם קיפלו) שזה נחמד.
ולמה נחמד? כי מצד אחד הם עוזרים מצד שני הם עדיין בגיל שהולכים לישון מוקדם :p
 

חושב מחדש

משתמש מקצוען
יש סיכוי?
אולי אחרי שהם יתחתנו...

הכייף הגדול בילדים גדולים - זה היכולת לשבת בערב ולנהל דיון פילוסופי מעמיק, ניתוח מצבים, ופסיכולוגיים.
לפתע הקשר עם הילדים הוא לא רק הוראות, והסברים, תעשה שיעורי בית וכדומה,
אלא באמת נושאי שיחה מאד מאד מרתקים.

רק שבאותו הזמן החשיבות לשמר את הזוגיות נכון - עולה מדרגה.
לא לשכוח שהשיחה האמיתית היא רק עם הבן/בת זוג.

וכן - יש צורך ליתן על כך את הדעת.
 

חלבית

משתמש פעיל
לפני מספר שנים בהרצאה למורות של הרב נחום דיאמנט הוא אמר - למורות יש הצלחה עם 85 אחוז מן התלמידות...
כל המורות חייכו מאוזן לאוזן - והנהנו בראש לתשובת כן.
ואז הוא הרים קולו ואמר - אם זו התוצאה.. אז למורות יש אפס אחוז הצלחה עם התלמידות...
ומדוע?
85 אחוז מהילדים יצליחו בחייהם החברתיים והלימודיים עם המורה ובלעדיה.
ה15 אחוז, הם אלו שזקוקות לה... ודווקא בהם היא נכשלת.

ממש לא נכון!!
נכון ש85 אחוז מהתלמידות תצלחנה עם מורה כזו או אחרת, אך הם לא תצלחנה ללא כל מורה, הן לא תצלחנה בחייהן אם תהיינה ברחוב.
כשמורה מכינה שיעור היא צריכה לחשוב על ה-85 אחוז, לתת להן השקפה ברורה, לחשוב לפני כל מילה איך תפרשנה זאת ה-85 אחוז להטוות להן את הדרך הנכונה.
והיא תקבל שכר רב על כך שהייתה שליחה טובה ל-85 אחוז.

אוי ואבוי יהיה אם מורה תראה לנגד עיניה רק את ה-15 אחוז.
שתכין שיעור שמיועד רק להן, עם עולם מושגים שרק הן מכירות.

נכון שאם תקדם באופן אישי אחוז אחד מתוך ה-15 ותעלה אותה על דרך המלך היא תקבל שכר לאין שיעור, אך ללא ספק, גם אם תתמקד "רק" ב-85 אחוז היא עושה את מלאכתה נאמנה.
 

חושב מחדש

משתמש מקצוען
הן לא תצלחנה בחייהן אם תהיינה ברחוב.
אף אחד לא התכוון לומר שאם הן תהיינה ברחוב הן תצלחנה,
הכוונה הייתה שקל מאד לחנך אותם, ועצם מסירת השיעור ואמירת הדברים תסייע בעדם, ואין להם צורך שעזרה אישית מעבר לרגיל.
 

אנונימי/ת

משתמש מקצוען
היא פשוט לא נהנית מהחיים
וחבל
יש שתי אפשרויות ללכת לגינה ,
1, אפשר להתייחס כאילו אני פיליפינית שמוציאה את הילדים
2, אפשר להרגיש איזה זמן כייף לראות את הילדים שלי קופצים ומשחקים בגינה
ככה גם בארוחת צהריים אפשר לעשות מזה טקס משפחתי יפה ואפשר לעשות את זה כמו עוד ארוחת צהריים סטרדנטית -

הכל תלוי בהסתכלות
וגם במציאות !,
אם היא תלביש את הילדים יפה ותוריד אותם לגינה זה יהיה בשבילה זמן של נחת ולא של עבודה
אם חדר ילדים יהיה יפה ומסודר והילדים ישחקו במשחק חדש על השטיח והיא האמא היקרה והמסורה תשב בצד על כורסה יפה בחדר ילדים ותקרא עיתון נשים ,
היא תשב ותרווה נחת וכלל לא תרגיש '' פיליפינית '' ! ! !

עם קצת מאמץ ומחשבה החיים שלנו יהיו יפים יותר
ימים יפים לכולם
 

מעצב פנימיות

משתמש מקצוען
איזה פיליפינית?! אי רובוט!! מה בין עקרת הבית ובין המכשיר העגלגל והחביב?!?!
זו שאלת השאלות.

לא סתם 'אי רובוט'.
דגם ממש מתקדם שגם מייצר 'אי רובוטים' חדשים, מטעין אותם, מחליף להם את שקית הפסולת כשהיא מלאה, וממשיך תוך כדי להחליק על המרצפות ולחלק ל'אי רובוטים' הצעירים הוראות במערכת התומכת דיבור והמהום.

אי אי אי, איזה אי רובוט. ומותר האדם מן הטכנולוגיה - אין.

