כמה יהודים היו בעולם בעת התרחשות נס פורים?

yonatanr

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
כמו תמיד - יש את המשמעות של 'פשוטו של מקרא', את דברי המדרשים, ואת ההיסטוריה החוץ מקראית המתועדת, וכל אחד מעדיף לקבל את אחת מנקודות המבט, ולדחות את האחרות.

היה ברור שיקומו נושאי דגל ההשקפה הטהורה ויצווחו ככרוכיה נגד אלו שמעזים לנטות בכי-הוא-זה מפשטות דברי המדרשים.
 

בן מיכאל

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
בכלל, משל בכיפה לא הכוונה שהוא היה המלך של הכל, שהרי אחאב משל בכיפה ובודאי שהיתה אז מלכות יהודה ובה המלך יהושפט, אלא שהיה מלך תקיף שכל העולם רעד מכוחו.
אתה שואל שאלה עצומה על גמרא זו (היא באמת מהגמרות התמוהות שבש"ס), אבל תשובתך דחוקה מאד, הרי על סנחריב שואלת הגמרא מדוע לא נמנה ואומרת כי את ירושלים לא כבש, וזאת אע"פ שהחריב את כל יהודה מלבד ירושלים ומשל בכל ממלכות האיזור, הרבה יותר מאחאב....
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
אתה שואל שאלה עצומה על גמרא זו (היא באמת מהגמרות התמוהות שבש"ס), אבל תשובתך דחוקה מאד, הרי על סנחריב שואלת הגמרא מדוע לא נמנה ואומרת כי את ירושלים לא כבש, וזאת אע"פ שהחריב את כל יהודה מלבד ירושלים ומשל בכל ממלכות האיזור, הרבה יותר מאחאב....
ברוך שכיוונתי.

לגבי פרסום המאמר - הוא לא נסוב אודות ההסטוריה אלא הגות / מוסר / חסידות במגילה.
כיון שנכתב משהו על מיליוני יהודים שניצלו ממוות לחיים רציתי לברר את אמיתות הדברים.

בכל מקרה לא ארצה לפרסם באופן כה גלוי את שמי האמיתי, שיופיע על המאמר בבמה בה יפורסם.
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אתה שואל שאלה עצומה על גמרא זו (היא באמת מהגמרות התמוהות שבש"ס), אבל תשובתך דחוקה מאד, הרי על סנחריב שואלת הגמרא מדוע לא נמנה ואומרת כי את ירושלים לא כבש, וזאת אע"פ שהחריב את כל יהודה מלבד ירושלים ומשל בכל ממלכות האיזור, הרבה יותר מאחאב....
התשובה על כך היא כי את סנחריב לא מנו בין שלשת המלכים, דייקא כדי לציין את הנס שאירע על פתחה של ירושלים שמתו כל חייליו ע"י שירת המלאכים כנודע. (כ"כ בשפתי חכמים)
@למאי נפקא מינה אפשר לקבל באישי?
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יְהוָה חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  14  פעמים

לוח מודעות

למעלה