ולכן??? יש עוד "אשה" שהוא "כנסמך" ואינו בצירי! לדוגמא: וְהִקְרַבְתֶּ֨ם אִשֶּׁ֤ה עֹלָה֙ לַֽיהֹוָ֔ה פָּרִ֧ים בְּנֵי־בָקָ֛ר שְׁנַ֖יִם וְאַ֣יִל אֶחָ֑ד וְשִׁבְעָ֤ה כְבָשִׂים֙ בְּנֵ֣י שָׁנָ֔ה תְּמִימִ֖ם יִהְי֥וּ לָכֶֽם׃ (במדבר כח יט)לכאו' הוא כנסמך. לא כך?
זה ממש לא כמו המילה "את"! כש"אשה" בעלת טעם פרטי היא נקודה בסגול ! וְאָמַרְתָּ֣ לָהֶ֔ם זֶ֚ה הָֽאִשֶּׁ֔ה אֲשֶׁ֥ר תַּקְרִ֖יבוּ לַיהֹוָ֑ה כְּבָשִׂ֨ים בְּנֵֽי־שָׁנָ֧ה תְמִימִ֛ם שְׁנַ֥יִם לַיּ֖וֹם עֹלָ֥ה תָמִֽיד׃ (במדבר כח ג)זה ממש כמו המילה "את" שכשהיא בעלת טעם פרטי היא נקודה בצירה וכשהיא סמוכה למילה שאחריה היא נקודה סגול.
הדוגמא שהבאת אינה נראית לי כנסמך מובהק, ושמא טעות היא בידי.ולכן??? יש עוד "אשה" שהוא "כנסמך" ואינו בצירי!
לאו דוקא. נראה שהכלל הוא סמיכותה ל'ריח ניחוח', כי - כמדומה לי - פעמים שמוטעמת בתביר (המפסיק) ונקודה ציר"י.לעומת זאת במלה "אשה" דבר הפוך ראיתי שכשהוא בטעם מפסיק הוא בסגול (תנועה קטנה) וכשהוא בטעם משרת (מחבר) והוא סמוך למלה "ריח ניחוח" הוא עלה לתנועה גדולה (צירי) מה הפשט/הכלל בזה? תודה.
נניח שזה לא נסמך מובהק, הרי "זֶ֚ה הָֽאִשֶּׁ֔ה" (במדבר כח ג) שהיא בוודאי לא נסמך נקודה בסגול!?הדוגמא שהבאת אינה נראית לי כנסמך מובהק, ושמא טעות היא בידי.
ודאי. הי' בדעתי לומר שהציר"י מסמן (בנדו"ד) נסמך, אך שוב נסתפקתי טובא בדבר.שהיא בוודאי לא נסמך נקודה בסגול!?
גם לי נראה שהכלל הוא סמיכותה ל'ריח ניחוח', ומדוע??לאו דוקא. נראה שהכלל הוא סמיכותה ל'ריח ניחוח',
כשהתביר מגיע לפני טיפחא יש לו דין של טעם משרת!כמדומה לי - פעמים שמוטעמת בתביר (המפסיק) ונקודה ציר"י.
הנה יש "אשה" בנסמך בסגול, וְהִקְרַבְתֶּ֨ם אִשֶּׁ֤ה עֹלָה֙ לַֽיהֹוָ֔ה פָּרִ֧ים בְּנֵי־בָקָ֛ר שְׁנַ֖יִם וְאַ֣יִל אֶחָ֑ד וְשִׁבְעָ֤ה כְבָשִׂים֙ בְּנֵ֣י שָׁנָ֔ה תְּמִימִ֖ם יִהְי֥וּ לָכֶֽם׃ (במדבר כח יט)ובנסמך צירי
לכאו' מהפסו' דלהלן נראה ש"נסמך" הוא רק כשהאות הבאה היא אות גרונית.מה שאין כן במילה הנגמרת בהברה פתוחה ובה', בסתם יש שם סגול ובנסמך צירי (במרכבת הַמִּשְׁנֶה לעומת מִשְׁנֵה התורה).
מה הקשר לאות?לכאו' מהפסו' דלהלן נראה ש"נסמך" הוא רק כשהאות הבאה היא אות גרונית.
תנ"ך/כתובים/ספר אסתר/פרק ב/פסוק יח
וַיַּ֨עַשׂ הַמֶּ֜לֶךְ מִשְׁתֶּ֣ה גָדֹ֗ול לְכׇל־שָׂרָיו֙ וַעֲבָדָ֔יו אֵ֖ת מִשְׁתֵּ֣ה אֶסְתֵּ֑ר וַהֲנָחָ֤ה לַמְּדִינֹות֙ עָשָׂ֔ה וַיִּתֵּ֥ן מַשְׂאֵ֖ת כְּיַ֥ד הַמֶּֽלֶךְ׃
כבודו מערבב. לא כל מילה שבטעם משרת היא נסמכת, ולא כל מילה שבטעם מלך איננה נסמכת. וכדי להבין האם המילה המודגשת נסמכת צריך להבין את המשמעות, ועל זה הקדמתי ואמרתי שאני לא יודע מה המשמעות. יש רש"י על התורה שמסביר אבל אני לא זוכר איפה.הנה יש "אשה" בנסמך בסגול, וְהִקְרַבְתֶּ֨ם אִשֶּׁ֤ה עֹלָה֙ לַֽיהֹוָ֔ה פָּרִ֧ים בְּנֵי־בָקָ֛ר שְׁנַ֖יִם וְאַ֣יִל אֶחָ֑ד וְשִׁבְעָ֤ה כְבָשִׂים֙ בְּנֵ֣י שָׁנָ֔ה תְּמִימִ֖ם יִהְי֥וּ לָכֶֽם׃ (במדבר כח יט)
הטעם "מהפך" לכאו' "כנסמך"!?
חפש בבקשה כי הדבר אינו סובל דיחוי!יש רש"י על התורה שמסביר אבל אני לא זוכר איפה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
8.05
ל' ניסן
פתיחת מסלול
אוטומציות עסקיות, בוטים והטמעת מערכות מידע
מלגות גבוהות!
9.05
א' אייר
הנחת ענק!
ירושלמי?
יש לנו מלגה מטורפת עבורך! קורס במימון כמעט מלא!!
ההרשמה בעיצומה
28.05
כ' אייר
פתיחת מסלול מורחב:
פיתוח ובניית אתרים
מלגות גבוהות!
2.06
כ"ה אייר
פתיחת מסלול
קורס עריכת וידאו
מלגות והנחות משמעותיות!
24.06
י"ח סיוון
פתיחת מסלול
מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
פתיחת מסלול
עיצוב ואדריכלות פנים
מלגות גבוהות!
27.06
כ"א סיוון
השקה חגיגית!
עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
21.05
י"ג אייר
#רקבפרוג
הרצאה מרתקת:
דיגיטל בגובה העיניים
עם מנדי נאבול
כל האפשרויות הטמונות בעולם הדיגיטל שיגרמו לך להרוויח יותר!
לתלמידים ובוגרים בלבד!
תהילים פרק קלז
א עַל נַהֲרוֹת בָּבֶל שָׁם יָשַׁבְנוּ גַּם בָּכִינוּ בְּזָכְרֵנוּ אֶת צִיּוֹן:ב עַל עֲרָבִים בְּתוֹכָהּ תָּלִינוּ כִּנֹּרוֹתֵינוּ:ג כִּי שָׁם שְׁאֵלוּנוּ שׁוֹבֵינוּ דִּבְרֵי שִׁיר וְתוֹלָלֵינוּ שִׂמְחָה שִׁירוּ לָנוּ מִשִּׁיר צִיּוֹן:ד אֵיךְ נָשִׁיר אֶת שִׁיר יְהוָה עַל אַדְמַת נֵכָר:ה אִם אֶשְׁכָּחֵךְ יְרוּשָׁלִָם תִּשְׁכַּח יְמִינִי:ו תִּדְבַּק לְשׁוֹנִי לְחִכִּי אִם לֹא אֶזְכְּרֵכִי אִם לֹא אַעֲלֶה אֶת יְרוּשָׁלִַם עַל רֹאשׁ שִׂמְחָתִי:ז זְכֹר יְהוָה לִבְנֵי אֱדוֹם אֵת יוֹם יְרוּשָׁלִָם הָאֹמְרִים עָרוּ עָרוּ עַד הַיְסוֹד בָּהּ:ח בַּת בָּבֶל הַשְּׁדוּדָה אַשְׁרֵי שֶׁיְשַׁלֶּם לָךְ אֶת גְּמוּלֵךְ שֶׁגָּמַלְתְּ לָנוּ:ט אַשְׁרֵי שֶׁיֹּאחֵז וְנִפֵּץ אֶת עֹלָלַיִךְ אֶל הַסָּלַע: