דרוש מידע כשרות של ירקות עלים

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
כפי ששמתם לב,
נמנעתי עד עכשיו מלפרט מהי הטענה כלפי אותו רב ומיהו הרב.
הסיבה לכך היא כיון שהיה חשוב לי לשמוע מה הוא חושב שהוא עושה כך.
הערב פגשתי חבר - ת"ח הבקיא שבירר את הנושא,
ולכן עכשיו אני יכול לפרסם.
אני לא אומר את שמו של נותן הכשרות,
רק כדי שלא יחשדו באחרים אפרש שזה לא הרב וויא ולא הרב רווח.
אותו רב מוערך, כפי מה שטענו לי כמה גורמים שונים,
אחרי שבד"צ העד"ח ושא"י פוסלים יבול מחמת שהוא עם הרבה תולעים,
לוקח את הסחורה ומשווק אותה תחת השגחתו !!!
אני לא יכול לברר את אמיתות העניין, ומ"מ רוצה לומר,
אם הדבר הזה נכון, זו

שערוריה !!!!


הרי אותו רב טוען שהוא כשרות ברמה גבוהה כמו הבד"צ,
ואני ורבים אחרים סומכים עליו במשך שנים רבות,
ובסוף יתכן והוא ביודעין מציב רמה נמוכה להכשר שלו,
אני אישית מרגיש שאונו אותי !!!
חברי אמר שהוא בירר והם לא מכניסים חרקים שלא יורדים בשטיפה,
ורק שהעד"ח ושא"י פוסלים כיון שיש הרבה א"א לסמוך שישטפו טוב,
והוא טוען שאפשר לסמוך.
הוא קצת הניח את דעתי, ולכן פרסמתי.
ומ"מ צריך לדעת, שאם קונים את ההכשר שלו חייבים שטיפה יסודית יותר !!!
אני אישית יותר לא קונה !!!
חשוב להדגיש -
אין לי כלים לברר, וכל מה שאני כותב זה רק לכאורה, ובבחינת תחושת בטן,
אבל הרבה טענו שכך הם פני הדברים,
ואדרבה אם יטען שזה שקר או שיש הסבר למעשיו אשמח לחזור בי.
תודה לכל המגיבים.
בהצלחה לכולם.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אחרי כמעט שבוע שבעזהי"ת,
ובעזרתכם,
הנושא עלה למודעות,
ואני בעצמי החכמתי המון ושיניתי הרגלים.
זה הזמן לסיכומים.
שוב הכל רק לכאורה והבוחר יבחר.
א. אין מושג של ירק נקי וללא תולעים, חייבים לשטוף לפי ההוראות.
ב. גם אם שטפנו - הכי טוב עד"ח.
ג. אח"כ - שא"י.
ד. אח"כ - רק אם אין ברירה (כך דעתי ותחושתי) - האחרים,
ובתנאי שמקפידים על שטיפה יסודית וטובה.
ה. צריך בירור באיזה ירק משתמשים במסעדות ובאולמות ובמוצרים (כגון סלטים),
שבהכשר של הרב רובין או הרב מחפוד או שאר רבנויות מהדרין,
אדם יכול לאכול פלאפל או סלט תמים, ואם הירק הוא בדרגה נמוכה,
וכפי הרגילות לא שוטפים שם היטב כמו בבית, ואז נכשלים באיסורים חמורים.
ו. בהצלחה לכולם. ותודה לכולם.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
חזק וברוך רבי @בן ציון הלמדן ייש"כ על העלאת הנושא וזיכוי הרבים

בענין הפניה לתקשורת והציפייה לתגובה, אי אפשר להתעלם מהשינוי התקשורתי שעובר גם על החברה שלנו, ואם נדרוש נקבל תשובות!!!
החמאה על הראש בשמש, נמסה.
אני חושב שלמרות כל יחסי התן/קח של התקשורת, אפשר להשחיל לשרשור הזה אחד מן העיתונאים/ות שמסתובבים כאן בפרוג, שיעלה מול גופי הכשרות הנ"ל ויעמת אותם עם הנתונים, בפרט שיש כאן כמה וכמה גופים שמתחרים ביניהם כלכלית, את החומר יהיה לו מאוד קל להשיג.
אני מניח שעורכי המגזין דכאן ייאותו אפילו לתת לכך במה.
 

זושא כץ

משתמש מקצוען
חזק וברוך רבי @בן ציון הלמדן ייש"כ על העלאת הנושא וזיכוי הרבים

בענין הפניה לתקשורת והציפייה לתגובה, אי אפשר להתעלם מהשינוי התקשורתי שעובר גם על החברה שלנו, ואם נדרוש נקבל תשובות!!!
החמאה על הראש בשמש, נמסה.
אני חושב שלמרות כל יחסי התן/קח של התקשורת, אפשר להשחיל לשרשור הזה אחד מן העיתונאים/ות שמסתובבים כאן בפרוג, שיעלה מול גופי הכשרות הנ"ל ויעמת אותם עם הנתונים, בפרט שיש כאן כמה וכמה גופים שמתחרים ביניהם כלכלית, את החומר יהיה לו מאוד קל להשיג.
אני מניח שעורכי המגזין דכאן ייאותו אפילו לתת לכך במה.
ואז מה הם יגיבו ?
שהם בודקים והכל מצויין?
ניסית לראיין בעל חנות פלאפל על הטענות כי הפלאפל שלו מגעיל?
הוא יענה לך שזהנטעים ורק הוא יודע איך מכינים.
אותו דבר.
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
ואז מה הם יגיבו ?
שהם בודקים והכל מצויין?
ניסית לראיין בעל חנות פלאפל על הטענות כי הפלאפל שלו מגעיל?
הוא יענה לך שזהנטעים ורק הוא יודע איך מכינים.
אותו דבר.
רבי, כשיאמתו מול נתונים, הקלטות, תמונות סרטונים וכו וכו' הם יהיו חייבים להגיב נכון ולשפר, אחרת הם הולכים הביתה עם חובות.
 
ש

שמחוש

אורח
אחרי כמעט שבוע שבעזהי"ת,
ובעזרתכם,
הנושא עלה למודעות,
ואני בעצמי החכמתי המון ושיניתי הרגלים.
זה הזמן לסיכומים.
שוב הכל רק לכאורה והבוחר יבחר.
א. אין מושג של ירק נקי וללא תולעים, חייבים לשטוף לפי ההוראות.
ב. גם אם שטפנו - הכי טוב עד"ח.
ג. אח"כ - שא"י.
ד. אח"כ - רק אם אין ברירה (כך דעתי ותחושתי) - האחרים,
ובתנאי שמקפידים על שטיפה יסודית וטובה.
ה. צריך בירור באיזה ירק משתמשים במסעדות ובאולמות ובמוצרים (כגון סלטים),
שבהכשר של הרב רובין או הרב מחפוד או שאר רבנויות מהדרין,
אדם יכול לאכול פלאפל או סלט תמים, ואם הירק הוא בדרגה נמוכה,
וכפי הרגילות לא שוטפים שם היטב כמו בבית, ואז נכשלים באיסורים חמורים.
ו. בהצלחה לכולם. ותודה לכולם.

הלכה למעשה. לא קונים במכירות באמצע הרחוב של שלוש בעשר או שלוש בשתים עשרה של כל מיני הכשרים שונים. אלא קונים בחנות ירק עלים בכשרות בד"ץ העדה החרדית או הרב לנדא.
ולפני שנצליח לטפל בחברות המשווקות תוצרת הזו. אם נצליח אי פעם. בואו כל אחד יודיע לבני משפחתו וסביבתו הקרובה את הנושא החשוב הזה. ולמזהיר ולנזהר וכו'.
 

imac100

משתמש מקצוען
בשאר הנושאים הכשרותיים בדקתם איך כל מערכת כשרות עובדת?
מה שונה שחיטת עופות או ניפוי קמח מירקות עלים?

הפוך ירקות אתה מנקה בבית ורואה על העוף אף פעם לא תדע.

מחר יפתחו כאן נושא שכשרות פלונית מקפידה על בדיקת הסכינים פחות מכשרות אלמונית.

השיקול צריך להיות האם סומכים על מערכת כזו או אחרת לא על מאכל מסוים.

והדרישה להסבר מוזרה יש רב לכשרות הוא חושב שזה מה שצריך אתם לא סמכים עליו על תקנו.

במאמר מוסגר אנשים שמבינים בכשרות יודעים לומר את המוצר הזה אני מעדיף מכשרות אחת. ובפסח מכשרות שניה וכו אבל לא נראה לי שרב הכותבים כאן מבינים ככה בכשרות.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
לסיום הדיון הפורה שהיה כאן (למרות שתם ולא נשלם...),
חשוב לי להדגיש שהעיקר בכל דיון וויכוח הוא אהבת האמת,
ואם חלילה בלהט הוויכוח נעשו טעויות אני מבקש סליחה.

השפת אמת בפרשת קרח (תרמז),
הביא דברי המשנה כל מחלוקת שהיא לש"ש סופה להתקיים כו',
וביאר דבודאי יש מקום לחילוקי דיעות,
דכשם שאין פרצופיהם שוה כך אין דיעותיהם שוות,
והביא שהחידושי הרי"ם ביאר המשנה אם אין אני לי מי לי,
כי כל אדם נברא לתקן דבר מיוחד שאין אחר יכול לתקן,
וכן בכל זמן וזמן מיוחד תיקון אחר,
עכ"ז כשאני לעצמי מה אני שצריך כל אחד לבטל חלק פרטי שלו אל הכלל.
והוסיף השפ"א,
שהמחלוקת צריך להיות שכל אחד יאמר דעתו,
אבל הכל כדי שיהיה אח"כ אחדות אחד,
כדכתיב והב בסופה אהבה בסופה זה הוא מלחמת ה' לש"ש,
ומתחיל בפירוד ומסיים בחבורא ואז מתקיים כמ"ש עושה שלום במרומיו.
קילורין לעינים !!!
תודה רבה לכולם.
בהצלחה בכשרות בחינוך הילדים ובכל העניינים.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
ד. אח"כ - רק אם אין ברירה (כך דעתי ותחושתי) - האחרים,
ובתנאי שמקפידים על שטיפה יסודית וטובה.
לא הבנתי.
אם אין בשר כשר נאכל חלילה...
לשטוף עוזר רק לירק נקי שנדבקו אליו זבובונים.
ירק לא נקי, לא מועילה שטיפה כי אלו חרקים שלא יורדים בשטיפה!
 

גלגל הצבעים

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
בשאר הנושאים הכשרותיים בדקתם איך כל מערכת כשרות עובדת?
מה שונה שחיטת עופות או ניפוי קמח מירקות עלים?

הפוך ירקות אתה מנקה בבית ורואה על העוף אף פעם לא תדע.

מחר יפתחו כאן נושא שכשרות פלונית מקפידה על בדיקת הסכינים פחות מכשרות אלמונית.

השיקול צריך להיות האם סומכים על מערכת כזו או אחרת לא על מאכל מסוים.

והדרישה להסבר מוזרה יש רב לכשרות הוא חושב שזה מה שצריך אתם לא סמכים עליו על תקנו.

לגבי תחילת דבריך, נכון אבל יש אנשים שמבינים רק בחלק מהדברים, למשל בנושא שמיטה או חמץ לאחר הפסח, והם נהגו להקפיד יותר מאשר מערכת הכשרות, ובנושא הזה הם רוצים לנהוג כפי מה שנראה להם או הרגשת ליבם, ולא מעניין אותם פסיקת מערכת הכשרות.

במאמר מוסגר אנשים שמבינים בכשרות יודעים לומר את המוצר הזה אני מעדיף מכשרות אחת. ובפסח מכשרות שניה וכו אבל לא נראה לי שרב הכותבים כאן מבינים ככה בכשרות.
מסכים בכל מילה!, אבל אנשים שומעים שמועות ברחוב מכל מיני 'מבינים', וממילא כולם נהיו מבינים.
 

בן ציון הלמ

משתמש מקצוען
אני יסביר,
כפי שכתבתי כבר הרבה פעמים,
אני לא יכול לכתוב כאן בצורה חותכת,
כיון דאין לי את הכלים לעשות בירור מקיף והכריז שזה אמת מוחלטת.
ולכן המלצתי לקנות רק עד"ח ובעדיפות שניה שא"י,
אני לא יכול לפסול את האחרים לגמרי,
למרות שלעצמי פסלתי לגמרי.
בצלחה.
 
ש

שמחוש

אורח
אבל האמת היא. שלכל הכשר יש ויש. לדוגמא בתותים העדה החרדית מסתפקת בבישול ובריסוק (התולעים). ולכן אני ועוד רבים וטובים כבר שנים לא נוגעים ביופלה תות.
 

elibeli

משתמש מקצוען
הלכה למעשה. לא קונים במכירות באמצע הרחוב של שלוש בעשר או שלוש בשתים עשרה של כל מיני הכשרים שונים. אלא קונים בחנות ירק עלים בכשרות בד"ץ העדה החרדית או הרב לנדא.
ולפני שנצליח לטפל בחברות המשווקות תוצרת הזו. אם נצליח אי פעם. בואו כל אחד יודיע לבני משפחתו וסביבתו הקרובה את הנושא החשוב הזה. ולמזהיר ולנזהר וכו'.
לא ביררתי ישירות מול רובין אבל הבנתי בעבר שיש ליינים מסויימים של הר' אפרתי שהם מאשרים - לא ממקור מוסמך.
מחפוד לוקחים ע"פ הרוב - או רק "חסלט". יש להם חסלט כחול (אולי ירוק?) עם הכשר שלהם - והחסלט כפי שציינתי לעיל ידוע בתור נקי גם בשאר הצבעים.
2 נקודות חשובות.
הלכתית. בריה (כלומר תולעת) פחות מכזית שנטחנה - לא לכתחילה (כלומר לא במקרה של וודאי תולעת אלא במקרה של ספק תולעת כגון ירק שהושרה ונשטף). מותרת
נידון נוסף האם הבישול / טיגון / צליה /אפיה "ממעך" את התולעת ואז דינה כמו בריה שנטחנה ומותרת.
לכן אם אני בתור משגיח קיבלתי ירק שהוא לא מהכשרות "הכי טובה" והשרתי ושטפתי ואז טחנו את הירק במטחנה ביחד עם כדורי פלאפל או בשר טחון. ואח"כ טיגנו או צלו הירק מותר. וזה קולה שהרבה מסתמכים עליה.
אגב כך זה לכל דבר שהוא "ספק נגוע". (ע"ע תותים ביופלה -התות בד"כ אמור להיות אחרי שטיפה ניקוי וטחינה)
שוב. זה לא לכתחילה- כלומר שאני בתור משגיח יכול להעלים עין אבל לא פוסלים סחורה על כזה דבר....

ואם כבר נגררתי לכתוב על זה- אני אשתמש גם בדוגמא ספציפית ובשם המפורש
אני לא יודע על סמך מה התירו - ושכל אחד ישאל את הרב שלו. אבל מוכרים אוכמניות ופירות יער קפואים (נ"ל חברת מאמא מרי) תחת כשרות של חת"ס פ"ת וכותבים שם "לטחינה בלבד" כלומר מסתמכים על זה שזה ספק ואז אם אתה טוחן זה מותר.
אני עצמי לא בדקתי את הפירות יער הנ"ל אבל שמעתי שהם נגועים ברמה שטחינה לא עוזרת להם.
מי שרוצה להשתמש בזה אני ממליץ שקודם יבדוק מתולעים (זה קצת קשה במוצר הנ"ל) ואז ישאל את רבותיו
נ.ב. אין בדברים הנ"ל לגרוע מהכשרות של הנ"ל. הדברים הובאו בגדר המלצה -וכל אחד ישאל את רבותיו
 

מקצועי בלבד

Moderator
מנהל
מנוי פרימיום
אני לא יודע על סמך מה התירו - ושכל אחד ישאל את הרב שלו. אבל מוכרים אוכמניות ופירות יער קפואים (נ"ל חברת מאמא מרי) תחת כשרות של חת"ס פ"ת וכותבים שם "לטחינה בלבד" כלומר מסתמכים על זה שזה ספק ואז אם אתה טוחן זה מותר.
על חתם סופר פתח תקווה אומרים שזה נטו ביזנעס, והרבה יותר גרוע מהרבה רבנויות ומי שיודע מי הרב שעומד מאחוריה שיקום, [רמז אני לא יודע]
מי שרוצה עוד פרטים שישאל את הרב של טבריה שנלחם נגד כל העסקים בטבריה שיש להם את הכשרות הזאת, ואני כותבת זאת רק בגלל שיש אנשים שחושבים שזה כמו שאר הבדצים,
אז זהו שלא!!!
 

elibeli

משתמש מקצוען
אם כבר התחלתם עם שמות, אז.... ערבך ערבא צריך... (לא יודעת ארמית? יותר טוב...)
לא מכיר את הכשרות של טבריה אבל מאוד יפה לראות שהם מוציאים עלון כל שבוע ומפורט שם מאוד יפה מה קורה בכל עסק. מי רבנות רגילה מי מהדרין ואצל מי יש בישול יהודים ואולי עוד פרטים שאינני זוכר כרגע.
זה רק אומר שהבן אדם שולט במה שקורה אצלו בעיר
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  100  פעמים

אתגר AI

קוביסט • אתגר 144

לוח מודעות

למעלה