רק שצריך לדון לכף זכותבלת''ק
כבעל קורא אני חייב לציין!
בעל קורא שמגיע לא מוכן לקריאה
ואפילו שלא משלמים לו על כך [גם כשהוא משלם בשביל לקרוא]
הוא מזלזל בציבור וכבוד התורה.
קריאה חייבת להיות נעימה חלקה וזורמת!!!!
מלבד איסור צער בעלי חיים שיש בדבר
אני כל שבוע מקבל הערות/הארותפעמים עבר עליו לילה דל בשינה וגם אם הוא הכין הוא יתקשה.
מכיר את זה מקרובכי הקבוע נסע לחמותו ושכח לעדכן בזמן.
בעיקרון אתה צודק, אבל למעשה הגבאי לא יקבל את האמירה "שיחפשו מישהו אחר" אלא לך על המצפון "איך אתה לא מתבייש לבקש כסף?? מה הרשעות לא לקרוא?? וכו' וכו'ולגוף הדיון, לא מובן לי: הבעל קורא דורש סכום מסויים. אם מקובל על הגבאים, הנה מה טוב, אם רוצים יותר זול, שיחפשו מישהו אחר. זה כמו בכל מקצוע
שתי שאלות לי [אף שהתשובה ידועה מראש...]:בתיכונים החרדים (של הבנות) לומדים דקדוק עם ניקוד וכו' בצורה יסודית מאוד. מבחני סאלד כוללים גם ניקוד, דגשים וכו'.
א. הלימוד נשמר בזיכרון רק למי שאוהב דקדוק וזה באמת רק מעט מאוד.שתי שאלות לי [אף שהתשובה ידועה מראש...]:
א. כמה מתוך הלימוד היסודי אכן נשמר בזכרון למחרת המבחן? רמז לפתרון: מדוע נצרך לימוד יסודי כפול?
ב. הלימוד כולל שבא נע? רמז לפתרון: עד כמה ידועה עובדת קיומו בקרב המגזר המדובר?
כך אכן מבואר בשו"ע או"ח סי' נ"ג סעיף כ"בפעם לא שילמו כסך לשום דבר שבקדושה, לא חזן, לא גבאי, לא מוהל, לא מסדר קידושין, ולא ח"ק.
בעשרות שנים האחרונות הבינו שבתחומים מסויימים (שמשתנים לפי סוג הציבור ומקומו) אם ישלמו ירוויחו גם רצינות ואחריות וגם מקצועיות, לא חסרים מקומות שרבים מי יזכה לקרוא/לגשת לעמוד - בד"כ במקום שזה שווה כבוד כמו בישיבה או במניין מכובד, אבל במקום שחסר או במניין מצומצם וכד' - שוה לשלם למישהו על האחריות הזאת ולהסיר את הטרדה (ולא לקבל בעל קורא שקורא עם טעמים חלקיים ומתקנים אותו כל הזמן - שזה ממש לא לפי ההלכה).
אגב, הכרתי מניין (שחרית) שב"ה לא היו שום חיוביים, וכל פעם היה צריך להתחנן ולהכריח אנשים לגשת לעמוד, ויום אחד הוחלט להציע תשלום למי שיקח על עצמו את האחריות להגיע בזמן ולגשת - ותשקוט הארץ.
יש גם מניינים בשעות מסויימות או במקומות מסויימים שמשלמים מילגה קבועה למי שמשלים להם מניין.
גם לשלם לאנשים לבוא ללימוד משניות ויא"צ (אזכרה).
ועוד
ולגבי הסכום, שוב הכל תלוי מה מהות התפקיד - כלומר כמה הגבאי/הציבור זקוקים לזה כ"בעל מקצוע" (על ההכנה הרצינית והאחריות כמובן) , או ש"לא רוצה לא צריך" תמיד נמצא מתנדב, ומה שמשלמים זה רק "מילגת עידוד" כדי לעודד.
כמה זמן לוקח להכין, איך אמר מישהו? 30 שנה ועוד 10 דקות אתמול בערב.
על פניו זה נראה מעייפות.ואם בבעל קורא עסקינן, יש למישהו פתרון בזק לבעל קורא שמדי תקופה מתחילה לי צרידות עם דגדוג בגרון דוקא ברביעי וחמישי ומתגבר לקראת שבת.
מה הכי עוזר, תה גינגר , בצל ודבש, מיץ לימון.
תודה על העזרה
למה, לאור האינפלציה אתה משלם יותר לבית הכנסת?האם יש שינוי בתעריף לאור האינפלציה?
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: