כל הפרטים על הצטרפות החינוה''ע ובני יוסף לאופק חדש

איש את רעהו

משתמש פעיל
שאלה
במסמך הנ"ל מופיע שתקצוב היתר נובע מתשלום עבור שעת תפילה,
מישהו יודע על מה מדובר?
ממתי משלמים על שעת תפילה?
סתם מוזר, אם לא שעת תפילה אז היו מלמדים משהו אחר וע"ז גם צריך לשלם שעת הוראה.
אז איך זה יוצא תקצוב יתר????
 

מנוי חדש

משתמש פעיל
מרדכי הלפרין בקול חי:
גפני מאיים להפיל את הממשלה - אם לא יקבל את התקציבים שהובטחו לו
גפני מספר בישיבת הסיעה השבוע כי "יש בעיות על התקציב. משרדי האוצר והחינוך לא רוצים שנקבל כסף לאופק חדש ולמוסדות הפטור. הם רוצים שהממשלה תיפול"‏
חבר הכנסת פינדרוס מגיב: "אבל הממשלה לא תיפול"
גפני משיב בזעם: "היא כן. אם אנחנו לא נקבל את הכסף - אייכלר ואני לא נצביע עם הממשלה"

גפני מאיים להפיל את הממשלה – אם לא יקבל את התקציבים שהובטחו לו | פרסום ראשון במהדורה המרכזית – הציטוטים המלאים

יו"ר דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים, ‏חבר הכנסת משה גפני, סיפר השבוע בישיבת הסיעה כי "יש בעיות עם התקציב, תדעו שיש בעיות"

השר מאיר פרוש: "מתי מצביעים אצלך על התקציב?"

גפני: "אני עוד לא מצביע"

פרוש: "אם כן, מתי?"

גפני: "אם כן אז בשבוע הבא. אחרי הבחירות לרשויות ביום שלישי"

ח"כ ישראל אייכלר: "באיזה נושא יש בעיות בתקציב?"

גפני: "גם על אופק חדש וגם הנושא של מוסדות הפטור. יש בעיות"

יו"ר יהדות התורה השר יצחק גולדקנופף: "מוישה, על הגננות גם יש בעיה?"

גפני: "על הכול. משרדי האוצר והחינוך לא רוצים שנקבל כסף לאופק חדש ולמוסדות הפטור. זאת המדינה שאנחנו נמצאים בה. הם רוצים שהממשלה תיפול"

ח"כ יצחק פינדרוס: "אבל היא לא תיפול"

גפני, צועק: "היא כן. אם אנחנו לא נקבל את הכסף – אייכלר (אופק חדש נוגע לבעלזא) ואני לא נצביע עם הממשלה"
 

צוק איתן

משתמש פעיל
אתמול פורסם בהארץ שהחינוך העצמאי על סף קריסה .כלשונם .הם בגירעון עכשיו של 350 מליון שח עופר אלקלעי שערך את הבדיקה מתפלא מאוד איך נוצר גירעון כזה אחרי שהם מתוקצבים 100% ממשרד החינוך
מבדיקה נוספת שערך גילה שזה העמותה החרדית הכי גדולה בארץ עם 270 מוסדות חינוך ולומדים שם 118000 תלמידים כ"י ומתוקצבים ב2.1 מילארד שח בשנה ממשרד החינוך
 

צוק איתן

משתמש פעיל
אתמול פורסם בהארץ שהחינוך העצמאי על סף קריסה .כלשונם .הם בגירעון עכשיו של 350 מליון שח עופר אלקלעי שערך את הבדיקה מתפלא מאוד איך נוצר גירעון כזה אחרי שהם מתוקצבים 100% ממשרד החינוך
מבדיקה נוספת שערך גילה שזה העמותה החרדית הכי גדולה בארץ עם 270 מוסדות חינוך ולומדים שם 118000 תלמידים כ"י ומתוקצבים ב2.1 מילארד שח בשנה ממשרד החינוך
ו15000 עובדי הוראה
 

אבן שלמה

משתמש מקצוען
"רשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל עומדת לפני קריסה" | כלכליסט

"רשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל עומדת לפני קריסה"​

לפי בדיקה יזומה שביצע רו"ח חוקר בדו"חות העמותה, גירעון רשת החינוך של אגודת ישראל גבוה במאות מיליוני שקלים מהגירעון הידוע, היא חדלת פירעון בפועל ומתעלמת מההתחייבויות לעובדיה. דרישה למנות מנהל ממונה לרשת​


רשת החינוך העצמאי של אגודת ישראל שעומדת לקבל תוספות תקציב של מאות מיליוני שקלים לשכר המורים נמצאת בפועל במצב של חדלות פירעון ועומדת על סף קריסה נוסח הבנקים או קרנות הפנסיה הוותיקות. כך קובעת חוות דעת משפטית של רואה החשבון החוקר עופר אלקלעי, שבוצעה לבקשת גורם חיצוני לרשת החינוך, שפועלת כעמותה, והתבססה על הדו"חות שהגישה לרשם העמותות ותביעות שהוגשו נגדה.
לפי רו"ח אלקלעי, גירעון הרשת גדול במאות מיליוני שקלים מהגירעון הידוע של 350 מיליון שקל. עוד עולה מהבדיקה, כי הוגשו נגד הרשת 74 תביעות, מהן 6 ייצוגיות, שיוצרות חבויות של מאות מיליוני שקלים ובנוסף ישנן התחייבויות אקטואריות גדולות - שכלל לא חושבו.
את חוות הדעת הזמין יזם האנרגיה הסולארית ישראל קרויזר, כבסיס לדרישה מרשמת העמותות למינוי מנהל ממונה לרשת. אם הדרישה לא תיענה הוא מתכוון לעתור לבג"ץ. אלקלעי שימש כרואה חשבון בודק או מפרק בעשרות תיקים של משברים בתאגידים והכין חוות דעת בעשרות תיקים נוספים, כולל במקרים רבים של מעילות. הוא מציין שדין חוות הדעת כדין עדות בשבועה בבית המשפט. את חוות הדעת הכין, בין היתר, על סמך הדו"חות הכספיים והמילוליים של העמותה, התכתובות והפרוטוקולים בעניינה בתיק רשם העמותות ותביעות שהוגשו נגדה.
החינוך העצמאי של אגודת ישראל היא רשת החינוך המרכזית של המפלגות החרדיות האשכנזיות, אגודת ישראל ודגל התורה. העמותה הפעילה ב־2022 כ־270 מוסדות לימוד, מועסקים בה כ־15 אלף עובדים, ורשומים בה כ־118 אלף תלמידים. מדובר ברשת החינוך המרכזית של בנות חרדיות אשכנזיות בגילאי יסודי וכן היא מפעילה בתי ספר לבנים חרדים וחוזרים בתשובה בפריפריה.
אלקלעי מציין שמדובר באחת העמותות בעלות ההיקף הכספי הגדול ביותר בישראל. לדבריו, מדובר גם "באחת מהעמותות שהתמיכה הממשלתית בהן היא מהגדולות ביותר בישראל" - 2.1 מיליארד שקל ב־2022. בתוך תשע שנים גדל גירעון העמותה בכמעט פי שניים - מכ־186 מיליון שקל ב־2013 לכ־351 מיליון שקל ב־2022, שהם כ־17% מהמחזור השנתי. אלקלעי כותב, ש"לא ברור כיצד עמותה שהמדינה מתוקצבת באופן מלא, צוברת גירעון שהולך וגדל עם השנים. מבלי שנערכה תוכנית הבראה. הבעיה מתגלגלת משנה לשנה כתפוח אדמה לוהט.


ראשי החינוך העצמאי מציגים את תוספות התקציב שהם עתידים לקבל כתוספות שכר לעובדים, אבל מתברר שרוב הגירעון נובע מאי־הפקדות של כספים לתנאי הפרישה של העובדים. על פי חוות הדעת, "המשך הפעילוה בגירעון גדול כל כך מתאפשר כתוצאה מכך שלא הופקדו בפועל כספים לכיסוי החוב שנוצר לעובדים בגין סיום יחסי עובד־מעביד בסך 149 מיליון שקל וימי מחלה בסך 119 מיליון שקל". אלקלעי מדגיש שהבעיה קיימת כבר בטווח המיידי. "לעמותה גירעון בהון השוטף של כ־83 מיליון שקל, נתון המלמד על מצוקה תזרימית קשה".
מתברר ש"בפועל - מצבה של העמותה חמור יותר מהמפורט בדו"חותיה הכספיים". בשנים האחרונות יש גל של תביעות נגד החינוך העצמאי. אם ב־2013 היתה תביעה אחת הרי שב־2022 כבר הגיעה מספרן ל־74, מתוכן שש תביעות ייצוגיות. החינוך העצמאי טוען במסמכים שונים שהמדינה תכסה את התביעות במלואן, אך המדינה מתנערת מכך. אלקלעי מציין שמשרד עורכי הדין ארדינסט בר נתן ושות' מעריך כי היקף ההפרשות הסביר מסתכם במאות מיליוני שקלים. כן ישנן לעמותה התחייבויות אקטואריות בסכומים גבוהים בשל מענקי פרישה לעובדים בפנסיה תקציבית וכן בשל מענקי היובל, הניתנים פעם בשנה לגמלאים בפנסיה תקציבית, אך הן טרם חושבו.

למה אם כך משמשים כספי המדינה המופנים לחינוך העצמאי? בין היתר להעסקת מקורבים. לשמונה מתוך תשעה חברי הוועד של החינוך העצמאי יש קרובי משפחה המועסקים בעמותה. ב־2019 הועסקו 19 מקורבים וב־2021 כבר הועסקו 25. ב־2019 הועסקה מקורבת אחת למנכ"ל הרב אליעזר סורוצקין וב־2021 הועסקו שלוש מקורבות נוספות.
"לדעתי המקצועית", קובע רואה החשבון החוקר, "לעמותה אין יכולת לעמוד בהתחייבותה והיא למעשה במצב של חדלות פירעון. הגירעון הגיע למצב כה חמור עד שקשה לראות כיצד העמותה יכולה להמשיך ולפעול בצילו, ולשלם את התחייבויותיה הרבות למורים, עובדים וגורמים אחרים". הוא מציין, ש"נכון ליום כתיבת חוות דעת זו, לעמותה לא קיים אישור ניהול תקין ל־2024 על כל המשתמע מכך". לדבריו, "העמותה ממשיכה לפעול מתוך הנחה כי מדינת ישראל תכסה את הגירעון אך לא איתרתי כל מסמך המאשר כי אכן קיים 'צ'ק פתוח' לכיסוי הגירעון".

לדבריו, "סביר להניח כי ללא טיפול מקיף, העמותה שהינה אבן הבסיס של החינוך החרדי במדינת ישראל, תגיע לכדי משבר בעתיד הקרוב". הוא מזכיר, ש"לאורך שנים התרחשו במדינת ישראל שורת משברים בארגונים שיצרו גירעונות כבדים וגלגלו את הבעיה משנה לשנה עד לשלב הקריסה, לדוגמה קופות החולים, האוניברסיטה העברית קופות הפנסיה הוותיקות ומניות הבנקים. החינוך העצמאי הוא דוגמה נוספת לפרשה בעלת פוטנציאל ממשי להגיע לנקודת שבר שתפגע במורים ובתלמידים".
לפי אלקלעי, "היה על העמותה להכין כבר לפני שנים רבות תוכנית להקטנת הגירעון". הוא מציין שב־1999 חויבה העמותה המקבילה של ש"ס, בני יוסף (שנקראה אז מעין החינוך התורני) בתוכנית הבראה וב־2009 חויבה רשת גני הילדים של אגודת ישראל בתוכנית כזו. הוא קובע ש"בנסיבות העניין לדעתי המקצועית, יש מקום למנות מנהל מיוחד לעמותה". עוד הוא כותב "שבנסיבות אלו היה מקום לרישום הערת עסק חי, הנרשמת כאשר קיים ספק בדבר יכולת העמותה להמשיך לפעול ולשלם את חובותיה במועד".

עו"ד רן שפרינצק ממשרד ארדינסט ושות' פנה בשם יוזם הדו"ח ישראל קרויזר לחשב הכללי באוצר יהלי רוטנברג ולרשמת העמותות עו"ד שולי אבני שוהם, בדרישה למנות מנהל מיוחד לחינוך העצמאי, להימנע מלתת לעמותה אישור ניהול תקין ולהעביר את משכורות המורים ישירות אליהם. לדבריו, "החשב הכללי ורשם העמותות נושאים באחריות לפיקוח על העמותה, וחלה עליהם חובה להפעיל מייד את סמכויותיהם, על מנת לטפל בגירעון החמור באי הסדרים הקשים". הוא כותב ש"אופן התנהלות העמותה מנוגד לדין וחמור במיוחד לנוכח ההיקף העצום של כספי ציבור המועברים אליה. התנהלות העמותה גם מעלה חשש שהפיקוח של המדינה עליה רופף ובלתי מספק בעליל". לדברי שפרינצק, "מרשנו סבור כי הגיעה העת לשים סוף להתנהלות זו, המביאה לסכנה מיידית להתפתחות משבר שיאלץ את המדינה לחלץ את העמותה בעלות תקציבית גבוהה".
אלקלעי אמר ל"כלכליסט" ש"כל העבודה בוצעה בהנחה שאני יכול להיחקר עליה בבית משפט. אני עומד מאחרי המסמך בלי קשר לכך שיש לקוח שהזמין אותו". הוא מסביר את ההשוואה שערך למשבר הבנקים או קופות החולים בכך ש"אין שום תוכנית ויכולת לצמצם את בור החובות". לדבריו מספיק שתביעה ייצוגית אחת תתקבל והיא תיצור מצב שלא ניתן לשלם.
יוזם הדו"ח קרויזר הוא מוותיקי תעשיית האנרגיה הסולארית ובעבר היה מנכ"ל חברת לוז תעשיות. היום הוא מייסד משותף וטכנולוג ראשי בחברת סולארגיק. לדבריו, "אין לי קשר לחינוך החרדי. יזמתי את הדו"ח אחרי שפרצה המלחמה ושאלתי את עצמי 'איך יכול להיות שאחרי 1,400 הרוגים הם עסוקים כל כך בלהשיג כסף'? ברגע שפתחתי את המאזנים שלהם הבנתי שאין שום דרך לסגור את החובות והם נאבקים על החיים שלהם". הוא מימן את הדו"ח הביקורת מהכספים שהוא מייעד למטרות חברתיות. לדבריו, "זו עמותה פושטת רגל ולא חוקי שהמדינה תזרים לה כספים. כולם יודעים את זה אבל מפחדים לעשות משהו". הוא מצפה שצעדים דומים ינקטו לגבי העמותה המקבילה בני יוסף של ש"ס.
מהחינוך העצמאי לא נמסרה תגובה. ממשרד האוצר נמסר: "החשב הכללי הביע באופן ברור עמדתו שככל ולא יוקצו לטובת הפיקוח על הרשתות המשאבים להקמת חשבות הולמת, בהתאם לסטנדרטים הנהוגים במשרדי הממשלה, הוא יפעל לניתוק הרשתות ממערכת התקציב של המדינה, הפסקת התקצוב הישיר והוצאת החשבת מהרשתות". עוד נמסר, ש"לפי שיטת התקצוב הנוכחית, הרשתות מתוקצבות מתקציב המדינה בכל שנה עבור התחייבויותיהן השוטפות, ולכן אין כל חשש לחדלות פירעון שלהם. לעניין מינוי מנהל ממונה לרשת — אין זה בסמכות החשב הכללי".
מרשות התאגידים במשרד המשפטים, הכוללת את רשם העמותות, נמסר שלעמותת מרכז החינוך העצמאי אין אישור ניהול תקין ל־2024. "הטענות המועלות בחוות הדעת יועברו לבחינת הגורמים הרלבנטיים ביחידת העמותות והחל"צ, יחד עם נתונים נוספים מתיק עמותות החינוך עצמאי. לאחר ביצוע בדיקה זו יקבע האם יש מקום לקיים הליך פיקוח בעניינה".
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
2 הערות:
1. מדובר בבדיקה חיצונית שהוזמנה ע"י גורם חיצוני (מה מטרתו? ומה האמינות של בדיקה חיצונית שהוזמנה מראש?)
2. רוב הגירעון מתבסס על העתירות שהוגשו כנגד הרשת (ועתידות להיות משולמות ברובם ע"י המדינה)
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
2 הערות:
1. מדובר בבדיקה חיצונית שהוזמנה ע"י גורם חיצוני (מה מטרתו? ומה האמינות של בדיקה חיצונית שהוזמנה מראש?)
2. רוב הגירעון מתבסס על העתירות שהוגשו כנגד הרשת (ועתידות להיות משולמות ברובם ע"י המדינה)
לא שאני תומך בכל העוולות והחגיגות שנעשו ברשת ולכן גם הוגשו התביעות
רק שם * על הכתבה
 

חי 523

משתמש פעיל
ברור שהתביעות הם נגד המדינה למעשה, ברובן, כדוגמת שעת תפילה, קרן השתלמות למ"מ, ועוד, רק ענין ההתנדבות ותרומה זה על חשבונם.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה כנראה קרויזר שמגיש את כל התביעות הייצוגיות נגד החינוך העצמאי
ממש לא, למה סתם להמציא
כל תביעה זה מורה אחרת ממקום אחר, ויש איזה עו"ד שמייצג חלק מהם לא זוכר את שמו כרגע
יש פה אשכול מקביל בפורום ניתן לראות שם את 6 התביעות העיקריות
 

ברכה וישועה

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש עורך דין קלמן שתובע
כמו כן אשים אומרים לתבוע צריך לזכור ששעות תפילה לא מקבלים מהמדינה וייתכן שמבחינה חוקית הם חייבים לשלם אבל אין להם ולכן כל מי שמלהב ומעודד את התביעות שלא ייתפלא אם יתפתחו דברים שהוא לא חשב
ולכן שכל חד יחשוב שהוא נכנס על דעת שלא מקבלים תפילה ואין מה לעשות [הם לא הכריחו להיות מנוי לעיתון שלהם וכדו'] וגם שהיו צריכים לתרום כי זה היה כסף קטן אבל זה היה קיום הקרן
 

כובע הנזיר

משתמש מקצוען
2 הערות:
1. מדובר בבדיקה חיצונית שהוזמנה ע"י גורם חיצוני (מה מטרתו? ומה האמינות של בדיקה חיצונית שהוזמנה מראש?)
2. רוב הגירעון מתבסס על העתירות שהוגשו כנגד הרשת (ועתידות להיות משולמות ברובם ע"י המדינה)
1. קרויזר הנ"ל מציג עצמו בכתבה כאיש עסקים ש
מצטטת: "לדבריו, "אין לי קשר לחינוך החרדי. יזמתי את הדו"ח אחרי שפרצה המלחמה ושאלתי את עצמי 'איך יכול להיות שאחרי 1,400 הרוגים הם עסוקים כל כך בלהשיג כסף'? ברגע שפתחתי את המאזנים שלהם הבנתי שאין שום דרך לסגור את החובות והם נאבקים על החיים שלהם". הוא מימן את הדו"ח הביקורת מהכספים שהוא מייעד למטרות חברתיות. לדבריו, "זו עמותה פושטת רגל ולא חוקי שהמדינה תזרים לה כספים. כולם יודעים את זה אבל מפחדים לעשות משהו". הוא מצפה שצעדים דומים ינקטו לגבי העמותה המקבילה בני יוסף של ש"ס.
סוף ציטוט
נשמע עוכר ישראל קלאסי אבל זה לא אומר שהוא לא צודק.

2. לפי הכתבה אין שום הוכחה שהמדינה הולכת לשלם על העתירות האלו. אולי זו מובן מאליו, אין לי מושג.
 

חי 523

משתמש פעיל
1. קרויזר הנ"ל מציג עצמו בכתבה כאיש עסקים ש
מצטטת: "לדבריו, "אין לי קשר לחינוך החרדי. יזמתי את הדו"ח אחרי שפרצה המלחמה ושאלתי את עצמי 'איך יכול להיות שאחרי 1,400 הרוגים הם עסוקים כל כך בלהשיג כסף'? ברגע שפתחתי את המאזנים שלהם הבנתי שאין שום דרך לסגור את החובות והם נאבקים על החיים שלהם". הוא מימן את הדו"ח הביקורת מהכספים שהוא מייעד למטרות חברתיות. לדבריו, "זו עמותה פושטת רגל ולא חוקי שהמדינה תזרים לה כספים. כולם יודעים את זה אבל מפחדים לעשות משהו". הוא מצפה שצעדים דומים ינקטו לגבי העמותה המקבילה בני יוסף של ש"ס.
סוף ציטוט
נשמע עוכר ישראל קלאסי אבל זה לא אומר שהוא לא צודק.

2. לפי הכתבה אין שום הוכחה שהמדינה הולכת לשלם על העתירות האלו. אולי זו מובן מאליו, אין לי מושג.
אתם שוכחים שיש חשבת שכר מטעם משרד האוצר בתוך החינוך העצמאי, כך שקשה לומר שיש פשיטת רגל עכשוית, וכלפי התביעות זה עיסוק של בית המשפט ולא של המדינה, כלפי אופק חדש אין שום קשר לנושא יש כאן ילדים ומורות והם צריכים לקבל בדיוק כמו ילד בציבור הכללי, לא רואה קשר כל שהוא בין הנושאים.
 

ידידים

משתמש פעיל

אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות​



לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים

אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
מסמך של משרד האוצר קובע שאם ייושמו תוספות השכר בחינוך החרדי יהיה התקצוב הממוצע לתלמיד ברשתות גבוה ב־1,500 שקל לשנה מהתקצוב לתלמיד בחינוך הממלכתי היסודי. זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה. זוהי תוצאה בעייתית במיוחד לאור העובדה שתוספות השכר ניתנות על סמך הטענה שרשתות החינוך זכאיות על פי חוק ל"תקצוב שווה ככלל ילדי ישראל".
כך עולה ממסמך הערות האוצר להצעת התיקון לתקנות החינוך הממלכתי שיוזם שר החינוך יואב קיש למען תוספות השכר למורים החרדים. האוצר קובע ש"לאור העובדה שתוצאה זו מביאה לפגיעה בעקרון השיוויון, יש להפחית את תוספת השכר או את שעות הלימוד המתוקצבות או להגדיל את מספר התלמידים בכיתה, או שילוב של כל אלה. נציין כי אפשרות הגדלת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי רק בטווח הארוך, והינה קשה ביותר לחיזוי ולשליטה".
|

בתקציב המדינה נכללו 600 מיליון שקלים כספים קואליציוניים לתוספות שכר למורים ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ובני יוסף של ש"ס (לשעבר מעיין החינוך התורני). הכוונה היא לשלם את התוספות רטרואקטיבית מספטמבר. הרשתות אף החלו לציין את התוספות בתלושי השכר של המורים למרות שאין לכך בינתיים אישור חוקי, אבל האוצר הורה להפסיק לעשות זאת. משרד החינוך מצדו יכול לכאורה להתעלם מהערות האוצר בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד התוספות, והתעלמות מההערות תקשה לצלוח את העתירה.
המסמך מפרט גם רשימת דרישות ליישום התוספות שלפחות חלקן עומדות בניגוד מוחלט למדיניות סרבנות הפיקוח של רשתות החינוך החרדיות. לדברי משרד האוצר, יש לקבוע קריטריונים בסיסיים להגדרת מוסד הזכאי לתקצוב מלא "ככלל ילדי ישראל". התנאי הבסיסי הוא "לימוד כלל שעות הליבה באופן מלא, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה המוסמכים לכך". כל מוסד יציג למשרד החינוך תוכנית לימודים ומצבת מורים שמסוגלים ללמד את התוכנית כתנאי לתוספות.

כדי לפקח על לימודי הליבה תיאכף השתתפות של כל בתי הספר ברשתות לבנות ולבנים כאחד במבחנים בינלאומיים וארציים. מוסד שיכשל בהם יוצא מהתוכנית. הפיקוח על המוסדות יכלול ביקורי פתע שהמוסדות ישתפו פעולה איתם. זאת, בעוד היום הרשתות מגבילות את שיתוף הפעולה עם הפיקוח. הרשתות דורשות שהדיווח על יישום התוכנית יהיה מרכזי, אבל האוצר דורש דיווח של כל בית ספר.

הכניסה של כל מוסד לתוכנית תהיה על סמך בדיקה פרטנית של עמידה בתנאים. כל מוסד יידרש לעמוד לפחות פעם אחת במבחן מיצ"ב או במבחן חלופי כדי שישולב בתוכנית. המורים ידרשו לחתום שהם יודעים שתוספות השכר מותנות בעמידת בית הספר בתנאים וישללו אם הוא יפסיק לעמוד בהם. היום חלק ממוסדות הרשתות כלל אינם עומדים בתנאי תוכנית הליבה ומשרד החינוך מסתפק בהטלת קנסות עליהם. משרד האוצר דורש שבית ספר כזה לא יזכה בכלל לתקצוב שווה לממלכתי אלה יוגדר כמוסד מוכר שאינו רשמי, שזכאי רק לתקצוב בשיעור של 75%.
עוד קובע המסמך שיש לבצע "עבודת מטה מקיפה אשר תביא בחשבון את כלל המשמעויות הגלומות בהחלטה". עבודה זו צריכה לכלול בחינה של ההשלכות על החינוך הממלכתי, ובייחוד של ההעדפה התקציבית של החינוך הפרטי על החינוך הציבורי, מצב שצפוי להתפשט מהחינוך החרדי לכלל מערכת החינוך.
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1fkd11w3a

משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.
1. התפילה אמורה להיות על חשבון שהות שהיה כך שבסוף זה על חשבון המורות {גם אם זה יהיה על חשבון השעות הפרטניות זה על חשבון התלמידות וודאי לא על חשבון המדינה...
2. בנוסף המורות החרדיות הם ללא תואר שני כך שמשכורתן נמוכה משמעותית.
3. בגלל הכניסה המאוחרת של המורות החרדיות והדרגות הנמוכות שקיבלו בגלל זה המשכורת של המורות החרדיות תהיה עדיין נמוכה משמעותית ממשכורת של מורה בחינוך הכללי {עם אותם שנות וותק}.
 

good things

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.
1. התפילה אמורה להיות על חשבון שהות שהיה כך שבסוף זה על חשבון המורות {גם אם זה יהיה על חשבון השעות הפרטניות זה על חשבון התלמידות וודאי לא על חשבון המדינה...
2. בנוסף המורות החרדיות הם ללא תואר שני כך שמשכורתן נמוכה משמעותית.
3. בגלל הכניסה המאוחרת של המורות החרדיות והדרגות הנמוכות שקיבלו בגלל זה המשכורת של המורות החרדיות תהיה עדיין נמוכה משמעותית ממשכורת של מורה בחינוך הכללי {עם אותם שנות וותק}.
1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.
2. התוספת למשכורת למי שיש תואר שני היא קטנה מאוד (אני עובדת משה״ח הרבה מאוד מורים ומורות בכלל לא מתאמצים לעשות תואר שני).
 

מיכי82

משתמש פעיל
משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.
1. התפילה אמורה להיות על חשבון שהות שהיה כך שבסוף זה על חשבון המורות {גם אם זה יהיה על חשבון השעות הפרטניות זה על חשבון התלמידות וודאי לא על חשבון המדינה...
2. בנוסף המורות החרדיות הם ללא תואר שני כך שמשכורתן נמוכה משמעותית.
3. בגלל הכניסה המאוחרת של המורות החרדיות והדרגות הנמוכות שקיבלו בגלל זה המשכורת של המורות החרדיות תהיה עדיין נמוכה משמעותית ממשכורת של מורה בחינוך הכללי {עם אותם שנות וותק}.

1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.
2. התוספת למשכורת למי שיש תואר שני היא קטנה מאוד (אני עובדת משה״ח הרבה מאוד מורים ומורות בכלל לא מתאמצים לעשות תואר שני).
5 אחוז לתואר שני פלוס שמונה וחצי אחוז על הפסד עליית השכר האחרונה זה כבר 13.5 אחוז
 

ידידים

משתמש פעיל
1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.
2. התוספת למשכורת למי שיש תואר שני היא קטנה מאוד (אני עובדת משה״ח הרבה מאוד מורים ומורות בכלל לא מתאמצים לעשות תואר שני).
התפילה אמורה להיות לפי החוזר מנכל בחינוך העצמאי כולה על חשבון שעת שהיה כך שאין צורך אפילו להפחית את שעות הלימוד.. {למורות לא יהיה באמת זמן לבדוק מבחנים ולהכין שיעורים במסגרת בית הספר אבל זה לא עולה יותר כסף למדינה..}
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  54  פעמים

אתגר AI

תרפיה בבעלי חיים • אתגר 143

לוח מודעות

למעלה