כשהמורה מנסה להכשיל את התלמידות

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
השבוע למדתי למבחן עם ילדה בכיתה ג'.
הילדה מחוננת ומבריקה ובכל זאת, הרגישה שהיא צריכה עזרה בלמידה לפני מבחן ב---
מולדת (!)
המורה דרשה מהן לדעת רשימה של כ- 10 דמויות תורניות כולל מעשיהם ופועליהם. -כולל תאריכים (!) (זאת למרות שחלק מהתאריכים היו שגויים)
בנוסף הילדות היו צריכות ללמוד 35 שמות וכינויים של ירושלים בע"פ.
חוץ מזה, סקירה היסטורית על העיר ירושלים, מאדם הראשון דרך היבוסי, הטורקים ועד לאחר מלחמת ששת הימים... כולל תאריכים, עובדות וכו' (חלקים שגויים ומסולפים)
מניכרות אישית שלי עם המורה (גם אני למדתי אצלה) המורה מנסה להראות לתלמידות שהיא יותר חכמה מהן.
אני חושבת שזה ממש עוול להתעלל כך בילדות בנות 9
מה אני כמורת עזר אמורה לעשות?
(לאמא אין כח להתמודד מול המורה והמחנכת)
לפנות למחנכת של הכיתה? למורה עצמה? למנהלת? לחינוך העצמאי?
 

ofek

משתמש רשום
לדעתי קודם כל תבדקי בעדינות עם עוד אימהות חשות כמוך... וחוצמזה יש תכניות למודים מאד מסודרות יתכן שיש לזה קשר לתוכנית הלימודית ו\או שהמורה מעמיסה על דעת עצמה
 

יונה יונה

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
תפני למחנכת. ואם לא עוזר למנהלת.

אילו דרישות לא הגיוניות גם בשביל אישה בת 20.
ואם זה עם סילופים כ"כ גסים המורה הזו צריכה לעוף..........
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
נכתב ע"י ofek;1633775:
לדעתי קודם כל תבדקי בעדינות עם עוד אימהות חשות כמוך... וחוצמזה יש תכניות למודים מאד מסודרות יתכן שיש לזה קשר לתוכנית הלימודית ו\או שהמורה מעמיסה על דעת עצמה
אז ככה- בדקתי את זה מול המחנכת. היא מודעת לבעיה ואין לה הרבה מה להועיל...
(כנראה שזה ענין של פרוטקציה וכו')
לא נראה לי שיש לזה קשר לתוכנית הלימודים כי אני יודעת פחות או יותר מה אמורים ללמוד בכיתה ג'.
(הרגשתי כאילו אני מכינה בת ב-יא' ל4 יח' בהיסטוריה...
 

אפרת 10

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
למה לא לפנות למורה בעצמה?
 

sh12

משתמש מקצוען
פשוט להסביר לילדה - שכדאי שתזכור מה שהיא יכולה, ומה שלא - לא!
לא צריך לגרום לילדה להיסחף אחרי לחץ מטורף שכזה...
(ילדה מחוננת שצריכה לקחת בשביל זה שיעורי עזר??!!)

ואם אפשר אז כדאי להתארגן כך כמה אמהות וזהו...
מקסימום הילדה בת ה9, תקבל במולדת "כמעט טוב..."
 

ks

משתמש מקצוען
נכתב ע"י מנוחהלה;1633770:
... המורה מנסה להראות לתלמידות שהיא יותר חכמה מהן...

ואז המנהלת תראה שכל הכיתה קיבלה ציונים נמוכים:rolleyes:
 

EC

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י ks;1633813:
ואז המנהלת תראה שכל הכיתה קיבלה ציונים נמוכים:rolleyes:



מעולה!
ואז היא תבדוק למה ומדוע, ותגיע לשורש הבעיה.
לדעתי צריך להראות למורה זאת, שלא מתרגשים ממנה ומתחרפנים בגלל הקריזות שלה ( ברור שמורה ותיקה ומבוגרת שמלמדת וחוזרת על החומר מידי שנה תדע את החומר על בוריו ופי כמה יותר מילדה בת 9 שלומדת אותו פעם ראשונה במה יש לה להתחרות בדיוק???.., כאילו זה הרמה?) אלה לומדים מה שניתן ואפשרי, ולדעתי זה מה שירגיע אותה מלחזור על הטעות הזאת, שתראה שהבנות לא מתרגשות ולא בלחץ מהדרישות המופרזות שלה.
 

לשם שינוי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
זה כן החומר של ג' במולדת, אבל לא בוחנים בצורה כזו זה ודאי.
(רוב הידע אמור לבוא בצורה סיפורית על ירושלים)
אם עוד אמהות חשות כמוך וההנהלה קשובה להורים צריך לפנות להנהלה.
 

יועצת

משתמש רשום
בכל מקום יש את המורות המתאימות יותר והמתאימות פחות ובכל עבודה ובכל מקום יש ויטמין P (-השגחה פרטית) וכד',
לא באנו לשנות את העולם, לא תלונות למנהלת ולא כעסים ישנו את התמונה...

באנו לשנות ולבנות את עצמנו, לשנות את צורת ההתייחסות והחשיבה וממילא את ההרגשה, אני רואה בכך הזדמנות ללמד את התלמידה המחוננת שיש לנו כל מיני סגנונות של מורות וכל מיני דרישות, היא המורה בכיתה ויש לה את האפשרות והסמכות להחליט, (כמו הבוס בעבודה והבעל בבית והממשלה והעיריה וכו') היא יכולה להחליט גם על דרישות מאד גבוהות ובלתי אפשריות וזה טבעי שנלחצים ו%20 אצל המורה הזאת זה כמו 100% אצל מורה אחרת, יש מורות שמורידות % על כל שאלה בזמן המבחן ויש מורות שמראש אומרות 100% זה רק הקב"ה ולכן מראש יורדים כמה אחוזים, יש מורות שכל הכיתה מקבלת בלתי מספיק בתעודה וזה מספק בהחלט, יש מורות שאם הבנותלא מצליחות במבחן הם מרוצות (זה נחשב אצלן ההצלחה)
צריך להגדיר עם הילדה מה נחשב הצלחה במבחן כזה, עדיף להביא את הילדה שהיא תאמר מה יכול להיחשב כהצלחה (אולי ההצלחה שדרך המבחן נחדד את החשיבה, נלמד אסטרטגיות- שיטות פעולה ופטנטים להתמודדות עם הרבה חומר ולזכור הרבה, נצליח יותר להתמודד במבחנים ארציים, נלמד להתאים את עצמנו לסגנונות שונים, נלמד להתמודד עם "כשלון" וכו' ..)

מורת עזר המטרה שלה היא לגרום לבת להרגיש הצלחה
גם אם היא מקבלת 0 במבחן, היא אמורה תמיד להרגיש הצלחה

התוצאה במבחן לא קשורה ליכולות שלה, לחכמה שלה לידע...

אם הילדה פרופקציוניסטית אולי הייתי מבקשת מהמחנכת שתשנה את הציון בתעודה ועובדת על חיזוק הדימוי העצמי במקביל...

אם את באמת רוצה להשקיע לטווח ארוך- עושה רושם שצריך לתת למורה כזו המון כ-ב-ו-ד, את יכולה להתקשר למורה כזאת, מומלץ כמה שבועות מראש , במקרה הזה אולי לומר שהיה מתאים כבר להתקשר לפני כמה שבועות, כמה חכמה טמונה וכמה ידע בחומר ולומר לה מושג או שניים מהחומר שהתרשמת ובוודאי שהיא משקיעה המון מחשבה (את יכולה גם לציין את הערותיך והטעויות בדרך אגב שמעניין פעם קראת שמלחמת כך וכך היתה בשנת.. אבל בטח את כבר לא זוכרת טוב.) והיית רוצה לשמוע ממנה כלים (כבר) עכשיו איך היא ממליצה להכין את הבנות ל"מבחן הגמר" מה סגנון השאלות, אולי יש לה כמה דוגמאות שתביני, לשאול על מה לשים דגש ושאת בטוחה שהבנות כבר לומדות מעכשיו... ואולי אם יש לה דוגמא של מבחן משנה קודמת.. ולנסות לדלות ממנה כמה שיותר מידע על המבחן וכמובן לא לשכוח להודות לה בסוף על שהיא אלפה אותך בינה ודעת
מנסיון- זה עובד מדהים...
 

חנון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מזכירה לי מורה שהיתה עושה מבחנים קשים כדי שלא נקבל 100% כי אין שלימות בעולם
היתה אומרת" נהניתי מהמבחנים שלכם ונהניתי עוד יותר שלאף אחת לא היה 100%"
עד היום אני כועסת עליה!
כדי להימנע מ-100% יכלה להתחיל את האחוזים ב-%99 עם מבחן נורמלי
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י יועצת;1633882:
בכל מקום יש את המורות המתאימות יותר והמתאימות פחות ובכל עבודה ובכל מקום יש ויטמין P (-השגחה פרטית) וכד',
לא באנו לשנות את העולם, לא תלונות למנהלת ולא כעסים ישנו את התמונה...

באנו לשנות ולבנות את עצמנו, לשנות את צורת ההתייחסות והחשיבה וממילא את ההרגשה, אני רואה בכך הזדמנות ללמד את התלמידה המחוננת שיש לנו כל מיני סגנונות של מורות וכל מיני דרישות, היא המורה בכיתה ויש לה את האפשרות והסמכות להחליט, (כמו הבוס בעבודה והבעל בבית והממשלה והעיריה וכו') היא יכולה להחליט גם על דרישות מאד גבוהות ובלתי אפשריות וזה טבעי שנלחצים ו%20 אצל המורה הזאת זה כמו 100% אצל מורה אחרת, יש מורות שמורידות % על כל שאלה בזמן המבחן ויש מורות שמראש אומרות 100% זה רק הקב"ה ולכן מראש יורדים כמה אחוזים, יש מורות שכל הכיתה מקבלת בלתי מספיק בתעודה וזה מספק בהחלט, יש מורות שאם הבנותלא מצליחות במבחן הם מרוצות (זה נחשב אצלן ההצלחה)
צריך להגדיר עם הילדה מה נחשב הצלחה במבחן כזה, עדיף להביא את הילדה שהיא תאמר מה יכול להיחשב כהצלחה (אולי ההצלחה שדרך המבחן נחדד את החשיבה, נלמד אסטרטגיות- שיטות פעולה ופטנטים להתמודדות עם הרבה חומר ולזכור הרבה, נצליח יותר להתמודד במבחנים ארציים, נלמד להתאים את עצמנו לסגנונות שונים, נלמד להתמודד עם "כשלון" וכו' ..)

מורת עזר המטרה שלה היא לגרום לבת להרגיש הצלחה
גם אם היא מקבלת 0 במבחן, היא אמורה תמיד להרגיש הצלחה

התוצאה במבחן לא קשורה ליכולות שלה, לחכמה שלה לידע...

אם הילדה פרופקציוניסטית אולי הייתי מבקשת מהמחנכת שתשנה את הציון בתעודה ועובדת על חיזוק הדימוי העצמי במקביל...

אם את באמת רוצה להשקיע לטווח ארוך- עושה רושם שצריך לתת למורה כזו המון כ-ב-ו-ד, את יכולה להתקשר למורה כזאת, מומלץ כמה שבועות מראש , במקרה הזה אולי לומר שהיה מתאים כבר להתקשר לפני כמה שבועות, כמה חכמה טמונה וכמה ידע בחומר ולומר לה מושג או שניים מהחומר שהתרשמת ובוודאי שהיא משקיעה המון מחשבה (את יכולה גם לציין את הערותיך והטעויות בדרך אגב שמעניין פעם קראת שמלחמת כך וכך היתה בשנת.. אבל בטח את כבר לא זוכרת טוב.) והיית רוצה לשמוע ממנה כלים (כבר) עכשיו איך היא ממליצה להכין את הבנות ל"מבחן הגמר" מה סגנון השאלות, אולי יש לה כמה דוגמאות שתביני, לשאול על מה לשים דגש ושאת בטוחה שהבנות כבר לומדות מעכשיו... ואולי אם יש לה דוגמא של מבחן משנה קודמת.. ולנסות לדלות ממנה כמה שיותר מידע על המבחן וכמובן לא לשכוח להודות לה בסוף על שהיא אלפה אותך בינה ודעת
מנסיון- זה עובד מדהים...
כתבת דברים מעניינים ויפים, אבל בתוך הדברים היה איזושהי השלמה עם עוולות שקורות. לא טוב שנחנך את הילדים שלנו שהעוולות הן חלק מהנורמה. אפשר בפירוש לומר לה: עכשיו היא המורה שלך והיא המחליטה אבל לא בטוח שההחלטה שלה נכונה.
 

גלבוע

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י חנון;1634138:
מזכירה לי מורה שהיתה עושה מבחנים קשים כדי שלא נקבל 100% כי אין שלימות בעולם
היתה אומרת" נהניתי מהמבחנים שלכם ונהניתי עוד יותר שלאף אחת לא היה 100%"
עד היום אני כועסת עליה!
כדי להימנע מ-100% יכלה להתחיל את האחוזים ב-%99 עם מבחן נורמלי

רפואה שלמה.

זה סעיף נפשי כלשהו.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
זאת אומרת לתת למורה להשתלט על הילדות, לפגוע בבטחונן ובדמוין העצמי ולשתוק?
לדעתי, מורות כאלו צריך פשוט להוקיע !
בגלל שהילדה בת 9 והיא בת 50 ויושבת על הקתדרה יש לה זכות להתעמר בה?
המורה הזו, למיטב הבנתי, צריכה להרגיש שהיא יודעת יותר מהתלמידות (כנראה שזה לא מובן מאליו)
היא לא מסוגלת לתת לבת 100 במבחן והיא פשוט שמיחה לאידן של התלמידות...
ההנהלה באותו ביה"ס לא ממש קשובה מה גם שרוב האימהות חוששות להתלונן כי כל אמא חושבת שהבעיה היא של הבת שלה.
 

מנוחהלה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הדמיות בתלת מימד
זאת אומרת לתת למורה להשתלט על הילדות, לפגוע בבטחונן ובדמוין העצמי ולשתוק?
לדעתי, מורות כאלו צריך פשוט להוקיע !
בגלל שהילדה בת 9 והיא בת 50 ויושבת על הקתדרה יש לה זכות להתעמר בה?
המורה הזו, למיטב הבנתי, צריכה להרגיש שהיא יודעת יותר מהתלמידות (כנראה שזה לא מובן מאליו)
היא לא מסוגלת לתת לבת 100 במבחן והיא פשוט שמיחה לאידן של התלמידות...
ההנהלה באותו ביה"ס לא ממש קשובה מה גם שרוב האימהות חוששות להתלונן כי כל אמא חושבת שהבעיה היא של הבת שלה.
 

רחלשקרקה

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י GRN;1634142:
כתבת דברים מעניינים ויפים, אבל בתוך הדברים היה איזושהי השלמה עם עוולות שקורות. לא טוב שנחנך את הילדים שלנו שהעוולות הן חלק מהנורמה. אפשר בפירוש לומר לה: עכשיו היא המורה שלך והיא המחליטה אבל לא בטוח שההחלטה שלה נכונה.

ילד בהחלט יכול כבר להשלים עם זה שיש עוולות בעולם, והן בפירוש נורמה. ולא באנו לכאן כדי להלחם בהם- אלא כדי לבנות את עצמנו.
וגם ילד לא צריך להתחיל לנתח או להבין אם ההחלטה של המורה או ההורה נכונה או לא. זוהי ההחלטה שלו, גם אם אני לא מבין אותה. מנקודת מבט של המורה- זה נכון. מנקודת מבטי- אני לא יכולה לעמוד בקריטריונים הנוקשים שלה (לקבל 100% במולדת). גמרנו.


נכתב ע"י מנוחהלה;1634185:
זאת אומרת לתת למורה להשתלט על הילדות, לפגוע בבטחונן ובדמוין העצמי ולשתוק?
לדעתי, מורות כאלו צריך פשוט להוקיע !
בגלל שהילדה בת 9 והיא בת 50 ויושבת על הקתדרה יש לה זכות להתעמר בה?
המורה הזו, למיטב הבנתי, צריכה להרגיש שהיא יודעת יותר מהתלמידות (כנראה שזה לא מובן מאליו)
היא לא מסוגלת לתת לבת 100 במבחן והיא פשוט שמיחה לאידן של התלמידות...
ההנהלה באותו ביה"ס לא ממש קשובה מה גם שרוב האימהות חוששות להתלונן כי כל אמא חושבת שהבעיה היא של הבת שלה.

בטחון עצמי ודימוי עצמי בריאים ואיתנים לא אמורים להפגע ממבחן במקצוע אחד שכולן בו מקבלות "מספרי נעליים".
וכזו הזדמנות, היא בדיוק המתאימה דווקא לשפר את הדימוי העצמי של הילדה, בתוכן אמיתי.
ילדה בת 9 יכולה כבר להבין (לצערנו יש מבוגרים שעוד לא הגיעו ל"גיל" הזה...) שמורה היא בנ"א, ולא מלאך, ועלולה לטעות- או להיות בעלת ערכים שונים משלנו, וזה לא אמור להוריד משהו מהערך של הילדה.
"דימוי עצמי" שבנוי רק על "מאות" ותשבחות בחיים, הוא לא באמת יציב ואמיתי.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י רחלשקרקה;1634243:
ילד בהחלט יכול כבר להשלים עם זה שיש עוולות בעולם, והן בפירוש נורמה. ולא באנו לכאן כדי להלחם בהם- אלא כדי לבנות את עצמנו.
וגם ילד לא צריך להתחיל לנתח או להבין אם ההחלטה של המורה או ההורה נכונה או לא. זוהי ההחלטה שלו, גם אם אני לא מבין אותה. מנקודת מבט של המורה- זה נכון. מנקודת מבטי- אני לא יכולה לעמוד בקריטריונים הנוקשים שלה (לקבל 100% במולדת). גמרנו.




בטחון עצמי ודימוי עצמי בריאים ואיתנים לא אמורים להפגע ממבחן במקצוע אחד שכולן בו מקבלות "מספרי נעליים".
וכזו הזדמנות, היא בדיוק המתאימה דווקא לשפר את הדימוי העצמי של הילדה, בתוכן אמיתי.
ילדה בת 9 יכולה כבר להבין (לצערנו יש מבוגרים שעוד לא הגיעו ל"גיל" הזה...) שמורה היא בנ"א, ולא מלאך, ועלולה לטעות- או להיות בעלת ערכים שונים משלנו, וזה לא אמור להוריד משהו מהערך של הילדה.
"דימוי עצמי" שבנוי רק על "מאות" ותשבחות בחיים, הוא לא באמת יציב ואמיתי.
אם עוולות הן נורמה אז אוי ואבוי :eek:
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י efrat1;1634304:
כן:cool:
אסור שילד יראה את העוולות האלו כדבר נורמלי (יש מורה שאוהבת צהוב, יש מורה שאוהבת להתעלל בתלמידות, יש מורה ששונאת אמריקאים). צריך ללמד ילד את ההבדל בין התנהגויות מקובלות להתנהגויות לא מקובלות. אנחנו לא מקבלים כל התנהגות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה