דרוש מידע לצורך עבודת מחקר, איזה חוקים טובים יש בעולם ואין בארץ?

מצב
הנושא נעול.

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
האם הרבנים שלהם מגנים אותם ויוצאים כנגדם במודעות רחוב כדרכם בכל דבר שמפריע להם מאד ?
האם הרבנים בבני ברק מגנים ויוצאים במודעות רחוב נגד תופעות בבני ברק שמפריעות להם?
ולא שאלתי האם היה פעמים כאלה, אלא האם על כל דבר כזה.
כאילו שזה דבר רגיל שרבנים יוצאים על כל דבר במודעות רחוב, ופה יש תופעה מוזרה שהרבנים לא יוצאים במודעות רחוב וגינויים.
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
כועס?
אדרבא, תענה לגופם של טענות, למה הפשט כמו האייגענע שההוא כתב ולא כמו שאני כתבתי.

כעת שבדקתי טיפה במרחבי המרשתת אני רואה שלדברי חלק מהמפרשים הסיבה שהוא קרע את הבגדים לא בגלל חוסר צניעות אלא מהסיבה של הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו

הערוך כותב בכלל שהסיבה שהוא קרע את הבגדים שלה כי הם היו כלאיים וכן כותבים רבים

וכתב בשו"ת תרומת הדשן (סי' רע"ו): "כדאשכחן פ' מי שמתו דרב אדא בר אהבה חזא לההוא גברא דהוי לבוש מלבוש כלאים סבר דישראל הוא קרעינהו מיניה בשוקא".

וכן הבין הבית יוסף ביורה דעה (סי' ש"ג), וכתב דגמ' זו היא מקור דברי הרמב"ם (הלכות כלאיים פרק י' הלכה כ"ט) דהרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו. וזה לשונו: "כתב הרמב"ם, הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו וכו'. נראה שטעמו... והמוצא כלאים על חבירו קאמר דמפשיט אותו אפילו בשוק, ומשמע ליה דפושטו על ידי קריעה קאמר מההוא עובדא דאיתא התם דרב אדא בר אהבה חזיא לההיא איתתא דהות לבישא כרבלתא בשוקא קם קרעיה מינה".

וכן כתב שם ה"דרישה", "וההוא מעשה היה דהכלאים היה לעינים צמר ופשתן בהדדי".

וכן כתב המעשה רקח על הרמב"ם שם: "ולדברי הרא"ש ז"ל יש לידחק דאותה כרבלתא היה בה כלאים מפורסם ונראה לעינים".

וכן הבין הרדב"ז שם: "ומה שאמר קורעו למד כן מההיא עובדא דרב אדא בר אהבה חזי להך אתתא דהוה לבשה כרבלתא בשוקא קם קרעה מינה".
 

נופל וקם

משתמש מקצוען
@נופל וקם אני מאד מזדהה עם רוב מה שכתבת.
אבל, יש חוסר הבנה בסיסי בכל העניין.
אתה מצדיק קבוצה על כך שקיצונים בקבוצה עושים מעשים וזה לא כל הקבוצה, לדבריך, אם זה באמת כל הקבוצה אין הצדקה לזה.
אז אני רוצה לספר לך שהרבה מאד דברים זה כל הקבוצה (כן, כולל הרבנים.) ויש להם שיטה ברורה למה.
לא כשוליים ולא ככעס רגעי, אלא בשיטתיות, ואחרי דיון מעמיק לעומקה של הלכה.
אני יודע!
אבל זה לא יובן כאן.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כעת שבדקתי טיפה במרחבי המרשתת אני רואה שלדברי חלק מהמפרשים הסיבה שהוא קרע את הבגדים לא בגלל חוסר צניעות אלא מהסיבה של הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו

הערוך כותב בכלל שהסיבה שהוא קרע את הבגדים שלה כי הם היו כלאיים וכן כותבים רבים

וכתב בשו"ת תרומת הדשן (סי' רע"ו): "כדאשכחן פ' מי שמתו דרב אדא בר אהבה חזא לההוא גברא דהוי לבוש מלבוש כלאים סבר דישראל הוא קרעינהו מיניה בשוקא".

וכן הבין הבית יוסף ביורה דעה (סי' ש"ג), וכתב דגמ' זו היא מקור דברי הרמב"ם (הלכות כלאיים פרק י' הלכה כ"ט) דהרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו. וזה לשונו: "כתב הרמב"ם, הרואה כלאים של תורה על חבירו אפילו הוא בשוק קורעו מעליו וכו'. נראה שטעמו... והמוצא כלאים על חבירו קאמר דמפשיט אותו אפילו בשוק, ומשמע ליה דפושטו על ידי קריעה קאמר מההוא עובדא דאיתא התם דרב אדא בר אהבה חזיא לההיא איתתא דהות לבישא כרבלתא בשוקא קם קרעיה מינה".

וכן כתב שם ה"דרישה", "וההוא מעשה היה דהכלאים היה לעינים צמר ופשתן בהדדי".

וכן כתב המעשה רקח על הרמב"ם שם: "ולדברי הרא"ש ז"ל יש לידחק דאותה כרבלתא היה בה כלאים מפורסם ונראה לעינים".

וכן הבין הרדב"ז שם: "ומה שאמר קורעו למד כן מההיא עובדא דרב אדא בר אהבה חזי להך אתתא דהוה לבשה כרבלתא בשוקא קם קרעה מינה".
קודם כל תבדוק מה רש"י אומר לפני שאתה מוצא כל מיני פירושים.

ולעניינינו זה לא משנה אם זה היה חוסר צניעות או כלאיים. חז"ל משבחים דור על זה שבדור ההוא "קא מסרי נפשייהו אקדושת השם" ומביאים לדוגמא סיפור על אחד מבני הדור (כי הא ד...) שכשראה מעשה שאסור ליהודי לעשות מיד קם וקרע את הבגד.
מנסים לערפל את העוצמה של הסיפור אם זה כלאיים או חוסר צניעות, בזמן חז"ל עדיין לא היה את הדרת הנשים והנשים הפנימיס... ולכן אז מבחינת מעשה הקנאות אין שום הבדל.
חז"ל מציינים את הסיפור לשבח על אף (או בגלל) שהוא טעה, ובעצם קרע את הבגד לחינם!
אולי יכעיס אותך הדוגמא, אבל זה כמו שישבחו אי מי שזרק ברגים על הכביש כדי לפנצ'ר גלגלי רכב שנוסע בשבת, ובסוף התברר שהנוסע הוא גוי.
ועוד נקודה, הסיפור לא מובא על גדולתו של ר' אדא בר אהבה! (שאלת הגמ' היא למה ר' יהודה נענה) אלא על גדולתו של הדור שכך היה מנהגם, ולדוגמא וכו' כנ"ל

סליחה על האריכות, ויש עוד הרבה מה להאריך, ואכמ"ל.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
הערוך כותב בכלל שהסיבה שהוא קרע את הבגדים שלה כי הם היו כלאיים וכן כותבים רבים
אני לא יעקוב על כל אחד שציטטת אבל:
דהות לבישה כרבלתא כו'
פירוש בערוך בגד אדום כגון כרבלתא דתרנגולא שאין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עכ"ל
173917_277.png
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
בד"ה כרבלתא שם לבוש חשוב כו'
נ"ב בערוך פי' מלבוש אדום כעין כרבלתא דתרנגולא ואין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עד כאן
ולפירש"י נראה בעיני שהפריצות היה שהלכה במלבוש חשוב לשוק בלא כסוי סרבל וק"ל (מהרש"ל)
 
נערך לאחרונה ב:

ILSK

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
אני ינסה לעשות סדר מהמון הודעות שהיה פה מהדיון שפתחתי לתוך הדיון

לזרוק לבן על אשה = לא ממש שמעתי שהיה דבר כזה אולי על איזה רב זרקו פעם לבן...

אלימות אף אחד לא דיבר להפגין באלימות, והרבה פרחחים או לומדי ישיבות שלא מסתדרים בישיבה מגיעים להפגנות ועושים ככל העולה על רוחם ומדביקים את זה לקנאים (שנביא צילומים...)

כל הגמרות והראיות כל אחד יביא לעצמו כל מיני ראיות וחבל להתדיין בזה כי כל אחד יביא קנייטש לצידו
הענין פשוט לא כל קנאי שמוחה על משהו שכואב לו למשל שגונבים לו את השכונה שהיה לו (בר אילן) או שמחללים לו שבת ברחוב שלו (בר אילן לפני עשרות שנים) או שמוחה על חילולי שבת בחניון קרתא או שמפנגין נגד חנות בתוך גאולה ומא"ש שמוכר פלאפונים לא כשרים שאף רב לא התיר
אז הוא לא נהפך בין רגע לאנרכיסט ומקוצה וכו' (והשנאה שיוקדת פה צץ מתוך המקלדת)

כל מגזר נעבעך מוחה על הדברים שלו
השמאלנים שגנבו להם את המדינה
וחוג כזה אם גנבו להם הקצאה של בית מדרש
ומגזר כזה יוצא להפגין רק כשכבר חרב מונחת על עולם הישיבות בגיוס בני התורה. (הפגנת המליון)
וחוג אחר יוצא להפגין רק כשבית המשפט לא נותן לו לנהל את הבית חינוך כפי שהוא ראה (עמנואל)

כל אחד מפגין לפי דעת רבותיו
הפגנה זה דבר טוב צריך לדעת איך לעשותה וברור שאסור לעשות אלימות וכו'
וכשאני ישבתי על אוטובוס שעה וחכיתי להגיע הביתה אבל אנשים שחיכו כבר שעתיים לאטובוס הפגינו
הבנתי אותם, הלב שלי היה איתם.... (הם ממש לא היה מהחוגים שלי והסריטו עם סמרפאון ה"י..
ולא היה שום חילול ה'
 

מאיר 4134

משתמש מקצוען
אני לא יעקוב על כל אחד שציטטת אבל:
דהות לבישה כרבלתא כו'
פירוש בערוך בגד אדום כגון כרבלתא דתרנגולא שאין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עכ"ל צפה בקובץ המצורף 1263924

בד"ה כרבלתא שם לבוש חשוב כו'
נ"ב בערוך פי' מלבוש אדום כעין כרבלתא דתרנגולא ואין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עד כאן
ולפירש"י נראה בעיני שהפריצות היה שהלכה במלבוש חשוב לשוק בלא כסוי סרבל וק"ל (מהרש"ל)

אכן צודקים,

ראיתי את הדברים רק מלמעלה, וכעת אני רואה שהרש"י והערוך הם היחידים שמפרשים כך

1670757061220.png



אבל בכל אופן אני עדיין אוחז כמו החידוש שהבאתי ש


אתה צריך להביא את כל התמונה

מאי הוה עובדיה דרב אדא בר אהבה ? כי הא דאתמר,
שאלו תלמידיו (את רבי זירא ואמרי לה) לרב אדא בר אהבה במה הארכת ימים אמר להם מימי לא הקפדתי בתוך ביתי ולא צעדתי בפני מי שגדול ממני (תענית כ)



בשעה שאדם שמושלם במידת הכעס נוהג בקנאות זה מראה שהמעשה אכן לשם שמים

אבל הקנאים דהיום ?????​


ורק אדם שמושלם במידה זו יכול לפעול במעשהו, וכמו שאדם ששומר פיו אזי לכח יש כח לברכותיו, ולכן היה כח במעשהו של ר' אדא בר אהבה, אך הקנאים דהיום יענשו ויענשו על מעלליהם.
 

אור אורות

מהמשתמשים המובילים!
כתבת דבר לא נכון ש:
הערוך כותב בכלל שהסיבה שהוא קרע את הבגדים שלה כי הם היו כלאיים וכן כותבים רבים
בתוספת סברות.
ועל כך הגבתי ש:
קודם כל תבדוק מה רש"י אומר לפני שאתה מוצא כל מיני פירושים.
כי רש"י הוא הפרשן העיקרי בפירוש הסוגיות.
והבהרתי גם שלעצם הדיון
זה לא משנה אם זה היה חוסר צניעות או כלאיים. חז"ל משבחים דור על זה שבדור ההוא "קא מסרי נפשייהו אקדושת השם" ומביאים לדוגמא סיפור על אחד מבני הדור (כי הא ד...) שכשראה מעשה שאסור ליהודי לעשות מיד קם וקרע את הבגד.
מנסים לערפל את העוצמה של הסיפור אם זה כלאיים או חוסר צניעות, בזמן חז"ל עדיין לא היה את הדרת הנשים והנשים הפנימיס... ולכן אז מבחינת מעשה הקנאות אין שום הבדל.
והבאתי את המקור של הערוך (מהמהרש"א) להיפך ממה שכתבת בשמו:
פירוש בערוך בגד אדום כגון כרבלתא דתרנגולא שאין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עכ"ל
173917_277.png
ואת פירוש המהרש"ל איך שהוא הבין ברש"י:
בד"ה כרבלתא שם לבוש חשוב כו'
נ"ב בערוך פי' מלבוש אדום כעין כרבלתא דתרנגולא ואין דרך בנות ישראל להתכסות בו שהוא פריצות ומביא לדבר עבירה עד כאן
ולפירש"י נראה בעיני שהפריצות היה שהלכה במלבוש חשוב לשוק בלא כסוי סרבל וק"ל (מהרש"ל)
וכעת אתה רואה רק את המעט שהבאתי (רש"י, ערוך, מהרש"א, מהרש"ל)
ראיתי את הדברים רק מלמעלה, וכעת אני רואה שהרש"י והערוך הם היחידים שמפרשים כך
כנראה שהמקור היחיד שלך הוא פורום לתורה.
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  108  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה