יחי ההבדל...אבל כתבו בפורום גם לפני חודש על בי"ס אחר שאמרו להם כך
אז כולם היו בטוחים שאוטוטו נכנסים. היום על פניו המצב שונה, ותעיד על כך התרדמת היחסית של הפורום...
יחי ההבדל...אבל כתבו בפורום גם לפני חודש על בי"ס אחר שאמרו להם כך
אין קשר, יש קיצוץ אוטו' בכל תקציב המדינה עד שיאושר הקציב, אבל זה לא קיצוץ של משכורות אלא רק של תכניות חדשות וכדו'השאלה האם יש קשר בין הכספים האלה לעיכוב
הנה אחד הדברים שנאמרו שם - דף שאלות שאחד מחברי הועד (מרדכי טאובין) העלה לשר החינוך. איני יודע מה היו התשובות, אבל אני חושב ששר החינוך צריך לספק תשובות לפני שהוא חותם.אין שום אפשרות לדעת מה נאמר בחדר הכינוס של ועד החינוך?
דבר ראשון לא 'נחתם הסכם שכר' עם שתי הרשתות אלא יצא חוזר מנכל לכניסת הבעלויות לאופק חדשבאוגוסט עשו הסכם שכר משרד החינוך עם שתי הרשתות
חתמו נקודה .לא היו חתימות לא רשומות לא וועד חינוך ולא כלום
מסכים לגמרירק אם יעשו (כפי שהוצע פה) הפרדה בסוגיה בין בתי הספר של הבנים לבנות, יהיה שייך להתקדם.
אין שום סיבה שהבנות שהם 75% מהחינוך העצמאי יפסידו בגלל שהתנאים להכנסת הבנים אינם מתכתבים עם המציאות.
צריך להיות חכם ולא לנקוט בגישה של או הכל או כלום.
לא יודע ממי מפחדים
(גור ועוד)
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים מסמך של משרד האוצר קובע שאם ייושמו תוספות השכר בחינוך החרדי יהיה התקצוב הממוצע לתלמיד ברשתות גבוה ב־1,500 שקל לשנה מהתקצוב לתלמיד בחינוך הממלכתי היסודי. זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה. זוהי תוצאה בעייתית במיוחד לאור העובדה שתוספות השכר ניתנות על סמך הטענה שרשתות החינוך זכאיות על פי חוק ל"תקצוב שווה ככלל ילדי ישראל". כך עולה ממסמך הערות האוצר להצעת התיקון לתקנות החינוך הממלכתי שיוזם שר החינוך יואב קיש למען תוספות השכר למורים החרדים. האוצר קובע ש"לאור העובדה שתוצאה זו מביאה לפגיעה בעקרון השיוויון, יש להפחית את תוספת השכר או את שעות הלימוד המתוקצבות או להגדיל את מספר התלמידים בכיתה, או שילוב של כל אלה. נציין כי אפשרות הגדלת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי רק בטווח הארוך, והינה קשה ביותר לחיזוי ולשליטה". | בתקציב המדינה נכללו 600 מיליון שקלים כספים קואליציוניים לתוספות שכר למורים ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ובני יוסף של ש"ס (לשעבר מעיין החינוך התורני). הכוונה היא לשלם את התוספות רטרואקטיבית מספטמבר. הרשתות אף החלו לציין את התוספות בתלושי השכר של המורים למרות שאין לכך בינתיים אישור חוקי, אבל האוצר הורה להפסיק לעשות זאת. משרד החינוך מצדו יכול לכאורה להתעלם מהערות האוצר בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד התוספות, והתעלמות מההערות תקשה לצלוח את העתירה. המסמך מפרט גם רשימת דרישות ליישום התוספות שלפחות חלקן עומדות בניגוד מוחלט למדיניות סרבנות הפיקוח של רשתות החינוך החרדיות. לדברי משרד האוצר, יש לקבוע קריטריונים בסיסיים להגדרת מוסד הזכאי לתקצוב מלא "ככלל ילדי ישראל". התנאי הבסיסי הוא "לימוד כלל שעות הליבה באופן מלא, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה המוסמכים לכך". כל מוסד יציג למשרד החינוך תוכנית לימודים ומצבת מורים שמסוגלים ללמד את התוכנית כתנאי לתוספות. כדי לפקח על לימודי הליבה תיאכף השתתפות של כל בתי הספר ברשתות לבנות ולבנים כאחד במבחנים בינלאומיים וארציים. מוסד שיכשל בהם יוצא מהתוכנית. הפיקוח על המוסדות יכלול ביקורי פתע שהמוסדות ישתפו פעולה איתם. זאת, בעוד היום הרשתות מגבילות את שיתוף הפעולה עם הפיקוח. הרשתות דורשות שהדיווח על יישום התוכנית יהיה מרכזי, אבל האוצר דורש דיווח של כל בית ספר. הכניסה של כל מוסד לתוכנית תהיה על סמך בדיקה פרטנית של עמידה בתנאים. כל מוסד יידרש לעמוד לפחות פעם אחת במבחן מיצ"ב או במבחן חלופי כדי שישולב בתוכנית. המורים ידרשו לחתום שהם יודעים שתוספות השכר מותנות בעמידת בית הספר בתנאים וישללו אם הוא יפסיק לעמוד בהם. היום חלק ממוסדות הרשתות כלל אינם עומדים בתנאי תוכנית הליבה ומשרד החינוך מסתפק בהטלת קנסות עליהם. משרד האוצר דורש שבית ספר כזה לא יזכה בכלל לתקצוב שווה לממלכתי אלה יוגדר כמוסד מוכר שאינו רשמי, שזכאי רק לתקצוב בשיעור של 75%. עוד קובע המסמך שיש לבצע "עבודת מטה מקיפה אשר תביא בחשבון את כלל המשמעויות הגלומות בהחלטה". עבודה זו צריכה לכלול בחינה של ההשלכות על החינוך הממלכתי, ובייחוד של ההעדפה התקציבית של החינוך הפרטי על החינוך הציבורי, מצב שצפוי להתפשט מהחינוך החרדי לכלל מערכת החינוך. https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1fkd11w3a |
לא...@נבחר אתה יודע משהו?
אבל גם להם הקפיאו את ההוספה שנחתמה איתם בתחילת שנהלא...
אבל הם מהצד הנכון של המפה הפוליטית, אז למה שיעשו להם בעיות?...
מקור?אבל גם להם הקפיאו את ההוספה שנחתמה איתם בתחילת שנה
הכיתות בריכוזים החרדיים הן כיתות עם מספר ילדים נמוך מאשר בתל אביב???זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה
לא, אפילו יותר. אבל גם בבני יוסף וגם בחינוך עצמאי יש כל מיני בתי ספר קטנים נידחים בפרפריה או בתי ספר מגזריים (בית ספר של חסידות צמוד לבית ספר ליטאי) וזה משפיע על הממוצע הכוללהכיתות בריכוזים החרדיים הן כיתות עם מספר ילדים נמוך מאשר בתל אביב???
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: