אולי היה תוספת לתקופה.בביקורי לפני שנה וחצי ראיתי שם על החלון תעודה של הרב פדווא. צילמתי אותה. אחפש אותה אם תרצה.
ייתכן שהיו תקופות כאלו ותקופות כאלו, אין לי ידיעה.
במשך ה5 שנים האחרונות (לפחות) עמד (בעיקר?) תחת הרב אוברלנדר.
אולי היה תוספת לתקופה.בביקורי לפני שנה וחצי ראיתי שם על החלון תעודה של הרב פדווא. צילמתי אותה. אחפש אותה אם תרצה.
ייתכן שהיו תקופות כאלו ותקופות כאלו, אין לי ידיעה.
אני הייתי שם דבר אחד אני יכול להגיד מבירורים שעשיתי במקום שיש בעיקרון סוג של מריבה בין חב"ד להכשר של המקום אם תשאלו חבדניק על ההכשר השני הוא יענה שהוא לא אוכל שם וכדומה אז אין להביא ראיות מאף אחד על השני עד שאתם מכיריםאותו באופן אישי ויודעים מי הוא ואם יש לו אינטרס לאיזשהו צד!!!!!!!!!מסעדת כרמל - המשגיח טוען שמי שרוצה יכול לבדוק בעצמו ולראות שהכל כשר למהדרין. בירור אצל יהודי חרדי המתגורר במקום לא כ"כ אישר את הדברים, הוא התחמק ממענה והסתפק ב'אני לא אוכל שם'.
OKאולי היה תוספת לתקופה.
במשך ה5 שנים האחרונות (לפחות) עמד (בעיקר?) תחת הרב אוברלנדר.
היות ואין בבודפשט יותר מדי יהודים חרדים, והבודדים שקיימים שם מתחלקים בין הקהילה המקומית לבין חב"ד - אז האדם שפגשת נמנה על אלו שמתנגדים לחב"ד.כמה נקודות שהתחדשו לי ע"י ידידים שבן משפחתם חזר לאחרונה משם:
בהכנסת אורחים של פרידלנדר בקרסטיר התחילו בהגבלות: אם אתה לא יושן אצלם אתה יכול לאכול שם ללא תשלום רק יום אחד, אחרי 24 שעות הארוחות בתשלום.
מסעדת כרמל - המשגיח טוען שמי שרוצה יכול לבדוק בעצמו ולראות שהכל כשר למהדרין. בירור אצל יהודי חרדי המתגורר במקום לא כ"כ אישר את הדברים, הוא התחמק ממענה והסתפק ב'אני לא אוכל שם'.
קפה תל אביב שהיה תמיד תחת ההשגחה המהודרת של הקהילה המקומית נמצא כעת תחת השגחת חב"ד. על כל המשתמע.
מסעדת חנה סגורה ומסוגרת. וכמוה עוד כמה וכמה מסעדות שסגרו לאחרונה את שעריהן.
תודה.היות ואין בבודפשט יותר מדי יהודים חרדים, והבודדים שקיימים שם מתחלקים בין הקהילה המקומית לבין חב"ד - אז האדם שפגשת נמנה על אלו שמתנגדים לחב"ד.
ככזה לא הייתי בונה על מה שהוא אומר על הרב אוברלנדר.
אתה גם לא חייב לסמוך עליי, אבל אני מגיע לבודפשט כעשרה פעמים בשנה.
בהחלט הכשרות של הרב אובלנדר היא כשרות מוקפדת למהדרין מן המהדרין, והוא מאוד מקפיד על הכללים שהוא מכתיב.
הכשרות של הקהילה המקומית כבר לא קיימת מאז שהשליטה על הקהילה עברה לחב"ד.
למסקנה:
אם תרצה לאכול מהדרין בבודפשט, הפתרון הוא הכשרות של הרב אוברלנדר. וח"ו לא מקומות שנמצאות תחת רבנים שסרחונם הגיע עד קפריסין.
בקרעסטירר, שני ההכנסות אורחים עומדים תחת השגחת כדתיא לונדון וכמדומני CRC מארה"ב.
אם זה היה שחיטה בפיקוח הרב הנ"ל, אין בעיה שיש על זה גם רבנות.ייתכן מאוד שהניק ש'ראה' שימוש בבשר משחיטת הרבנות רצה בסך הכל להבאיש את ריחם, אבל כל עוד אין לנו הוכחה ברורה - לדעתי יש לחשוש.
כדאי להיצמד לעובדות, בפרט אם אתה רוצה שיאמינו לך.קצת להכנס לפרופורציה.
'חברי הקהילה החרדית' בבודפשט לא מונים יותר ממניין ביום טוב.
'כל רבני יוצאי הונגריה' זה תואר ששמור לאינטרסנטים שבין חסידי סאטמר.
להם יוצאים העיניים כשבראש הקהילה החב"דית בבודפשט עומד מישהו שמגיע מתוך חצר סאטמר.
מכיר היטב את הצדדים ויש לי כמה ידידים שחיים בבודפשט ונמנים על שני הקהילות. התועלת שחב"ד הביאו ליידישקייט בבודפשט ידועה ומפורסמת, ו'כל רבני יוצאי הונגריה' לא עשו אפילו לא עשירית מפעילותם הרבה של החב"דניקים.
זכותו של מי שלא אוכל את הכשרות הזו לעשות זאת, אבל בבקשה אל תתלו את זה באידישקייט, זה בסך הכל פוליטיקה פנימית. לא יותר מכך.
@3524 האם שמעת על סיפור כזה? האם יש הבדל בין חלבי לפרווה ובשרי?השתא דאתית להכי הבנתי שאחת הסיבות שבווינה לא אוכלים את ההכשר של הרב אמינוב (לא בבשר)בגלל שפירק להם את הקהילה.אין לי מושג אם זה נכון אבל אשמח אם מישהו יכתוב מידיעה האם אשכנזים יכולים לסמוך על ההכשר לא בבשר.תודה רבה לעונים.
לא ידוע לי. משהו זכור במעומעם על מעורבות של הרב מרדכי גרוס מבני ברק, אבל אין לי פרטים.@3524 האם שמעת על סיפור כזה? האם יש הבדל בין חלבי לפרווה ובשרי?
אל תדלגו שם על מוצרי החלב של 'שפע' מאנטוורפן. היוגורטים שלהם (באריזות הגדולות) וגבינות השמנת שלהם, זה משהו עולמי שאין בארץ כדוגמתם. ללקק את האצבעות.יש מכולת כשרה ואפשר לקנות שם סלטים חלבי ולחמים בכשרויות של כדתיא - לונדון, שזה כשרות הכי מהודרת בלונדון ועוד כשרות מהודרת מאנטוורפן אני לא זוכרת את השם, ויש שם חטיפים שימורים ועוד מוצרים מהארץ בהכשר העדה
אה, מישהו העיר לי שבד"ץ העדה החרדית שהוציאו פסק הלכה חד וברור בנושא הזה, הם כן נחשבים מקורבים לסאטמר, ואפילו שהם מקורבים לסאטמר סומכים עליהם בעניני כשרות. אז כאן, שהם כתבו לא להשתמש בכשרות של חב"ד, יש מצב שצריך לחשוש לדבריהם למרות שהם מקורבים לסאטמר. טוב, הבוחר יבחר ושיהיה לכולם בתיאבון.קצת להכנס לפרופורציה.
'חברי הקהילה החרדית' בבודפשט לא מונים יותר ממניין ביום טוב.
'כל רבני יוצאי הונגריה' זה תואר ששמור לאינטרסנטים שבין חסידי סאטמר.
להם יוצאים העיניים כשבראש הקהילה החב"דית בבודפשט עומד מישהו שמגיע מתוך חצר סאטמר.
מכיר היטב את הצדדים ויש לי כמה ידידים שחיים בבודפשט ונמנים על שני הקהילות. התועלת שחב"ד הביאו ליידישקייט בבודפשט ידועה ומפורסמת, ו'כל רבני יוצאי הונגריה' לא עשו אפילו לא עשירית מפעילותם הרבה של החב"דניקים.
זכותו של מי שלא אוכל את הכשרות הזו לעשות זאת, אבל בבקשה אל תתלו את זה באידישקייט, זה בסך הכל פוליטיקה פנימית. לא יותר מכך.
לא אכנס לויכוח מי מכיר את הקהילה המקומית בודפשט יותר טוב.כדאי להיצמד לעובדות, בפרט אם אתה רוצה שיאמינו לך.
באינספור הפעמים שהתפללתי שם ביום-יום היו לפחות 70 איש בתפילת שחרית, 90 אחוז מהם מקומיים.
גם בנוגע ל'רבני סאטמר', לא ידעתי שאדמו"ר מערלוי שייך לסאטמר, גם לא שבט הלוי, גם לא הרב שמואל אליעזר שטרן, גם לא הרב וייסברגר מביתר, ועוד עשרות רבנים מיוצאי הונגריה שבמחי קולמוס הפכת אותם לסאטמרים.
קצת אמינות לא תזיק...
תדייק בבקשה, אף אחד לא דיבר על שבעים משפחות חרדיות, דיברו על שבעים מתפללים ביומיום.לא אכנס לויכוח מי מכיר את הקהילה המקומית בודפשט יותר טוב.
יכול להיות שאתה מכיר יותר טוב.
אבל לומר שיש שם 70 משפחות חרדיות... זה קצת רחוק מהמציאות.
היות ואני מכיר את רובן של המשפחות החרדיות, ורובן המוחלט שמור לי באנשי הקשר, לא הייתי נסחף למספרים שאתה מציין.
בקשר שלמות שהזכרת, חלק מהשמות קשור בקשר ישיר לקהילה המקומית עד לשינוי הבעלות על ידי חב"ד.
ועל מכתב של העדה החרדית בנידון, לא שמעתי. יכול להיות שקיים, אבל ב"ה שאיני עסוק בבחישות הפוליטיות המקומיות.
כמה עולה שם לינה ואוכל שבת?בהכנסת אורחים של פרידלנדר בקרסטיר התחילו בהגבלות: אם אתה לא יושן אצלם אתה יכול לאכול שם ללא תשלום רק יום אחד, אחרי 24 שעות הארוחות בתשלום.
כמה עולה שם לינה ואוכל שבת?
יש לך מספר טלפון?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: