דרוש מידע למי קל יותר בשידוכים?

מצב
הנושא נעול.

יוגורט

משתמש מקצוען
מה זה אומר, שהסמינרים מצליחים יותר מהישיבות או שפשוט להיות בחורה טובה לא כ"כ קשה כמו להיות בחור טוב, או גם וגם.
גם וגם וגם
זה לא רק הישיבות.
זה מתחיל מהחיידר ומסתים בכולל.
ולבת זה מתחיל עם לימודים מהן עד עבודה מחייבת.
זה מעצב את האישיות אחרת.
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
גם וגם וגם
זה לא רק הישיבות.
זה מתחיל מהחיידר ומסתים בכולל.
ולבת זה מתחיל עם לימודים מהן עד עבודה מחייבת.
זה מעצב את האישיות אחרת.
בקיצור בת לא צריכה להשקיע בכלום כדי להיות טובה, היא צריכה להשקיע הרבה כדי להיות מוצלחת
בן צריך השקעה עצומה מהרגע הראשון כדי להיות טוב
כי כל עוד הוא לא טוב הוא רע
בת גם אם היא לא טוב היא עדיין לא רעה
כמובן הכלל הזה הוא הכללה גסה אבל הוא המגדיר לענ"ד
 

ממ"ד

משתמש מקצוען
הפוך
בגלל שיש הרבה בנות טובות לכן לכל בן יש יותר אופציות משא"כ לבנות אין מספיק בנים ולכן קשה להם
כלומר כל בת מתמודדת על יותר בנים
וד,ל
מי אמר שכל בחורה חייבת לקבל מישהו שיישב וילמד כל היום?
מה הבעיה לחיות כמו שהיו כל הדורות חצי עיבדים חצי לןמדים?
רבי יוחנן הסנדלר ורבי יצחק נפחא, והאור החיים הקדוש והבעל שם טוב וכו'...
בבקשה שהבנות תפסקנה לדרוש דרישות מוזרות של בחור שיישב וילמד כל היום וגם יפרנס בית במצב הכלכלי הקשה ששורר בימינו...
בית נכון ויציב הוא כזה שהבעל דואג לפרנסה ולא האשה, כך קבעה התורה הקדושה, ועיינו במסכת אבות וברמבם את הדברים המפחידים שכתוב על בעלים שלא עוסקים במלאכה.
זה בוודאי דרישה לא לגיטימית שכל בחור יתחייב לשבת וללמוד אחרי החתונה, וזה הרבה יותר רצוי שייצא וישתפשף ויביא פרנסה וכמובן יעסוק גם בתורה כמה שעות ביום, ויצא שגם יש פרנסה, גם תורה, ועל זה נאמר אורך ימים בימינה ובשמאלה וכו'...
 

הגולם החולם

משתמש מקצוען
מי אמר שכל בחורה חייבת לקבל מישהו שיישב וילמד כל היום?
מה הבעיה לחיות כמו שהיו כל הדורות חצי עיבדים חצי לןמדים?
רבי יוחנן הסנדלר ורבי יצחק נפחא, והאור החיים הקדוש והבעל שם טוב וכו'...
בבקשה שהבנות תפסקנה לדרוש דרישות מוזרות של בחור שיישב וילמד כל היום וגם יפרנס בית במצב הכלכלי הקשה ששורר בימינו...
בית נכון ויציב הוא כזה שהבעל דואג לפרנסה ולא האשה, כך קבעה התורה הקדושה, ועיינו במסכת אבות וברמבם את הדברים המפחידים שכתוב על בעלים שלא עוסקים במלאכה.
זה בוודאי דרישה לא לגיטימית שכל בחור יתחייב לשבת וללמוד אחרי החתונה, וזה הרבה יותר רצוי שייצא וישתפשף ויביא פרנסה וכמובן יעסוק גם בתורה כמה שעות ביום, ויצא שגם יש פרנסה, גם תורה, ועל זה נאמר אורך ימים בימינה ובשמאלה וכו'...
מסכים לגמרי עם העיקרון
אבל התייחסתי למצב הנתון היום
 

גרנולה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
הייתי אומרת שיש פערים עצומים בין הבנים והבנות. (שרוצים להיות אברך ואברכית)
מה שמלמדים את הבחורות ההסמינרים זו פנטזיה אחת גדולה ונדירות מי שזוכה. ולכן יותר קשה להן!
והבחורים בכלל לא מדברים איתם על זה או רק מעט, והראש של רבים מהם עסוק בדברים אחרים והם בטוחים שכל הבחורות רק מחכות להם.
נושא מורכב מורכב שיום אחד לא יוכל להחזיק מעמד לדעתי
 

יוגורט

משתמש מקצוען
בעיה נוספת .
בחור מבוגר יכול לקחת בחורה צעירה ממנו בהרבה. זה מחמיר את המצוקה של המבוגרות.
כלומר , במקום שבחור בן 30 יקח בחורה בת 28 כמו שהוא היה עושה לפני 6 שנים . (בן 24 לבת 22) הוא מעדיף לקחת בחורה בת 25-26
 

יוגורט

משתמש מקצוען
בקיצור בת לא צריכה להשקיע בכלום כדי להיות טובה, היא צריכה להשקיע הרבה כדי להיות מוצלחת
לא זה מה שאמרתי בכלל. להפך , זה קורה בגלל שהיא משקיעה המון מיום היוולדה
האופי של המוסדות מעצב בד"כ את הבת עם מחויבות לחיים, אחריות אישית ומשמעת עצמית.
נוצרים פערים מנטליים בין בחור לבחורה שלומדים במסגרות החרדיות.
ואני לא מחלקת ציוהים של טוב ורע . אלא הרבה בחורות יתקשו למצוא בחור שמתאים להן ברמת הביצועים וגם זה משליך להם על החיים במקרה של קשיים. לבחורה טובה מבית טוב יותר קל לעמוד באתגרים מבחור מרקע זהה.
 

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בציבור הליטאי הורי הבת חייבים לתת סכום אגדי כדי שהבת תקבל בחור באמת טוב רציני ואיכותי,
כמו"כ יש גם בחורים שדורשים בנוסף לסכום עצום גם בחורה שעובדת רק בהייטק,
מצב בהחלט כואב, היום השאלה הכמעט ראשונה (אצל הרבה מאד) היא-כמה הם נותנים?
כמו"כ יש יותר בחורות טובות מאשר בחורים טובים, ייתכן שבשל הקושי הגדול יותר להשאר בחור לומד ושמור,
מה שיוצר מצב של פחות בחורים מאד טובים מאשר בחורות, כלומר יש יותר ביקוש לבחורים ברמה גבוהה מאשר היצע.
 

מתן מאור

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
ממה שאני מכיר אצלנו (חסידי) לבנים יותר קשה.

אמנם הם מתחילים לשמוע בגיל מוקדם מאד (שמונה עשרה וחצי) והבנות מתחילות קצת יותר מאוחר ולכן בדר"כ האשה מבוגרת יותר, אבל אחרי שנתיים ז"א כשהשנתון כבר בגיל עשרים הפער כמעט נמחק ו(בדר"כ) ארבע שנים מאוחר יותר השנתון של הבנות כמעט נגמר ואצל הבנים עוד מעוכבים כ10% שנגמרים לאט לאט.

ולגבי פער הגילים – בחור בן עשרים שעוד לא מאורס – שרוף.
ואני התארסתי בשמונה עשרה וחצי עם מישהי שגדולה ממני בשנתיים וזה היה נורמלי לגמרי(!).

רוב השנתון שלי הבעלים צעירים מהנשים שלהם ובפערים משמעותיים שנה+.
 

די

משתמש סופר מקצוען
נוצרים פערים מנטליים בין בחור לבחורה שלומדים במסגרות החרדיות.
ואני לא מחלקת ציונים של טוב ורע . אלא הרבה בחורות יתקשו למצוא בחור שמתאים להן ברמת הביצועים וגם זה משליך להם על החיים במקרה של קשיים. לבחורה טובה מבית טוב יותר קל לעמוד באתגרים מבחור מרקע זהה.
את אומרת את זה לבעלך? (או שהוא לא למד במסגרת חרדית).
 

ר.ב.ב.ש

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בלת''ק

במגזר הליטאי לבנות יש פחות הצעות מאשר לבנים,
יש לי אחיין בן 20 שעדין לא שומע שידוכים, וכל תקופה אני מקבל טלפון מחבר/שכן/מכר/קרוב,
ברגע שהוא מתחיל שידוכים תעדכן.... הוא בחור מושלם - אשלם עליו כמה שירצה.

קרה לי אצל כמה אחיינים, אבל אצל אחייניות אף פעם לא.
 

bd!!!

משתמש צעיר
לפי דעתי יש הרבה השפעה של ההורים או של הבחור /בחורה ל"כמות הקושי" ובמידה מסוימת זה די בידיים שלהם....

אם אנשים יתחילו לחפש שידוך שמתאים לבן או לבת שלהם לפי מה שהם, ולא לפי המעמד החברתי /כלכלי/ יוקרתי של המחותנים ופחות יתייחסו לסטיגמות ולמעמד וכו'
לכולם - גם בנים וגם בנות יהיה הרבה יותר קל הרבה יותר פשוט ועם הרבה פחות אכזבה...

למעשה ברוב המקרים השאלה למי יותר קל לא תלויה בבנים או בנות אלא בדרישות שלהם.
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לפי דעתי יש הרבה השפעה של ההורים או של הבחור /בחורה ל"כמות הקושי" ובמידה מסוימת זה די בידיים שלהם....

אם אנשים יתחילו לחפש שידוך שמתאים לבן או לבת שלהם לפי מה שהם, ולא לפי המעמד החברתי /כלכלי/ יוקרתי של המחותנים ופחות יתייחסו לסטיגמות ולמעמד וכו'
לכולם - גם בנים וגם בנות יהיה הרבה יותר קל הרבה יותר פשוט ועם הרבה פחות אכזבה...

למעשה ברוב המקרים השאלה למי יותר קל לא תלויה בבנים או בנות אלא בדרישות שלהם.
ממש ממש נכון וזה אחת הבעיות אם לא המרכזית בשידוכים היום

בנוסף גם

בזמנינו תימחרו את הבחורים
ונתנו להם תג מחיר
בחור שלומד תורה =כסף
ממילא יוצא
שבמקום שהאיש יקדש את האשה בכסף כמו שכתוב במשנה

יוצא שהאשה היא זו שמקדשת את האיש בכסף(וכמובן שידוע שגדו"י התנגדו לזה)
ממילא ברור לדעתי שזה סיבה פסיכולוגית ענקית
שגורמת לבנים להרגיש בגובה
ולבנות להרגיש שרודפים אחרי הבנים

ברגע שהתמחור הזה ירד
אוטומטית השוק יהיה הרבה יותר רווי
ורק אז השאלה נכונה במגזר הליטאי
 

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
95כמו"כ יש יותר בחורות טובות מאשר בחורים טובים, ייתכן שבשל הקושי הגדול יותר להשאר בחור לומד ושמור,
מה שיוצר מצב של פחות בחורים מאד טובים מאשר בחורות, כלומר יש יותר ביקוש לבחורים ברמה גבוהה מאשר היצע.
מצחיק הנתונים הללו
וכי יש לכם איזה ברומטר שמודד מי יותר טוב ומי פחות טוב?

מזה טוב בכלל?
אם טוב זה להיות שמור אז אכן יש בזה אמת
אבל אם טוב זה כישרון חברה יוזמה וכו -אז דווקא נראה שהבנים עוקפים את הבנות במישורים הללו
אם טוב זה עניין של יציבות ומטרה בחיים-אז יש בזה אמת מסויימת אבל זה נובע
מזה שבחורה חייבת להצליח
לבחורה יש מבחנים יש בגרות יש מבחני חוץ וחייבת לקבל עבודה

בניגוד לבחור שאין ממנו דרישות מוגדרות חוץ מלהיקרא "למדן"

אבל מה זה בדיוק למדן? זה כבר יש לזה הרבה מאוד רמות

בנוסף בחור למדן זה כישרון טבעי וממילא המוטיבצייה של הבחור
יכולה להיות הרבה פחות מהבחורה שמחוייבת לתוצאות מוגדרות
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה