להיות או לא להיות [422286]

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
בעדי מסיירת לתומי
בקהילה שנחתמה בפני למשך החציש הקרוב
לצערי ולמזלם

נתקלתי בזה
זהו הוויכוח המיתולוגי בין אָמַן ואוּמן.

אוּמַן הוא בחור מוכשר המעוניין להשתשמש בכישוריו על מנת ליצור מוצר מוגמר ותכליתי זוהי הגישה שלך @איקס .
אָמַן לעומתו רואה באמצעים ובעצמת כח היצירה שניחן בה את התכלית ולכך איננו צריך להביא את כח היצירה לתכלית כי עצם השימוש בכח זה הוא התכלית.
בשיטה זו תמכו כל האָמַנים החל מבריאת העולם ועד ימינו אנו, וזו הסיבה שכשתעיינו היטב בציור של פיקאסו או ואן גוך לדוגמא, על אף שתחלוף במוחכם המחשבה: "נו נו בן הזקונים שלי מוכשר יותר" אין זה נכון, הזאטוט אמנם קישקש בדיוק אותם שרבוטים כפיקאסו, אך חסרה לו כוונת האָמַן שבציור וכוונת האָמַן היא הניתנת לפרשנות.
אי לכך ובהתאם לזאת אם @ווי אוּמַן, צדקת @איקס ,
אם @ווי אָמַן בהחלט צדק הרב @זד !

היות שפי חסום במקום ההוא
ראיתי לנכון לבדוק את דעתכם עמיתי.
מה אומרים?

שימו לב לציטוט המלא:
אוּמַן הוא בחור מוכשר המעוניין להשתשמש בכישוריו על מנת ליצור מוצר מוגמר ותכליתי זוהי הגישה שלך @איקס .
אָמַן לעומתו רואה באמצעים ובעצמת כח היצירה שניחן בה את התכלית ולכך איננו צריך להביא את כח היצירה לתכלית כי עצם השימוש בכח זה הוא התכלית.
בשיטה זו תמכו כל האָמַנים החל מבריאת העולם ועד ימינו אנו, וזו הסיבה שכשתעיינו היטב בציור של פיקאסו או ואן גוך לדוגמא, על אף שתחלוף במוחכם המחשבה: "נו נו בן הזקונים שלי מוכשר יותר" אין זה נכון, הזאטוט אמנם קישקש בדיוק אותם שרבוטים כפיקאסו, אך חסרה לו כוונת האָמַן שבציור וכוונת האָמַן היא הניתנת לפרשנות.
אי לכך ובהתאם לזאת אם @ווי אוּמַן, צדקת @איקס ,
אם @ווי אָמַן בהחלט צדק הרב @זד !
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מסכימה..
לא יודעת לגבי העברית, צריך את אבשלום קור כאן
אבל הרעיון מקובל עליי
אגב, תמיד אהבתי את ואן גוח, למרות שהוא היה טמבל למחצה.

עריכה: נכנסתי לאשכול ההוא, התעצבנתי אבל פי חסום. זה התעללות ממש, חסימת שור בדישו.
בכל מקרה, אני מסכימה בהחלט.
אמנות היא אמנות היא אמנות! לשם האמנות
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
בתור מנהל של המקום ההוא, החסום והמשורין,
אציין שהקהילה שם נועדה למי שכותב בפועל ובעל נכונות ורצון להשתתפות ערה יחסית.
מי שמעוניין להכנס שמה, אעשה לו מבצע מיוחד כחבר קהילת המאיירים.
 

אריאלה+

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
נשמע הגיוני.
סתם מחשבה שעלתה לי (על עצמי), בעניינים כאלה, זה משהו שאני יותר מבינה ברגש ולא יודעת להגדיר במשפט (בניגוד לכל הגאונים שכותבים כאן)
אז נחמד לדעת שיש לזה חילוק שמסכם ומסבר את האוזן לאָמַן או אוּמַן.
ומה הגיבן אומרת? לא ירדתי לסוף דעתך....
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
אני מסכימה אם רוח הדברים "אומן אמן וגו" אבל לא עם הציירים שהובאו בתור דוגמא. לא-מתאים-בכלל-משום-כיוון-אני מוחה-נמרצות.

כוונת האמנים בציורים המפורסמים עליהם ניתן להניח שמדובר- לא היתה להנעים את העין, או להוות מפלט לפואטיקנים מועדים. מטרתם, בדומה לנו כאשר אנו מתרגלים חומר ידוע, היתה לחקור את תחום האיור הידוע עד זמנם. הציורים באו להמחיש את התגליות שהם גילו בתחום, והערך שבהם שוכן בידע הגלום בהן.
הציירים האלה הביאו לנו הציירים מתנהף ורק אנחנו מסוגלים להעריך אותה.
אין להשוות ל"אומנות מודרנית".
 
נערך לאחרונה ב:

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
בעדי מסיירת לתומי
בקהילה שנחתמה בפני למשך החציש הקרוב
לצערי ולמזלם

נתקלתי בזה


היות שפי חסום במקום ההוא
ראיתי לנכון לבדוק את דעתכם עמיתי.
מה אומרים?

שימו לב לציטוט המלא:
אוּמַן הוא בחור מוכשר המעוניין להשתשמש בכישוריו על מנת ליצור מוצר מוגמר ותכליתי זוהי הגישה שלך @איקס .
אָמַן לעומתו רואה באמצעים ובעצמת כח היצירה שניחן בה את התכלית ולכך איננו צריך להביא את כח היצירה לתכלית כי עצם השימוש בכח זה הוא התכלית.
בשיטה זו תמכו כל האָמַנים החל מבריאת העולם ועד ימינו אנו, וזו הסיבה שכשתעיינו היטב בציור של פיקאסו או ואן גוך לדוגמא, על אף שתחלוף במוחכם המחשבה: "נו נו בן הזקונים שלי מוכשר יותר" אין זה נכון, הזאטוט אמנם קישקש בדיוק אותם שרבוטים כפיקאסו, אך חסרה לו כוונת האָמַן שבציור וכוונת האָמַן היא הניתנת לפרשנות.
אי לכך ובהתאם לזאת אם @ווי אוּמַן, צדקת @איקס ,
אם @ווי אָמַן בהחלט צדק הרב @זד !


ככה להפוך אותי לזד? נו נו נו, לא יפה.
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
אם כבר אנחנו עוסקים בזה, בדיוק קראתי את 'צריך עיון' של חודש שבט שעסק באמנות... אז הנה ציטוט קטן מתוך המאמר המחכים 'לשוח בשדה האומנות' של נעה לאה כהן. אני לא יודעת אם זה ממש קשור, אבל זה מעניין:

אמנות לשמה או אמנות לשמו
בעולם הכללי קיימת אידאה של "אמנות לשם אמנות". לפי אידאה זו, האמנות אינה אמורה לשמש כלי או אמצעי, אפילו לא אמצעי לביטוי עצמי. האמנות קדושה בפני עצמה. במובן מסוים, האמנות אינה משרתת את האמן, אלא האמן את האמנות. האמן הוא כהן של האמנות. בחינה זו קשורה בכך שהאמנות משמשת בתרבות המודרנית סוג של תחליף לצורך האדם בדת. כך ישנם אמנים רבים שאינם מביאים ילדים לעולם, כדי שיכלו להקדיש את עצמם ליצירה, בדומה לכהנים בתרבויות רבות. האדרת הביטוי כשלעצמו, שהפכה דומיננטית באמנות העכשווית, הביאה את האמנות לביטולו של האדם. היא הביאה את האמנות למקומות קצה בלתי הומאניים בעליל, כמו העיסוק בגופות, בדם או בנוזלי הגוף בנוסח בעל פעור.

אין צורך להיות יהודי מאמין כדי לחוש שלא בנוח כלפי המקום שבו עומדת חלק מהאמנות העכשווית. די לעניין זה להיות אדם מוסרי, שאכפת לו מערכים הומאניים כמו קדושת החיים. למותר להזכיר שהאמן היהודי המאמין לעולם לא יגיע למקום זה, ולו לביקור קצר. בפני האמנות שלו יעמדו תמיד חוקים והגבלות. השבת, למשל, קוראת לאדם לעצור את תשוקת היצירה שלו ולשבות. היהודי היוצר עוצר ומבין שהבורא קודם לכל, ושורש היצירה שלו היא הבריאה האלוקית. ועם זאת, הוא חופשי ליצור מתוך נקודת חיות עמוקה.

המקום שבו עומדת האמנות העכשווית קורא לאמן היהודי להעניק מסגרת מחשבתית לשדה המחכה לתיקון. עליו אף להחליף את האידאה של "אמנות לשמה", אמנות לשם אמנות, ברעיון אשר ניתן לכנותו "אמנות לשמו" – אמנות שמטרתה לגלות את הקשר עם הבורא מתוך הכרה בכלים יהודיים. מתוך הייחודיות האינדיבידואלית שלו והקול האמנותי האופייני לו, ודווקא בתור ביטוי של עבודת ה', גם במובן הקולקטיבי שלה, עשוי האמן הדתי לתרום תרומה יקרת-ערך למנעד הקולות בשדה האמנות הרבגוני. המסרים שהוא מבטא הם בבחינת תפילה, לימוד וחידוש, המרחיבים את המונח "שבעים פנים לתורה". הם מבררים רעיונות יהודיים שלא היה ניתן לברר בדרך אחרת, כדברי גדולי ישראל שהוזכרו לעיל. הדרכים לכך הם רבות. לא עלינו המלאכה לגמור, אך גם אין אנו בני חורין להיבטל ממנה.


עריכה: הנה קישור
https://iyun.org.il/article/cohen-the-field-of-art/
 
נערך לאחרונה ב:

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
מסכימה..
לא יודעת לגבי העברית, צריך את אבשלום קור כאן
נכון מאוד. גם אני לא יודעת.
במחשבה שניה, עברית היא שפה שנועדת לפרשנות. *מושכת כתפיים*

מסכימה..
אבל הרעיון מקובל עליי
המסר של הדברים בהחלט מעורר מחשבה. התנגדתי לדוגמאות שאינן מייצגות אותה, ואולי אף מדגישות את הסיבה לכך שכותב אינו יודע עד לעומק את נושא קובלנותו.
upload_2019-2-27_16-29-34.png

בן הזקונים שלי [יכול להמציא וליישם כך תיאוריית צבע יחסי באופן] מוכשר יותר, נו נו
?!


ואן גוח[...] היה טמבל למחצה.
הוא היה מטורף[1] למחצה. אינו דומה מוחו הנעלה של מטורף, לריק ששוכן מתחת לכובעו של שוטה.(שוטה מלשון טיפש ולא שוטה מלשון משוגע, חן חן.).

עכשיו שאני חושבת על זה: בעצם את אומרת שהוא היה שוטה למחצה, אני אומרת שהוא היה, להבדיל, שוטה למחצה - יוצא מדברי שנינו שהוא היה שוטה מושלם.
הממם. דורש מחשבה.
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הוא היה מטורף[1] למחצה. אינו דומה מוחו הנעלה של מטורף, לריק ששוכן מתחת לכובעו של שוטה.(שוטה מלשון טיפש ולא שוטה מלשון משוגע, חן חן.).
אכן- לכן כתבתי טמבל ולא משוגע, כי טמבל זה מילה עם פרשנות רחבה יותר (למרות שהיא בכלל מטורקית)
 

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
הנה דוגמא לכותב שאשכרה עשה את המחקר שלו.
חחח לא עשיתי מחקר לפני שכתבתי את המילה 'טמבל', אבל הידע האישי שלי כלל את העובדה שהמילה הזאת מגיעה מטורקית. מאיפה? אה... לא זוכרת כבר. אבל אני יודעת.
ואכן כשבדקתי את זה בשביל לצטט לך, הסתבר לי שצדקתי.

מחקר זה לא היה...
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
חחח לא עשיתי מחקר לפני שכתבתי את המילה 'טמבל', אבל הידע האישי שלי כלל את העובדה שהמילה הזאת מגיעה מטורקית. מאיפה? אה... לא זוכרת כבר. אבל אני יודעת.
ואכן כשבדקתי את זה בשביל לצטט לך, הסתבר לי שצדקתי.

מחקר זה לא היה...
אילו כותב לא עושה מחקר וצודק כפי שעולה מהמחקר שהוא לא עשה אז הוא צודק בכך שהוא לא עשה מחקר.
ואילו להפך כאשר כותב לא עושה מחקר ועולה שהיה צריך לעשות מחקר מהמחקר שהוא לא עשה אזי היה צריך לעשות מחקר!
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
ואכן פיקאסו וואן גוח הם לא האמנים הנכונים בשביל לתת כדוגמא לאמן שילד בן ארבע יכול להחליף.
(אולי באותה מידה שילד בן ארבע יכול להחליף את היועץ המשפטי לממשלה בשבוע הזה... לא הוא לא יכול.)
הם אמנים אגדיים כמעט מלאכיים, בלי להתייחס לפגמי האישיות שלהם.
תעשו חיפוש קצר בגוגל, תכבדו אותם.
 
נערך לאחרונה ב:

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
ואותו אשכול ממשיך להניב פירות. [ההדגשות שלי]
אחד מגדולי ה'אמנים' הרוסיים, צייר פעם יצירת אמנות מפורסמת. ביצירה רואים ריבוע שחור. פשוט כך, בלי שום תחכום, בלי שום טכניקה, ריבוע שחור[...]
מקצוען שמסוגל ליצור פיגמנט שחור ולמלא בו קנבס בעודו שומר על אחידות הבהירות המסוימת, הערך המוגדר, והגוון הייחודי לאורך ורוחב כל השטח פשוט מוכיח את כישוריו באומנות הצבע, ומתרגל באופן מאסיבי את הכישורים הטכניים שלו! הקנבס הוא סטייטמנט פשוט: "אני המאסטר של הטריטוריה הזאת. תתרחקו ותנו כבוד".

[...]
נכתבו עשרות פרשנויות למה התכוון האמן ומה הוא בא להביע.
כל מילה נוספת מיותרת.
פואטיקנים מועדים ימשיכו לתרץ להרחיב ולבעבע אודות היצירה, בעוד משמעותה האמיתית הפשוטה נהירה רק לברי סמכא בתחום. כרגיל.

אבל, לא אכחש, הפער הזה בין הכוונה שלנו לפרשנות שלכם היא אחת מההנאות הקטנות של המקצוע.

#סאבטקסט
 
נערך לאחרונה ב:

עכביש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
D I G I T A L
@הגיבן
מעניין. לדעתך, הערך האמנותי של היצירות הגדולות, קשור בכלל לידע מקצועי.
שמעתי פעם על אומנות האינסטלציה..

אין לי ברירה. חייב לחזור על המסקנה.
מי שלמד ציור, ויודע לצייר, הוא מקצוען. ובהשראתו של @מטאלי, 'אומן'.
לא ממש עושה אותו אמן.
דברייך בהכרח לא יענו להגדרה ארס פואטיקה, מפני שאינם עוסקים ביצירות. הם עוסקים בעבודות.
 
נערך לאחרונה ב:

מרים יעל

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מעניין. לדעתך, הערך האמנותי של היצירות הגדולות, קשור בכלל לידע מקצועי.
@הגיבן היא האחרונה שחושבת שידע קשור להיות אדם אמן.... למעשה היא ממש לא מאמינה בידע מקצועי כמנוע להצלחה בתחום האמנות.
טענתה הייתה שהאמנים הספציפים האלו לא מתאימים לקטגוריה שאיקס המצוּטט הציג, מפני שהאמנות שלהם לא מסתכמת ביצירות שהם הביאו לעולם (גם אילו נניח שהן ברמה של ילד בן ארבע וקשה להבין את משמעותן) אלא בידע וברמת השיח אליה הם הביאו את האמנות. אני אוסיף לכך שאפשר לומר זאת על כל אמן שיצירותיו התפרסמו, ומכך- לכל דור של אמנים יש תפקיד בזה, בדומה לשניים ההם.
למעשה ואן גוח לדוגמה ממש יצר שפה חדשה של אמנות - ועליה הוא בוזה והושפל (כנראה שאמרו שהוא מצייר כמו ילד בן ארבע, או משהו).
 

הגיבן

משתמש סופר מקצוען
טענתי היא שהיה עליכם, @איקס , @ווי @זד, מקהילת הכותבים, להדגים את כוונתכם בעזרת חומר מהתחום שלכם, או לערוך מחקר. בסמכותי כמתיימר להתמקצע בתחום הציור הנה דברי:

הסיבה לכך שצחקו עליו בהתחלה, היא שהוא גילה תחום נוסף שלא הוכר באומנות הציור. כיום מכירים באמיתותה והיא נכנסה למערכת הלימודים האקדמאית. מדע.
דבר דומה קרה להרבה מגלי עולמות, ראה ערך סריניוואסה רמאנוג'ן, ראה ערך סטיב ג'ובס, ראה ערך טומאס אדיסון או להפך ניקולאס טסלה, ראה ערך שנוי במחלוקת כלי טיס כבדים מאוויר, אני יכולה להמשיך לנצח, אבל הזיכרון שלי לא משו. קשיחותה של שיטת הלימוד האקדמיאית מהווה בסיס לטענתי העיקרית נגדה בכל תחום ריאלי והומני כאחד, @Ahuvi Art
יש להבדיל בין ציוריו האומנותיים של וון גוח, לבין ציוריו המקצועיים אליהם אתם התייחסתם לכאורה באשכול. בדבריכם הבעתם זלזול על הרמה המקצועית של הביצוע. הנחתם שהיות שמבחינה מקצועית אין מקום להערכה, הרי שיש להסיק מכך שאנשים משלמים בגלל ההנאה הפואטית שהם סופגים מכוונותיו הנשגבות, (ופיתחתם דיון נהדר על כוונות נשגבות אלה.)

זאת למרות שבציוריו המפורסמים יש בעיקר ערך מקצועי, ומעט ערך פואטי. ניתן להבהיר את הערך המקצועי במשפט אחד[1]. משפט ברור והגיוני ומוכח באופן פיזי והיסטורי. ציוריו המקצועיים מעולם לא יועדו לתלייה על קירות, אלא לניתוח והינדוס לאחור עבור ציירים.
לא מדובר ב"אומנות" עבורכם, המוני העם, והניתוח שנתתם עבורו כושל. יש די ציורים אומנותיים שלו, למרות שהם פחות מוכרים בגלל התרומה העצומה של ציוריו האחרים, אבל הרגישו חופשיים לקשקש על הרמה האומנותית כאוות נפשכם...
 

קבצים מצורפים

  • upload_2019-2-27_21-13-19.png
    upload_2019-2-27_21-13-19.png
    KB 764 · צפיות: 149
  • Capture.JPG
    Capture.JPG
    KB 186.7 · צפיות: 138
  • Capture2.JPG
    Capture2.JPG
    KB 81.7 · צפיות: 136
  • Capture3.JPG
    Capture3.JPG
    KB 90.8 · צפיות: 135
  • Capture4.JPG
    Capture4.JPG
    KB 110.6 · צפיות: 129
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה