מידע שימושי ל"ג בעומר במירון תשפ"ב

מצב
הנושא נעול.

מצליחנות

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לגבי האוכל במירון יהיה אוכל רק לא בהר למעלה ובאהלי הכנסת אורחים כמקובל אלא למטה באזור בזק
אור הרשבי הקימו כבר את האוהלים הקבועים שלהם לאוכל לימוד וכו'
 

שלום זכר

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
ל"ג בעומר תשפ"ב:

משה ויסברג: ‏הודעה בקול אנ"ש של חצר תולדות אהרן: עקב כך שהשלטונות סירבו לבקשת הבד"ץ לסדר דרכי הגעה לציון בקדושה ובטהרה, כפי שהיה נהוג כל השנים, והיות ועד לרגע זה לא ידוע מה יהיה בשטח, ע"כ אין רשות לבחורים לעלות השנה למירון. גם נשים לא יצטרפו.

דנה בצלאל: ‏מכתב חריג יוצא היום מבית דינו של ראב"ד בני ברק, רבי יהודה סילמן ועליו חתומים כעשרים רבנים מגדולי ישראל: "יש להישמע להוראות. הנוסעים למירון בל"ג בעומר, לא ישהו בהר יותר מ-4 שעות. ואסור באיסור חמור להיכנס לעימותים, ודחיפות וכיוצא בזה, שיש במעשים אלו חילול השם וסכנה רוחנית וגשמית"

חבר הכנסת פרוש מציין במכתבו כי "הציבור החרדי נתן אשראי וגיבוי מלא לרשויות לתקן את הדרוש תיקון וטיפול. מתוך הנחה שלאחר שנה יוסקו המסקנות ויהיה ניתן לקיים את ההילולא בצורה הבטוחה ביותר אולם בפועל הדבר לא נעשה".
 

מבט אובייקטיבי

משתמש צעיר
האם שחכת כמה אנשים נהרגו שנה שעברה
לא שכחתי.
היה אסון נורא ולכן הבינו ש150,000 אנשים על ההר בו זמנית זה מסוכן, ובנוסף המעברים והמבנים שהיו קיימים מסוכנים, ולכן כולם הבינו שצריך שינוי.
האם יש היגיון לבטל את ההילולה בגלל האסון? עם כל הכאב שבדבר, האם צריך לסגור ושלום, או להערך בצורה שלא תיהיה מסוכנת? כמובן להמשיך לשמוח רק לעשות את זה בזהירות, מוסכם?? (אז לא לנפנף כל הזמן באסון כי הדיון הוא מה זהירות ומה גחמה שלטונית, לא ידוע לי לי על כאלה שסוברים שלא צריך שינוי כלל, ולא ידוע לי על כאלה שחושבים שצריך לסגור).
באו השלטונות ודפקו הגזמה - מטר לבנ"א, אין לזה שום היגיון זהירות ואין שום מקום בעולם שכך אירוע מתנהל.
ובשביל זה עשו חמשה פעולות מרכזיות - 1. חלוקת כרטיסים עם הגבלה בצורה שיוויונית על כל היום (בשונה מתמיד שהיה שעות נחשקות שהרבה עלו ושעות ריקות יותר, ובשונה מתמיד שעלו רבע מליון ומעלה והשנה תחלקו 24 ל4 שעות 6 פעימות, כפול 17000 שווה 102,000 - שזה אגב השקר הענק של מארגני ההילולה כביכול כל מי שירצה יעלה).
2. ביטול האוכל (רוב האנשים לא נשארים יותר מ6 שעות בלי אוכל)
3. איום שיעכבו את האוטבוסים ויחלקו דוחו"ת.
4. ביטול כל ההדלקות
5. והכפלת שטח ההר, והריסת מבנים.
ועכשיו מגיעים לעיקר טענתי:
מילא 1 ו2 ו5 העיקרון מוסכם הצורה נשמעת קצת הגזמה,
אבל אחרי שעשו את 1 ו2 ו5 למה מגיע סעיף 4 להלחם בכח?? מה יכול להיות הכי גרוע ? אסון נוסף?? חחחח איך בדיוק, איזה סכנה יש אם יהו 30,000 על ההר (70 סנטימטר לאחד)? אחרי שהכפילו את ההר וחילקו את השעות וביטלו את האוכל חלאס, הבנו את הרעיון.
אגב גם ביטול ההדלקות נשמע קצת כמו ענישה ולא כמו זהירות (אם היו עושים בכל הדלקה כמה הדלקות במקביל, החלוקה על ההר הייתה ממשיכה להיות הגיונית.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קנ

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ אֵל בְּקָדְשׁוֹ הַלְלוּהוּ בִּרְקִיעַ עֻזּוֹ:ב הַלְלוּהוּ בִגְבוּרֹתָיו הַלְלוּהוּ כְּרֹב גֻּדְלוֹ:ג הַלְלוּהוּ בְּתֵקַע שׁוֹפָר הַלְלוּהוּ בְּנֵבֶל וְכִנּוֹר:ד הַלְלוּהוּ בְתֹף וּמָחוֹל הַלְלוּהוּ בְּמִנִּים וְעוּגָב:ה הַלְלוּהוּ בְצִלְצְלֵי שָׁמַע הַלְלוּהוּ בְּצִלְצְלֵי תְרוּעָה:ו כֹּל הַנְּשָׁמָה תְּהַלֵּל יָהּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  18  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה