כשהמורה מנסה להכשיל את התלמידות

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רחלשקרקה;1634243:
ילד בהחלט יכול כבר להשלים עם זה שיש עוולות בעולם, והן בפירוש נורמה. ולא באנו לכאן כדי להלחם בהם- אלא כדי לבנות את עצמנו.

:eek: מה???

איזה נס שלא כולם חושבים כמוך!
אחרת יהודים עדיין היו יכולים לעסוק רק בהלוואה בריבית באירופה, ועבדות היתה דבר נורמלי ומקובל בארה"ב.
 

ת'כלס

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הפקות ואירועים
אני כותבת לך כאל הורה: (דברי עם אמא שלה)

א. תארגני כשל כיתתי (ברצינות זה הדבר היחיד שיעורר מורה ובעיקר מול הנהלה)
ב. לא נשמע לי הגיוני שהמחנכת לא יכולה לעשות כלום, נשמע שהיא סתם מתחמקת בלהתחכך עם המורה. אז תפני ישירות להנהלה "בשם כמה הורים"
ג. החומר הזה די מוכר לי, מעולם לא ראיתי מבחנים ברמה הזו. עושים עבודות, פרויקטים, תערוכות. המבחנים הם די בכלליות. תתחפשי כמה מבחנים "נורמליים" ותראי למורה.

(סתם מעניין איך הצלחת לגרום לה לדעת)
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1634405:
:eek: מה???

איזה נס שלא כולם חושבים כמוך!
אחרת יהודים עדיין היו יכולים לעסוק רק בהלוואה בריבית באירופה, ועבדות היתה דבר נורמלי ומקובל בארה"ב.

יש לי תשובה מוכנה, רק שאני אבין שזו כוונתך.
את חושבת ומאמינה שהגענו לעולם כדי לתקן עוולות של אחרים??
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
לא באנו כדי לתקן עוולות,

אבל אנחנו צריכים לתקן עוולות:
לתקן עוולות של עצמנו כיחידים- אם עוינו.
ולתקן עוולות של החברה בה אנו חיים, (ע"ע עגלה ערופה)
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1634459:
לא באנו כדי לתקן עוולות,

אבל אנחנו צריכים לתקן עוולות:
לתקן עוולות של עצמנו כיחידים- אם עוינו.
ולתקן עוולות של החברה בה אנו חיים, (ע"ע עגלה ערופה)

צריכים לתקן עוולות של עצמנו,
והעוולות בחברה שבה אנו חיים- באמת צ"ע עד כמה וכיצד.
יש לי רעיון לעוולה שאפשר לתקן- למה יש לחץ חברתי לקנות עגלות בוגבו :p ?

אני מאמינה שלפני שניגשים לתקן עוולות שלא נעשו על ידינו, נתחנך ונחנך לא לקחת ללב כל "עוולה" כגון קבלת ציון 80 במבחן במולדת ...

ובאמת, נס שיש אנשים שחושבים שצריך לתקן את כל העוולות. נקווה שהם יקבלו את כל השכר והכבוד לו הם ראויים."לולא המשתגעין היה העולם חרב".
אני מעדיפה להשקיע אנרגיות בעבודה עצמית שלי ובנתינת כלים לילדים לעבודה עצמית שלהם.
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י GRN;1634301:
אם עוולות הן נורמה אז אוי ואבוי :eek:

צודקת. טעות בניסוח.
אך אכן- עוולות בסדר גודל כזה או אחר היו, ישנם, וימשיכו להיות כל עוד....
ועלינו להפנים שהעולם (שלא לומר "נורמלי") ככה מתנהל. ותפקידנו להמודד עם ה"עוולות" הנוראיות (50 במבחן.. :eek: ) ואולי אפילו לתקן אותן, אם זה באפשרותינו ובכוחותינו.
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רחלשקרקה;1634499:
יש לי רעיון לעוולה שאפשר לתקן- למה יש לחץ חברתי לקנות עגלות בוגבו :p ?

אני מאמינה שלפני שניגשים לתקן עוולות שלא נעשו על ידינו, נתחנך ונחנך לא לקחת ללב כל "עוולה" כגון קבלת ציון 80 במבחן במולדת ...

ובאמת, נס שיש אנשים שחושבים שצריך לתקן את כל העוולות. נקווה שהם יקבלו את כל השכר והכבוד לו הם ראויים."לולא המשתגעין היה העולם חרב".
אני מעדיפה להשקיע אנרגיות בעבודה עצמית שלי ובנתינת כלים לילדים לעבודה עצמית שלהם.

לחץ חברתי זה לא עוול, אם אנשים עושים עוולות בגלל לחץ חברתי צריך באמת לטפל בו, אבל לקנות עגלה גם במליון דולר זה לא עוול.
גם לקבל 80 במבחן זה לא עוול, אבל שמורה מתעללת רגשית בתלמידות- זה כן.

יש לי תחושה שאת לא ממש מבינה מה זה עוול.


הפיסקה האחרונה שלך נשמעת אגואיסטית להחריד.
אני לא מכירה את האימרה שהבאת נראה לי שטעית שם באיזו מילה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1634526:
לחץ חברתי זה לא עוול, אם אנשים עושים עוולות בגלל לחץ חברתי צריך באמת לטפל בו, אבל לקנות עגלה גם במליון דולר זה לא עוול.
גם לקבל 80 במבחן זה לא עוול, אבל שמורה מתעללת רגשית בתלמידות- זה כן.

יש לי תחושה שאת לא ממש מבינה מה זה עוול.


הפיסקה האחרונה שלך נשמעת אגואיסטית להחריד.
אני לא מכירה את האימרה שהבאת נראה לי שטעית שם באיזו מילה.

לולי המשתגעים היה העולם חרב -
זה ציטוט של הרמב"ם, אבל בהקשר אחר לגמרי.
אלו שמתאמצים בניסויים מדעיים ובהתפתחות טכנולוגית.
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י יונה יונה;1634526:
לחץ חברתי זה לא עוול, אם אנשים עושים עוולות בגלל לחץ חברתי צריך באמת לטפל בו, אבל לקנות עגלה גם במליון דולר זה לא עוול.
גם לקבל 80 במבחן זה לא עוול, אבל שמורה מתעללת רגשית בתלמידות- זה כן.

יש לי תחושה שאת לא ממש מבינה מה זה עוול.

לקנות עגלה גם במליארד דולר זה לא עוול. מסכימה לגמרי. הלחץ של החברה בדבר שרוב הפריטים בחברה אינם יכולים לעמוד בו הוא (עלול להיות) עוול.


לתת לתלמידה 80 במבחן זה התעללות רגשית בתלמידות... לא היסחפות??

מהו לדעתך עוול?

נכתב ע"י יונה יונה;1634526:
הפיסקה האחרונה שלך נשמעת אגואיסטית להחריד.

נ.ב. אני גם דואגת לעולם הבא שלי לפני שאני דואגת לעוה"ב של השכנים שלי.. אגואיסטי הרבה יותר בעיני לחנך את העולם לפני שאני סיימתי את תפקידי שלי. הסתכלות אחרת.
נכתב ע"י יונה יונה;1634526:
אני לא מכירה את האימרה שהבאת נראה לי שטעית שם באיזו מילה.
כן, יתכן והמילה היא "שומם". וברור שזה לא ההקשר המקורי. אך הרעיון תואם.
 

נוי

משתמש סופר מקצוען
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
כאימא, אני מרגישה בסוגיות מהסוג הזה שיש לפעול בשני אופנים:
מצד אחד, לטפל בעוולות האלה ככל יכולתי כמבוגר שכבר למד משהו בחיים, מצד שני לתת כלים לילד להתמודד עם המציאות הזו, שהוא עוד ייתקל בה בימי חייו, של אנשים שמתנהגים בצורה מתסכלת ומרתיחה.
(איך? בין השאר, להפנים את הפתגם השימושי:"להתעצבן פירושו: להעניש את עצמך על טיפשותו של השני")
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נכתב ע"י רחלשקרקה;1634546:
לתת לתלמידה 80 במבחן זה התעללות רגשית בתלמידות... לא היסחפות??

לתת לבנות חומר למבחן הרבה יותר מיכולתן השכלית זה התעמרות, לגרום לבנות בכוונה להיכשל במבחן זה עוול. כן.
 

יועצת

משתמש רשום
נכתב ע"י יונה יונה;1634405:
:eek: מה???

איזה נס שלא כולם חושבים כמוך!
אחרת יהודים עדיין היו יכולים לעסוק רק בהלוואה בריבית באירופה, ועבדות היתה דבר נורמלי ומקובל בארה"ב.

לא נראה לי שזוהי "דעת תורה".

מי אמר שהיה גרוע אם יהודים היו ממשיכים לעסוק בהלוואה בריבית??
ממה שלומדים בהסטוריה- "כתב הסובלנות" שאפשר ליהודים לסחור ונתן עוד זכויות כל מטרתו היה כדי לגרום להתבוללות ואכן בהמשך הביא להתפתחות ההשכלה ולפי רבים מגדולי ישראל התשובה לכך היה חורבן יהדות ארופה.
העיסוק בפרנסה זה בסה"כ השתדלות- צינור שדרכו הקב"ה משפיע עלינו את שפע ברכתו.

ולגבי העבדות- כשהמשיח יגיע יש הרבה מקורות שכל הגויים ירוצו להיות העבדים שלנו.
והמצב היום של "עבד כי ימלוך" / אביב העמים הערבי וכד' הוא כן טוב? מי אמר? צריך ראיה של שנים כדי לדעת מה העוול ומה לא.

רק הקב"ה הוא "קל אמונה ואין עוול" והוא מסדר לנו עוולות בסביבתנו להכיר בהם אבל להשלים עם המצב ולהשתלם דרכם ומצד שני-לא להשלים עם העוולות שלנו, להשתמש בחוש הביקורת שלנו לבקרה עצמית כך באמת נתקדם ונשפיע רק טוב.

נראה לי שאומרים בשם ה"דברי חיים" מצאנז שבצעירותו הוא חשב שיתקן את כל העולם, אח"כ כשהתבגר מעט, החליט שיתקן את המדינה שלו, אח"כ את העירה...בסוף הגיע למסקנה שהלוואי ויתקן את עצמו...

יהודים הם תמיד הראשונים במציאת העוולות ובמהפכנות כי הקב"ה יצר בנו את הרצון להתחדשות ולחדשנות ולהתקדמות בעבודת ה' לתיקון עוולות אצלינו ולא בעולם,
ליבל טרוצקי כמדומני שמו של המהפכן ברוסיה, יש שאומרים שיצא לתרבות רעה בעקבות היחס הפוגע והסטירות של המלמד שלו בחידר , הוא בחר לתקן את העוול בצורה של להפוך לקומוניסט קיצוני...

(רוחות הדמוקרטיה והשוויון הן עד היום בעוכרינו ומקשות על החינוך...

החתם סופר כותב ש"כל המשנה ידו על התחתונה" כל מהפכנות, דרך חדשה, כבר מעמידה אותנו בעמדה נחותה.)

אולי עשיתי כאן עוול וסטיתי מעט והכבדתי, אבל נראה לי שצריך לחשוב לא רק על הכאן ועכשיו, מה אני אלמד את הבת שלי כרגע, מה הרווח הרגעי שהיא יכולה אולי להרוויח אלא מה המסר שהיא מקבלת לחיים והאם אני נותנת לבת שלי עושר ואושר בחיים או מצבורי כעס, מרמור על אי הצדק, תוקפנות...

עדיין מנסה להבין למה אכפת כל כך העוול של המורה?
מה אפשר להרוויח אם "לא מקבלים כל התנהגות", מה רוצים שהבת תלמד להגיב? שתצעק על כל עוול? שלא תהיה "פריירית"?
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אם לא הבנת, הפניה להנהלה אמורה להעשות ללא ידיעת הבת.
אותה מחנכים להסתדר גם עם מורות רודניות/עצבניות/השלם את המיותר.
(ולא, לא מחנכים אותה לסבול בוסים עריצים- כי השתדלות בפרנסה אין פרושה לסבול רגשית, וגם לא לסבול מבעל כי במקרה כזה גט לא נועד לחמורים, ואם ממשלה/עיריה מתנהגים בחוסר צדק אין שום מניעה להילחם בתופעות הללו.)

אנחנו בתור מניעת נזק לעוד אנשים מנסים לטפל בבעיה.


לא הבנתי מההרצאה שלך שום דבר חוץ מזה שהכי טוב שעד היום כושים היו נשארים עבדים מעונים באמריקה.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יונה יונה;1634593:
אם לא הבנת, הפניה להנהלה אמורה להעשות ללא ידיעת הבת.
אותה מחנכים להסתדר גם עם מורות רודניות/עצבניות/השלם את המיותר.
(ולא, לא מחנכים אותה לסבול בוסים עריצים- כי השתדלות בפרנסה אין פרושה לסבול רגשית, וגם לא לסבול מבעל כי במקרה כזה גט לא נועד לחמורים, ואם ממשלה/עיריה מתנהגים בחוסר צדק אין שום מניעה להילחם בתופעות הללו.)

אנחנו בתור מניעת נזק לעוד אנשים מנסים לטפל בבעיה.


לא הבנתי מההרצאה שלך שום דבר חוץ מזה שהכי טוב שעד היום כושים היו נשארים עבדים מעונים באמריקה.
כל מילה. תודה.

נכון שעיקר עבודתנו בעולם היא לתקן את עצמנו, אבל להתעלם מעוולות גם נובע ממידה כלשהי הזקוקה לתיקון.
אדם לא בא לכאן כדי לחיות בתוך הבועה שלו, הוא חלק מחברה, חלק מסביבה, והוא אמור לפעול בה ושיהיה לו אכפת ממנה.
אם בחברה שלי יש עוולות - וודאי שהדבר הנכון הוא לתקן אותן ואשריי מי שעוסק בכך.
(מזכיר לי עוול מסויים שקורה בציבור שלנו, שהרב שך אמר לאנשים שניסו לשפר אותו "במקום שאין אנשים השתדל להיות איש").
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
זה מעצבן, אבל לא הייתי משקיעה זמן על עצבים.
אם היה ביכולתי לתקן, הייתי מנסה לפנות,
במקביל פשוט לומר לילדה שהמורה הזו בעלת סגנון כזה. כל התלמידות עברו את זה, ויש לה בחירה או להסתכל על זה כאתגר (את אומרת שהיא מחוננת) ולעבור את המבחן כפי יכולתה.
או לא לעבור ולא יקרה כלום. מולדת זה לא מקצוע לחיים.

במקביל כן הייתי מדברת קודם עם המורה עצמה ומסבירה לה שזה מוגזם, לא עוזר- עם המחנכת, ואת ההנהלה לא הייתי מערבת אלא ממתינה לסוף שנה.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נראה לי שאומרים בשם ה"דברי חיים" מצאנז שבצעירותו הוא חשב שיתקן את כל העולם, אח"כ כשהתבגר מעט, החליט שיתקן את המדינה שלו, אח"כ את העירה...בסוף הגיע למסקנה שהלוואי ויתקן את עצמו...

דוקא אני שמעתי את זה על ר' נפתלי מרופשיץ.

אכפת לי ! כי אני טיפוס תכליעתי ששונא את כל "יפי הנפש" למינהם. אני לא מנסה לחנך את המורה אני מנסה לגונן על התלמידה...
כשהבריון של השכונה מרביץ ושוברים לו את שתי הידיים זה לא מנסיון 'לחנך' אותו זה פשוט רצון לגונן על עצמינו.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בסוף, ברוך ד', הילדה עשתה מבחן וידעה את כל התשובות ! (כולל שדוד המלך כבש את ירושלים מידי היבוסי...)
בנוסף, פנינו למחנכת ולמורה למולדת וכולן קיבלו כזה 'שפכטל' מקוה שזה יספיק והמורה הזו תקלוט ענין.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
בסוף, ברוך ד', הילדה עשתה מבחן וידעה את כל התשובות ! (כולל שדוד המלך כבש את ירושלים מידי היבוסי...)
בנוסף, פנינו למחנכת ולמורה למולדת וכולן קיבלו כזה 'שפכטל' מקוה שזה יספיק והמורה הזו תקלוט ענין.
 

ANONYMUS

משתמש מקצוען
אני לא הייתי מתערבת בכזה מיקרה.
הייתי מעודדת את הילדה שזה לא נורא, במיקרה שהיא היתה יותר מתוסכלת מזה, הייתי פשוט משאירה אותה בבית ביום של המבחן.
אני חושבת שילד מסוגל להתמודד עם כאלו מקרים. לא קרה כלום אם כל הכיתה מקבלת 60. זה לא אישי נגדו, יש כאן מורה בעייתית, והילד מסוגל להבין את זה. וזהו.
לא הייתי הופכת את העולם כדי שיעיפו אותה, אני לא חושבת שבאפשרותי לקבוע דיני נפשות של פרנסה של אישה שאני לא יודעת מה עומד מאחוריה,
ואני לא חושבת שאנחנו יכולים כל החיים לרפד את החיים של הילדים שלנו... זה פשוט לא עובד.
הם מתמודדים ויתמודדו.
אני מודעת לזה שגם בזה יש מקרים חריגים, אבל הסיפור הספציפי ההזה לא נשמע לי נורא.
אז מה? אז מורה רוצה שכולם יכשלו - אז מה????????????????????????????????????.
כל עוד ההורה מודע לזה, והילד מודע לזה, לא ניראה לי שזה הורס שום דבר בבטחון העצמי,
אולי רק מעלה את הבטחון העצמי של הילד, כי במקרים אחרים הוא ידע גם להאשים את הצד השני בזה שהוא לא מצליח.
 

מרגלית ויסברג

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
עצוב לי ,
עצוב לי לשמוע על אישה בגיל חמישים, שהמקום שהיא יכולה להוציא את הרגרסיות שלה, והשתלטנות, הם במקום שבו לומדות בנות תמימות בנות 9.


לא הייתי עושה מזה עניין, ולא נותנת לבת שלי לשבת לדגור שעות ולהכנס ללחץ מכזה דבר מטופש!!! כן כן, לבקש מילדה בגיל הזה ללמוד 25 כינויי ירושלים זה דבר מטופש בעיניי.

הייתי נותנת לה ללמוד במשך זמן סביר בהתאם ליכולות שלה, ומסבירה שמה שהיא תקבל אני אהיה הכי מאושרת, כי אני יודעת שהיא עשתה מה שהיא יכולה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה