דרוש מידע למי קל יותר בשידוכים?

מצב
הנושא נעול.

RacheliArt

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפתרון צריך לבוא ממורות הסמינרים ומראשי הישיבות
במקום שיפמפמו בראש על גובה הסכום שבחור חשוב יקבל
ובמקום לנאום לבנות על בית של תורה ופת במלח
שיתעוררו לשנת 2022-2023 ויסבירו יפה על מה לחפש בדור שלנו
 

פ.נ

משתמש מקצוען
לבן הרבה יותר קל
תראי באחוזים כמה רווקים ורווקות סך הכל ותראי שיש בהרבה יותר רווקות מאשר רווקים
 

ערער בערבה

משתמש מקצוען
בהחלט לא מצחיק עצוב מאוד וכמובן שנובע
מתפיסה לקויה של מציאות החיים
זה נובע מלחץ חברתי (שכל חברותי קיבלו בעל לומד ואצלי עובד)
ונובע מחינוך מוטעה בסמינרים שמסבירים להם שם שמי שלא לומד
הוא כמעט אפיקורוס(הגמזתי קצת אבל זה המציאות)
אבל לא קשור כל כך למה שנאמר לעיל


התפיסה שיש בחורות טובות יותר מבחורים טובים

למה מתכוונים כשאומרים שיש בחורות יותר טובות מבחורים טובים?
בעיני זה נשמע שיש דווקא בחורות מרובעות יותר מה שאתה אומר
אשמח אם תסביר
מה שתגיד
לפעמים אתה צודק
אבל ההכללה ---
בחורה שכבר 10 שנים בשידוכים, להנחתך, לא היה לה מספיק זמן לחשוב על עתידה בחיים?
על מה שהיא רוצה באמת?
לא הצליחה להיפטר מה"מה יגידו" מאחורי הגב??
אתה עושה מהן פסיכיות, במחילה

מהיכרות מאד מאד אישית וקרובה עם העולם הנ"ל,
אין כ"כ סחף חברתי בגיל הזה
ומדובר על בנות סופר-סופר איכותיות, שרוצות בעל שלומד כי זוהי השקפתן שלהן וכבר 10 שנים הן לא שמעו מורה שתגיד להן את זה
כי זה המשפחה שלהן, אבא, אחים וגיסים, זה מה שהן ראו כל החיים והתפללו אליו
והן מוכנות להתפשר לפעמים על מה יגידו עם גרוש ואלמן בלי ועם ילדים, אבל לא על איכות של חיי תורה

יכול להיות שצריך להגדיל ראש
אבל להגדיר את כולן "מרובעות" - זוהי רשעות.
 

ברבור1

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
לא חשבתי שזה בכלל שאלה,
אצל חסידים לבנים יותר קשה, (גם ריגשית) - ואני לא אעריך בדבר , אבל אני רואה את זה בשטח ממש...
אצל ליטאים - לבנות הרבה הרבה יותר קשה:
הסיבות שיותר קשה לבחורה במגזר הליטאי:
1. בעיה כלכלית,
בחורה (הורי הבחורה) נמדדת בכמה כסף יש להוריה לתת עליה, וזה בהחלט דבר שיכול להוריד ועלות שידוך (כמובן לא פרמטר יחיד אבל מ-א-ד משמעותי)

2. בחורה הרבה יותר קל לבחון מבחור:
לצעירנו הנושא הכלכלי הפך להיות יותר ויותר כבד משקל,
ואם בגזר הליטאי לא נהוג שהבעל יוצא לעבוד (לא משנה האם זה תקין או לא)
הווי אומר שעול הפרנסה יפול על הבחורה המהוללה,
כעת, מה שבעבר היה מקובל שבחורה טובה היא מור המהוללה , ובשביל להיות מורה הדרוש סט כישורים שנפוץ אצל הרבה נשים,(יכולת הקשבה, כישרון סביר, ויכולת הסבר) כמו"כ המורות לא עוברות מבחנים נורא קשים כדי להתקבל, מה שקרה שהמקושרות התחילו להיות מורות באזור נוחיות רוקרוב לעיר , ואלו עם פחות פרוטקציה לקח עוד שנה שנתיים והם הקבלו להיות נממורות באזור מרוחק מעט יותר,
וכיון שעול הפרנסה היה פחות לחוץ , זה לא היה בעבר פרמטר המראה על מידת המוצלות של הבחורה,

כיום כשעול הפרנסה קשה ומעיק, רק בחורה שלומדת הנדסאים , ומשובח יותר בחורה שכבר עובדת במקצוע, והמהודרשבמהודר, אם היא עובדת בחברה טובה ומרויחה משכורת מכובדת שמקבילה לפחות לפי 2 מהחמות העתידית של הבחור המאושר - מה טוב....
(ושוב אני לא נכנסת לנושא, האם זה בסדר, האם הגיוני שזה המצב, האם בחורה היא מכונת כסף וכו וכו וכו)

תכלס, בחור שלומד בישיבה טובה (וכם גם לישיבה טובה קשה להיכנס) ונחשב שם לבחור טוב...
יותר קשה ל"כמת" את כמה הוא טוב וכמה הוא שטיגעניסט, וכמה הוא כישרוני, לעומת בחורה שלפי הפרמטר של מה היא לומדת, האם היא עובדת , ואיפה היא עובדת, זה עובדות בשטח , שמאד קל למדוד,


3. - זה בכל המגזרים, אצל החורה הרבה יותר יש משקל על הנושא החיצוני,
איך היא נראית , משקל וכד'... מה שאצל בחורים כל עוד לא מדובר על משהו חריג יעבור הרבה יותר בקלות....

4. תוצאה ישרה של סעיפים 1+2.
מגיע לפגישה בחור חמוד שכולם גמרו עליו את ההלל,
האבא של הבחור הצריך ל"היקרע" עליו בהלוואות שלמינימום 600K,
הבחורה גם היא מרוגשת, סוף סוך בחור הסכים לומר לה "כן" , ולהיפגש איתה, למרות שהיא מתכנתת אבל יש לה חברות שמרויחות 2000 שקל יותר ממנה....

בקיצור מתחילה הפגישה והיא מצפה מהבור המהולל שאפילו הבן דוד שהוא חבר חדר שלו אמר עליו שהוא מוכשר ומוצלח וכו וכו...
להפתעת החבור המתברר שמדובר בבחור צעיר, שאוהב את העולם, ילדותי מעט, וכן אוהב לצאת פה ושם לטיול או משהו..
עכשיו לא מדובר בבחורה מצומצמת, והיא מבינה שלפעמים צריך גם להנות בחיים, אבל ככה הסבירו לה המורות שבשביל זה יש בין הזמנים,
וחוץ מזה היא בעבודה מגיע לעבוד גם אם אין לה כח, גם אם יש לה פגישה וכו וכו...
הפגישה נמשכת, הורה מבינה שנושאים כלכליים, אצל הבחור זה מה שמדברים החברה בחדר בלילה...

בקיצור היא הרבה יותר בשלה ובוגרת, וגם יותר שמורה (למדה בסמינר, וגם בעבודה היא משתדלת לשמור על עצמה...)
עכיו כיוון שהיא יודעת מה הבחור הזה אמור לקבל, קשה לה לעכל שזה החבור שכולם גמרו עליו את ההלל....

5. להיות בחורה טובה יותר קל, בחורה אין לה יצר כמו לבחור,
וכדי להיות שפיץ בכיתה הלא תהיה לה בעיה גם אם ראתה פה ושם דברים פחות טהורים..
לבחור יש בעיה מאד קשה , וכדי לשמצוא טעם בלימוד ולעשת כל היוםאת אותו הדבר.. זה גם קשה וגם ל אמתאים לכל אחד....
וכיוון שאנחנו צמיד נמדוד בחור לומד בישיבה מול בחורה שלומדת בסמינר,
תסתכלו כמה "נושרים" יש היום , וכן יש יותר נושרים , מנושרות (יש גם בחורים וגם בחרות - אבל בחורים יש יותר)

לכן אטומטית השוק יותר מכווץ , אצל בחורים,
וא ז הנושא של היצע מול ביקוש... משחק , כמו בכל שוק אחר.....

זה בכללי,
ולמרות הכל ,
הקבה הוא מזווג זיווגים, והמציאות היא שגם במגזר הליטאי נסגרים מידי יום הרבה שידוכים.....
 
נערך לאחרונה ב:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
מה שתגיד
לפעמים אתה צודק
אבל ההכללה ---
בחורה שכבר 10 שנים בשידוכים, להנחתך, לא היה לה מספיק זמן לחשוב על עתידה בחיים?
על מה שהיא רוצה באמת?
לא הצליחה להיפטר מה"מה יגידו" מאחורי הגב??
אתה עושה מהן פסיכיות, במחילה

מהיכרות מאד מאד אישית וקרובה עם העולם הנ"ל,
אין כ"כ סחף חברתי בגיל הזה
ומדובר על בנות סופר-סופר איכותיות, שרוצות בעל שלומד כי זוהי השקפתן שלהן וכבר 10 שנים הן לא שמעו מורה שתגיד להן את זה
כי זה המשפחה שלהן, אבא, אחים וגיסים, זה מה שהן ראו כל החיים והתפללו אליו
והן מוכנות להתפשר לפעמים על מה יגידו עם גרוש ואלמן בלי ועם ילדים, אבל לא על איכות של חיי תורה

יכול להיות שצריך להגדיל ראש
אבל להגדיר את כולן "מרובעות" - זוהי רשעות.
רשמתי שהגזמתי וחלילה מלהכליל את כולם
אבל גם אני מכיר
ואני מכיר 2 בנות למשפחה חשובה
שמציעים להם בחורים בעלי תשובה(הבנות כבר בנות 34-40)
איכותיים ביותר

והן לא מוכנות לשמוע בשום אופן

זה צורם וכואב לי
ואני לא שופט אף אחד
וגם אומנם לא מכיר את העניין לעומק (אני לא בגיל הזה וממש לא שם)
אבל מהמעט ששמעתי
ככה הבנתי
(אגב גם הבנים לדעתי לוקים במרובעות אחרת
מרובעות של מה יגידו החברה מרובעות של יופי מרובעות של כל הצ/ק ליסט שהם עשו
כמובן-שגם זה לא בהכללה)

אם אני טועה אז אני חוזר בי
 
נערך לאחרונה ב:

shimשימי

משתמש סופר מקצוען
לא חשבתי שזה בכלל שאלה,
אצל חסידים לבנים יותר קשה, (גם ריגשית) - ואני לא אעריך בדבר , אבל אני רואה את זה בשטח ממש...
אצל ליטאים - לבנות הרבה הרבה יותר קשה:
הסיבות שיותר קשה לבחורה במגזר הליטאי:
1. בעיה כלכלית,
בחורה (הורי הבחורה) נמדדת בכמה כסף יש להוריה לתת עליה, וזה בהחלט דבר שיכול להוריד ועלות שידוך (כמובן לא פרמטר יחיד אבל מ-א-ד משמעותי)

2. בחורה הרבה יותר קל לבחון מבחור:
לצעירנו הנושא הכלכלי הפך להיות יותר ויותר כבד משקל,
ואם בגזר הליטאי לא נהוג שהבעל יוצא לעבוד (לא משנה האם זה תקין או לא)
הווי אומר שעול הפרנסה יפול על הבחורה המהוללה,
כעת, מה שבעבר היה מקובל שבחורה טובה היא מור המהוללה , ובשביל להיות מורה הדרוש סט כישורים שנפוץ אצל הרבה נשים,(יכולת הקשבה, כישרון סביר, ויכולת הסבר) כמו"כ המורות לא עוברות מבחנים נורא קשים כדי להתקבל, מה שקרה שהמקושרות התחילו להיות מורות באזור נוחיות רוקרוב לעיר , ואלו עם פחות פרוטקציה לקח עוד שנה שנתיים והם הקבלו להיות נממורות באזור מרוחק מעט יותר,
וכיון שעול הפרנסה היה פחות לחוץ , זה לא היה בעבר פרמטר המראה על מידת המוצלות של הבחורה,

כיום כשעול הפרנסה קשה ומעיק, רק בחורה שלומדת הנדסאים , ומשובח יותר בחורה שכבר עובדת במקצוע, והמהודרשבמהודר, אם היא עובדת בחברה טובה ומרויחה משכורת מכובדת שמקבילה לפחות לפי 2 מהחמות העתידית של הבחור המאושר - מה טוב....
(ושוב אני לא נכנסת לנושא, האם זה בסדר, האם הגיוני שזה המצב, האם בחורה היא מכונת כסף וכו וכו וכו)

תכלס, בחור שלומד בישיבה טובה (וכם גם לישיבה טובה קשה להיכנס) ונחשב שם לבחור טוב...
יותר קשה ל"כמת" את כמה הוא טוב וכמה הוא שטיגעניסט, וכמה הוא כישרוני, לעומת בחורה שלפי הפרמטר של מה היא לומדת, האם היא עובדת , ואיפה היא עובדת, זה עובדות בשטח , שמאד קל למדוד,


3. - זה בכל המגזרים, אצל החורה הרבה יותר יש משקל על הנושא החיצוני,
איך היא נראית , משקל וכד'... מה שאצל בחורים כל עוד לא מדובר על משהו חריג יעבור הרבה יותר בקלות....

4. תוצאה ישרה של סעיפים 1+2.
מגיע לפגישה בחור חמוד שכולם גמרו עליו את ההלל,
האבא של הבחור הצריך ל"היקרע" עליו בהלוואות שלמינימום 600K,
הבחורה גם היא מרוגשת, סוף סוך בחור הסכים לומר לה "כן" , ולהיפגש איתה, למרות שהיא מתכנתת אבל יש לה חברות שמרויחות 2000 שקל יותר ממנה....

בקיצור מתחילה הפגישה והיא מצפה מהבור המהולל שאפילו הבן דוד שהוא חבר חדר שלו אמר עליו שהוא מוכשר ומוצלח וכו וכו...
להפתעת החבור המתברר שמדובר בבחור צעיר, שאוהב את העולם, ילדותי מעט, וכן אוהב לצאת פה ושם לטיול או משהו..
עכשיו לא מדובר בבחורה מצומצמת, והיא מבינה שלפעמים צריך גם להנות בחיים, אבל ככה הסבירו לה המורות שבשביל זה יש בין הזמנים,
וחוץ מזה היא בעבודה מגיע לעבוד גם אם אין לה כח, גם אם יש לה פגישה וכו וכו...
הפגישה נמשכת, הורה מבינה שנושאים כלכליים, אצל הבחור זה מה שמדברים החברה בחדר בלילה...

בקיצור היא הרבה יותר בשלה ובוגרת, וגם יותר שמורה (למדה בסמינר, וגם בעבודה היא משתדלת לשמור על עצמה...)
עכיו כיוון שהיא יודעת מה הבחור הזה אמור לקבל, קשה לה לעכל שזה החבור שכולם גמרו עליו את ההלל....

5. להיות בחורה טובה יותר קל, בחורה אין לה יצר כמו לבחור,
וכדי להיות שפיץ בכיתה הלא תהיה לה בעיה גם אם ראתה פה ושם דברים פחות טהורים..
לבחור יש בעיה מאד קשה , וכדי לשמצוא טעם בלימוד ולעשת כל היוםאת אותו הדבר.. זה גם קשה וגם ל אמתאים לכל אחד....
וכיוון שאנחנו צמיד נמדוד בחור לומד בישיבה מול בחורה שלומדת בסמינר,
תסתכלו כמה "נושרים" יש היום , וכן יש יותר נושרים , מנושרות (יש גם בחורים וגם בחרות - אבל בחורים יש יותר)

לכן אטומטית השוק יותר מכווץ , אצל בחורים,
וא ז הנושא של היצע מול ביקוש... משחק , כמו בכל שוק אחר.....

זה בכללי,
ולמרות הכל ,
הקבה הוא מזווג זיווגים, והמציאות היא שגם במגזר הליטאי נסגרים מידי יום הרבה שידוכים.....
חוץ מהעובדה שאת כותבת פי 100 יותר טוב ממני
לדעתי כתבתי לעיל חלק גדול מהדברים שלך

ברוך שכוונתי
 

Esty S

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
הפקות ואירועים
בלת''ק
אצל החסידים בן עם בעיות ממש לא הולך לו שידוכים.
ובת עם בעיות נחטפת כי יש הרבה בנים שמחכים לבת כזאת.
 

אב"ם

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
הבעיה המרכזית היא בחינוך הבנות כאילו כל בחור הוא מימינום הרב שטיינמן
פה בדיוק נכנסים לשיעורי יהדות בסמינרים,
מאחורי אדם גדול וכו'...
אני פעם (לפני שנים שעוד הייתי בסמינר) שאלתי מורה למה כל השיעורי יהדות מדברים איתנו על בית של תורה ולא נותנים קצת כלים למקרה שאח"כ הבעל יצא לפרנס ג"כ, התשובה הייתה שיש להן אחריות גדולה וברגע שידברו על זה, זה יכול להתפרש אחרת מהכוונה שלהן וייתן לגיטימציה לקחת בחור עובד מלכתחילה, למרות שהבת מסוגלת לתמוך באחד שלומד כל היום.
 

פרפר

משתמש מקצוען
השחקן המרכזי פה הוא גיל הנישואין.
אצל ליטאים הבחורה מתחילה לשמוע שידוכים סביב גיל 20. בעוד הבחור מתחיל סביב גיל 22 - שאז יש לו הצעות של בנות משלושה מחזורים - גילאי 20-21-22 (פחות מקובל שהבחורה מבוגרת מהבחור. קורה לעיתים נדירות). כך נוצר מצב שיש הרבה יותר בנות מבנים. הבנות לחוצות כי הזמן לא משחק לטובתן, ולכן משלמות הרבה. ענין של הצע וביקוש.
אצל החסידים גיל הנישואין נמוך יותר וגם זהה אצל הבנים והבנות. מי שלחוץ אלו הבנים שמעוניינים להתחתן לפני גיל 20 (ולוקחים אפילו בחורה מבוגרת מהם). לכן לבנות החסידיות קל יותר.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
הפתרון צריך לבוא ממורות הסמינרים ומראשי הישיבות
במקום שיפמפמו בראש על גובה הסכום שבחור חשוב יקבל
ובמקום לנאום לבנות על בית של תורה ופת במלח
שיתעוררו לשנת 2022-2023 ויסבירו יפה על מה לחפש בדור שלנו
אני מודע לזה שאני מייצג קו מאוד לא טרנדי
אבל משום מה תמיד שמדברים על לחנך את המחנכים לחנך מותאם לדור
נהיה לי כאב בטן
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
יש עוד נקודה
חשובה מאוד לדעתי
איך מגדירים בחור טוב מול איך שמגדירים בחורה טובה
בחורה יכולה לראות סרטים
להתלבש נגד ההלכה אבל פחות גרוע מהמוצע
לבזבז את הזמן
ועדיין להיחשב בחורה טובה
 

הי אני אפרת

משתמש סופר מקצוען
אואה כמה תגובות.....
המסקנות שלנו היו באמת כמו שלכם.
לליטאים בכללי לבנים קל יותר ובחסידי-לבנות....
המצב גם כך בקאנטים. מלא רווקות ורווקים......עצוב.
מסקנות נכונות וכואבות
הזוי לגמרי שעדיין לא נכנסו " נישואי התערובת" בין ליטאיות לחסידים
עד כמה שזה נשמע מופקע.. עדיף להישאר רווקים/ות ולא לעשות צעד קצת מורכב שדורש נכונות וקצת אומץ? לא שופטת אבל יכולה לומר על עצמי, כליטאית, שהגם שנישאתי צעירה אני זוכרת שחשבתי בתקופת השידוכים שאם לא היה להורים שלי בעיה לא הייתי רואה כל חיסרון בלשמוע הצעות של בחורים חסידים (ואני באה ממשפחה סופר ליטאית ומחברה סופר סופר סטיגמטית) ולא חושבת שזה מהסיבה שהייתי קטנה שלא לוקחת בחשבון את ההתמודדויות או לא מודעת למשמעות ההשקפתית וחיי המשפחה, בהחלט הייתי מודעת לכך שההשקפה שונה ועוד כמה דברים חוץ מההתמודדות החברתית של " מה הסיפור שהיא לקחה חסיד?" שורה תחתונה, אם הבחור הוא פרטנר, נעים וגמיש אפשר לצלוח את זה ביחד
חושבת שאם בנושא הזה תהיה פריצת דרך זה יוכל להביא אושר להרבה רווקים ורווקות
 
נערך לאחרונה ב:

Savyon

משתמש פעיל
מסקנות נכונות וכואבות
הזוי לגמרי שעדיין לא נכנסו " נישואי התערובת" בין ליטאיות לחסידים
עד כמה שזה נשמע מופקע.. עדיף להישאר רווקים/ות ולא לעשות צעד קצת מורכב שדורש נכונות וקצת אומץ? לא שופטת אבל יכולה לומר על עצמי, כליטאית, שהגם שנישאתי צעירה אני זוכרת שחשבתי בתקופת השידוכים שאם לא היה להורים שלי בעיה לא הייתי רואה כל חיסרון בלשמוע הצעות של בחורים חסידים (ואני באה ממשפחה סופר ליטאית ומחברה סופר סופר סטיגמטית) ולא חושבת שזה מהסיבה שהייתי קטנה שלא לוקחת בחשבון את ההתמודדויות, בהחלט הייתי מודעת לכך שההשקפה שונה ועוד כמה דברים חוץ מההתמודדות החברתית של " מה הסיפור שהיא לקחה חסיד?" שורה תחתונה, אם הבחור הוא פרטנר, נעים וגמיש אפשר לצלוח את זה ביחד
חושבת שאם בנושא הזה תהיה פריצת דרך זה יוכל להביא אושר להרבה רווקים ורווקות
המנטליות והחיי משפחה והזוגיות מאוודדד שונה בין חסידים לליטאיים (גם בין ליטאים צ"ולניקים לליטאים רגילים.....)
זה יוצר פערים מאוד גדולים - לא יכול ללכת...
 

הי אני אפרת

משתמש סופר מקצוען
המנטליות והחיי משפחה והזוגיות מאוודדד שונה בין חסידים לליטאיים (גם בין ליטאים צ"ולניקים לליטאים רגילים.....)
זה יוצר פערים מאוד גדולים - לא יכול ללכת...
קודם כל אני מסכימה, אבל עדיין חושבת שיש דרך להסתדר עם זה
יש הרבה בחורים חסידיים שהיו מאוד רוצים חיי משפחה ליטאיים ואפשר בקלות (ועם נכונות ומודעות) לגשר על זה
כמובן שצריך לבדוק מיהו הבחור וכו' , למשל בחור חסיד מישיבה ליטאית שההשקפה וההדרכה שהוא יקבל יהיו בכיוון הליטאי או בחור עם ראש פתוח
וכמו שלא כל ליטאי מתאים לליטאית גם לא כל בחור חסיד יתאים לה
 

אבן קיסר

משתמש פעיל
המנטליות והחיי משפחה והזוגיות מאוודדד שונה בין חסידים לליטאיים
בעניין הזה הסטיגמות חוגגות.
צריך לבדוק לגופו של בחור.
הפער היותר גדול לכאורה יהיה ביחס ללימוד התורה כל החיים בכל מחיר.
הבחורים החסידיים המבוגרים, אם לא נחטפו, יש להניח שהרבה מהם לא למדנים גדולים ומתכננים לצאת לעבוד.
השאלה אם בחורה ליטאית טובה עם שאיפות לבעל לומד מסוגלת לבלוע את זה.
 

יהודי-פשוט

משתמש סופר מקצוען
קודם כל אני מסכימה, אבל עדיין חושבת שיש דרך להסתדר עם זה
יש הרבה בחורים חסידיים שהיו מאוד רוצים חיי משפחה ליטאיים ואפשר בקלות (ועם נכונות ומודעות) לגשר על זה
כמובן שצריך לבדוק מיהו הבחור וכו' , למשל בחור חסיד מישיבה ליטאית שההשקפה וההדרכה שהוא יקבל יהיו בכיוון הליטאי או בחור עם ראש פתוח
וכמו שלא כל ליטאי מתאין לליטאית גם לא כל בחור חסיד יתאים לה
הפער בין ספרדים בני תורה לאשכנזים קטנה בהרבה מהפער בין ליטאים לחסידים
ואולי כדאי לחתור לשם
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  1  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה