כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

מנוי חדש

משתמש פעיל
משבר החינוך החרדי מחריף: במשרד האוצר הציעו לגפני לשלם כעת רק את השכר הבסיסי במשכורות בלי התוספות הנדרשות (קרנות, פנסיה וכו').

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ועדת הכספים חה"כ משה גפני דחה את ההצעה המבזה מבחינתו על הסף ונראה כי איום ההתפטרות קרוב מתמיד.

גורם בכיר בדגל התורה אמר: "הצעה מבזה שאיש לא היה מעלה על הדעת להציע למורים ומורות בחינוך הכללי. רק לציבור החרדי יש תחושה שאפשר לעשות מה שרוצים וזה יעבור בשקט. עד כאן!".

אבי מוסקוב: ‏ח״כ נעמה לזימי פנתה במכתב ״דחוף״ לראשי משרד האוצר וליועמ״שית נגד העברת התקציב לחינוך העצמאי. לדבריה, ״שר האוצר והממשלה מנסים לבצע מחטף תקציבי לא חוקי״.
 
נערך לאחרונה ב:

יוסייוסייוס

משתמש מקצוען
הכתבה מיתד מצורפת
 

קבצים מצורפים

  • 20240530_143710.jpg
    20240530_143710.jpg
    1.1 MB · צפיות: 24
  • 20240530_143643.jpg
    20240530_143643.jpg
    KB 981.1 · צפיות: 24

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
אמרו לי שבכתבה עצמה פורסם גם על הבעיות מצד אופק חדש..
בגדול אופק חדש יותר קל לפתור כי יש כסף בצד
1. האולטימטום הוא רק על נושא המשכורות הקרובות, לא מבין למה אתה ממשיך להתעקש. מצוטט בכתבה גם על אופק וכו' וגפני כבר הודיע מספר פעמים שהוא יתעקש על זה והוא מונע העברות בועדת הכספים וכו', אבל לא על זה האולטימטום של עכשיו
2. אופק יותר קל לפתור? יש בעיה משפטית בחקיקת התקנות, יש בגצ, ואין איך 'לאיים' על ייעוץ משפטי, על פני תשלום חוב לרשות המיסים כשהבעיה היא לא של חינוך העצמאי אלא של משרד האוצר שכבר הודיע שהוא ישלם רק מנסה לנצל את ההזדמנות 'להשתלט' על חינוך עצמאי בהכנסות רוח וכו'. אין בזה שום בעיה משפטית ושום התנגדות מלבד התעקשות של החשב
 

מנוי חדש

משתמש פעיל

האולטימטום של גפני עבד: העיקול בוטל – ומשכורות המורים יכנסו בזמן​

אנחת רווחה במערכת החינוך בציבור החרדי: אחרי האיום של יו”ר וועדת הכספים, משרד האוצר ורשות המסים הצליחו לפתור את התקלה ומשכורות המורים של החינוך העצמאי לחודש זה ייכנסו בזמן • המאבק טרם הסתיים במלואו • כל הפרטים
  • אבי מוסקוב
  • כ״ב באייר ה׳תשפ״ד (מאי 30, 2024)
  • פורסם: 23:51
  • עודכן: 23:53
הישג: אחרי האיום הדרמטי של יו”ר וועדת הכספים ויו”ר דגל התורה, חבר הכנסת משה גפני, משרד האוצר ורשות המסים הצליחו לפתור את התקלה ומשכורות המורים של החינוך העצמאי לחודש זה ייכנסו בזמן, זאת למרות חוב של כ–85 מיליון שקל שיש לה לרשות המסים בגין אי־תשלום מס שכר.
יצויין כי המאבק טרם הסתיים במלואו וחבר הכנסת גפני דורש כי שאר תקציבי החינוך החרדי לא יופלו. עם זאת, הבעיה העיקרית באשר למשכורות המורים שעובדים תחת רשת החינוך בעצמאי- נפתר. יצויין כי אילו הצדדים לא היו מגיעים להסמכה או אז כלל המורים תחת הרשת של יהדות התורה, לא היו מקבלים משכורות בשל העיקול.
איומיו של גפני יצרו לחץ בלשכות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ – וכל הצדדים שהיו מעורבים בסאגה עבדו מסביב לשעון בכדי להגיע לפתרון.
 

jdn

משתמש פעיל
משום מה יש לי תחושה שכל הסיפור הזה הוא 'עז' שהאוצר הכניס כדי לקבור את אופק חדש לגמרי.
לאמור: אם תשבו בשקט ותפסיקו לנדנד על האופק - מה טוב, ולא - נייצר לכם בעיות חדשות, עד שגם התקציב הבסיסי ייפגע, ותצטרכו להילחם על הא'ב ממש.
נערי האוצר מומחים בתרגילים כאלה. כל שנה במסגרת התקציב הם שולפים כל מיני גזירות כגון מע"מ על פירות וירקות, וכך כולם עסוקים לבטל את רוע הגזירה, ואין להם זמן כ"כ לדרוש דרישות.
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
לא יהיה תשלום החודש עבור פנסיה, ק. השתלמות וב. לאומי????
מה עם מורות בשלבי אישור שבתון?
מה עם מורות לפני חופשת לידה?
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
בקיצור, לא נראה שיש כאן הישג משמעותי באיום ההתפטרות,
לעת עתה הוסכם על תשלום שכר החודש הנוכחי בלבד, מה שבאוצר טוענים שכבר סודר מראש.
הגענו למצב הזוי בו מורים עובדים ואין לאף אחד מושג אם יקבלו את שכרם המצומק, ומי מדבר על אופק....
 

A052

משתמש סופר מקצוען
לא יהיה תשלום החודש עבור פנסיה, ק. השתלמות וב. לאומי????
מה עם מורות בשלבי אישור שבתון?
מה עם מורות לפני חופשת לידה?
מאיפה החלטתם את הדברים האלו?

אתמול כתבו שההצעה הראשונית היתה תשלום שכר ללא הפרשות. וזה נדחה על הסף.
היום כבר כתבו שהעיקול הוסר, ולכן יכולים לשלם את הכל.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
בקיצור, לא נראה שיש כאן הישג משמעותי באיום ההתפטרות,
תקרא את כל המידע שהבאתי למעלה
רשות המיסים הסירה את העיקול, לא תגבה את יתרת החוב, ולא תגבה קנסות מלבד החוב עצמו. זה ההישג הראשון. הרי כל הבעיה היתה שהכסף של המשכורות היה אמור ללכת מיד לרשות המיסים בגלל החוב.
ההישג השני שבכל מקרה האוצר ישלם את החוב, רק רו"ח חיצוני יקבע אם זה אשמת האוצר או חינוך עצמאי, אם זה אשמת האוצר זה יגיע מכספי האוצר, ואם אשמת חינוך עצמאי יגיע מכסף קואליציוני של אופק, אבל בכל מקרה חינוך עצמאי לא ישלם את החוב כסף. זה הישג גדול, כי בתחילה האוצר שחינוך עצמאי עצמו ישא בחוב.
 

צוק איתן

משתמש פעיל
לא הבנתי לגבי הפרשה לב.ל הרי זה נגזר משכר העובד לא המעביד?
אגב חבל שהאולטימטום של גפני לא היה על אופק אולי היה מצליח
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
הערכות מעודכנות מציינות כי מה שהקפיץ את גפני היא ההחלטה של האוצר להכניס רואה חשבון חיצוני שיכול למצוא ממצאים שפחות נוחים לגפני וחבריו. "הם טוענים שהמדינה לא העבירה כסף. מאיפה אנחנו יודעים שהמדינה לא העבירה כסף. הרי אף אחד לא יודע להגיד כלום על שום דבר שמתרחש שם בכספים של הרשת", הסביר גורם באוצר. "אז שלחו אתמול מסמך עם נתונים שמראים שהכל בסדר. התחלנו לבדוק אותו והתעוררו שאלות. זאת החובה של המדינה לבדוק מה קרה שם כאשר הבדיקה חייבת להיות חיצונית שתכלול את כלל הקבצים", הבהיר הגורם באוצר.

ההישג השני שבכל מקרה האוצר ישלם את החוב, רק רו"ח חיצוני יקבע אם זה אשמת האוצר או חינוך עצמאי, אם זה אשמת האוצר זה יגיע מכספי האוצר, ואם אשמת חינוך עצמאי יגיע מכסף קואליציוני של אופק, אבל בכל מקרה חינוך עצמאי לא ישלם את החוב כסף. זה הישג גדול, כי בתחילה האוצר שחינוך עצמאי עצמו ישא בחוב.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק כט

א מִזְמוֹר לְדָוִד הָבוּ לַיהוָה בְּנֵי אֵלִים הָבוּ לַיהוָה כָּבוֹד וָעֹז:ב הָבוּ לַיהוָה כְּבוֹד שְׁמוֹ הִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַדְרַת קֹדֶשׁ:ג קוֹל יְהוָה עַל הַמָּיִם אֵל הַכָּבוֹד הִרְעִים יְהוָה עַל מַיִם רַבִּים:ד קוֹל יְהוָה בַּכֹּחַ קוֹל יְהוָה בֶּהָדָר:ה קוֹל יְהוָה שֹׁבֵר אֲרָזִים וַיְשַׁבֵּר יְהוָה אֶת אַרְזֵי הַלְּבָנוֹן:ו וַיַּרְקִידֵם כְּמוֹ עֵגֶל לְבָנוֹן וְשִׂרְיֹן כְּמוֹ בֶן רְאֵמִים:ז קוֹל יְהוָה חֹצֵב לַהֲבוֹת אֵשׁ:ח קוֹל יְהוָה יָחִיל מִדְבָּר יָחִיל יְהוָה מִדְבַּר קָדֵשׁ:ט קוֹל יְהוָה יְחוֹלֵל אַיָּלוֹת וַיֶּחֱשֹׂף יְעָרוֹת וּבְהֵיכָלוֹ כֻּלּוֹ אֹמֵר כָּבוֹד:י יְהוָה לַמַּבּוּל יָשָׁב וַיֵּשֶׁב יְהוָה מֶלֶךְ לְעוֹלָם:יא יְהוָה עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן יְהוָה יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הווי משפחתי • 4

לוח מודעות

למעלה