דרוש מידע כשיש קושי על רצף הASD , איך עוזרים?

moshe_rot

משתמש פעיל
לא פירטת גיל ורקע רפואי/אבחנות קודמות במדה יש.

בכל אופן, בגדול, יש תהליך אבחוני שכולל לפחות שלושה מפגשים אצל רופא התפתחותי, פסיכולוג התנהגותי, ולפעמים גם נוירולוג.
בדרך כלל האבחון נעשה במסגרת קופ"ח, אם כי ישנה אפשרות לעשות באופן פרטי.
 

reish

משתמש מקצוען
לפנות לאבחון, במסגרת קופ"ח (תורי המתנה ארוכים יותר), או באופן פרטי.
במקביל אפשר להתחיל לטפל בקשיים שעולים, עוד לפני מתן האבחנה.
 

reish

משתמש מקצוען
בכללי, המוקד של ASD זה תקשורת, ולכן מומלץ לפנות לקלינאית תקשורת מנוסה בתחום.
היא תוכל גם לסייע בחשיבה ובהבנה של הפרופיל ההתפתחותי, ללוות את התהליך ולהפנות לאבחון ובמידת הצורך גם למטפלים נוספים (רגשי, ריפוי בעיסוק, ניתוח התנהגות). אפשר גם להתחיל טיפול רב"ע, שוב בהתאם למה שעולה.
אם תרצי המלצות על קלינאיות אוכל לכתוב כאן.
 

מצוי

משתמש מקצוען





כנראה שיש עוד
באחד מהם אפילו הזמינו אותך לתת מידע
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
בגיל הצעיר, להתחיל מרופא הילדים, לבקש אבחון תקשורת.

אם רוצים ללכת לאבחון פרטי - מוקד המידע של עזר מציון הוא המידע הטוב ביותר שקיים.
 

צ

משתמש פעיל
בכדי לאבחן ASD יש צורך ב2 איבחונים מפסיכולוג/פסיכיאטר/נוירולוג, (קופ"ח או באופן פרטי. בקופה, לפנות לרופא התפתחותי שאם אכן יש צורך, יפנה לפסיכיאטר/ פסיכולוג ומשם ידריכו אתכם הלאה).
עם איבחון אחד אפשר להגיש בקשה לועדת זכאות ואיפיון (דרך מוסד הלימודים).
אם הוועדה מאשרת ורואה צורך, הילד מקבל תמיכה דרך מוסד הלימודים לפי מה שקבעה הוועדה: כתת תקשורת, סיען/סייעת תקשורת, ק. תקשורת, מרב"ע, טיפול רגשי. הכל לפי מה שיש לבהס"פ לתת.
כנ"ל ג"כ בקופת החולים, לפנות לעוסי"ת שם ולקבל ממנה הנחיות ומידע על הזכאות.
וכמובן, אחרי איבחונים מ2 מהנ"ל ובתוספת כל מסמך נוסף שיש לכם, ק. תקשורת, מרב"ע, מטפלת רגשית, מורה וכו', פניה לביטוח לאומי לקבלת הזכויות שלכם.
מומלץ לגשת לביטוח לאומי דרך אחת החברות העוסקות בזה בכדי שלא תפספסו שום דבר בדרך ולא תפסידו. לשים לב, יש הבדלים גדולים מאד בדמי הטרחה שהם גובים, כדי מאד לברר אצל כמה לפני שסוגרים.
בהצלחה ורוב נחת.
 

חנה פכמן

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
מומלץ לגשת לביטוח לאומי דרך אחת החברות העוסקות בזה בכדי שלא תפספסו שום דבר בדרך ולא תפסידו. לשים לב, יש הבדלים גדולים מאד בדמי הטרחה שהם גובים, כדי מאד לברר אצל כמה לפני שסוגרים.
בהצלחה ורוב נחת.
רק לגבי זה -
לא מומלץ בכלל. חבל הל הכסף
אם אכן זאת האבחנה, תתיעצו עם הורים או מישהו שמבין איך להגיש, וזה די פשוט להגיש לבד.
 

מצוי

משתמש מקצוען
אם זה אוטיזם , ויש לכם את המסמכים הנדרשים 2 אבחונים מ2 גורמי מקצוע כפי שפרטו
1. פסיכולוג ו2 פסיכיאטר או נוירולוג או רופא התפחותי - אם אני לא טועה .
ניתן לשלוח אפילו דרך האתר בפשטות .
כדאי להעביר לעזר מציון שיעברו על הדברים ושיראו שהמסמכים מוכנים כראוי .
חבל לשלם מהקצבה לארגונים . זה בזבוז . זה לרוב אותה טירחה.
 

צ

משתמש פעיל
רק לגבי זה -
לא מומלץ בכלל. חבל הל הכסף
אם אכן זאת האבחנה, תתיעצו עם הורים או מישהו שמבין איך להגיש, וזה די פשוט להגיש לבד.
ההגשה אכן פשוטה מאד באתר של הביטו"ל, אבל כדי מאד לברר קודם 2 נתונים:
ישנם ערים בהם קשה מאד לקבל אישור מהביטו"ל למרות כל המסמכים הרלוונטיים.
וכן, על הזכאות רטרואקטיבית, לאחרונה זה לא כ"כ קל וכדי לבדוק מה לעשות כדי שכן לקבל.
לא מכירה את העזרה שיש לעזר מציון להציע אבל כדי מאד לברר לפני ההגשה.
בהצלחה
 
נערך לאחרונה ב:

פיל ורוד

משתמש חדש
הבת שלי כבת 5, הגננת אומרת שהיא לא מוציאה מילה מהפה וכשהיא שואלת אותה שאלות היא לא מסמנת כן או לא
יש לה קשיי שפה והבנה בעיות בוויסות החושי עקשנות והיא לא משתפת פעולה,
מצד שני היא כן חכמה ומבינה עניין ונראה שכן יש לה אנטלגנציה רגשית - לאחרונה הם למדו בגן על רגשות ומאז היא יכולה לשאול אותי כל יום לפחות 10 פעמים: אמא למה את עצובה? עד שזה מעצבן את אחיה...
יש לכם כוון על מה זה יושב? (לקחתי אותה לאבחון אבל היא ברחה מהחדר...)
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
הבת שלי כבת 5, הגננת אומרת שהיא לא מוציאה מילה מהפה וכשהיא שואלת אותה שאלות היא לא מסמנת כן או לא
יש לה קשיי שפה והבנה בעיות בוויסות החושי עקשנות והיא לא משתפת פעולה,
מצד שני היא כן חכמה ומבינה עניין ונראה שכן יש לה אנטלגנציה רגשית - לאחרונה הם למדו בגן על רגשות ומאז היא יכולה לשאול אותי כל יום לפחות 10 פעמים: אמא למה את עצובה? עד שזה מעצבן את אחיה...
יש לכם כוון על מה זה יושב? (לקחתי אותה לאבחון אבל היא ברחה מהחדר...)
תראי, במה שפרטת כאן אין שום נקודה ששוללת לקות תקשורת. אבל גם לא מחייבת את זה. נשמע ברור שיש לה קושי, ואת גם כותבת קשיי שפה - מי אבחן אותם? איפה היא מטופלת?
נראה לי ברור שצריך אבחון מקיף כדי לדעת מה מקור הקושי.

לקחת לאבחון - איפה?
גם אם ילד בורח מהחדר, זה מלמד משהו.
האבחון שאני חוויתי היה מקצועי, וארוך, והתרשם גם מצפיה בילד. האבחון עצמו היה עם הרבה משחקים, וגם כלל צפיה בגן.
ככה שגם אם ילד בורח, לדעתי אבחון אמיתי אמור להתמודד עם הנקודה הזו.
 

פיל ורוד

משתמש חדש
תראי, במה שפרטת כאן אין שום נקודה ששוללת לקות תקשורת
אבל זאת ילדה עם אנטלגנציה רגשית מסויימת - היא רואה תמונה של אדם כועס ושואלת למה הוא עצוב וכדו' לדוג'... וכפי שידוע לי ילדים על הרצף צריכים לעבוד איתם ולפתח להם את האינטלגנציה הרגשית,
היא גם מאוד אוהבת את אחיה התינוק כפי שציינתי
 

reframing

משתמש פעיל
ברוך השם יש היום המון מסגרות מותאמות, בכל אופן מגיע למאובחנים סייעת- אם הם בשילוב
 

לבבון

משתמש חדש
אבל זאת ילדה עם אנטלגנציה רגשית מסויימת - היא רואה תמונה של אדם כועס ושואלת למה הוא עצוב וכדו' לדוג'... וכפי שידוע לי ילדים על הרצף צריכים לעבוד איתם ולפתח להם את האינטלגנציה הרגשית,
היא גם מאוד אוהבת את אחיה התינוק כפי שציינתי
היום יש הגדרה: על הרצף בתפקוד גבוה.
וגם בתפקוד הגבוה יש מכלול של נתונים,
חלק מהילדים שבתפקוד גבוה יכולים לזהות רגשות, לאהוב וכו'.
והעבודה היא לא על פיתוח האינטלגנציה הרגשית, אלא יותר על פרופורציות והתאמה.
 

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
אבל זאת ילדה עם אנטלגנציה רגשית מסויימת - היא רואה תמונה של אדם כועס ושואלת למה הוא עצוב וכדו' לדוג'... וכפי שידוע לי ילדים על הרצף צריכים לעבוד איתם ולפתח להם את האינטלגנציה הרגשית,
היא גם מאוד אוהבת את אחיה התינוק כפי שציינתי
אבחון תקשורת הוא עניין מסובך ודורש מקצועיות מיוחדת.
רק פסיכולוג קליני מוסמך לאבחן ולא כל פסיכולוג.
במיוחד צריך מקצועיות לאבחן את המוכשרים והגבוהים שבהם.
לא ניתן לסמוך על 'אבחון' שעושים לבד או כל מיני 'מבינים' למיניהם.
 

יראת גאולה

משתמש מקצוען
אבל זאת ילדה עם אנטלגנציה רגשית מסויימת - היא רואה תמונה של אדם כועס ושואלת למה הוא עצוב וכדו' לדוג'... וכפי שידוע לי ילדים על הרצף צריכים לעבוד איתם ולפתח להם את האינטלגנציה הרגשית,
היא גם מאוד אוהבת את אחיה התינוק כפי שציינתי
זה לא בהכרח שולל אפשרות של לקות תקשורת.
נשמע מדברייך שיש הבנה מסוימת לגבי רגשות, מהתיאור אי אפשר לדעת האם זו הבנה מלאה תואמת גיל או לא.
לא כל מי שנמצא על הספקטרום האוטיסטי חסר רגשות ואינטלגנציה רגשית לחלוטין. בפרט בנות, יכולות להיות בתפקוד גבוה ועם הבנה מסוימת לגבי רגשות בסיסיים (כועס, שמח, עצוב) ובכל זאת להיות על הספקטרום.
בכל מקרה, בין עם הקושי הוא תקשורתי ובין אם מדובר על קושי מסוג אחר, הכתובת היא אבחון. עדיף אצל פסיכולוג התפתחותי שמנוסה בזה. אני סתם כותבת מהיכרות, שלא ככה שוללים תקשורת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה