איש את רעהו
משתמש פעיל
סתם מוזר, אם לא שעת תפילה אז היו מלמדים משהו אחר וע"ז גם צריך לשלם שעת הוראה.שאלה
במסמך הנ"ל מופיע שתקצוב היתר נובע מתשלום עבור שעת תפילה,
מישהו יודע על מה מדובר?
ממתי משלמים על שעת תפילה?
אז איך זה יוצא תקצוב יתר????
סתם מוזר, אם לא שעת תפילה אז היו מלמדים משהו אחר וע"ז גם צריך לשלם שעת הוראה.שאלה
במסמך הנ"ל מופיע שתקצוב היתר נובע מתשלום עבור שעת תפילה,
מישהו יודע על מה מדובר?
ממתי משלמים על שעת תפילה?
מרדכי הלפרין בקול חי:
גפני מאיים להפיל את הממשלה - אם לא יקבל את התקציבים שהובטחו לו
גפני מספר בישיבת הסיעה השבוע כי "יש בעיות על התקציב. משרדי האוצר והחינוך לא רוצים שנקבל כסף לאופק חדש ולמוסדות הפטור. הם רוצים שהממשלה תיפול"
חבר הכנסת פינדרוס מגיב: "אבל הממשלה לא תיפול"
גפני משיב בזעם: "היא כן. אם אנחנו לא נקבל את הכסף - אייכלר ואני לא נצביע עם הממשלה"
ו15000 עובדי הוראהאתמול פורסם בהארץ שהחינוך העצמאי על סף קריסה .כלשונם .הם בגירעון עכשיו של 350 מליון שח עופר אלקלעי שערך את הבדיקה מתפלא מאוד איך נוצר גירעון כזה אחרי שהם מתוקצבים 100% ממשרד החינוך
מבדיקה נוספת שערך גילה שזה העמותה החרדית הכי גדולה בארץ עם 270 מוסדות חינוך ולומדים שם 118000 תלמידים כ"י ומתוקצבים ב2.1 מילארד שח בשנה ממשרד החינוך
לא שאני תומך בכל העוולות והחגיגות שנעשו ברשת ולכן גם הוגשו התביעות2 הערות:
1. מדובר בבדיקה חיצונית שהוזמנה ע"י גורם חיצוני (מה מטרתו? ומה האמינות של בדיקה חיצונית שהוזמנה מראש?)
2. רוב הגירעון מתבסס על העתירות שהוגשו כנגד הרשת (ועתידות להיות משולמות ברובם ע"י המדינה)
זה כנראה קרויזר שמגיש את כל התביעות הייצוגיות נגד החינוך העצמאילא שאני תומך בכל העוולות והחגיגות שנעשו ברשת ולכן גם הוגשו התביעות
רק שם * על הכתבה
מי זה ועל מה זהזה כנראה קרויזר שמגיש את כל התביעות הייצוגיות נגד החינוך העצמאי
מישהו חרדי כמדומני ממודיעין עיליתמי זה ועל מה זה
ממש לא, למה סתם להמציאזה כנראה קרויזר שמגיש את כל התביעות הייצוגיות נגד החינוך העצמאי
1. קרויזר הנ"ל מציג עצמו בכתבה כאיש עסקים ש2 הערות:
1. מדובר בבדיקה חיצונית שהוזמנה ע"י גורם חיצוני (מה מטרתו? ומה האמינות של בדיקה חיצונית שהוזמנה מראש?)
2. רוב הגירעון מתבסס על העתירות שהוגשו כנגד הרשת (ועתידות להיות משולמות ברובם ע"י המדינה)
אתם שוכחים שיש חשבת שכר מטעם משרד האוצר בתוך החינוך העצמאי, כך שקשה לומר שיש פשיטת רגל עכשוית, וכלפי התביעות זה עיסוק של בית המשפט ולא של המדינה, כלפי אופק חדש אין שום קשר לנושא יש כאן ילדים ומורות והם צריכים לקבל בדיוק כמו ילד בציבור הכללי, לא רואה קשר כל שהוא בין הנושאים.1. קרויזר הנ"ל מציג עצמו בכתבה כאיש עסקים ש
מצטטת: "לדבריו, "אין לי קשר לחינוך החרדי. יזמתי את הדו"ח אחרי שפרצה המלחמה ושאלתי את עצמי 'איך יכול להיות שאחרי 1,400 הרוגים הם עסוקים כל כך בלהשיג כסף'? ברגע שפתחתי את המאזנים שלהם הבנתי שאין שום דרך לסגור את החובות והם נאבקים על החיים שלהם". הוא מימן את הדו"ח הביקורת מהכספים שהוא מייעד למטרות חברתיות. לדבריו, "זו עמותה פושטת רגל ולא חוקי שהמדינה תזרים לה כספים. כולם יודעים את זה אבל מפחדים לעשות משהו". הוא מצפה שצעדים דומים ינקטו לגבי העמותה המקבילה בני יוסף של ש"ס.
סוף ציטוט
נשמע עוכר ישראל קלאסי אבל זה לא אומר שהוא לא צודק.
2. לפי הכתבה אין שום הוכחה שהמדינה הולכת לשלם על העתירות האלו. אולי זו מובן מאליו, אין לי מושג.
משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
מסמך של משרד האוצר קובע שאם ייושמו תוספות השכר בחינוך החרדי יהיה התקצוב הממוצע לתלמיד ברשתות גבוה ב־1,500 שקל לשנה מהתקצוב לתלמיד בחינוך הממלכתי היסודי. זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה. זוהי תוצאה בעייתית במיוחד לאור העובדה שתוספות השכר ניתנות על סמך הטענה שרשתות החינוך זכאיות על פי חוק ל"תקצוב שווה ככלל ילדי ישראל".
כך עולה ממסמך הערות האוצר להצעת התיקון לתקנות החינוך הממלכתי שיוזם שר החינוך יואב קיש למען תוספות השכר למורים החרדים. האוצר קובע ש"לאור העובדה שתוצאה זו מביאה לפגיעה בעקרון השיוויון, יש להפחית את תוספת השכר או את שעות הלימוד המתוקצבות או להגדיל את מספר התלמידים בכיתה, או שילוב של כל אלה. נציין כי אפשרות הגדלת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי רק בטווח הארוך, והינה קשה ביותר לחיזוי ולשליטה".
|
בתקציב המדינה נכללו 600 מיליון שקלים כספים קואליציוניים לתוספות שכר למורים ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ובני יוסף של ש"ס (לשעבר מעיין החינוך התורני). הכוונה היא לשלם את התוספות רטרואקטיבית מספטמבר. הרשתות אף החלו לציין את התוספות בתלושי השכר של המורים למרות שאין לכך בינתיים אישור חוקי, אבל האוצר הורה להפסיק לעשות זאת. משרד החינוך מצדו יכול לכאורה להתעלם מהערות האוצר בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד התוספות, והתעלמות מההערות תקשה לצלוח את העתירה.
המסמך מפרט גם רשימת דרישות ליישום התוספות שלפחות חלקן עומדות בניגוד מוחלט למדיניות סרבנות הפיקוח של רשתות החינוך החרדיות. לדברי משרד האוצר, יש לקבוע קריטריונים בסיסיים להגדרת מוסד הזכאי לתקצוב מלא "ככלל ילדי ישראל". התנאי הבסיסי הוא "לימוד כלל שעות הליבה באופן מלא, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה המוסמכים לכך". כל מוסד יציג למשרד החינוך תוכנית לימודים ומצבת מורים שמסוגלים ללמד את התוכנית כתנאי לתוספות.
כדי לפקח על לימודי הליבה תיאכף השתתפות של כל בתי הספר ברשתות לבנות ולבנים כאחד במבחנים בינלאומיים וארציים. מוסד שיכשל בהם יוצא מהתוכנית. הפיקוח על המוסדות יכלול ביקורי פתע שהמוסדות ישתפו פעולה איתם. זאת, בעוד היום הרשתות מגבילות את שיתוף הפעולה עם הפיקוח. הרשתות דורשות שהדיווח על יישום התוכנית יהיה מרכזי, אבל האוצר דורש דיווח של כל בית ספר.
הכניסה של כל מוסד לתוכנית תהיה על סמך בדיקה פרטנית של עמידה בתנאים. כל מוסד יידרש לעמוד לפחות פעם אחת במבחן מיצ"ב או במבחן חלופי כדי שישולב בתוכנית. המורים ידרשו לחתום שהם יודעים שתוספות השכר מותנות בעמידת בית הספר בתנאים וישללו אם הוא יפסיק לעמוד בהם. היום חלק ממוסדות הרשתות כלל אינם עומדים בתנאי תוכנית הליבה ומשרד החינוך מסתפק בהטלת קנסות עליהם. משרד האוצר דורש שבית ספר כזה לא יזכה בכלל לתקצוב שווה לממלכתי אלה יוגדר כמוסד מוכר שאינו רשמי, שזכאי רק לתקצוב בשיעור של 75%.
עוד קובע המסמך שיש לבצע "עבודת מטה מקיפה אשר תביא בחשבון את כלל המשמעויות הגלומות בהחלטה". עבודה זו צריכה לכלול בחינה של ההשלכות על החינוך הממלכתי, ובייחוד של ההעדפה התקציבית של החינוך הפרטי על החינוך הציבורי, מצב שצפוי להתפשט מהחינוך החרדי לכלל מערכת החינוך.
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1fkd11w3a
1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.
1. התפילה אמורה להיות על חשבון שהות שהיה כך שבסוף זה על חשבון המורות {גם אם זה יהיה על חשבון השעות הפרטניות זה על חשבון התלמידות וודאי לא על חשבון המדינה...
2. בנוסף המורות החרדיות הם ללא תואר שני כך שמשכורתן נמוכה משמעותית.
3. בגלל הכניסה המאוחרת של המורות החרדיות והדרגות הנמוכות שקיבלו בגלל זה המשכורת של המורות החרדיות תהיה עדיין נמוכה משמעותית ממשכורת של מורה בחינוך הכללי {עם אותם שנות וותק}.
משהו מוזר בכתבה ולדעתי לא נכונה.
1. התפילה אמורה להיות על חשבון שהות שהיה כך שבסוף זה על חשבון המורות {גם אם זה יהיה על חשבון השעות הפרטניות זה על חשבון התלמידות וודאי לא על חשבון המדינה...
2. בנוסף המורות החרדיות הם ללא תואר שני כך שמשכורתן נמוכה משמעותית.
3. בגלל הכניסה המאוחרת של המורות החרדיות והדרגות הנמוכות שקיבלו בגלל זה המשכורת של המורות החרדיות תהיה עדיין נמוכה משמעותית ממשכורת של מורה בחינוך הכללי {עם אותם שנות וותק}.
5 אחוז לתואר שני פלוס שמונה וחצי אחוז על הפסד עליית השכר האחרונה זה כבר 13.5 אחוז1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.
2. התוספת למשכורת למי שיש תואר שני היא קטנה מאוד (אני עובדת משה״ח הרבה מאוד מורים ומורות בכלל לא מתאמצים לעשות תואר שני).
התפילה אמורה להיות לפי החוזר מנכל בחינוך העצמאי כולה על חשבון שעת שהיה כך שאין צורך אפילו להפחית את שעות הלימוד.. {למורות לא יהיה באמת זמן לבדוק מבחנים ולהכין שיעורים במסגרת בית הספר אבל זה לא עולה יותר כסף למדינה..}1. את עניין התפילה אפשר לפתור בצורה מאוד פשוטה. 2 שיעורים ראשונים לפי אופק אמורים להיות 50 דק׳. אפשר לקצר את השיעורים הנ״ל ל40 דק׳ ואז יש 20 דק לתפילה (זה מה שעשו בחקל גדול ממוסדות החמ״ד). כך שיוצא שתפילה זה חלק מהשיעור הראשון והשני ז״א ע״ח פרונטלי.
2. התוספת למשכורת למי שיש תואר שני היא קטנה מאוד (אני עובדת משה״ח הרבה מאוד מורים ומורות בכלל לא מתאמצים לעשות תואר שני).
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: