כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
איזה משעשע זה שאנשים מדברים בלי מספיק ידע
המשכורות הבסיסיות זה באג למדינה ולא קשור לחינוך העצמאי שצריך לשלם לעובדים ולא אמור להתקע.
אופק לא תקוע בבג"ץ כי בג"ץ מחכה לתקנות של משרד החינוך שמתמהמה ואז לראות האם יש בזה תקלה, ומשרד החינוך יעוץ משפטי גורר רגלים ולא מאשר את התקנות, זה הכל ועל זה המהומה, ולפי הלחץ שנהיה באוצר זה נראה שהעסק מתקדם בעז"ה.
נבחר אני טועה?
בתחילה חשבתי כמוך בדיוק
אבל מהדיווחים השונים הערב התבהר לצערי שאכן כל הנושא הוא החוב לרשות המיסים.
זה יאוש מצד אחד שככה מוותרים, מצד שני - התפטרות של גפני מועדת הכספים לא באמת מאיימת על בגצ והייעוץ המשפטי, והם אלו שתוקעים את אופק, כך שאין לו באמת מה לעשות

כאן 11:
דרישתו הקונקרטית של יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמסגרתה איים להתפטר מתפקידו, היא ביטול גביית חובות מתוכננת של רשות המיסים מהחינוך העצמאי, שבמסגרתה צפויים להיות מעוקלים כספים ב-1 ביוני.
במשרד האוצר הציעו לגפני לדחות בחודש את גביית החוב, אך הוא דורש פתרון קבוע ואת מחיקת החוב – כך פורסם הערב (רביעי) בחדשות הערב בכאן 11.
גורמים בלשכתו של ראש הממשלה ניסו להסביר לו כי אין דרך להתערב במחלוקת של החינוך העצמאי עם רשות המיסים, אך לנוכח התעקשותו של גפני שוקלים בסביבת נתניהו העברה תקציבית אחרת לחינוך החרדי, שתפצה את גפני על העיקול הצפוי.
 
נערך לאחרונה ב:

חי 523

משתמש פעיל
אני מתעקש להיות אופטימי
לשבור את הכלים על דבר נקודתי כמו המיסים זה גרוע
יותר מסתבר שזה על מערך כללי של אופק ...
יעזור ה'
נמאס לי כבר לשמוע את המילה הזו אופק...
 

למדנצ'יק

משתמש רשום

כותרת ראשית בכלכליסט
האוצר מבקש בדיקה של רו"ח חיצוני לרשת החינוך העצמאי​

אחרי עיקול חשבון הבנק של רשת החינוך בשל אי־תשלום מס ונתונים שהציגה הרשת, הוצע באוצר למנות בודק חיצוני. "אין כל מידע על הכספים של הרשת"​

המשבר בין משרד האוצר לבין רשת החינוך העצמאי מתלהט: משרד האוצר החליט אמש למנות רואה חשבון חיצוני שיבדוק לעומק את הטענות של רשת החינוך העצמאית של החרדים לפיהן המשרד לא העביר לרשת את התקציב לצורך תשלום מס על גמלאות המורים — דבר שבסופו של דבר הביא לעיקול חשבון הבנק של הרשת כפי שנחשף בכלכליסט. באוצר אישרו את הפרטים. בינתיים, עד תום הבירור, האוצר התחייב לשלם את מלוא שכרן של כל המורות החרדיות באופן זמני.
"אם לא יסודר נושא החינוך החרדי על כל מוסדותיו, ח"כ גפני לא יוכל להמשיך לכהן בתפקידו כיו"ר ועדת כספים", זו ההודעה שהפיצה סיעת יהדות התורה אתמול והסעירה את הזירה הפוליטית. הניסוח הכללי של ההודעה הביא רבים לחשוב כי גפני דורש מנתניהו לסדר את "תוספות אופק חדש" לרשתות החרדיות שתקועות בשל בעיות משפטיות. אך ככל שנקפו השעות התברר כי הסיבה לזעמו של גפני, היא פרוזאית יותר, וקשורה לחשבון של רשת החינוך העצמאי החרדי שעוקל על ידי רשות המסים, כפי שנחשף לראשונה בכלכליסט, ולא יהיה ניתן להעביר תשלומים לכ־15 אלף מורים ומורות.
גפני מעלה את הטונים כדי לאותת
בסביבתו של גפני מסבירים כי גפני בחר לעלות את הטונים כדי להזכיר לנתניהו מי תלוי במי, וכי הוא מצפה ממנו להתגייסות מלאה גם בסוגיית אופק חדש וסוגיית הגיוס. חיזוק לכך שגפני הצית מדורה בכוונה תחילה ניתן לקבל בכך שבשיחות עם האוצר התברר כי עוד לפני שגפני עלה להתקפה, שהאוצר סיכם על פתרון במסגרתו יהיה ניתן לשלם משכורות למרות העיקול. כך שהנימה הדחופה של גפני היתה מוגזמת בכוונה תחילה.
רשות המסים עיקלה את חשבון הבנק של רשת החינוך העצמאי שצברה חוב של 80 מיליון שקל בגין אי־תשלום מס גמלאות כמתחייב בחוק (הרשת היא עמותה). העיקול הוא בסך כ־35 מיליון שקל שהוא החוב המקורי בשל אי־תשלום מס בין 2014 ל־2018, כאשר היתרה מהווה ריביות והצמדות. אתמול התקיים דיון בין הצדדים כאשר נציגי החרדים הציגו למשרד האוצר קבצים וחישוב שמוכיח לכאורה כי האוצר לא העביר את התקציב בגין תשלום אותו מס ועליו להעביר את מלוא הסכום כדי להסיר את העיקול. מבדיקה ראשונית התגלו במקום סתירות לכאורה וסכומים שמצריכים בדיקה מעמיקה יותר.
בעקבות האירוע והממצאים ההתחלתיים, באוצר החליטו על פנייה לרואה חשבון חיצוני שיבצע בדיקה מעמיקה לגבי השאלה האם הכספים הועברו לרשת או לא. ואם הם הועברו, לאן הם יועדו. שכן על העובדה שהרשת לא שילמה מס — אין מחלוקת.
לאוצר אין גישה לנתוני רשת החינוך
למשרד האוצר אין כלי פיקוח על רשת החינוך החרדית ואין לו גישה לנתוני הרשת ולכן הוא לא יכול לעשות בדיקה כמו בשאר מערכות החינוך. במקביל, האוצר הבהיר לנציגי החרדים כי ישולמו מלוא משכורת יוני לכל המורות כשגרה, במקביל לביצוע הבדיקה ולא התנו את אותו תשלום עד תום הבדיקה. אם הבדיקה תעלה שאכן הכסף עבר אך הוא נוצל שלא למטרות תשלום מס, האוצר יצטרך לשקול מחדש את צעדיו, דבר שיפתח חזית נוספת בינו לבין המפלגות החרדיות.
הערכות מעודכנות מציינות כי מה שהקפיץ את גפני היא ההחלטה של האוצר להכניס רואה חשבון חיצוני שיכול למצוא ממצאים שפחות נוחים לגפני וחבריו. "הם טוענים שהמדינה לא העבירה כסף. מאיפה אנחנו יודעים שהמדינה לא העבירה כסף. הרי אף אחד לא יודע להגיד כלום על שום דבר שמתרחש שם בכספים של הרשת", הסביר גורם באוצר. "אז שלחו אתמול מסמך עם נתונים שמראים שהכל בסדר. התחלנו לבדוק אותו והתעוררו שאלות. זאת החובה של המדינה לבדוק מה קרה שם כאשר הבדיקה חייבת להיות חיצונית שתכלול את כלל הקבצים", הבהיר הגורם באוצר.
סוגיית החינוך החרדי העצמאי הולכת ומסתבכת. אירוע העיקול ורואה החשבון החיצוני התווסף לעוד חזיתות פתוחות בין הממשלה לחרדים, ובמרכזן חוק הגיוס ומתן זכויות במודל של אופק חדש למורות חרדיות. המפלגות החרדיות דורשות את תוספת השכר והזכויות אך מסרבות לעמוד בהתחייבויות הנדרשות: לימודי ליבה, השתתפות בהכשרות ועוד. כאמור, האוצר לא מפקח על הרשת החרדית לעומת פיקוח הדוק שיש לו על מסגרות החינוך הממלכתיות.
 

ש.ז.י.

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אז אפשר להרגע- משכורות יהיו בעז"ה בראשון
(ואפשר גם להבין שכל צפירות ההרגעה הקודמות היו ללא בסיס עובדתי)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יותר מסתבר שזה על מערך כללי של אופק ...

הניסוח הכללי של ההודעה הביא רבים לחשוב כי גפני דורש מנתניהו לסדר את "תוספות אופק חדש" לרשתות החרדיות שתקועות בשל בעיות משפטיות. אך ככל שנקפו השעות התברר כי הסיבה לזעמו של גפני, היא פרוזאית יותר, וקשורה לחשבון של רשת החינוך העצמאי החרדי שעוקל על ידי רשות המסים,
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
חילוקי הדעות: במהלך ישיבת סיעת יהדות התורה היום, במהלכה הודיע יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני על האיום שהעביר לראש הממשלה נתניהו בנוגע להסדרת כספי החינוך החרדי – צפו חילוקי דעות בינו לבין יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף.

גולדקנופף טען שאין טעם ללכת ולאיים על נתניהו לפני שמנסים להסדיר את העניין בחדרים הסגורים, ואף הציע לקיים פגישה מרובעת – גולדקנופף, גפני, נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. גפני מנגד סבר שאין טעם בפגישה כזאת ושצריך להוציא את האולטימטום החוצה.

מה גפני דורש? למשרד האוצר יש חוב לרשות המיסים של עשרות מיליוני שקלים, על מס שהוא צריך לשלם כחלק מתשלום המשכורות ל"חינוך העצמאי" החרדי. בשנים 2014 עד 2017 הייתה תקלת מחשב, שגרמה לכך שהמס לא שולם וזה גרם לחוב. לכאורה – חוב של האוצר, ללא קשר לחינוך החרדי.

אלא שמסתבר שהאוצר מסרב לשלם את החוב, ורשות המיסים עיקלה חשבון משותף של האוצר והחינוך העצמאי בבנק הדואר – מה שלא יאפשר לשלם ביום שישי הקרוב את המשכורות לחינוך העצמאי. גפני דורש שהאוצר ימחק במהרה את החוב, סמוטריץ' ופקידיו מוכנים 'להלוות' לחינוך העצמאי את הכסף ולשלם את החוב לרשות המיסים – אבל בפועל להעמיק את הגירעון של החינוך העצמאי. מכאן נובע הפיצוץ והאיום לפרוש מראשות ועדת הכספים.

מאחורי הקלעים: גפני קיים שיחה שלשום עם שר החינוך יואב קיש, ואמש עם הדרגים המקצועיים של משרדי האוצר והחינוך. כשהוא הרגיש ששוב מנסים "למרוח" אותו, החליט לשים לזה סוף וחייג אתמול באזור השעה 9 בערב לרה"מ נתניהו – והטיל את הפצצה: "פתרון או התפטרות"

קול חי
 

jdn

משתמש פעיל
גם בכתבה ביתד נאמן הבוקר, השיח הוא רק על המשכורת הקרובה.
איש כבר לא מדבר על אופק חדש למעשה, חוץ מקיטורים על שלטון הפקידים.
 

צוק איתן

משתמש פעיל
מי זה ששולח מייל מידי פעם לגפני .שישאל אותו למה התכוין המשורר באיום הנל
 

אבן שלמה

משתמש מקצוען
ממש מתסכל שרואים בעינים את הכלים שיש ובהם לא נעשה שימוש לטובת האופק, או לפחות לתפוס טרמפ ולהציב אולטימטום על כל הקופה.
 

אחת--

משתמש מקצוען
הנדסת תוכנה
׳יתד׳: האיום של גפני - בגלל עיקול שהטילה רשות המסים על החינוך העצמאי, מה שעלול לפגוע בפת לחמם של למעלה מ-17.000 מורים ומורות.
 

צוק איתן

משתמש פעיל
בכאן מתפרסם הבוקר שבלישכתו של גפני מסבירים שהאיום של גפני על החוב ובנוסף על סוגיית אופק מעבר לזה
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
צוק איתן וחי 523, חבל על הדיבורים
זה כל הסיפור
IMG_20240530_100216.jpg
 

מה שאני

משתמש מקצוען
כלכליסט׳: בסביבתו של גפני מסבירים כי גפני בחר לעלות את הטונים כדי להזכיר לנתניהו מי תלוי במי, וכי הוא מצפה ממנו להתגייסות מלאה גם בסוגיית אופק חדש וסוגיית הגיוס.
עוד מ׳כלכליסט׳: העיקול לחשבון הבנק של החינוך העצמאי הגיע לאחר שצברו חוב של 80 מיליון שקל. החוב המקורי הוא על 35 מיליון, כל היתרה זה ריביות והצמדות מ-2014. האוצר לא יכול לבצע בדיקה על הרשת כי אין לו גישה לנתוני הרשת.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
האוצר מסכים לשלם את המשכורות הקרובות, אבל בכל מיני צורות שהמשותף לכולם שזה יפול בחזרה על החינוך העצמאי (הלוואה לחינוך עצמאי, דחיה של העיקול בחודש, תשלום בסיס המשכורת ללא הוספות ועוד)
גפני מתעקש שרק תשלום מלא של החוב על ידי האוצר יעבור ואם לא הוא פורש בראשון בבוקר

נ.ב. כמו שכתב @ש.ז.י. כל ההרגעות שיהיה בסדר ואין מה לחשוש על המשכורות לא היו באמת על בסיס עובדתי
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
כיכר השבת:
מסמך מהאוצר חושף: העיקול לחינוך העצמאי - תקלה | בכיר חרדי: "שנאת חרדים טהורה"
במסמך שנכתב לפני מספר חודשים ועוד לא שזף את עין הציבור, מפרט בכיר במשרד האוצר את הסיבות שהובילו למשבר התקציבי עם החינוך העצמאי, לטענתו - מדובר בתקלה | בכיר חרדי שנחשף למסמך אומר ל'כיכר': "זה פשוט לא ייאמן, מדובר בשנאת חרדים טהורה, אני חושב שהמשבר המדומה שנערי האוצר יצרו במו ידיהם, הוא מכוון להפלת הממשלה והתעמרות בציבור המורים והמורות החרדים
 

קבצים מצורפים

  • 1717060440060.png
    1717060440060.png
    KB 289.5 · צפיות: 32
  • 1717060450458.png
    1717060450458.png
    KB 193.1 · צפיות: 31

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  4  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה