דרוש מידע לצורך עבודת מחקר, איזה חוקים טובים יש בעולם ואין בארץ?

מצב
הנושא נעול.

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
אוקיי בשבילך הרבה שכל .... מעוות !!!!
ותודה על ההסבר ;)
בשבילי זה גם מעוות לחלוטין(ואל תוציא את דברי מהקשרם)
אבל אני פשוט יודע מאיפה בדיוק נובע השיבוש

החכמה תמיד לזהות איפה השכל ומאיפה השיבוש נולד
 

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אצל אלה שמתכוונים לשם שמים, צריך למסור על זה נפש (כלשונם).
שורפים פחים לש"ש?
מכירה קנאים מקרוב, והרבה.
מי שעושה לש"ש לא שורף פחים. לא נוגע בנשים. לא זורק אבנים בשבת.
בתוך אותם קהילות אמיתיות וכנות שזו הדרך שלהם ויש להם רבנים וכו'..
יש הרבה שאוהבים אקשן.
הרבנים שלהם לא שורפים פחים.
 

צחית

משתמש מקצוען
שורפים פחים לש"ש?
מכירה קנאים מקרוב, והרבה.
מי שעושה לש"ש לא שורף פחים. לא נוגע בנשים. לא זורק אבנים בשבת.
בתוך אותם קהילות אמיתיות וכנות שזו הדרך שלהם ויש להם רבנים וכו'..
יש הרבה שאוהבים אקשן.
הרבנים שלהם לא שורפים פחים.
ואי אפשר להכליל את כולם בגלל כמה בודדים שאוהבים אקשן
 

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
ואי אפשר להכליל את כולם בגלל כמה בודדים שאוהבים אקשן
לגמרי.
וזה בדיוק העניין של חילול ה'
כי אנשים חושבים שכל מי שנראה כך ומזוהה עם אדיקות וקנאות עושה כך.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!


זה אייגנא

ר' אדא בר אהבה שהעיד על עצמו שלא כעס מעולם הוא יכול לעשות מעשה שכזה, אך אחר שעושה כך הוא קוף וגרוע מכך.


ומסתמא קנאי ממוצע אשתו מעריכה אותו אפילו פחות ממה שהשוטר מעריך אותו.​
אייגענע בויך ווייטאג.
מי ששיבח בזה את ר' אדא בר אהבה לא שיבח אותו על זה שהוא לא כעס מעולם, אלא על זה שכשהיה צריך לפי דעתו, על אף שהוא טעה!!!, הוא קפץ ועשה מעשה בלי לחשוב פעמיים!
וזה הגדולה בסיפור, לא שהוא קרע כרבלתא מיהודיה, שהוא קרע כרבלתא ברגע שהוא ראה מעשה שלא ראוי ליהודיה, בלי לבדוק אפילו אם זו יהודיה או גויה, שזה אכן היה גויה.
ואת הטעות הזו חז"ל משבחים "קא מסרי נפשייהו אקדושת השם".
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
שורפים פחים לש"ש?
מכירה קנאים מקרוב, והרבה.
מי שעושה לש"ש לא שורף פחים. לא נוגע בנשים. לא זורק אבנים בשבת.
בתוך אותם קהילות אמיתיות וכנות שזו הדרך שלהם ויש להם רבנים וכו'..
יש הרבה שאוהבים אקשן.
הרבנים שלהם לא שורפים פחים.
ברור!
אבל לא באתי לבדוק בתוכם מי מהם עושה לשם שמים ומי לא.
כוונתי היתה לומר שאין הם קבוצת אנרכיסטים שמטרתה להטריל את כל מי שלא כמותם, אלא זו שיטה ודרך.

ואע"פ שאין זו דרכי, לא אזלזל באלה שכן סוברים כך.

כמו שלא תאמרו על כל הציבור הליטאי שהוא עושה חילול ה' בגלל קבוצת קיצוניים וד"ל, וכן לא על הציבור החסידי.

קבוצה לא נמדדת בשוליים!

תארו לעצמכם לו הייתם נולדים לתוך קבוצה כזו, הייתם חושבים בדיוק כמותם. ואם אתם קיצוניים בקבוצתכם, גם אתם הייתם מתנהגים כך.

לא חוכמה לשפוט מישהו שנולד בצד הלא נכון (לשיטתכם)!
 

2016

משתמש מקצוען
מוזיקה ונגינה
אם ההרשעה צודקת מסתבר שזה היה שווה למה להצדיק עבריינים?
אם כי אני יכול להסכים שזה עלול להשחית את מערכת החקירה אם אין את החוק הזה
אבל החוק הזה קיים חלקית בישראל לא?
החוק לא קיים בארץ כפי הבנתי
אכן השופטים יכולים לקחת את זה בחשבון
בכל מקרה לא להחיל על עבירות חמורות כמו על רקע לאומני ורצח
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
אם אני רוצה לצאת נגד קבוצה אני קודם כל צריך ללמוד את שיטתה ולאחמ"כ לצאת נגדה!
כמו שעשו גדולי המתנגדים שיצאו נגד החסידות.

אין לך כח ומשאבים לבדוק את כל הדעות והשיטות , זכותך!

אבל לדבר נגד דבר שאתה אינך מבין בו, זו לא הדרך, ורבותיך וודאי לא נהגו כך.
 
נערך לאחרונה ב:

מאיר 4134

משתמש מקצוען
אייגענע בויך ווייטאג.
מי ששיבח בזה את ר' אדא בר אהבה לא שיבח אותו על זה שהוא לא כעס מעולם, אלא על זה שכשהיה צריך לפי דעתו, על אף שהוא טעה!!!, הוא קפץ ועשה מעשה בלי לחשוב פעמיים!
וזה הגדולה בסיפור, לא שהוא קרע כרבלתא מיהודיה, שהוא קרע כרבלתא ברגע שהוא ראה מעשה שלא ראוי ליהודיה, בלי לבדוק אפילו אם זו יהודיה או גויה, שזה אכן היה גויה.
ואת הטעות הזו חז"ל משבחים "קא מסרי נפשייהו אקדושת השם".

מה אתה כועס שאומרים דברי אמת.

אדם קנאי שעושה מעשה שנובע מכעס מעשיו לא שווים גרוש, וראה את פנחס שהיה צריך את עדות ה' על מעשהו.
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
יש להם רבנים!
והם אומרים את אותו הדבר עליך.

כתוב שלעתיד לבוא הקב"ה יושב והצדיקים מסביבו במעגל.
דווקא מעגל.
והסיבה היא, שאע"פ שלכל אחד יש דרך שונה לאלוקים, בכל זאת כולם הגיעו לאותה קרבה לאלוקים, אפי' שזה מדרכיםץות

גם לתלמידי קרח היה רבנים.

(ולדרוך על השני לשם שמיים זה לא קרבה לאלוקים)
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
גם לתלמידי קרח היה רבנים.

(ולדרוך על השני לשם שמיים זה לא קרבה לאלוקים)
לצערנו הרב כמעט ואין בנמצא קהילה שאין בה מחלוקת. וכמו שבכל צד יש רבנים שבוודאי מתנהגים כמו שאלוקים דורש מהם, כך ישנם כאלה מקבוצתם שששו על המחלוקת כמוצאי שלל רב ולא התנהגו ע"פ חוקי התורה (אם נשתמש בלשון מכובדת...).
האם בגלל זה נפסול את כל הקבוצה?
בדקת אם הרבנים שלהם אמרו להם לשרוף פחים???
בדקת אם הרבנים שלהם צעקו נאצי???

אני לא אכנס לפרטיך האישיים, אבל שנינו יודעים שיש במגזר שלך כמו בשלי כאלה שדרכו גם דרכו על אחרים (וכמובן ששם שמים נישא על פיהם.), ובכל זאת לא פסלת את קבוצתך משום אותם פורעים.
 
נערך לאחרונה ב:

מאיר 4134

משתמש מקצוען



לצערנו הרב כמעט ואין בנמצא קהילה שאין בה מחלוקת. וכמו שבכל צד יש רבנים שבוודאי מתנהגים כמו שאלוקים דורש מהם, כך ישנם כאלה מקבוצתם שששו על המחלוקת כמוצאי שלל רב ולא התנהגו ע"פ חוקי התורה (אם נשתמש בלשון מכובדת...).
האם בגלל זה נפסול את כל הקבוצה?
בדקת אם הרבנים שלהם אמרו להם לשרוף פחים???
בדקת אם הרבנים שלהם צעקו נאצי???

אני לא אכנס לפרטיך האישיים, אבל שנינו יודעים שיש במגזר שלך כמו בשלי כאלה שדרכו גם דרכו על אחרים (וכמובן ששם שמים נישא על פיהם.), ובכל זאת לא פסלת את קבוצתך משום אותם פורעים.



האם הרבנים שלהם מגנים אותם ויוצאים כנגדם במודעות רחוב כדרכם בכל דבר שמפריע להם מאד ?

ובמגזר שלי לומדים מוסר ומשתדלים מאד לא לפגוע בשני בגזל זמן ובגזל ממון ובכל דבר שגורם לשני אי נוחות.

ראה שבית המקדש נחרב בשל שנאת חינם (וכן בגלל שאהבו יותר מדי כסף) וזה הדווקא הנקודה שצריך לתקן, ואם יש מגזר שרבים ממנו "מצטיינים" בהתנהגות לא הולמת סדירה כלפי הזר וכלפי מי שלא מאנ"ש הדבר אומר דרשני !

בתור בחור למדתי באיזור מאה שערים והייתי נוכח בהתנהגויות לא הולמות בלשון המעטה כנגד תיירים שנכנסו בטעות לאיזור, ורק להזכר בפחד שהיה להם בעיניים עד היום זה לא עושה לי טוב. משהו מרבניהם יצא כנגד הדבר ? או רק מציינים את עצמם כאילו הם בצד הנפגע כאילו מקלקלים אותם.


ורק אספר שהחברותא שלי היה שם לא מזמן בשבת ובחורה צעירה חילונייה נכנסה לשם בטעות עם הרכב בשבת, והקיפו את הרכב עשרות אנשים והוא תיאר לי שכמעט היה שם לינצ' עד שהוא פינה אותם ועזר לה להיחלץ משם.

האם זה יגרום לה לאהוב את הדת ? את הדתיים ? להתקרב למסורת ?

בתקוה להבנה שהקצנה לא טובה באף מקום.​
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען

האם הרבנים שלהם מגנים אותם ויוצאים כנגדם במודעות רחוב כדרכם בכל דבר שמפריע להם מאד ?

ובמגזר שלי לומדים מוסר ומשתדלים מאד לא לפגוע בשני בגזל זמן ובגזל ממון ובכל דבר שגורם לשני אי נוחות.

ראה שבית המקדש נחרב בשל שנאת חינם (וכן בגלל שאהבו יותר מדי כסף) וזה הדווקא הנקודה שצריך לתקן, ואם יש מגזר שרבים ממנו "מצטיינים" בהתנהגות לא הולמת סדירה כלפי הזר וכלפי מי שלא מאנ"ש הדבר אומר דרשני !

בתור בחור למדתי באיזור מאה שערים והייתי נוכח בהתנהגויות לא הולמות בלשון המעטה כנגד תיירים שנכנסו בטעות לאיזור, ורק להזכר בפחד שהיה להם בעיניים עד היום זה לא עושה לי טוב. משהו מרבניהם יצא כנגד הדבר ? או רק מציינים את עצמם כאילו הם בצד הנפגע כאילו מקלקלים אותם.


ורק אספר שהחברותא שלי היה שם לא מזמן בשבת ובחורה צעירה חילונייה נכנסה לשם בטעות עם הרכב בשבת, והקיפו את הרכב עשרות אנשים והוא תיאר לי שכמעט היה שם לינצ' עד שהוא פינה אותם ועזר לה להיחלץ משם.

האם זה יגרום לה לאהוב את הדת ? את הדתיים ? להתקרב למסורת ?

בתקוה להבנה שהקצנה לא טובה באף מקום.​

ואני כבר מקדים תשובה לשאלה מהיכן לקוח הנאמר במילים המודגשות

1670743322333.png


וזה נכתב בתוספתא בסוף מנחות

וכשאמרתי זאת לרב גדול הוא אמר לי שזה מה שכתוב בפרקי אבות שהבית נחרב על כך שהעמידו דיניהם על דין תורה ולא עשו לפנים משורת הדין.


גָּֽלְתָ֨ה יְהוּדָ֤ה מֵעֹ֙נִי֙ וּמֵרֹ֣ב עֲבֹדָ֔ה הִ֚יא יָשְׁבָ֣ה בַגּוֹיִ֔ם לֹ֥א מָצְאָ֖ה מָנ֑וֹחַ כׇּל־רֹדְפֶ֥יהָ הִשִּׂיג֖וּהָ בֵּ֥ין הַמְּצָרִֽים (איכה א ג)

וכותב שם התרגום


אִיזִילוּ בֵּית יְהוּדָה בְּגָלוּתָא עַל דַהֲווֹ מְעַנִּין יַתְמִין וְאַרְמְלָן וְעַל סְגִיאוּת פּוּלְחָנָא דַהֲווֹ מְפַלְחִין בַּאֲחוּהוֹן בְּנֵי יִשְׂרָאֵל דְאִזְדַבְּנוּ לְהוֹן וְלָא קָרוּ חֵירוּתָא לְעַבְדֵיהוֹן וְאַמְהַתהוֹן דַהֲווֹ מִזַּרְעֲיַת יִשְׂרָאֵל וּבְגִין כֵּן אַף אִנּוּן אִתְמְסָרוּ בְּיַד עַמְמַיָּא וּכְנִשְׁתָּא דְבֵית יְהוּדָה יָתְבָא בְּגוֹ עַמְמַיָּא וְלָא אַשְׁכָּחוּ נְיָחָא מִפּוּלְחָנָא קַשְׁיָא דְשַׁעְבִּידוּ יָתָה וְכָל דַהֲוָה רָדִיף יָתָהּ אַדְבִּיקוּ יָתָהּ כַּד הִיא מִתְחַבְּאָה בֵּין תְּחוּמַיָּא וְאָעִיקוּ לָהּ.

ומה נאמר על השעבוד שמשעבדים את המורים והגננות ללא תנאים בסיסיים ???


 
נערך לאחרונה ב:

נופל וקם

משתמש מקצוען

האם הרבנים שלהם מגנים אותם ויוצאים כנגדם במודעות רחוב כדרכם בכל דבר שמפריע להם מאד ?

ובמגזר שלי לומדים מוסר ומשתדלים מאד לא לפגוע בשני בגזל זמן ובגזל ממון ובכל דבר שגורם לשני אי נוחות.

ראה שבית המקדש נחרב בשל שנאת חינם (וכן בגלל שאהבו יותר מדי כסף) וזה הדווקא הנקודה שצריך לתקן, ואם יש מגזר שרבים ממנו "מצטיינים" בהתנהגות לא הולמת סדירה כלפי הזר וכלפי מי שלא מאנ"ש הדבר אומר דרשני !

בתור בחור למדתי באיזור מאה שערים והייתי נוכח בהתנהגויות לא הולמות בלשון המעטה כנגד תיירים שנכנסו בטעות לאיזור, ורק להזכר בפחד שהיה להם בעיניים עד היום זה לא עושה לי טוב. משהו מרבניהם יצא כנגד הדבר ? או רק מציינים את עצמם כאילו הם בצד הנפגע כאילו מקלקלים אותם.


ורק אספר שהחברותא שלי היה שם לא מזמן בשבת ובחורה צעירה חילונייה נכנסה לשם בטעות עם הרכב בשבת, והקיפו את הרכב עשרות אנשים והוא תיאר לי שכמעט היה שם לינצ' עד שהוא פינה אותם ועזר לה להיחלץ משם.

האם זה יגרום לה לאהוב את הדת ? את הדתיים ? להתקרב למסורת ?

בתקוה להבנה שהקצנה לא טובה באף מקום.​
מאיר היקר!
אני בטוח שהצטערת רבות לראות את התנהגותם השונה כ"כ מהנהגותיך.
זה אכן לא קל.
לכולנו זה לא נעים.

הבן, אני לא חלק מהם ואין זה מתפקידי לדברר אותם!
אבל בטוחני שאין דעת רבותיהם נוחה מהתנהגותם, אחרת אתה תראה שם גם את רבניהם, מה שלא קורה.
וכמו שאינך רואה במגזרים אחרים מחאות חוץ על אותם אלה מתוך המגזר שאין רוח חכמים נוחה מהם, ובכל זאת אינך רואה זאת לפגם באותם מנהיגים, כך גם נהג כאן.
והינך מבין בוודאי את הגיחוך שבטענה, על הצורך לתלות מודעות ולמחות בשער בת רבים על התנהגות פנימית.

כן אסכים עם דבריך שההקצנה בכל מגזר איננה טובה.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
@נופל וקם אני מאד מזדהה עם רוב מה שכתבת.
אבל, יש חוסר הבנה בסיסי בכל העניין.
אתה מצדיק קבוצה על כך שקיצונים בקבוצה עושים מעשים וזה לא כל הקבוצה, לדבריך, אם זה באמת כל הקבוצה אין הצדקה לזה.
אז אני רוצה לספר לך שהרבה מאד דברים זה כל הקבוצה (כן, כולל הרבנים.) ויש להם שיטה ברורה למה.
לא כשוליים ולא ככעס רגעי, אלא בשיטתיות, ואחרי דיון מעמיק לעומקה של הלכה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה