לרכב יש הוצאות רבות.
לדעתי,הכותבים שרושמים פה שעולה 500₪ לחודש ללא דלק, לא עושים את החישוב נכון.
להלן סעיפי ההוצאה:
ביטוח:
כמובן תלוי גיל וותק נהג. לרכב כמו ששאלתם חובה + צד ג' ללא היסטוריה ביטוחית יעלה לפחות 3,000 שקל לשנה, (מכיוון שאין מובילאיי והביטוח יקר יותר מרכב חדש) דהיינו 250₪ לחודש. אם מדובר בנהג חדש יש להוסיף 1,000₪ לשנה, ואז מחיר הביטוח יעלה כ 400₪ לחודש. כמובן כמו שכתבתי בסעיף הזה זה תלוי וותק וגיל.
ירידת ערך:
רכב מסוג זה עולה 15 אלף שקל לפחות. גם אם נניח שיהיה בשימוש 5 שנים, זה ירידת ערך של 3,000₪ לשנה, דהיינו עוד 250₪ לחודש. אם לוקחים הלוואה לרכישתו, צריך לחשב גם את עלות הריבית.
טסט:
אגרת טסט עולה לשנה 1,200₪ פלוס מינוס. סך הכל 100₪ לחודש.
כביש 6, חניות, שטיפה, דוחות תנועה:
עוד 150₪ לחודש.
דלק:
אם מדובר על נסועה ממוצעת של 15,000 קילומטר בשנה, זה יוצא בחודש 1,250 קילומטר. ברכב המדובר צריכת הדלק היא ליטר אחד לכל 11 קילומטר. מחיר ליטר כ 6.5₪. דהיינו הוצאה חודשית לדלק היא 750₪.
טיפולים ותיקונים:
הסעיף הזה הוא הנעלם הגדול ומתחלק לשלושה חלקים.
1. טיפול שוטף. כל 15 אלף קילומטר, דהיינו פעם בשנה, עולה בסביבות 800-1000 ₪ כולל בלמים במוסך זול. זו עלות ידועה מראש.
2. בלאי. גם ברכב הכי אמין בעולם יש בלאי של גומי דהיינו: צמיגים כל 3 שנים, תושבות מנוע, ציריות, משולשים, בולמי זעזועים, גומי לחלונות וכו' כי זה גומי. גם מנועי חלונות חשמל, כיוון פרונט מצבר כל 3 שנים, בודאי שיהיה בלאי של דברים כאלה, וזו לא נחשבת תקלה אלא ככה זה החזקה של רכב ישן. החלפה של דברים כאלה יכולה לעלות אלפי שקלים, ולכן צריך לשים כסף בצד ולהיות מוכנים למצב כזה.
3. תקלות. כל הוצאה לא צפויה. כגון: חיישנים, תיקוני פחחות, פנצ'רים, הלך מנוע, גיר, אלטרנטור, משאבת הגה ועוד אחד מאלפי החלקים שיש ברכב שיכולים להתקלקל. בנקודה הזו יש לטויוטה הספציפית הזו את יתרון האמינות, אבל עדיין זה רכב ישן ויכול לקרות וצריך להיות מוכנים למצב כזה.
לשתי הסעיפים האלו מומלץ להקציב סכום של 250₪ כל חודש. דהיינו עד 3,000 בשנה.
לכן התפיסה שטויוטה הוא רכב אמין, לא עוזרת לנו אלא רק בסעיף התקלות.
סיכומו של דבר:
בנסיעה ממוצעת, בנתונים שהוזכרו לעיל ברכב המדובר יעלה כל חודש לפחות אלפיים שקל במקרה טוב.
אשמח להרחיב עוד מניסיון אישי ומידע רב בתחום.