להצטמצם בחתונות- לא פיתרון קסם!

מצב
הנושא נעול.

סוניה

משתמש מקצוען
הכל נכון וטוב ויפה,
כוונתי להצטמצם בחתונות הייתה, כי אני- מצטמצמת עכשיו עד המקסימום.
(ולא נשאר לי אלף ש"ח כל חודש, כי אני משלמת משכנתא על דירה בבנייה, ושכירות על יח"ד פיצית ולא גומרת את החודש...)
אני דיברתי על הצטמצמות בחתונות כי שם גם לאנשים כמוני אין אפשרות להצטמצם לבד, אלא בצורה מאורגנת.
לא אגיע לחברות הכלה ואומר- אל תשבו בסעודה, לבני דודים שניים ולמחותנים על כל ילדיהם (כולל הנשואים)
בשביל זה צריך להשתנות יחד. וזה לא סותר את החיסכון היומיומי שעל כ"א לדאוג לעצמו בצורה מושכלת.
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
איך הגעת לחשבון הזה?
בחישוב שלי ל1200 בחודש ל40 שנה זה מיליון נקודה שלוש כולל התשואה של 7% בשנה.
תשובה
(לא כולל החישוב של התשואה על התשואה.)
אז אצלי זה כן כולל את זה, וזה ההפרש העצום.
מה שנקרא ריבית דריבית.
אפשר לראות הרחבה בעניין כאן,
מה גם שאחרי עשרים שנה בנישואי הילדים אתה נפרד מחלק גדול מהכסף ובשנים האחרונות כשהתשואה היתה אמורה להיות גבוהה רב הכסף איננו.
בזה את צודקת בחישוב הפשוט, ולא התייחסתי לזה, כי לא דובר על זה, אבל במאמר שהבאתי פה, יש גם פתרון בשביל זה.
 

MACHAK

משתמש מקצוען
ברגע שכל אחד מאיתנו יגיע לרגע האמת,
כל אותם שלל התירוצים של "ויתורים, קיזוז בצרכים, התחשבנויות קטנוניות ותחושת שוני מהמקובל בחברה לאורך זמן הם קשים ומתישים" יעלו ביתר שאת! (שימי לב שאורך תקופת חתונת הילדים זהה, ולעיתים אף ארוך יותר מהזמן בו מגדלים ילדים בלי חתונות)
תראי, אני מבינה שדעתך שונה מאד משלי בענין רמת חיים. ושלא תביני אותי לא נכון אני לא מדברת על מותרות אלא על צרכים אני לא אוחזת שזה בריא לנפש או חכם לחיות בהתחשבנות חסכנית ובתחושה שבשביל לחתן את הילדים בעתיד אנחנו חוסכים מפיתנו היום. אני כן בעד לחיות נכון כלכלית ולחשוב על הגדלת הכנסות. קשה לי להיכנס לדיונים על שמלות ןמנות כי זה כל אחד לפי רמתו ויותר מכך: את מדברת על מיליונים ויותר ןזה לא נכון להוריד 200 שקל מבגד וחוג לילדה או עגלה ולחשוב שפה טמונים המליונים.
במיוחד שמי שיש לו לא יוריד את רמת חייו ( בצרכים! לא נכנסת למותרות, זה נושא אחר) ומי שאין לו ואני רואה סביבי אנשים שמתחשבנים על סוג הגבינה או חברת הטיטולים הזולה מהם את מבקשת לחסוך את העגלה או מה שלא יהיה זה יגיע בסופו של דבר אחרי עשרים שנה לכמה עשרות אלפי שקלים או אפילו מאה אלף. נכון זה משמעותי בחיתון ילדים אבל זה משמעותי עוד יותר בעשרים שנה ששל סבל וחיי התחשבנות וקושי של ויתורים- יש כאלה שבוחרים בזה אני לא חושבת שזו הדרך.

קודם כל חישוב התשואה של התשואה הוא משמעותי מאוד.
אבל גם אם נוריד את הכסף לחתונות הילדים וכו
עדיין תעמדי על מליון
הוא משמעותי בעיקר בחצי השני של זמן ההשקעה (ה20שנה אחרונות) ואת מדברת שבזמן הזה כבר משחררים חלק נכבד מהכסף כדי לחתן ילדים ואז התשואה של כל ההשקעה יורדת - לכן לא עשיתי חישוב. ובחישוב גס את רחוקה מאד מאד מעוד מליון. מה גם ש@מיקצועי בלבד נתנה מספר מדויק של מעל 3 מליון שאין דרך להגיע לחצי מכך.
אז מה אנחנו רוצים?
רוצים לשנות סטנדרט שלם.
שיתחילו לחתן בבית מדרש.
לגבי חתונות - פה אני חושבת שצריך ולא כי אני רחוקה משם אלא כי רב האנשים שתדברי איתם רוצים את זה וחושבים שלא לענין שאנשים עושים ארועים בכסף שאין להם. ולפי הנ"ל ואנחנו לא מדברים על רמת חיים וצרכים שזה לחתוך מפת הלחם כל החיים אלא על רמת מתנות שלדעת הרב מיותרת ועל רמת מסיבה של יום אחד! את זה קל יותר לשנות ציבורית.
לשנות את הסטנדרט זו בדיוק הנקודה. דעתי היא להשקיע בלחתוך במקום בלצמצם ואני יסביר:
קשה לאנשים שעושים להם תקנות והם מוציאים סכום מסוים על חתונה שבעיניהם היא רווית ויתורים והם היו רוצים ארוע אחר ובתוספות של פה ושם הם יוצאים יותר מרוצים מה שגורם לעלית הרף.
במה שלא קיים לא צריך לצמצם.
לא משנה במה שהציבור יוריד אם זה אולם ויעשה בשטיבל. או שיורידו את נוש המתנות. כשזה לא קיים אין צורך לצמצם ולהאבק כל אחד לפי רמתו אלא זה לא קיים.
 

בדוח

משתמש מקצוען
ממה שכתב אחד מחבירי לפני זמן רב- שווה קריאה!


שמתי לב לדבר מענין: רבים ממכרי פירסמו בעת האחרונה תזות מקיפות על עניני השעה. בין היתר נתקלתי במאמר העוסק בנשוא הציונות ו"אתחלתא דגאולתא", בו ניתן הסבר מקיף ומקורי לתהליך העובר על העם היהודי במאתיים שנה האחרונות, החל מעליית תלמידי הגר"א ועד לימי קינג ביבי, מכיוון שהדבר עשה עלי רושם עז ומכיון שגם במוחי מקננות מחשבות ממחשבות שונות העלולות לשפוך אור על תופעות מרכזיות בבריאה, החלטתי לתת דרור לאצבעותיי ולפרסם תזה מקיפה העוסקת בהתפתחות הטכנולוגית המואצת העוברת עלינו במאה שנה האחרונות.

אני לא יודע מתי בדיוק אבל אי שם לפני כמאה שנה החלה המהפכה התעשייתית. מה שגרם לכך שפעלות שנעשו על ידי מאה אנשים במשך יום שלם נעשית כיום על ידי מפעיל מכונה במשך דקות ספורות. נקח לדוגמא את תחום החקלאות: אם בעבר היה צורך בגדוד שלם בשביל לבצור כרם ענבים בגודל בינוני הרי שהיום די במפעיל "בוצרת" בודד הסובב בין הכרמים למשך שעה בודדת. נקח תחום נוסף: טקסטיל. בעבר הלא רחוק רכנו בכל מתפרה מאות עובדות כפופות גו ועסקו בתפירת בגדים, כיום בעידן הטכנולוגי החליפו המכונות את הידים העובדות ומספר המועסקות צנח באופן דרסטי.

כך גם כמעט בכל תחום שיעלה על דעתנו, המהפכה התעשייתית צמצמה את מספר העובדים כמעט למינימום.

מצופה היה אם כן שמספר המובטלים יעלה ויעלה עד שיקיף את רוב האוכלוסיה. דא עקא שבמקביל למהפכה התעשיתית החלה רמת החיים לעלות ולמשק נוספו ענפים שלמים שלא היו מוכרים עד כה. נקח לדוגמא חנות מכולת בפרבר מתפתח של שנות החמישים ונקח סניף ממוצע של רמי לוי בשנת 2018. מספר המוצרים שהכילה חנות המכולת מסתכם מן הסתם בכמה מאות בודדות, ואילו היום סניף ממוצע של "רמי לוי" מכיל 61 סוגי רטבים לבישול ו 84 סוגים של מטפחי שיער, 110 סוגי סבון רחצה ו 79 סוגי יין שולחני אדום. ברור לכולם כי מאחורי כל רוטב לבישול הניצב על משמרו במדף הייעודי ברשת רמי לוי יש צורך לכל הפחות בכמה עשרות אנשים. כך שבחשבון פשוט ישנם כמה אלפי אנשים במשק הישראלי שייעודם בחיים מסתכם בהכנת רוטב לבישול למען כלל ישראל.

עכשיו תשאלו: רמת חיים גבוהה זה דבר טוב או לא? בעיני התשובה היא: תלוי. בתחילה זה היה ממש פנטסטי. במקום לטרוח יום שלם בעבור כיכר לחם וכמה ירקות גינה, אתה נותן למכונות לעבוד בשבילך ומפנה את זמנך לענינים חשובים יותר. במקום לסרוג בגד במשך כמה עשרות שעות אתה קונה אותו תמורת שלושים שקלים חדשים במכירות סופעונה. מה שקרה זה שבאיזה שהוא שלב, לפני שלושים או ארבעים שנה, הגענו לנקודת המיצוי. יש לנו הכל ובקלות. חצי מהמשק יוכל לעבוד וחציו השני לנוח. ואולם מכיון שאנשים לא ערוכים להתמודד עם שעות פנאי רבות כל כך היה צורך להעלות את רמת החיים עוד ועוד ולפתח ענפי תעשיה חדשים שיתנו תעסוקה לכלל העובדים. כך לדוגמה חדרה "האופנה" למחננו. יש לאשה ארון בגדים מפוצץ אבל אין לה מה ללבוש משום ששום דבר "כבר לא באופנה". בשלב הזה היא יוצאת למסע קניות ברשתות האופנה ונותנת תעסוקה לעשרות אלפי עובדים העוסקים בתחום. נניח לרגע שענין האופנה לא היה קיים והבגד היה משמש את האשה בנאמנות עד לשחיקתו. מספר הבגדים שהיא היתה רוכשת בעונה היה מצומצם עד לא קיים וחנויות האופנה היו נותרות שוממות. כעת בזכותה של האופנה החנויות שוקקות, הזבניות מתרוצצות, התופרות רכונות, המעצבות משרטטות, הפרסומאים מבריקים, המובילים מובילים, המחסנאים מסדרים וכן הלאה עד לקצה שרשרת המזון.

נכנסתם פעם לחנות פארם? בשכונתי יש אחת כזאת והיא חולשת על פני מאות רבות של מטרים כשהיא עמוסה בכל טוב. לא פעם אני חושב לעצמי כשאני ניצב בפתחה של החנות, שאם היינו מנסים לצמצם את החנות לפריטים הנצרכים באמת הרי שהיה מקום בשפע בעמודה קטנה שרוחבה אינו עולה על מטר אחד. עכשיו תעשו חשבון כמה אנשים עומדים מאחורי כל המוצרים הללו? עשרות אלפים? מאות אלפים? לשר הכלכלה הפתרונים.

קחו לדוגמא עוד עניין אזוטרי: ליל הכלולות. מספר האנשים העוסקים בניפוח הצד הגשמי של לילה נשגב זה הוא בלתי נתפס. מדובר ברשימה ארוכה ההולכת ומתארכת משנה לשנה. שפים, טבחים, מלצרים, זמרים, תקליטנים, צלמי סטילס, צלמי ווידיאו, צלמי מגנטים, מאפרות, מעצבות שער, קוסמטיקאיות, מפיקי אירועים, מעצבי ברים, מעצבי חופות, מעצבי פרחים, תופרות, גרפיקאים, אנשי סאונד, סלונים לשמלות כלה, סלונים לשמלות ערב, סלוני יופי, חניות תכשיטים, אנשי פירוטכניקה ויסלחו לי כל אלה ששכחתי לציינם.

מיותר לציין שלפני דור או שניים הרשימה היתה קטנה בהרבה. מה שקרה זה, שרמת החיים עלתה והיא חברה לטבע האנושי "לעשות רושם" ולהפיק ערב שלא יישכח, ובכך נפתרה בעיית התעסוקה לעוד כמה רבבות עמך בית ישראל.

מאהבת הקיצור לא נסקור את כל ענפי המשק אך די אם נזכיר כי גם בעולם הרכב, בעולם התקשורת, ובשאר ענפי הטכנולוגיה התהליכים זהים, ויחד עם השתלטות הטכנולוגיה על חיינו עולה גם רמת החיים, מה שמאפשר למועסקים להישאר מועסקים ולאחוז המובטלים במדינה להיות הנמוך ביותר מאי פעם.

כך גם קרה תהליך מענין בו זווגו שני תחומים שאין ביניהם כל קשר, רומנטיקה וצריכה. שהרי מה הקשר בין רומנטיקה, הרוחנית ביסודה, לבין צריכה? כורח הנסיבות והצורך במציאת פתרונות תעסוקה לעוד כמה מליוני האנשים החובשים את ספסלו של הגלובוס, חיברו ביניהם. כך נוצרה לה תעשייה ענפה של מוצרי צריכה "תומכי רומנטיקה", ולעוד כמה מליוני אנשים נמצאה הסיבה לקום בבוקר.

אי אפשר לסיים את הסקירה ההיסטורית הזו בלא לציין פרט חשוב מאד: היכולת של רוב האנושות לעסוק בסיפוק צרכי המותרות לא יכולה להתמיד לאורך זמן אילולי היו משוכנעים בכל מאודם שעיסוקם נחוץ עד מאד. כך גויסו כל אמצעי התעמולה המשוכללים כדי להחדיר למוחם של האנשים כי אושרם תלוי בצריכתם. די לראות את הרדיפה האין סופית של האנושות אחר כל מוצר חדש בכדי להבין כי זאת האחרונה משוכנעת שבלעדיו אין לה קיום. יעידו על כך התורים הארוכים המשתרכים במבואות חנויות הסלולר עם צאתו של כל מכשיר חדש. גם מי שליווה חתן או כלה בני העת האחרונה יודע כי אם יפקד אחד מכל בעלי המקצועות המנויים לעיל די יהיה בכך כדי להשבית את השמחה כולה.

בנקודה הזו, לאחר שהובהר די הצורך התהליך שעברה האנושות מאז המהפכה התעשיתית ועד עתה, מגיעה התזה שלי. זאת מתמקדת בשאלה מהו רצונו של הקל בתוך כל התהליך המטורף, בסופו עוסקת מרבית האנושות בסיפוק מאווים מלאכותיים שאינם יודעים שבעה.

את ההשראה לתזה שאבתי משוטטות באפליקציה ייעודית שהותקנה על גבי האייפון (הכשר, אלא מה) של אשתי, "אגורה". באפליקציה זו מפורסמים מוצרים הנמסרים חינם אין כסף, או בשמה שניתן לה על ידי מפתחיה: "מערכת שיתוף חפצים".

כמות החפצים הנמסרים, כשחלקם במצב מעולה, הובילו אותי לתהות מה פשרו של השפע הקיים בעולמנו? בספר שקראתי לא מזמן שעיקרו בעלילה שהתרחשה בין שתי מלחמות העולם מתוארת חלוקת ירושה בין בני משפחה כפרית לאחר מות אמם. בן אחד קיבל מספר בגדים משומשים, השני כלי אכילה ישנים, השלישי סידור תפילה והרביעי כמה צעיפים. היום לעומת זאת כמעט בכל רגע נתון מפורסמת מודעה נוספת באתר על מיטה זוגית במצב מעולה/שקיות בגדים כמו חדשים/ מזנונים/מקררים/תנורים/מכונות כביסה/מדיחי כלים/מטבחים מפורקים ואפילו לעיתים רכבים ישנים.

מכיון שכולנו מאמינים בני מאמינים, מאליה עולה התהיה: מה פשר השפע הקיים בעולמנו אם אין האנושות יודעת בו שובעה? לשם מה נחוצה העלייה האינסופית ברמת החיים אם התחושה הבסיסית היתה ונותרה רעב?

לעניות דעתי פשרו של התהליך נעוץ במאמר התלמודי: "כל העולם ניזון בשביל חנינא בני וחנינא בני די לו בקב חרובין מערב שבת לערב שבת". מטרת השפע בעולם הוא בשביל בני התורה, וזאת כדי שיוכלו לעסוק בתורה באין מפריע ולהנות מקרן השפע באין מחריד.

ניקח לדוגמא אדם מן היישוב שהחליט להסיר מעליו עול החשבונות הרבים ולהתמסר ללימוד התורה. אם לפני מאה שנה היה האיש צריך לעמול במשך מרבית שעות היממה כדי לספק את צרכי הקיום הבסיסים של משפחתו ורק בשעות שאינם מן היום ואינם מן הלילה היה יכול לעסוק בתורה. הרי שבימינו יכול אברך שחשקה נפשו בתורה בעזרת משכורות ממוצעת של רעייתו ובעזרת מילגת הקיום הזעומה המחלוקת בכולל לעסוק בתורה באין מפריע.

אם רק יחליט להוציא את עצמו מהמרדף האינסופי של היקום אחר רמת חיים גבוהה יותר, יוכל האברך דנן לספק את צרכיו הגשמיים באופן המניח את הדעת ולפנות את שאר עתותיו ואפיקיו ללימוד התורה ועבודת האלוקים.

אינני רוצה להיכנס לצדדים המעשיים אך ההכרח לא יגונה. לאברך דנן נולד/ה בן/ת למזל טוב והוא נזקק לעגלה כדי לשנע אותה מנקודה לנקודה. אם טלפיה של תרבות הצריכה אוחזת בו הרי שהוא יהיה משוכנע שעליו להיפרד לכל הפחות משלש מלגות אחרונות שלו. לעומת זאת אם הוא הצליח להשתחרר מאחיזתה הלופתת ימצא עגלות מעולות חינם אין כסף כחול אשר על שפת הים.

כך גם בנוגע לשולחן וכסאות סלוניים שעליו לרכוש. אם הוא או רעייתו מעונינים דווקא בגוון מסוים/עיצוב מיוחד/סוג עץ ספציפי הרי שיאלץ לשעבד את חודשי חייו הקרובים לשם כך. לעומת זאת, אם הוא מבין עיקר מה הוא יוכל אברכנו להנות מקרן השפע ולמלא את ביתו בריהוט מצוין שכל חטאו מסתכם בכך שהוא אינו באופנה או שלבעלת הבית נמאס ממנו.

כך גם בשאר עניני העולם. אם תרבותו תרבות של צריכה היא



שימו לב לנקודה הבאה: הקב"ה חולל כאן מהפכה שלמה, זאת כדי שאברך שחשקה נפשו בתורה יוכל להנות מפירותיה. לשם כך הוא הכניס את כל המיכון הקיים בעולם, העלה את רמת החיים ושיכנע את היקום כולו בנחיצותה וזאת כדי שיבוא עובד ה', יבין אל נכון מה עיקר ומה טפל, וכך יוכל להנות מפרות השפע מחד ולהגות בתורה מאידך. מה שקורה לעיתים זה שהתעמולה של תרבות הצריכה מהדהדת בעוצה רבה כל כך עד שגם אברכנו השתכנע בנחיצותיה והפך את עצמו למשועבד לה. וכך "התפספסה" לה המטרה האלוקית.



לאמיתו של דבר גם אם נדבר מנקודת מבט של הנאות העולם הגשמי ניווכח לראות כי גם כיום, אחר ההתפתחות הטכנולוגית המואצת, עדיין ההנאות הגדולות נמצאות בפרטים הקטנים, ואלו עולות פרוטות אחדות ואפילו מושגות חינם אין כסף.

כיכר לחם שחור שיצא זה עתה מהמאפיה, כוס מים קר כקרח ביום קיץ לוהט, משב רוח צונן ביום חם, קריאת ספר טוב, שיחת רעים נעימה, סלט ירקות עסיסי, חיבוק ממישהו אהוב, הליכה על שפת הים בשעת בוקר מוקדמת, חביתת עין חרוכה בקצותיה, חיוך של ילד קטן, שינה עסיסית בשעת בוקר מאוחרת
 

Duvid TBD

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
וזה עוד נקרא אצלכם חיסכון...
לא חסכו כאן כלום.
פשוט העבירו את התשלומים לצד השני
ובבא העת המחותנים שעכשיו 'חסכו' יצטרכו לשלם את זה.
אז את לא זוכרת זה הענין. ברור שיש כאן חיסכון.
כשהיה בצד השני כל אחד לקח את הכי יקר.
והיום שאתה משלם את זה לבד זה לא כל כך. גבוהה
 
נערך לאחרונה ע"י מנהל:

MACHAK

משתמש מקצוען
בזה את צודקת בחישוב הפשוט, ולא התייחסתי לזה, כי לא דובר על זה, אבל במאמר שהבאתי פה, יש גם פתרון בשביל זה.
פה התשובה.
דיברת על משך זמן של 40 שנה. שהרווח המשמעותי של התשואה הוא בחצי השני של הזמן שזה ב20 שנה האחרונות ואז בחשבון שעשו פה רב הכסף משתחרר מה שמקטין מאד את אחוזי התשואה הכללית ואת בנית את רב החשבון עליה.
וגם עם זה את לא מגיעה לסכום שכתבת שם מעל 3 מליון שקל.
זה לא חכמה להגיד לאנשים תחסכו מפיתכם ממש תוותרו על צרכים ותרדפו אחרי גבינה זולה יותר בחנות אחרת כדי לחסוך עוד 1000 שח בחודש במקרה הטוב שמביאים אותם גג ל100K שקלים בזמן חיתון הילדים. זה לא נכון שהם יגיעו מהחיסכון הזה למליונים.
ולמי שיש לחסוך ולהשקיע העיצה הבטוחה היא להשקיע דרך בתי השקעות מסודרים. ולא לאמר לאברכים להשקיע לפי הידע שצברו במאמרים באינטרנט או בקורסים של שלושה חודשים. זה לא יביא להם כסף זה יסכן את מה שכן יש להם היום.
בטח ובטח זה לא הפיתרון לנישואי ילדים בכבוד.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
בעקבות האשכולות בנושא הצטמצמות בחתונות
הרגשתי צורך להאיר את הנושא מזווית אחרת.

ובכן,
אני די בטוחה שאם נערוך סקר בני כמה אלה שרוצים מאוד לצמצם את גודל החתונות,
נגיע לגיל של בני 25 עד 39 .

ולמה?
כי הם כבר התרחקו דיים מהחתונה שלהם עצמם, ומצד שני, עדיין לא התחילו לחתן.
המשכנתא שלהם לוחצת, והם פשוט לא מבינים איך יצליחו לחתן ילדים.

אז הפתרון הכי קל,
הוא לצמצם עכשיו את החתונות,
כך שעד שהם יתחילו לחתן, הנורמות כבר יהיו נמוכות,
וממילא לא יהיה להם בעיות...


רוב ההצעות שמעלים לצמצום החתונות, הם בעיקר פופוליסטיות,
ולא נבדקו לעומק, האם אכן שווה לערוך כך את החתונה בשביל החסכון הזה, ועוד מעט אעלה דוגמאות אחד לאחד.

אבל מה שמקומם בעיקר,
זה שרובינו, בגילאי 25-39,
לא מוכנים לוותר על רמת החיים שלהם היום בכהוא זה.

מדברים על צמצום מסיבות חומש, מסיבות סידור או גמר? "שיתחילו עם החתונות- וכך אוטומטית הרמה תרד." (כלומר לא מוכנים לגעת בצלחת שלנו, רק בצלחת של אחרים)
לקנות עגלה פחות ממותגת? "אני לא קונה את העגלה בגלל המותג, אני קונה את זה בגלל החוזק ובסוף זה יוצא יותר משתלם" (שוכחים שאת אותם תירוצים אומרים לעצמם גם המחתונים, וגםאנחנו נאמר את זה לעצמינו בגיל המיועד)
הילד מבקש פליימוביל? חוג? כל דבר אחר? כמה אנחנו מנסים לרצות את הילד? אבל שהמחותנים לא ירצו את החתן והכלה שלהם ביום חופתם ובעת שמחתם.

ואני שואלת ברצינות,
מה נראה לנו, אם בגיל הצעיר רובינו לא מצליחים ללכת נגד הזרם,
ומוציאים כסף כמו כולם, וחיים כמו כולם,
ויש ביננו כל מיני נורמות בלי קשר לרמת החיים,

מה משתנה כשמתחילים לחתן?!
למה שם צריך להתחיל לצמצם באופן דרסטי?!

האם זה שאנחנו דורשים עכשיו צמצום
זה לא בגלל האינטרסים שלנו,
שאנחנו רוצים לחתן יותר בקלות?!

ואם אכן זה האינטרס,
אז הפתרון לזה לא נמצא בידי המחותנים היום,
אלא בידינו.
היום
להצטמצם במה שאפשר.
היום ללכת נגד הזרם ולחיות ברמה מעט יותר נמוכה.
אם לא נתרגל היום להצטמצם, איך בדיוק נוכל להצטמצם כשניע לחתן?!
מסכימה עם כל מילה שלך!
הקורונה היא הזדמנות לחשוב פעם נוספת על עגל הזהב שבנינו במו ידינו.
ולחשוב פעם נוספת על התירוצים שאנחנו מספרים לעצמנו.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
תראי, אני מבינה שדעתך שונה מאד משלי בענין רמת חיים. ושלא תביני אותי לא נכון אני לא מדברת על מותרות אלא על צרכים אני לא אוחזת שזה בריא לנפש או חכם לחיות בהתחשבנות חסכנית ובתחושה שבשביל לחתן את הילדים בעתיד אנחנו חוסכים מפיתנו היום. אני כן בעד לחיות נכון כלכלית ולחשוב על הגדלת הכנסות. קשה לי להיכנס לדיונים על שמלות ןמנות כי זה כל אחד לפי רמתו ויותר מכך: את מדברת על מיליונים ויותר ןזה לא נכון להוריד 200 שקל מבגד וחוג לילדה או עגלה ולחשוב שפה טמונים המליונים.
במיוחד שמי שיש לו לא יוריד את רמת חייו ( בצרכים! לא נכנסת למותרות, זה נושא אחר) ומי שאין לו ואני רואה סביבי אנשים שמתחשבנים על סוג הגבינה או חברת הטיטולים הזולה מהם את מבקשת לחסוך את העגלה או מה שלא יהיה זה יגיע בסופו של דבר אחרי עשרים שנה לכמה עשרות אלפי שקלים או אפילו מאה אלף. נכון זה משמעותי בחיתון ילדים אבל זה משמעותי עוד יותר בעשרים שנה ששל סבל וחיי התחשבנות וקושי של ויתורים- יש כאלה שבוחרים בזה אני לא חושבת שזו הדרך.


הוא משמעותי בעיקר בחצי השני של זמן ההשקעה (ה20שנה אחרונות) ואת מדברת שבזמן הזה כבר משחררים חלק נכבד מהכסף כדי לחתן ילדים ואז התשואה של כל ההשקעה יורדת - לכן לא עשיתי חישוב. ובחישוב גס את רחוקה מאד מאד מעוד מליון. מה גם ש@מיקצועי בלבד נתנה מספר מדויק של מעל 3 מליון שאין דרך להגיע לחצי מכך.

לגבי חתונות - פה אני חושבת שצריך ולא כי אני רחוקה משם אלא כי רב האנשים שתדברי איתם רוצים את זה וחושבים שלא לענין שאנשים עושים ארועים בכסף שאין להם. ולפי הנ"ל ואנחנו לא מדברים על רמת חיים וצרכים שזה לחתוך מפת הלחם כל החיים אלא על רמת מתנות שלדעת הרב מיותרת ועל רמת מסיבה של יום אחד! את זה קל יותר לשנות ציבורית.
לשנות את הסטנדרט זו בדיוק הנקודה. דעתי היא להשקיע בלחתוך במקום בלצמצם ואני יסביר:
קשה לאנשים שעושים להם תקנות והם מוציאים סכום מסוים על חתונה שבעיניהם היא רווית ויתורים והם היו רוצים ארוע אחר ובתוספות של פה ושם הם יוצאים יותר מרוצים מה שגורם לעלית הרף.
במה שלא קיים לא צריך לצמצם.
לא משנה במה שהציבור יוריד אם זה אולם ויעשה בשטיבל. או שיורידו את נוש המתנות. כשזה לא קיים אין צורך לצמצם ולהאבק כל אחד לפי רמתו אלא זה לא קיים.
אני קוראת את כל מה שאת כותבת
אבל בסוף בסוף
זה לא נכון להתכחש לזה
שרמת החתונה נגזרת מרמת החיים.

וכל התיאורים שתיארת,
וכל התירוצים למה לא לחסוך,
נכונים באותה מידה לתקופת החתונות
רק שאת לא נמצאת שם, אז את לא רואה את זה.

(מה? להתרוצץ בין עשרות השכרות זולות בערים שונות כדי למצוא את השמלה הזולה? זה הרי רק 200 ש"ח, ופה לא טמון המליונים) - זה ציטוט שלך על עגלות ועל חוג לילדה, רק בשינוי ההוצאה!
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אז את לא זוכרת זה הענין. ברור שיש כאן חיסכון.
כשהיה בצד השני כל אחד לקח את הכי יקר.
והיום שאתה משלם את זה לבד זה לא כל כך. גבוהה
משום מה אני בטוחה!
שהיום משלמים על שטריימל הרבה יותר ממה ששילמו על המוצר הזה לפני עשור,
שלא לדבר על מה ששילמו לפני שני עשורים.
ולא בגלל עליית המדד.
 

הסבא

משתמש פעיל
תגובה לכל התגובות בנושא.
לא דיברנו על קיצוצים דרסטיים, לא התייחסנו לזה, כי זה נדוש עד בלי די, ולא יבוא על פתרונו עד כי יבא שילה, אלא אם כן יתאחדו כל הקהילות עם גדוליה ורבניה.
דיברנו על הניצול והסחיטה של אנשים מבינינו לגבות סכומי עתק על דברים שאינם שוים באמת.
אפילו שטריימל שהאמיר מחירו מאד בשנתיים האחרונות, זו שערוריה, אבל סוף סוף זה לעשר שנים לפחות. אבל לגבות יותר מאלף ש"ח על איפור בן שעתיים, או מטפחת לשעתיים (וצריך להחזירה) - אלף ש"ח + הסעות ספיישל, וכן לענין התסרוקת שתוקפה עד החופה משלמים בין 1000 ל2000 ש"ח, סתם כך בגלל שהיא כלה, והרשימה עוד ארוכה. וכל זאת מפני שאפשר לסחוט הורים בשעת כושר. זו הפקרות מצד אנשים שמחנינו. לא צריך לוותר על זה, אבל אנא אל תסחטו את אחיכם ואחיותיכם.
 

MACHAK

משתמש מקצוען
מה? להתרוצץ בין עשרות השכרות זולות בערים שונות כדי למצוא את השמלה הזולה? זה הרי רק 200 ש"ח, ופה לא טמון המליונים
נכון. לא בטוח שכדאי למחותנת להתרוצץ בכל הארץ כדי למצוא שמלה במאתיים שקל פחות. אני ממש חושבת שלא כדאי לה. לא אמרתי שאנחנו הצעירים צריכים לחיות שונה ממחותנים.
רק שאת טוענת שאת יכולה לשנות את רמת החיים הציבורים וזה לא נראה לי מציאותי. אני טוענת תחתכי ברמת החתונות במקום שמחותנת תתרוצץ לחפש שמלה ב200 שקל פחות כדי למצוא שמלת פאר פארות לילדה בחתונה באולם פשוט והורים שאין להם שקל זה מגוחך בעיני.
העבודה הציבורית במקום הזה היא להוריד את נושא שמלות הפאר. לחתוך אותו. לא להוריד לזו 200 ושלישית 300. להוריד את הסעיף באופן טוטאלי. ואז חלקם יקנו בגד שבתי רגיל ב500 או ב200 אוב1000 כמו שחיו כל החיים. לא ירדו ברמת החיים יחתכו בהוצאות שנראות לכולם מיותרות ולא במקום.
הייתי יותר ברורה עכשיו?
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
פה התשובה.
דיברת על משך זמן של 40 שנה. שהרווח המשמעותי של התשואה הוא בחצי השני של הזמן שזה ב20 שנה האחרונות ואז בחשבון שעשו פה רב הכסף משתחרר מה שמקטין מאד את אחוזי התשואה הכללית ואת בנית את רב החשבון עליה.
אני בניתי את החשבון על הנתון שמישהי הביאה.
לא המצאתי נתונים חדשים לחישוב.
וגם עם זה את לא מגיעה לסכום שכתבת שם מעל 3 מליון שקל.
הגעתי בדיוק לסכום שכתבתי.
את יכולה לעשות חישוב לבד, ולכלול בו את נושא הריבית דריבית.
ואם היית קוראת את המאמר, היית רואה שם פתרון לטענה שאת מעלה שוב ושוב.
זה לא חכמה להגיד לאנשים תחסכו מפיתכם ממש תוותרו על צרכים ותרדפו אחרי גבינה זולה יותר בחנות אחרת כדי לחסוך עוד 1000 שח בחודש במקרה הטוב שמביאים אותם גג ל100K שקלים בזמן חיתון הילדים. זה לא נכון שהם יגיעו מהחיסכון הזה למליונים.
לא ממש זכור לי שהמלצתי לעשות זאת.
ודרך אגב בחיסכון של 1000 ש"ח בחודש בהשקעה נכונה, מגיעים כפי שכתבתי לסכום של 526,382 ש"ח.
שזה קצת יותר מפי 5 מהסכום שכתבת.
ולמי שיש לחסוך ולהשקיע העיצה הבטוחה היא להשקיע דרך בתי השקעות מסודרים. ולא לאמר לאברכים להשקיע לפי הידע שצברו במאמרים באינטרנט או בקורסים של שלושה חודשים. זה לא יביא להם כסף זה יסכן את מה שכן יש להם היום.
בטח ובטח זה לא הפיתרון לנישואי ילדים בכבוד.
כנראה שלא קראת את המאמרים.
כי אני בדיוק מכוונת שם, למי שלא מספיק מבין להשקיע לבד, שישקיע דרך בתי השקעות, וגם מכוונת לדעת איזה מסלול השקעה לבחור.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לא. הפוך אני טוען שחייבים להצטמצם היום ברור. רק מה שאת כותבת נגד להצטמצם בחנותו.
אני כתבתי נגד צמצום בחתונות?
תוכל להראות לי איפה?

אני כתבתי שלעשות תקנות לחתונות זה לא פתרון קסם.
 

Duvid TBD

משתמש פעיל
המשתמש נחסם
משום מה אני בטוחה!
שהיום משלמים על שטריימל הרבה יותר ממה ששילמו על המוצר הזה לפני עשור,
שלא לדבר על מה ששילמו לפני שני עשורים.
ולא בגלל עליית המדד.
נראה לך שמדד זה נושא אמין?? זה כלי פוליטי נטו.
ואם המדד יעלה כפי שבאמת עולה הממשלה יצרך לשלם הרבה כסף. וגם בארצות הברית איך שהכלכלה בנוי בלי התערבות ממשלה זה עדיין לא אמין כלל..

בקיצור נותנים לחתולה לשמור על החלב...
 

הסבא

משתמש פעיל
ברור שאין סיבה לבזבז כסף אבל אפשר למצוא הרבה הזדמנויות לא לבזבז בלי להרוס את הכלכלה החרדית


ואפשר להתחשב עם אחינו ואחיותינו ולא לגבות מחירים מפולפלים על כל בגד פשוט ושאר ירקות - בלי להרוס את החיים של משפחות אנ"ש. בציבור שלנו אין כסף לבזבוזים, והכל רק בגלל לחץ חברתי. אם "עלי אקספרס" יגרום להתחשבות מצד החנויות במחוזותינו - תבא הרווחה לעסקים ולצרכנים גם יחד.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
תגובה לכל התגובות בנושא.
לא דיברנו על קיצוצים דרסטיים, לא התייחסנו לזה, כי זה נדוש עד בלי די, ולא יבוא על פתרונו עד כי יבא שילה, אלא אם כן יתאחדו כל הקהילות עם גדוליה ורבניה.
דיברנו על הניצול והסחיטה של אנשים מבינינו לגבות סכומי עתק על דברים שאינם שוים באמת.
אפילו שטריימל שהאמיר מחירו מאד בשנתיים האחרונות, זו שערוריה, אבל סוף סוף זה לעשר שנים לפחות. אבל לגבות יותר מאלף ש"ח על איפור בן שעתיים, או מטפחת לשעתיים (וצריך להחזירה) - אלף ש"ח + הסעות ספיישל, וכן לענין התסרוקת שתוקפה עד החופה משלמים בין 1000 ל2000 ש"ח, סתם כך בגלל שהיא כלה, והרשימה עוד ארוכה. וכל זאת מפני שאפשר לסחוט הורים בשעת כושר. זו הפקרות מצד אנשים שמחנינו. לא צריך לוותר על זה, אבל אנא אל תסחטו את אחיכם ואחיותיכם.
ערך של מוצר לא נמדד במשך הזמן שמשתמשים בו אלא בתמורה שהוא מעניק. לכן, לשלם בשתיקה הפקעת מחירים של מוצרים לטווח ארוך - זאת חולשה צרכנית, לא הגיון כלכלי.

הנושא כאן הוא לא אם סוחטים את ההורים או לא, אלא התנהלות כלכלית שגויה, שיושבת על תפיסות חברתיות לא מעובדות. זה נכון בכל תחומי החיים, ממש לא רק בענייני חתונות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
ואפשר להתחשב עם אחינו ואחיותינו ולא לגבות מחירים מפולפלים על כל בגד פשוט ושאר ירקות - בלי להרוס את החיים של משפחות אנ"ש. בציבור שלנו אין כסף לבזבוזים, והכל רק בגלל לחץ חברתי. אם "עלי אקספרס" יגרום להתחשבות מצד החנויות במחוזותינו - תבא הרווחה לעסקים ולצרכנים גם יחד.
עסק זה לא גמח. בעל עסק תמיד ישאף למקסם את הרווחים שלו - והוא צודק.
אנחנו צריכים להיות בעלי העסק של עצמנו. להיות אחראיים להוצאות, ולא להיגרר אחרי כולם. אי אפשר להטיל את האחריות על בעלי העסקים, שהם "גובים מחירים מפולפלים", או "הורסים חיים של משפחות". האחריות מוטלת על היחיד. רק הוא נושא בנטל הכלכלה של עצמו. ולא! אליאקספרס לא יגרום להתחשבות מצד בעלי העסקים, אלא התנהלות צרכנית נבונה (קניה במחירים נמוכים יותר, למשל באליאקספרס) שתגרום לבעלי עסקים לנסות להיות רלוונטיים בשוק.

שוב: שוק זה שוק והאחריות בידיים שלנו.
 

efrat1

משתמש סופר מקצוען
יוצרי ai
דיברנו על הניצול והסחיטה של אנשים מבינינו לגבות סכומי עתק על דברים שאינם שוים באמת.
זה נקודה כל כך קטנה וכל כך שולית כאן.
אנחנו מנסים לבדוק מהשורש את השאלה מה גרם לאנשים לרצות לשלם עליהם את הסכומים הללו.
 

yudit10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
נכון. לא בטוח שכדאי למחותנת להתרוצץ בכל הארץ כדי למצוא שמלה במאתיים שקל פחות. אני ממש חושבת שלא כדאי לה. לא אמרתי שאנחנו הצעירים צריכים לחיות שונה ממחותנים.
רק שאת טוענת שאת יכולה לשנות את רמת החיים הציבורים וזה לא נראה לי מציאותי. אני טוענת תחתכי ברמת החתונות במקום שמחותנת תתרוצץ לחפש שמלה ב200 שקל פחות כדי למצוא שמלת פאר פארות לילדה בחתונה באולם פשוט והורים שאין להם שקל זה מגוחך בעיני.
העבודה הציבורית במקום הזה היא להוריד את נושא שמלות הפאר. לחתוך אותו. לא להוריד לזו 200 ושלישית 300. להוריד את הסעיף באופן טוטאלי. ואז חלקם יקנו בגד שבתי רגיל ב500 או ב200 אוב1000 כמו שחיו כל החיים. לא ירדו ברמת החיים יחתכו בהוצאות שנראות לכולם מיותרות ולא במקום.
הייתי יותר ברורה עכשיו?
כן.
את מתארת בדיוק את הקונפליקט שהעליתי בתחילת האשכול.
אנחנו רוצים להמשיך לחיות באותה רמת חיים שאנחנו חיים עד עכשיו.
באותה נוחיות.

מאידך
אנחנו חוששים מאוד מחתונות הילדים.
כי מה לעשות,
לצערינו, אנחנו חוסכים ממש מעט, אם בכלל.
חיים על הקצה.

אז איך נצליח לעבור את החתונות?

נמצא פיתרון קסם!
נחתוך עכשיו את החתונות לגמרי.
בצורה דרסטית ורצינית.

עכשיו יהיה קצת קשה (למחותנים של עכשיו, לא לנו כמובן)

ואנחנו נבוא אל המוכן!
נוכל להמשיך לחיות באותה רמה כמו שחיינו עד עכשיו!
 
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ו'

מא וִיבֹאֻנִי חֲסָדֶךָ יי תְּשׁוּעָתְךָ כְּאִמְרָתֶךָ:מב וְאֶעֱנֶה חֹרְפִי דָבָר כִּי בָטַחְתִּי בִּדְבָרֶךָ:מג וְאַל תַּצֵּל מִפִּי דְבַר אֱמֶת עַד מְאֹד כִּי לְמִשְׁפָּטֶךָ יִחָלְתִּי:מד וְאֶשְׁמְרָה תוֹרָתְךָ תָמִיד לְעוֹלָם וָעֶד:מה וְאֶתְהַלְּכָה בָרְחָבָה כִּי פִקֻּדֶיךָ דָרָשְׁתִּי:מו וַאֲדַבְּרָה בְעֵדֹתֶיךָ נֶגֶד מְלָכִים וְלֹא אֵבוֹשׁ:מז וְאֶשְׁתַּעֲשַׁע בְּמִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי:מח וְאֶשָּׂא כַפַּי אֶל מִצְוֹתֶיךָ אֲשֶׁר אָהָבְתִּי וְאָשִׂיחָה בְחֻקֶּיךָ:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

סוכות • אתגר חופשי

לוח מודעות

למעלה