דברו על 'בצלם אלוקים', והיא - מספיקה עוד מכונה להעמיד בלופ אינסופי.
דברו על האשה היהודיה, והיא - תבנית עוגות שמתחסלת בחמש דקות סיימה לאפות.
דברו על 'כח הנתינה', והיא - מותשת ממלחמות על שיעורי בית ומי התחיל.

היא לא מצליחה להתחבר לעניינים הגבוהים ולחוות את כל המכתב מאליהו על חמשת חלקיו. ואיך תוכל, כשזה מושך משם וזה דוחף משם ולא מניחים לרגע להיות היא?

אז, אולי, מבט קצת שונה.
לא סתם אי רובוט.

כפי שלימדנו ה'נפש החיים', שבלימוד תורה גם מי שלא מתכוון לשום דבר ואינו יודע את הסודות הטמירים, בעצם לימודו הרי הוא דבק בקב"ה ברמה הגבוהה ביוחר,
כך, בדיוק אותו דבר, זכותן של נשים בהעמדת דור העתיד אינו מותנה בכוונות, חוויות ותחושות. גם מי שלא יודעת לצטט מרבני הסמינר בו למדה מילה וחצי מילה, אם רק רצונה היסודי לקיים את תפקידה בעולם, הרי בזה מקומה גבוה רם אורן ונישא.

שלא יתפרשו הדברים כזלזול חס וחלילה. אדרבה דווקא ה'שעשני כרצונו' מורה שהטבע היסודי של אם בישראל גם בלי כוונות ויחודים הוא בשלמות עליונה ונפלאה, ובוודאי אפשר להתקדם בדרגות בנושא זה עד אין קץ.

מה רב המרחק בין מלוכסנת העיניים השלווה ובעלת הכח הבלתי מתכלה, לאשה שאולי מותשת ולעיתים חסרת סבלנות, אבל כל מהותה וקיומה במודע ושלא במודע הוא ריבוי כבוד שמים והמשך קיומו של עם ישראל בעולם.
כל סיבון צלחת, כל קיפול מגבת, כל פליית כינה מגעילה, עולה לפני הקב"ה, עומדת לפניו וקוראת: "ראה בת ישראל שבראת בעולמך, עד היכן מעשיה מגיעים".

היי רובוט! הייליגע רובוט!
 

פשוש

משתמש מקצוען
אם חדר ילדים יהיה יפה ומסודר והילדים ישחקו במשחק חדש על השטיח והיא האמא היקרה והמסורה תשב בצד על כורסה יפה בחדר ילדים ותקרא עיתון נשים ,
היא תשב ותרווה נחת וכלל לא תרגיש '' פיליפינית '' ! ! !

וואו! איזה כיף לך! ככה זה הולך אצלך?
 

פסי דבלינגר

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
איך מעבירים אשכול ל"חוכמת נשים"?
לעניניינו, זו שפתחה בשאלה כותבת שהיא מרגישה כמו פיליפנית- כי היא לא מקבלת הערכה, והזילזול ביחס מתבטא בזה שגורמים לה עבודה קשה יותר, היא צודקת כ"כ, זה משפיל.
לעניות דעתי פילפינית אמיתית גם זקוקה להערכה וכבוד כאדם, ולמשפחות שמעסיקות אחת כזו- היא תחזיק מעמד לאורך זמן אם תקבל יחס הוגן....
כנשים ואימהות עובדות לפעמים הרגשת הניצול כלפינו קיימת גם בעבודה , ולא פעם אנחנו אלו שמנצלות...
את ההשראה לפוסט : גם לה יש לב, קיבלתי אחרי שהייתי בחתונה בה המלצרית שהייתה אשה חרדית משלנו מילצרה ברוח טובה, הנשים בשולחן בהתחלה גיחכו, קרצו אבל אח"כ נהנו מהקטע, ובקשו ממנה כל מיני דברים והיא אצה רצה להביא להן כבקשתן, כמובן שאמרו תודה, אבל חלק מההטרחה הייתה מיותרת, ובמיוחד שמבחינת הגיל היא יכלה להיות אמא של רוב הנשים הצעיורת שישבו שם...
לחצי לקריאה.
 

חלבית

משתמש פעיל
איך מעבירים אשכול ל"חוכמת נשים"?

למה להעביר את הפורום לחכמת נשים?
חלק גדול מהמגיבות ובתוכן גם פותחת האשכול לא נמצאות כלל בפורום "חכמת נשים"
אך יותר מזה
האם הנושא המדובר הוא נשי בדווקא?
למה שגברים לא יקראו שנשותיהם זקוקות להערכה?
למה שבנות לא תקראנה שאמא זקוקה להערכה ועזרה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קז

א הֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב יֹאמְרוּ גְּאוּלֵי יי אֲשֶׁר גְּאָלָם מִיַּד צָר:ג וּמֵאֲרָצוֹת קִבְּצָם מִמִּזְרָח וּמִמַּעֲרָב מִצָּפוֹן וּמִיָּם:ד תָּעוּ בַמִּדְבָּר בִּישִׁימוֹן דָּרֶךְ עִיר מוֹשָׁב לֹא מָצָאוּ:ה רְעֵבִים גַּם צְמֵאִים נַפְשָׁם בָּהֶם תִּתְעַטָּף:ו וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצוּקוֹתֵיהֶם יַצִּילֵם:ז וַיַּדְרִיכֵם בְּדֶרֶךְ יְשָׁרָה לָלֶכֶת אֶל עִיר מוֹשָׁב:ח יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:ט כִּי הִשְׂבִּיעַ נֶפֶשׁ שֹׁקֵקָה וְנֶפֶשׁ רְעֵבָה מִלֵּא טוֹב:י יֹשְׁבֵי חֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת אֲסִירֵי עֳנִי וּבַרְזֶל:יא כִּי הִמְרוּ אִמְרֵי אֵל וַעֲצַת עֶלְיוֹן נָאָצוּ:יב וַיַּכְנַע בֶּעָמָל לִבָּם כָּשְׁלוּ וְאֵין עֹזֵר:יג וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:יד יוֹצִיאֵם מֵחֹשֶׁךְ וְצַלְמָוֶת וּמוֹסְרוֹתֵיהֶם יְנַתֵּק:טו יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:טז כִּי שִׁבַּר דַּלְתוֹת נְחֹשֶׁת וּבְרִיחֵי בַרְזֶל גִּדֵּעַ:יז אֱוִלִים מִדֶּרֶךְ פִּשְׁעָם וּמֵעֲוֹנֹתֵיהֶם יִתְעַנּוּ:יח כָּל אֹכֶל תְּתַעֵב נַפְשָׁם וַיַּגִּיעוּ עַד שַׁעֲרֵי מָוֶת:יט וַיִּזְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם מִמְּצֻקוֹתֵיהֶם יוֹשִׁיעֵם:כ יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיִרְפָּאֵם וִימַלֵּט מִשְּׁחִיתוֹתָם:כא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:כב וְיִזְבְּחוּ זִבְחֵי תוֹדָה וִיסַפְּרוּ מַעֲשָׂיו בְּרִנָּה:כג יוֹרְדֵי הַיָּם בָּאֳנִיּוֹת עֹשֵׂי מְלָאכָה בְּמַיִם רַבִּים:כד הֵמָּה רָאוּ מַעֲשֵׂי יי וְנִפְלְאוֹתָיו בִּמְצוּלָה:כה וַיֹּאמֶר וַיַּעֲמֵד רוּחַ סְעָרָה וַתְּרוֹמֵם גַּלָּיו:כו יַעֲלוּ שָׁמַיִם יֵרְדוּ תְהוֹמוֹת נַפְשָׁם בְּרָעָה תִתְמוֹגָג:כז יָחוֹגּוּ וְיָנוּעוּ כַּשִּׁכּוֹר וְכָל חָכְמָתָם תִּתְבַּלָּע:כח וַיִּצְעֲקוּ אֶל יי בַּצַּר לָהֶם וּמִמְּצוּקֹתֵיהֶם יוֹצִיאֵם:כט יָקֵם סְעָרָה לִדְמָמָה וַיֶּחֱשׁוּ גַּלֵּיהֶם:ל וַיִּשְׂמְחוּ כִי יִשְׁתֹּקוּ וַיַּנְחֵם אֶל מְחוֹז חֶפְצָם:לא יוֹדוּ לַיי חַסְדּוֹ וְנִפְלְאוֹתָיו לִבְנֵי אָדָם:לב וִירֹמְמוּהוּ בִּקְהַל עָם וּבְמוֹשַׁב זְקֵנִים יְהַלְלוּהוּ:לג יָשֵׂם נְהָרוֹת לְמִדְבָּר וּמֹצָאֵי מַיִם לְצִמָּאוֹן:לד אֶרֶץ פְּרִי לִמְלֵחָה מֵרָעַת יֹשְׁבֵי בָהּ:לה יָשֵׂם מִדְבָּר לַאֲגַם מַיִם וְאֶרֶץ צִיָּה לְמֹצָאֵי מָיִם:לו וַיּוֹשֶׁב שָׁם רְעֵבִים וַיְכוֹנְנוּ עִיר מוֹשָׁב:לז וַיִּזְרְעוּ שָׂדוֹת וַיִּטְּעוּ כְרָמִים וַיַּעֲשׂוּ פְּרִי תְבוּאָה:לח וַיְבָרֲכֵם וַיִּרְבּוּ מְאֹד וּבְהֶמְתָּם לֹא יַמְעִיט:לט וַיִּמְעֲטוּ וַיָּשֹׁחוּ מֵעֹצֶר רָעָה וְיָגוֹן:מ שֹׁפֵךְ בּוּז עַל נְדִיבִים וַיַּתְעֵם בְּתֹהוּ לֹא דָרֶךְ:מא וַיְשַׂגֵּב אֶבְיוֹן מֵעוֹנִי וַיָּשֶׂם כַּצֹּאן מִשְׁפָּחוֹת:מב יִרְאוּ יְשָׁרִים וְיִשְׂמָחוּ וְכָל עַוְלָה קָפְצָה פִּיהָ:מג מִי חָכָם וְיִשְׁמָר אֵלֶּה וְיִתְבּוֹנְנוּ חַסְדֵי יי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשבון הנפש • אתגר 17

לוח מודעות

למעלה