שיתוף כ פ ר ו ת ! ! ! ! !

מצב
הנושא נעול.

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
פספסת את זה.
אם לפילים/קשישים/כלי נגינה היה ערך מקודש - בהחלט! אבל אין להם, אז זו סתם קריקטורה.
קח את הקיצון השני - את הרב עובדיה/החזון איש היית מצייר ככה (באותה תקופה)?
למה לא?
יש כאן מימד של זלזול?
פגיעה?
מה הבעיה?
זו הרי רק טכניקת ציור?
לענ"ד, התשובה נמצאת בדבריך. אם בכלי נגינה אין זלזול, ובגדולי עולם יש, כנראה שכל תחום הביניים הוא בטונים אפורים, שלא שווה בעבורם לשלוף חרבות.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לענ"ד, התשובה נמצאת בדבריך. אם בכלי נגינה אין זלזול, ובגדולי עולם יש, כנראה שכל תחום הביניים הוא בטונים אפורים, שלא שווה בעבורם לשלוף חרבות.
לכאורה, בכל דבר שהוא חשוב למישהו - יש אקט של פגיעה אם יוצג באור מזולזל, גם אם הכוונה לא כזו.
 

יעקב פלמן

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אני עדיין מתחבר למה שכתבתי, מה לעשות, אמנות זה לאמנים, ופרשנות לפרשנים..
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עולה בדעתי שיש מכנה משותף לכפרות-אלוווול-חזן שכופה את עצמו. אז כן.
אבל אני לא מכיר אותו, ולכן הדגשתי:

קחו את חוק פו כדוגמה.
לא ידוע לי מה זה חוק פו.
אני חושב, שפגיעות מדברים כאלה לא קשורה ליוצר, אלא רק לנפגע, שיעשה חשבון נפש, מה קשה לו בהתבוננות בתמונות כאלה (אפילו אחרי שנודע לו שזו אומנות גרידא).
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
אני עדיין מתחבר למה שכתבתי, מה לעשות, אמנות זה לאמנים, ופרשנות לפרשנים..
כוונתך לזה? -
אני חושב, מתוך אולי קצת הבנה של יוסף יוסף, שהוא פשוט רוצה לעורר אותנו למה שאנחנו עושים, שחזן שעולה לעמוד ורוצה שכולם רק ישמעו כמה הוא מומחה, הוא באמת נלעג, ומי שרוצה לדפוק את התרנגולת ולצאת עם שנה טובה הוא באמת אכזר, [פשוט אח"כ הוא ינסה אותו דבר גם על חבר], והמנהג הוא לעורר את האדם להתבונן וכמו בקרבן וכו' ואכמ"ל, עכ"פ אני לא חושד את יוסף יוסף באנטי שמיות, מה לעשות, הוא פשוט עדין...
כי זו לגמרי פרשנות (שנובעת מתוך הכרות כפי שהעדת על אופיו).
תוכל להרחיב קצת?
 

יעקב פלמן

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
אינני יודע במה להרחיב, וכמובן אם הפרשנות שונה מזו שהתכוון לה האמן, איזה ערך יש להיכרות איתו?
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
דיונון היקר והמתוק, ראיתי את ההודעה שמחקת.
אני לא יודע למה אני ממשיך להגיב לך, אבל תבין, שהדבר האחרון שמעניין אותי זה מה אתה ושכמותך חושבים על יצירותיי
אף פעם לא העסיק אותי אנטישמיות וכו' והדבר האחרון שיטריד אותי זה אם תכתוב "נאצי" או אחשורוש...
פשוט הרגשתי שזה נורא מפריע לך אז הלכתי לקראתך והתנצלתי. העיקר שתישן רגוע...
אך אם לא חיפשת התנצלות, כנראה שלא הייתה פגיעה.. ובכן אני לא יודע מאיפה נובע גל ההבל הזה - את זה תפתור אתה עם עצמך...
אגב, אם אנו כבר מתכתבים, אתה יכול לנצל את הרגעים האלו שאני מתייחס אליך לדברים יותר מועילים...
לילה טוב.
 
נערך לאחרונה ב:

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
לא ידוע לי מה זה חוק פו.
אני חושב, שפגיעות מדברים כאלה לא קשורה ליוצר, אלא רק לנפגע, שיעשה חשבון נפש, מה קשה לו בהתבוננות בתמונות כאלה (אפילו אחרי שנודע לו שזו אומנות גרידא).
א.
חוק פו https://www.hamichlol.org.il/חוק_פו
ב.
הקריקטורות כאמור לא באו לאייר את הגר"ח קנייבסקי לומד בקוים מעוותים אלא תפסו שלש אפיזודות ש'זכו' לרחש-בחש נגדן.
(פוק חזי מה דעת הציבור הכללי על אלווול ועל מנהג הכפרות וסמוך ונראה אליהם עומדים ה'נאורים' שבחברה החרדית.
באשר לחזן הטרחן אני מצטרף לקונצנזוס נגדו ;))
משכך, קשה להתעלם מהתחושה של ייצוג הקול המתריס הזה.
תוסיף לזה את הדמיון לציורים האנטישמיים בתקופת השואה.
והנה קיבלת תמונה של אנטי שמרנות חרדית.
זה מה שמציק לי באיורים האלו.
וכמו בחוק פו - קשה בלי הכרות פרונטאלית להכיר את כוונת היוצר, ולכן עליו לנהוג בשום שכל בהצגת יצירותיו לקהל הרחב שכל הכרותו אותו ואת כוונותיו היא דרך היצירה בלבד.
ג.
א מ נ ו ת! לא אומנות.
אומן הוא בעל יכולת טכנית לעשות מלאכות.
אמן הוא יוצר שמשמיע את נפשו בכל ציור ושיר מחדש.
ד.
דיונון היקר והמתוק, ראיתי את ההודעה שמחקת.
אני לא יודע למה אני ממשיך להגיב לך, אבל תבין, שהדבר האחרון שמעניין אותי זה מה אתה ושכמותך חושבים על יצירותיי
מעניין.
כשאני חושף את יצירותי לקהל, תמיד מעניינת אותי מה דעתם.
אלא אם כן אני לא קהל היעד, על אף שהפורום כאן פתוח גם לי.
אף פעם לא העסיק אותי אנטישמיות וכו' והדבר האחרון שיטריד אותי זה אם תכתוב "נאצי" או אחשורוש...
חלילה, לא זו דרכנו.
פשוט הרגשתי שזה נורא מפריע לך אז הלכתי לקראתך והתנצלתי. למרות שכלפי עצמי אין לי מה להתנצל ואני דווקא גאה בציורים אלו.
פספסתי כנראה את ההתנצלות.
זכורה לי רק המלצה לדפדף בפורום אחר.
אך אם לא חיפשת התנצלות, כנראה שלא הייתה פגיעה.. ובכן זה מטריד מאיפה נובע גל ההבל הזה אך את זה תפתור אתה עם עצמך...
לא חיפשתי התנצלות כי לא פגעת בי.
רק הפניתי את תשומת לבך לצרימה שבאיורים האלו.
אם אני לא טועה אפילו פתחתי בשאלה על כוונותיך, האם זה הרושם שלך מהמנהג.
יכולת לענות הרבה דברים אבל בחרת לקרוץ למי שכן צחקק איתך ולהפטיר אלי: 'התחלנו?'.
אחרי התיאוריה הראשונית שעולה מהאיור כפי שהסברתי לעיל, האם לדעתך תגובתך חיזקה את הרושם ההוא או שינתה אותו?
אגב, אם אנו כבר מתכתבים, אתה יכול לנצל את הרגעים האלו שאני מתייחס אליך לדברים יותר משמעותיים...
צודק.
ניכר מדבריך שהיצירה מטעה את הצופים באשר לכוונת היוצר.
ראה כל הנ"ל כדיון בפרשנות יצירות וכדיון ברלוונטיות חוק פו באמנות. וכל סרך ובדל של טון אישי - בכולהון איחרטנא בהון, כולהון יהון בטלין ומבוטלין.
 

0551

משתמש מקצוען
לכל המתקיפים שאוספים לעצמם זכויות ליום כיפור
ולא מפסיקים לתקוע וללעוג למי שסך הכל העלה ציור
לא אוהבים את הסגנון הזה?
אל תכנסו לאשכול
"מי שלא טוב לו, יום טוב לו"
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
יקיריי,
אנא לנהל דיון לגופן של טענות ולא להשתלח. ישנו מקום לדון לגבי הקצנה. האם אתם מסוגלים לעשות זאת בכבוד?​
 

הגא

משתמש צעיר
צילום מקצועי
לא נראה לי שמישהו התכוון למשהו אישי.
סוג של פיענוח אמנותי.
כמי שמתמצא באמנות בכלל וציורים ורישומים בפרט
הציורים הראשונים באמת העלו אסוציאציות כפי שנכתב.
אבל הרישומים אח"כ שהועלו ממש לא היו קיצוניים עד כדי
היו יותר כמו קריקטורה שמצוירת בצורה מוגזמת
אך לא בצורה לעגנית משהו (עם השיניים המשוננות וכדו)
מקווה שהובנתי
וגמר חתימה טובה לכולם
 

אלמוג מ.

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
@דיונון
אם אני לא טועה, יוסף פרסם עשרות עבודות כאן בפורום, מלבד שלוש הקריקטורות האלה שהזכרת. עבודות שחלקן דומות לקריקטורות האלה, וכאלה בסגנון שונה לגמרי. אף אחת מהן לא קשורה ליהדות בשום צורה.
העובדה הזאת לא מנעה ממך להתעלם מהקול המתריס. השאלה, למה?

ד"א תודה על ההארה בעברית. מדהים איך עד עכשיו בכלל לא הייתי אומן. הייתי אמן ולא ידעתי.
 

אבימי

מנהל קהילת איור
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
הפ! חלאס. די.
חבל שהאשכול יינעל.
 

חנה ש.

צילום אומנותי
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
יוצרי ai
אין ספק שיש לך כושר ביטוי אומנותי,
אולם לדעתי ולדעת אנשים נוספים האיור משדר
מסר שלילי,
הייתי מעדנת ומרככת את ההבעות והדמות,
כדי להביע את הנשגב ואת ההכנעה, מה שיוסיף
ערך לאיור עצמו ויהפוך אותו ליצירה.
 

שלומי12

משתמש סופר מקצוען
@יוסף יוסף ראשית כל אני חש חובה לפרגן ולהודות לך על ששיתפת איתנו באשכול מהיצירות המדהימות שיצאו מתחת ידך המבורכות בס"ד. איורים מדהימים, יצירתיים ומקוריים בהחלט (גם אם הושפעו ממגוון סגנונות) אם זה הפילים הגדולים ועד לחזרזירון הקטן וכל משפחת פו בער...

אבל הכל טוב ויפה, עד לאיורים שנוגעים בציפור הנפש של כל יהודי ממוצע..
ואמן רב כשרון כמוך היה אמור לרדת לנבכי הנפש של אדם אחר, ולגלות רגישות בהתאם. אין סיבה שמרחב יצירה של אומן חרדי יעמוד פרוץ, בלי גבולות וכללים עקרוניים (בכל זאת כל יהודי מאמין מבין שיש מושגים עילאיים שהם כמה טפחים מהמושג הארצי המכונה חופש ומרחב היצירה)
אגב, כשאתה מצייר את אביך או סבך אתה משתמש באותו סגנון? אם כי אני משער שזו טכניקת ציור שונה.

לו נשאלתי, הייתי מחליף את התרנגולת המסתובבת.. בשעיר המשתלח לעזאזל (יום כיפור..) ובא לציון גואל..

בהצלחה, ובבקשה אל תמנע טוב מבעליו.. המשך לעלות לאשכולות בפרוג מציוריך המדהימים, לבד ממה שהסתייגו כאן רוב החברים. במטותא איש יקר.
 
נערך לאחרונה ב:

2020 ESTER

מאיירת דיגיטלית משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
מצב
הנושא נעול.

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה