קופירייטינג למה קופירייטרים מתביישים?

נחמת שוטים

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
עדיפות ראשונה לבריף מפורט. אבל ברוב המקרים זו שיחה מפורטת עם הלקוח שאמורה להחליף את הבריף.
ככלל, רוב העבודות שלי הם לא מול הלקוח ישירות אלא מול המעצב/ת או משרד הפרסום שרוכשים את שרותיי. במקרים אלו הם אמורים להביא לי את הבריף, אבל גם אז הרבה פעמים אני נדרש לשוחח ישירות עם הלקוח לצורך דיוק המסרים.
אם כך, אין הרבה הבדל בין שיחת בריף מפורטת לבין שיחת אסטרטגיה
ואין איך להימנע מהעניין.

אגב-
אם העבודה היא מול משרד פרסום-
למה אני לא מעלה מחירים? אין לי מושג.
באמת חבל.
 

:) Yael

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
מתחשק לכם סקר אנונימי?
נראה לי אופציה לפתור את ה'בושה'
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
טמון בדברים שאילה עמוקה יותר
בשיווק, האם נכון לדרוש מעל למה שאני חושב שמגיע לי משום שזה ימתג אותי ואנשים ירגישו שאני מהגדולים ויבואו דווקא אלי ולא חסר דוגמאות כאלה
או שמא זה דווקא ירחיק אנשים ממני שיאמרו הוא סתם עף על עצמו, וגם דוגמאות כאלה לא חסר
במילים אחירות השאילה מה ההבדל בין המקרים שהתוצאה גם השתנתה
לא מתמתגים על ידי תמחור!

קודם צריך לתת עבודה מעולה++++
והרבה לקוחות מרוצים

אח"כ משפרים ומעלים את התמחור לפי ערך התוצאה והשירות.
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
לא מתמתגים על ידי תמחור!

קודם צריך לתת עבודה מעולה++++
והרבה לקוחות מרוצים

אח"כ משפרים ומעלים את התמחור לפי ערך התוצאה והשירות.
היכולת לבצע הערכה מדויקת של ערך התוצאה היא די מוגבלת. בסוף רובנו גובים את המקסימום שנראה להם שיהיו מוכנים לשלם. מה שבעצן שם אותנו במלחמה פסיכולוגית עם עצמנו בעיקר כמה אומץ יש באמתחתנו וזה לא תמיד בהלימה לכישורים ולביצועים.
 

היהלומן

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
ברצוני לכתוב שני תובנות שיועילו לנו רבות בכל הנושא של תמחורים בפרט, ואיך לגשת לעבודה שלנו בכלל. (ולאו דווקא קופי, אלא זה נכון לכל עבודה שהיא)

את שניהם שמעתי מ @אשר לב וחן חן לו.


1. הגישה שלנו לעבודה בכלל ולכל לקוח בפרט חייבת לשדר את המסר הברור שאין לנו שום דחיפות לקחת את העבודה.

לפעמים נצטרך לעשות סוויץ' בראש, אבל זה חייב להיות ברור אצלינו, כדי שוכל לשדר את זה ללקוח בצורה הברורה ביותר: אני אשמח לעבוד מולך, אבל אין לי שום עניין לעשות את זה. אתה מאיים שתעזוב אותי? שתלך למישהו אחר? בשמחה!

כשניגש לעבודה בצורה הזו, יהיה לנו הרבה יותר קל להחליט מה שווה לי לקחת ומה לא.
כלומר: אם אני מתמחר שעת עבודה שלי במאתיים ש"ח, אזי אם העבודה הזו תכניס לי את הסכום הזה מצויין, ואם לא אני פשוט לא אקח אותה בלי שום נקיפות מצפון, (ובלי שיהיה ללקוח שום סיכוי לנסות ולהזיז אותי מהעמדה שלי כי מצידי הוא יכול לעזוב אותי בשמחה).

איך באמת עושים את זה?
הרי אנחנו כן צריכים לעשות לביתנו, וכן נצרכים לתשלום של הלקוח שיגיע בעקבות העבודה שלנו?

אכן, אנחנו צריכים את הפרנסה שלנו, ולכן חשוב מאוד שתהיה לנו בסיס מסויים כל חודש שעליו אנו מסתמכים, כדי שמכאן והלאה נהיה יותר רגועים בקשר לפרנסה. (בלי לשכוח כמובן שהכול משמיים!)

אפשר לעשות זאת בכמה אופנים:
באמצעות הסתמכות על ההכנסה של בן הזוג,
באמצעות הסתמכות על הכנסה מסודרת אחרת של האדם עצמו, (נניח עבודה קבועה לפנה"צ וכדומה)
או באמצעות עבודה קבועה ומסודרת באותו תחום, שמכניסה סכום קבוע מידי חודש. (אשרי הזוכה, הלוואי על כולנו...). כגון, מוסד או עסק מסויים שמזמין דרכנו עבודות בסכום פלוני מידי חודש,
קצבה או תמיכה מסויימת שמעניקה לנו בסיס מחיה,
וכן הלאה.


2. להחליט כמה העבודה שלנו שווה עבור הלקוח.

שימו לב: לא כמה היא חשובה עבורו, אלא כמה היא שווה עבורו.

לדוגמא: אם נכתוב ללקוח קופי על עצרת תפילה, אז נכון שהמודעה מאוד מאוד חשובה לו, אבל היא לא שווה לו, כי לא יהיה לו ממנה שום הכנסות.

אבל אם כתבנו בריף למישהו שמעביר קורס מסויים, וכל לקוח של הקורס משלם עליו אלף שמונה מאות ש"ח, אזי נוכל לקחת בקלות תשלום כולל של 5,000 ש"ח, כי חישוב פשוט יגלה, שאחרי שלושה לקוחות הוא כבר כיסה את הסכום הזה.


בהצלחה!
ו...אשמח לשמוע אם עזרתי!
 

gazoz

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
לדוגמא: אם נכתוב ללקוח קופי על עצרת תפילה, אז נכון שהמודעה מאוד מאוד חשובה לו, אבל היא לא שווה לו, כי לא יהיה לו ממנה שום הכנסות.
סתם מעניין, מה הייתם מציעים ללקוח שרוצה קופי על עצרת תפילה?
אמנם לא נתקלתי בעצרת תפילה, אבל נתקלתי בלקוחות שהמחיר שנשמע לי הוגן לעבודה שלי, לא בטוח שהוא שווה לו.
אז מה? מורידים? מוותרים? עדיף כלום?
 

עובדת מהבית

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
כמה לוקחים על סלוגןלעסק (לא שם לעסק) -מה שמתחת שם העסק?
ואיך מקובל להציע\להציג? 3 הצעות לסלוגן במחיר X?
 

היהלומן

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
סתם מעניין, מה הייתם מציעים ללקוח שרוצה קופי על עצרת תפילה?
אמנם לא נתקלתי בעצרת תפילה, אבל נתקלתי בלקוחות שהמחיר שנשמע לי הוגן לעבודה שלי, לא בטוח שהוא שווה לו.
אז מה? מורידים? מוותרים? עדיף כלום?
הדגשתי בהודעה שלי חזור והדגש,

הכלל הראשון שעצמאי חייב לאמץ הוא:

אני עובד לפי מה שאני מרגיש שנכון בשבילי.

ולכן, חייבים ליצור רוגע כלשהו שלא נהיה להוטים אחרי כל הצעת עבודה של לקוח מזדמן.

אם הלקוח חושב שלא שווה לו?
נו נו...
אני מתנצל שאין לי איך לעזור לך, אבל אלו המחירים שלי...

הכלל השני, בא רק להעלות את התמחור ולא להורידו.
כי השיקול הפשוט וההבנה היסודית שעומדת מאחוריה הם, שאם אני מביא לבן אדם לקוחות שיכסו לו את ההוצאה הזו במהירות הבזק,
למה שלא אעשה גם אנוכי לביתי?

(ולדוגמא, טלפנית במוקד התרמה תקבל הרבה יותר אחוזים מכל תרומה מאשר מוכרת בחנות נעליים, והסיבה הפשוטה לכך הוא, בגלל שהרווח הנקי של הבוס שלה שונה לגמרי. בהתרמה יש לו רווח נקי של כ95 אחוזים, ובחנות נעליים הרווח שלו הוא רק עשרים אחוזים. אם כן אין שום הגיון שהעובדת תקבל בשניהם 15 אחוז...)
 

אשר לב

סופר, עורך וקופירייטר
פרסום וקופי
@היהלומן היקר, אני משער מי אתה.

ציטטת דברים בשמי, באופן מאוד נחרץ וחד משמעי, כביכול יש דרך סלולה ובדוקה שיכולה לעבוד לכולם.

חשוב לזכור שיש כאן גם צד שני: צריך להשתפשף הרבה שנים ולהתמקצע, בשביל להיות בטוח שאתה באמת נותן ללקוח שלך ערך אמיתי.

לא מספיק שאתה מאמין בערך שאתה נותן ללקוח, הלקוח צריך להאמין בך ולדעת שדווקא אתה תביא לו את הערך. אחרת הוא יפנה לכותב אחר, זול יותר.

לגבי השמירה על רוגע ואי להיטות - זה כלל חשוב במשא ומתן, שלא אני המצאתי. אבל צריך לדעת גם לגלות גמישות. יש עבודות שאקח גם אם הן לא תואמות את ציפיות השכר שלי - כי אני מאמין שהן יוכלו לקדם אותי / לפרסם אותי / להעשיר את תיק העבודות שלי - וכן, גם לתת לי עוד כמה מאות/אלפי ש''ח בזמני לחץ.

אם אני זקוק כרגע לכסף ובא אלי לקוח על עצרת תפילה, אני יגיע איתו לאיזושהי פשרת-אמצע ובהחלט אקח את העבודה.

בקיצור, תמחור זה נושא מורכב. חשוב לפתוח את הראש ולקבל מושגים, אבל קשה לקבוע בו מסמרות נוקשים.
 
נערך לאחרונה ב:

היהלומן

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
@היהלומן היקר, אני משער מי אתה.

ציטטת דברים בשמי, באופן מאוד נחרץ וחד משמעי, כביכול יש דרך סלולה ובדוקה שיכולה לעבוד לכולם.

חשוב לזכור שיש כאן גם צד שני: צריך להשתפשף הרבה שנים ולהתמקצע, בשביל להיות בטוח שאתה באמת נותן ללקוח שלך ערך אמיתי.

לא מספיק שאתה מאמין בערך שאתה נותן ללקוח, הלקוח צריך להאמין בך ולדעת שדווקא אתה תביא לו את הערך. אחרת הוא יפנה לכותב אחר, זול יותר.

לגבי השמירה על רוגע ואי להיטות - זה כלל חשוב במשא ומתן, שלא אני המצאתי. אבל צריך לדעת גם לגלות גמישות. יש עבודות שאקח גם אם הן לא תואמות את ציפיות השכר שלי - כי אני מאמין שהן יוכלו לקדם אותי / לפרסם אותי / להעשיר את תיק העבודות שלי - וכן, גם לתת לי עוד כמה מאות/אלפי ש''ח בזמני לחץ.

אם אני זקוק כרגע לכסף ובא אלי לקוח על עצרת תפילה, אני יגיע איתו לאיזושהי פשרת-אמצע ובהחלט אקח את העבודה.

בקיצור, תמחור זה נושא מורכב. חשוב לפתוח את הראש ולקבל מושגים, אבל קשה לקבוע בו מסמרות נוקשים.
@אשר לב אני אכן מי שאתה משער שאני,

ואחרי הדברים הברורים שכתבת נדמה שאין צורך להוסיף משהו מעבר...

ובכל זאת, נראה כי בעיקר הוספת זמנים לחוצים או מקרים אחרים שבהם המשכורת הבסיסית אינה מספיקה.

בכל מקרה, הנקודה העיקרית שהדגשת וודאי נכונה, ולפיה לא ניתן ולא שייך לתת כללים גורפים בשום תחום שהוא,
והנקודות שהצעתי הם בעיקר כדי לתת כיוון מסויים...


בכל אופן, תודה על ההתייחסות, מחמם את הלב...
 

EPaP

מנהלת בפמ"ג
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עיצוב פונטים
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
אבל אם כתבנו בריף למישהו שמעביר קורס מסויים, וכל לקוח של הקורס משלם עליו אלף שמונה מאות ש"ח, אזי נוכל לקחת בקלות תשלום כולל של 5,000 ש"ח, כי חישוב פשוט יגלה, שאחרי שלושה לקוחות הוא כבר כיסה את הסכום הזה.
זה טעות בתום לב או?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה