מידע שימושי ל"ג בעומר במירון תשפ"ב

מצב
הנושא נעול.

קצרה

משתמש מקצוען
זה צודק לגבי רוב האנשים אבל אם תקשיב לקווים של הקנאים ובעיקר "אש דת" תבין שזה כלל לא יחידים אלא כנראה מדובר באלפים
(שמעתי שיש חסידיות קנאיות שקבר הורו לא לקנות כרטיסים אלא לעלות לבד אך אין לי מקור)

כל הקנאים בארץ ביחד שיצליחו להסתנן +"אש דת" - לא יביאו לקריסה (אפילו אם הם מונים לדבריך "כמה אלפים"..)
בדיוק על אותם דיברתי.
ראינו אותם במירון תש"פ . כמה עשרות כבר הצליחו לחדור ?!

וגם חוקים ואיומי מאסר הרי לא יאיימו על אותם מסתננים
לחם חוקם הוא פריעת חוק.
כך שהם מראש כנראה נלקחו בחשבון---
 

ר' ישעיה

משתמש רשום
ר' צבי מאיר זילברברג הורה לכולם לא לקנות כרטיסים וכן עוד הרבה חסידויות כמו"כ אנשים פרטיים רבים אומרים שכך ינהגו
תדמיינו לבד איך הסיפור הזה הולך להיראות
הלצה אישית תקנו כרטיסים למה שיותר מוקדם בבוקר כדי שלא תסתבכו
 

ר' ישעיה

משתמש רשום
אינני דובר שלהם אבל אני שומע גם טענות של קנאות כמובן, אבל עיקר הטענה בגלל חלוקת הכרטיסים בצורה לא שוויונית לחסידויות שונות ולפרוטקציונרים
ואולי הפוך?
אולי הם לא קיבלו מספיק ובגלל זה החליטו לפוצץ את הסיפור ולצאת לבד...
 

ליטאי פשוט

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
רק שאלה...
כל ה"חכמים" שחושבים לעלות בלי כרטיס, מה הם חושבים לעצמם? שלא יהיו מחסומים בדרכים המובילות למירון?
וכל אוטובוס בלי אישור פשוט לא יוכל לעבור!
 

קצרה

משתמש מקצוען
לידיעתך היה אז מדובר לפחות ב5000 איש

למיטב ידיעתי היה מדובר בפחות
גם בווידיאו ששידרו מהמקום - אהממממ זה היה נראה הרבה פחות ובעיקר .. (לא נתאר את סגנון הנצפים)

אבל נניח לזה . בא נגיד שמדובר אפילו ב5000 שיצליחו להסתנן בו זמנית
- 5000 איש זה נשמע לך המון
אבל אני אפתיע אותך - זה לא גורם לקריסה..
באירוע בתולדות אהרון היה הרבה יותר אנשים בו זמנית ממה שמותר עכשיו + ה5000 ...

במיוחד לא אם הם אנשים חכמים בדיוק כמוך ויודעים מלפני שנתיים שיש איזה 5000 פורעי חוק (לדבריך--) ומכניסים את שאר הקהל בהתאם---
 

ר' ישעיה

משתמש רשום
רק שאלה...
כל ה"חכמים" שחושבים לעלות בלי כרטיס, מה הם חושבים לעצמם? שלא יהיו מחסומים בדרכים המובילות למירון?
וכל אוטובוס בלי אישור פשוט לא יוכל לעבור!
חושבים ללכת ברגל שעות והתעמת עם השוטרים וכו' וכו''...
לא מקנא בהם...
 

קצרה

משתמש מקצוען
רק שאלה...
כל ה"חכמים" שחושבים לעלות בלי כרטיס, מה הם חושבים לעצמם? שלא יהיו מחסומים בדרכים המובילות למירון?
וכל אוטובוס בלי אישור פשוט לא יוכל לעבור!

ואז תשמע תלונות על הנציגים בכנסת--
ועל כל העולם....

בגדול - ברור שיהיו מחסומים. ברור שיהיו כמה משתחלים בכל זאת (אולי אפילו כמה מאות)
אבל הרוב כנראה ייחסמו בדרך. ויכעסו ויאשימו את כל העולם - חוץ מאת עצמם.
 

קצרה

משתמש מקצוען
למה לא?
שהציבור ידע במי מדובר!!

בשבילך -
לא אנשים שהיה נראה שרצו להתפלל אצל רשב"י...
או לרקוד בדבקות.

סתם צעירים חובבי אקשן שלבושם הדגיש שהם מכל מיני קצוות ושוליים של המגזר החרדי.
גם כשהם נכנסו - מיעוטם רקדו . כמעט אף אחד לא נצפה מתפלל. והשאר הצטלמו בטלפון לא מי יודע מה כשר להראות לכל החברים...
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
איך, איפה ובכמה קונים כרטיסים?
יש מכירת כרטיסים לנשים?
תודה.
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
איך, איפה ובכמה קונים כרטיסים?
יש מכירת כרטיסים לנשים?
תודה.
ככל הנראה אין הבדל במכירת הכרטיסים בין נשים לגברים כי המחסום הוא לפני ההתפצלות, מקווה שיעשו גם הפרדה בתורים כי אם לא אז המצב בהחלט לא יהיה לעניין
 

בטחון

משתמש פעיל

ההגבלות יבוטלו?​

היועמשי”ת: המשטרה לא תוכל להגביל את הבאים למירון​

לפי הדיווח של נטעאל בנדל ‏לאחרונה הודיע השר כהנא ליועמ”שית כי לא ניתן להעביר חוקים להגבלות במירון, בחוו”ד של המשנים ליועמ”ש נקבע: אם כך, לא ניתן לאכוף בפלילים מפרי סדר במרון. וגם- לאחר ההילולא יצאו מכתבי שימוע להקדשים להפקעת קבר הרשב”י
  • מערכת המחדש
  • ה׳ באייר תשפ״ב
  • 16:28
  • אין תגובות
  • זמן קריאה: 3 דקות



1651953541632.gif

כידוע ההילולא הקרובה במירון תהיה תחת צו הגבלות חמור לשמירת בטיחות המתפללים לאחר אסון מירון, בין היתר השהייה בהר תהיה מוגבלת ל-4 שעות לכל אדם, תחילה תוכנן להעביר בחקיקה מתן קנסות למפירי ההגבלות, אך מתברר כי התמונה שונה ולמעשה לא ניתן יהיה לאכוף את ההגבלות.
המשטרה והפרקליטות לא יוכלו לנהל הליכים פליליים נגד מי שיפר את ההגבלות בהילולה במירון משום שהממשלה לא הצליחה לעגן אותן בחקיקה, זו ההחלטה של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כך דווח היום בעיתון ‘הארץ’.
עוד דווח כי בהרב-מיארה מתכוונת להפקיע מידי ועדת החמישה וההקדשים הדתיים את מתחם קבר הרשב”י במירון ולהעבירו לידי המדינה לאחר ההילולה הקרובה.
ועדת החקירה לאסון במירון, שבו נהרגו בשנה שעברה 45 ממשתתפי ההילולה, הגישה לממשלה בנובמבר האחרון מסמך ביניים שבו גיבשה המלצות לקיום ההילולה הקרובה בעוד כשבועיים וחצי. במסמך המליצו חברי הוועדה למנות שר אחראי להילולה, לווסת את מספר המשתתפים בה כך שלא יהיו בו זמנית בשטח יותר מ-20 אלף איש, לא לאפשר לינה וחלוקת מזון בהר, כמו גם הקמת מבנים ואוהלים – וכן לערוך הדלקה מרכזית אחת כדי למנוע צפיפות.

“בהיעדר חקיקה”, נכתב בחוות הדעת. “לא ברור מהו מקור הסמכות של השר לשירותי דת להגביל את מספר המשתתפים באירוע שהוא פולחן דתי ולהנפיק היתרי שהייה באופן שנותן עדיפות לקבוצות מסוימות של חסידויות. כמו כן, לא נמצאו בדין הקיים מקורות סמכות להגביל את מספר ההדלקות ואת קיומם של אירועים נוספים”.
על אף זאת, המשנים ליועמ”ש מצאו דרך להגביל את מספר המשתתפים בהילולה באמצעות סעיף 2 לחוק הבטיחות, שקובע כי “שר הפנים, בהתייעצות עם השר לביטחון הפנים” רשאי להגביל אספות. כלומר הסמכות להטיל את ההגבלות עוברת מהשר כהנא אל השרים איילת שקד ועמר בר-לב.
אלא שהמשנה יוליס מזהירה בחוות הדעת כי המתווה החדש לא מקנה את כל הסמכויות שהחקיקה יועדה לתת. “יש ספק בשאלה האם ניתן יהיה לעגן את כל הוראות הצעת החוק בתקנות מכוח חוק הבטיחות”, כתבה יוליס. “במיוחד עלתה שאלה לגבי קיומה של סמכות לקבוע בתקנות מתווה לחלוקת היתרים שייתן עדיפות מסוימת לחסידויות, כפי שהוצע בהצעת החוק”. בנוסף, כתבה יוליס: “יודגש כי קביעת איסורים פליליים בתקנות מכוח חוק הבטיחות מצריכות אישור ועדה בכנסת” – אך בקואליציה סבורים שקוצר הזמן לא יאפשר לוועדת הכנסת לאשר זאת.
עוד דווח ב’הארץ’ כי, בישיבה נוספת שנערכה לאחרונה במשרד המשפטים, סיכמו יוליס והמשנה לפרקליט המדינה אורית קוטב לקדם את הליך הפקעת מתחם הקבר מידי ועדת החמישה והעברתו לידי המדינה. השתיים מתכוונות לשלוח מכתבי שימוע לחברי ועדת החמישה, הגוף המנהל את ההר, ולמנהלי ההקדשים שמוגדרים כבעלי השטח, שבהם יודיע על כוונת ההפקעה. טרם נקבע מי הגוף שינהל את המתחם במקומם, אולם ההפקעה תוכל לצאת לפועל לכל המוקדם ב-27 בינואר 2023 – שלוש שנים ממועד הסכם הגישור בין המדינה להקדשים שאושר בבג”ץ ב-2020 באשר לניהול המתחם.
 

בטחון

משתמש פעיל

"אם נוכל – נפרק גם את ישיבת אור הרשב"י"; ההכנות מאחורי הקלעים / מרדכי הלפרין​

בסביבת הפרויקטור צביקי טסלר, האיש שאחראי להסדרת הר מירון, אומרים כי הריסת המבנים מסביב לציון תימשך גם אחרי ההילולא • מאחורי הקלעים ישנה מתיחות בין נציגי הקהילות השונות • ניצב לביא הודה: "אני לא לוקח אחריות"

בשבועיים האחרונים הייתי מספר פעמים בהר מירון, במתחם ציון הרשב"י ובעבודות הקדחתניות מסביב. עם נציגים של המשטרה, גופי ההצלה, משרדי הדתות והתחבורה ונציגי ה'מקומות הקדושים'. את הסיורים כולם ליווה האיש שאחראי לטוב ולרע על כל מה שיקרה בהילולא בעוד שבועיים, הפרויקטור צביקי טסלר. באחד מהסיורים הוא ליווה את יו"ר הוועדה בכנסת לשירותי דת, ח"כ יוליה מלינובסקי.​

מלינובסקי הצביעה על מספר מבנים מסביב לציון שעדיין עומדים וקיימים, ושאלה מדוע לא הרסו אותם. הפרויקטור התחמק, אמר שהם "עושים את מיטב יכולתם" והסיור המשיך הלאה. אלא שציטוטים מעניינים שאנחנו מביאים כאן לראשונה, מעלה כי בכוונת גורמי המקצוע האחראים על מירון – להמשיך עם הריסות המבנים בסמוך להר, אחרי ל"ג בעומר.
"מבחינתו – להרוס את ישיבת אור הרשב"י", אמרו בסביבת הפרויקטור טסלר. "זה שעד עכשיו לא פירקו שם את המקום כי אין צווים, אבל נשיג גם על המבנים האלו", מוסיפים. מדובר במבנה ישיבת אור הרשב"י שנמצא מטרים ספורים מהציון עצמו. את כל המבנים המאולתרים מסביב לציון – פירקו, מלבד כמה מבנים בודדים שעדיין לא הושגו עליהם צווי הריסה.
מאז התרחש האסון לפני למעלה משנה, עם 45 הרוגים בגשר צר וחלקלק אחד, נהרסו למעלה מ-70 מבנים בהר מירון עצמו. אלו שאחראים על ביצוע ההריסה בפועל הם אנשיי אנשי הרשות לאכיפת מקרקעין. המבנים נהרסו מאחר והם היו בלתי חוקיים והושגו נגדם צווי הריסה. אלא שמבחינת הפרויקטור טסלר, הוא מתכוון שכל המבנים מסביב ייהרסו, כולל כאמור מבנה ישיבת אור הרשב"י.
"לצביקי יש הערכה עצומה לאנשי הרשות (לאכיפת מקרקעין). הם פועלים מול קבוצת חרדים קיצוניים שעושים הכול כדי להרוס ולהפריע לעבודות התשתית בהר. רק השבוע הגיעו כמה קיצוניים שהתחילו לעשות בלאגן בציון. את ההריסות הם עושים בלילה בדרך כלל, כשאין אנשים. מגיעים, פורקים כלים, הורסים וממשיכים הלאה. אם נקבל צו הריסה על מבנה ישיבת הרשב"י – נהרוס אותו איך שייכנס הצו לתוקף, בחצות ודקה הוא כבר לא יעמוד", טוענים בסביבת טסלר.
על אף ההצהרות על הריסות – בפועל ישנם הרבה הטחות האשמות בין הגופים האחראים על האסון, כולל האשמות על טיוחים שהובילו לאסון בשנה שעברה. השנה אין אנשים שונים בהילולא מאשר שנה שעברה, כולם נשארו באותם התפקידים, ולא ברור מדוע 45 קורבנות לא הספיקו להפנים. במהלך דיון השבוע בבניין המועצה האזורית מרום הגליל, הצהיר מפקד מחוז צפון במשטרה, ניצב שמעון לביא, כי "הנה אני אומר לכם מראש – לא לוקח אחריות על ההילולא השנה". לביא הודה במילים אחרות כי "מה שהיה הוא שיהיה".
מי שהאיר בדיון זווית נוספת היה ח"כ איתמר בן גביר. מרבית הפרסומים מכוונים אוטומטית לציבור החרדי, אך לטענת הח"כ שמגיע מהציונות הדתית – אצלם לא משקיעים בהעברת המידע לציבור. "ההורים שלי, אנשים פשוטים, רוצים לדעת איך להגיע למירון – אבל פשוט לא יודעים מה בדיוק הולך להיות, איך קונים כרטיסים, איך מגיעים להר?". מאחורי הקלעים ישנם מריבות בין נציגי החסידויות, הליטאים והחסידים. יש לקוות כי עד ההילולא כולם יצליחו להסתדר ביניהם, ושאסון כזה כמו בשנה שעברה לא ישוב על עצמו.
 

כח רצון

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
בלת"ק.
איך יוכלו לשלוט על הכמות בהר, איך ישלטו על המשתתפים שנמצאים בהר שייצאו, מה, יבדקו אחד אחד בתוך ההר באיזה שעה הוא נכנס?
 

כח רצון

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
סאונד והפקות אולפן
מוזיקה ונגינה
מילא לא להכניס אנשים להר כשיראו שיש כמות מעל המותר בתוך ההר, זה אני מבין שאפשרי, אבל איך יוכלו לרוקן את ההר?
 

צחית

משתמש מקצוען
אינני דובר שלהם אבל אני שומע גם טענות של קנאות כמובן, אבל עיקר הטענה בגלל חלוקת הכרטיסים בצורה לא שוויונית לחסידויות שונות ולפרוטקציונרים
נכון שיש פרוטקציות אבל אין מה לקנות כי בכל החיים זה כך
פעם לטובת אחד ופעם לשני ולפעמים רק לאחד
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קמז

א הַלְלוּיָהּ כִּי טוֹב זַמְּרָה אֱלֹהֵינוּ כִּי נָעִים נָאוָה תְהִלָּה:ב בּוֹנֵה יְרוּשָׁלִַם יְהוָה נִדְחֵי יִשְׂרָאֵל יְכַנֵּס:ג הָרֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב וּמְחַבֵּשׁ לְעַצְּבוֹתָם:ד מוֹנֶה מִסְפָּר לַכּוֹכָבִים לְכֻלָּם שֵׁמוֹת יִקְרָא:ה גָּדוֹל אֲדוֹנֵינוּ וְרַב כֹּחַ לִתְבוּנָתוֹ אֵין מִסְפָּר:ו מְעוֹדֵד עֲנָוִים יְהוָה מַשְׁפִּיל רְשָׁעִים עֲדֵי אָרֶץ:ז עֱנוּ לַיהוָה בְּתוֹדָה זַמְּרוּ לֵאלֹהֵינוּ בְכִנּוֹר:ח הַמְכַסֶּה שָׁמַיִם בְּעָבִים הַמֵּכִין לָאָרֶץ מָטָר הַמַּצְמִיחַ הָרִים חָצִיר:ט נוֹתֵן לִבְהֵמָה לַחְמָהּ לִבְנֵי עֹרֵב אֲשֶׁר יִקְרָאוּ:י לֹא בִגְבוּרַת הַסּוּס יֶחְפָּץ לֹא בְשׁוֹקֵי הָאִישׁ יִרְצֶה:יא רוֹצֶה יְהוָה אֶת יְרֵאָיו אֶת הַמְיַחֲלִים לְחַסְדּוֹ:יב שַׁבְּחִי יְרוּשָׁלִַם אֶת יְהוָה הַלְלִי אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן:יג כִּי חִזַּק בְּרִיחֵי שְׁעָרָיִךְ בֵּרַךְ בָּנַיִךְ בְּקִרְבֵּךְ:יד הַשָּׂם גְּבוּלֵךְ שָׁלוֹם חֵלֶב חִטִּים יַשְׂבִּיעֵךְ:טו הַשֹּׁלֵחַ אִמְרָתוֹ אָרֶץ עַד מְהֵרָה יָרוּץ דְּבָרוֹ:טז הַנֹּתֵן שֶׁלֶג כַּצָּמֶר כְּפוֹר כָּאֵפֶר יְפַזֵּר:יז מַשְׁלִיךְ קַרְחוֹ כְפִתִּים לִפְנֵי קָרָתוֹ מִי יַעֲמֹד:יח יִשְׁלַח דְּבָרוֹ וְיַמְסֵם יַשֵּׁב רוּחוֹ יִזְּלוּ מָיִם:יט מַגִּיד (דברו) דְּבָרָיו לְיַעֲקֹב חֻקָּיו וּמִשְׁפָּטָיו לְיִשְׂרָאֵל:כ לֹא עָשָׂה כֵן לְכָל גּוֹי וּמִשְׁפָּטִים בַּל יְדָעוּם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  3  פעמים

ספירת העומר

לוח מודעות

למעלה