כי אתה רב סליחות ובעל הרחמים! עדכון יום רביעי כ"ז אלול תשפ"ג.
| 9:14 (לפני 40 דקות) | |||
|
אל תשליכנו מלפניך ורוח קדשך אל תקח ממנו! הזעקה והתפילה שנשמעת בכל תפוצות ישראל בימים אלה מתוך כוונה ותחינה שנזכה ובמהרה ישמע קול ה' בהדר ואבינו שבשמיים ישלח רפואה שלימה לרבינו ברוך מרדכי בן הינדא מלכה בתושח"י. והן קל כביר לא ימאס תפילת רבים!
----
עקב המצב! אמש נערכה תפילת רבים לרפואת רבינו הגדול מרן ראש הישיבה שליט"א בהיכל ישיבתו עטרת ישראל במודיעין עילית.
הבוקר (יום ד') בשעה 12 וחצי בבוקר ימסור המשגיח הגאון הצדיק רבי בנימין פינקל שליט"א דברי חיזוק לרפואת מרן ראש הישיבה שליט"א בהיכל ישיבתו עטרת ישראל במודיעין עילית.
----
עכשיו שמרן ראש הישיבה נמצא במצב כזה זה עת צרה ליעקב! הגאון רבי נועם אלון ראש ישיבת מיר ברכפלד בדברי חיזוק מיוחדים לקו ברכת מרדכי: לרפואת ראש הישיבה מרן הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי שליט"א בתושח"י, נאמר איזה דבר חיזוק בענין התפילה.
כתוב בפר' ואתחנן "כי מי גוי גדול אשר לו אלהים קרבים אליו כה' אלוקינו בכל קראנו אליו", כידוע הפסוק הזה כתוב על ענין התפילה כפי שמבואר ברמב"ן בפר' וארא שהדבר שמורה על ההשגחה הפרטית זה הכוח של עם ישראל לצעוק לקדוש ברוך ברוך הוא ולהיות נענים בתפילה.
ידוע שמרן הגרי"ז הלוי שואל בחידושים על התורה הרי לכאורה תפילה זה לאו דווקא שייך לעם ישראל, התפילה הרי גם שייך לאומות העולם כפי שכתוב
"והביאותים אל הר קדשי ושמחתים בבית תפלתי וכו' כי ביתי בית תפלה יקרא לכל העמים", מבואר כמו שרואים באנשי נינוה, שיש מושג של תפילה שנענית גם אצל אומות העולם, אז מה הדגש כאן כי מי גוי גדול אשר לו אלוקים קרובים אליו, כך שואל מרן הבריסקער רב זצוק"ל.
הבריסקער רב עונה שני תירוצים (ידוע שאולי הם אחד), תירוץ אחד אומר הבריסקער רב שהמושג תפילה בציבור זה יש רק לעם ישראל, גוי יש לו תפילת יחיד, תירוץ שני הוא אומר מה שברית כרותה על י"ג מידות שאינם חוזרות ריקם, זה רק לעם ישראל יש את הברית כרותה שאינן חוזרות ריקם, ואין זה לאומות העולם.
נראה אולי להוסיף כתוב פה בתרגום במקום, ארי מן עם רב די לית אלהא קריב ליה לקבלא צלותיה בעדן עקתיה, התרגום מוסיף בעדן עקתה - בשעת צרה, יש לבאר איפה כתוב בפסוק בשעת צרה?, אלא התרגום כנראה היה קשה לו מה זה כי מי גדול אשר לו אלהים קרבים אליו כה' אלוקינו בכל קראנו אליו.
ולכן התרגום כתב בעדן עקתיה, נראה כאן שהתרגום הבין שיש כאן מושג מסוים שבעת צרה עם ישראל יש לו כח להוושע מצרה, לצעוק להתפלל בזמן של צרה, והמושג הזה כמו שכתוב לב נשבר ונדכה אלוקים לא תבזה, שברית כרותה שאדם נמצא בעת צרה התפילה נענית זה דבר שיש רק לעם ישראל.
רק לעם ישראל יש את הכוח להיות מובטחים שכאשר יהיה זעקה אמיתית בשעת צרה והקב"ה שומע, וזה אין לאומות העולם, לאומות העולם יש להם תפילה, ושהתפילה נענית והתפילה לא נענית, אבל המושג של תפילה בעת צרה תפילה של לב נשבר, זה אין לאומות העולם, זה הבטחה וכח מיוחד של עם ישראל שתפילה מושיעה אותם מעת צרה.
עכשיו שמרן ראש הישיבה נמצא ככה במצב כזה זה עת צרה ליעקב, והכח של התפילה כמו שכתוב כאן זה שמובטח שאדם מרגיש שהוא בצרה והוא זועק מתוך צרה יש סגולה מיוחדת לתפילה להתקבל כפי שכתוב כי מי גוי גדול אשר לו אלהים קרבים אליו כה' אלוקינו בכל קראנו אליו.
ואם נאמין באמונה שלימה בסגולת התפילה להושיע מהצרה שזה כח מיוחד שניתן לעם ישראל, אז בעז"ה הקב"ה יוציא אותנו מהצרה הכללית ומהצרה הפרטית של כל אחד ואחד וישלח רפואה שלימה למרן ראש הישיבה ר' ברוך מרדכי בן הינדא מלכה לרפו"ש בתושח"י.
אפשר רק עוד להוסיף שכתוב הרי בגמ' בזבחים (דף מה) שעובדי כוכבים לאו בני הורצה נינהו, ואף שנטמא אפילו בשוגג יש לגוי קרבן אבל אין לו ריצוי ציץ, אבל עם ישראל הוא תהי לרצון תמיד עבודת ישראל עמך, יש בחינה של ריצוי.
כמו שכתוב בגמ' דם שנטמא בשוגג בציבור יש ציץ מרצה, הפשט מה זה דם הקרבן, התפילה היא כמו קרבן, תהי לרצון תמיד, אצל עם ישראל גם אם התפילה היא לא בשלימות, לא בשלימות הכוונה, כמו דם שנטמא, אבל כיוון שיש ריצוי ציץ, יש איזה בחינה בעם ישראל שמובטח להם שהתפילות שלהם יהיו לרצון.
וזה הבטחה מיוחדת שיש ליהודי שאין לגוי, גוי התפילה שלו קרבן, אם הקרבן הוא בשלימות, אם התפילה היא בשלימות, זה מתקבל אם לא זה לא מתקבל, אבל עם ישראל בכל קראנו אליו, אפילו אם הקריאה היא לא בשלימות, אבל יש בו איזה בחינת קריאה, כבר מגיע ריצוי ציץ ותהי לרצון תמיד עבודת ישראל עמך.
נתחזק כולנו להשתדל, (לפחות השתדלות) להיות מהצועקים כדלים וכרשים דפקנו דלתיך, נרגיש שאין לנו שום דבר מדיליה, ומחכים לאוצר חינם שהקב"ה מבטיח לכל מי שבאמת מרגיש שלא מגיע לו כלום, שהקב"ה ישמע תפילותינו ונזכה כולנו לכתיבה וחתימה טובה, אכי"ר.
ניתן להאזין לדברים המלאים בקו ברכת מרדכי בשלוחה 1.
--
בברכה