הנה המסמך המדובראפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
אפלייה ממוסדת: 1,500 שקל יותר לתלמידי רשתות חרדיות
לפי מסמך של האוצר, תוספות השכר ברשתות החינוך החרדיות שמקדם שר החינוך יואב קיש יצרו פער תקצוב גדול בין תלמיד ברשתות לתלמידי החינוך הממלכתי. האוצר דורש בתמורה עמידה מלאה בלימוד תכני ליבה והשתתפות במבחנים ארציים
מסמך של משרד האוצר קובע שאם ייושמו תוספות השכר בחינוך החרדי יהיה התקצוב הממוצע לתלמיד ברשתות גבוה ב־1,500 שקל לשנה מהתקצוב לתלמיד בחינוך הממלכתי היסודי. זאת בשל תוספת שעות תפילה שנהוגה במוסדות הרשתות החרדיות ובשל מספר התלמידים הקטן בכיתה. זוהי תוצאה בעייתית במיוחד לאור העובדה שתוספות השכר ניתנות על סמך הטענה שרשתות החינוך זכאיות על פי חוק ל"תקצוב שווה ככלל ילדי ישראל".
כך עולה ממסמך הערות האוצר להצעת התיקון לתקנות החינוך הממלכתי שיוזם שר החינוך יואב קיש למען תוספות השכר למורים החרדים. האוצר קובע ש"לאור העובדה שתוצאה זו מביאה לפגיעה בעקרון השיוויון, יש להפחית את תוספת השכר או את שעות הלימוד המתוקצבות או להגדיל את מספר התלמידים בכיתה, או שילוב של כל אלה. נציין כי אפשרות הגדלת מספר התלמידים בכיתה תביא לשינוי רק בטווח הארוך, והינה קשה ביותר לחיזוי ולשליטה".
|
בתקציב המדינה נכללו 600 מיליון שקלים כספים קואליציוניים לתוספות שכר למורים ברשתות החינוך החרדיות המפלגתיות החינוך העצמאי של אגודת ישראל ובני יוסף של ש"ס (לשעבר מעיין החינוך התורני). הכוונה היא לשלם את התוספות רטרואקטיבית מספטמבר. הרשתות אף החלו לציין את התוספות בתלושי השכר של המורים למרות שאין לכך בינתיים אישור חוקי, אבל האוצר הורה להפסיק לעשות זאת. משרד החינוך מצדו יכול לכאורה להתעלם מהערות האוצר בבג"ץ תלויה ועומדת עתירה של עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון נגד התוספות, והתעלמות מההערות תקשה לצלוח את העתירה.
המסמך מפרט גם רשימת דרישות ליישום התוספות שלפחות חלקן עומדות בניגוד מוחלט למדיניות סרבנות הפיקוח של רשתות החינוך החרדיות. לדברי משרד האוצר, יש לקבוע קריטריונים בסיסיים להגדרת מוסד הזכאי לתקצוב מלא "ככלל ילדי ישראל". התנאי הבסיסי הוא "לימוד כלל שעות הליבה באופן מלא, בכל שכבות הגיל, על ידי עובדי הוראה המוסמכים לכך". כל מוסד יציג למשרד החינוך תוכנית לימודים ומצבת מורים שמסוגלים ללמד את התוכנית כתנאי לתוספות.
כדי לפקח על לימודי הליבה תיאכף השתתפות של כל בתי הספר ברשתות לבנות ולבנים כאחד במבחנים בינלאומיים וארציים. מוסד שיכשל בהם יוצא מהתוכנית. הפיקוח על המוסדות יכלול ביקורי פתע שהמוסדות ישתפו פעולה איתם. זאת, בעוד היום הרשתות מגבילות את שיתוף הפעולה עם הפיקוח. הרשתות דורשות שהדיווח על יישום התוכנית יהיה מרכזי, אבל האוצר דורש דיווח של כל בית ספר.
הכניסה של כל מוסד לתוכנית תהיה על סמך בדיקה פרטנית של עמידה בתנאים. כל מוסד יידרש לעמוד לפחות פעם אחת במבחן מיצ"ב או במבחן חלופי כדי שישולב בתוכנית. המורים ידרשו לחתום שהם יודעים שתוספות השכר מותנות בעמידת בית הספר בתנאים וישללו אם הוא יפסיק לעמוד בהם. היום חלק ממוסדות הרשתות כלל אינם עומדים בתנאי תוכנית הליבה ומשרד החינוך מסתפק בהטלת קנסות עליהם. משרד האוצר דורש שבית ספר כזה לא יזכה בכלל לתקצוב שווה לממלכתי אלה יוגדר כמוסד מוכר שאינו רשמי, שזכאי רק לתקצוב בשיעור של 75%.
עוד קובע המסמך שיש לבצע "עבודת מטה מקיפה אשר תביא בחשבון את כלל המשמעויות הגלומות בהחלטה". עבודה זו צריכה לכלול בחינה של ההשלכות על החינוך הממלכתי, ובייחוד של ההעדפה התקציבית של החינוך הפרטי על החינוך הציבורי, מצב שצפוי להתפשט מהחינוך החרדי לכלל מערכת החינוך.
https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1fkd11w3a
עובדת בעמותה תחת משרד החינוךמקור?
אכן אני עובדת בעוז לתמורה וחברה בארגון המורים.עובדת בעמותה תחת משרד החינוך
וחברה בארגון המורים.
מה שרשמתי למעלה היה מהעדכונים מתחילת שנה
מפרוץ המלחמה הם שומרים על דממת אלחוט בנושא
וכפי שכתבתי לא קבלו תוספת מינואר וגם לא בקשו החזר.
דומני שגם @טילון חברה בארגון המורים, אולי היא תחכים אותנו
האם יש קשר בין ההתנהלות הדברים פה ושם.
הפחתת מספר התלמידים בכיתה... לא למדו ליבה.הנה המסמך המדובר
אגב, אני דווקא שואב עידוד מכל זה, כי זה מראה שדברים זזים כל הזמן: מבקשים ממשרד האוצר חוו"ד, הוא מעביר אותה, דברים קורים. זה לא תקוע וזהו.
צפה בקובץ המצורף 1582580
עקרון השוויון מפריע להם.הנה המסמך המדובר
אגב, אני דווקא שואב עידוד מכל זה, כי זה מראה שדברים זזים כל הזמן: מבקשים ממשרד האוצר חוו"ד, הוא מעביר אותה, דברים קורים. זה לא תקוע וזהו.
צפה בקובץ המצורף 1582580
לא חושב, אנחנו גם יודעים שהאופק בתקציב וששר החינוך עומד כפסע מחתימת התקנות. בסוף, אם נפסיק לא נהיה פסימיים - אנחנו ממש בישורת האחרונה. שר החינוך פרסם תקנות, קיבל את אישור היועמשית, נפגש כבר עם חברי ועד החינוך, קיבל את אישור האוצר, התקציב אושר, מה עוד נשאר?האם בהנהלת החינוך העצמאי יודעים משהו שאנחנו לא יודעים?
כפי שכתבה @טילוןעובדת בעמותה תחת משרד החינוך
וחברה בארגון המורים.
מה שרשמתי למעלה היה מהעדכונים מתחילת שנה
מפרוץ המלחמה הם שומרים על דממת אלחוט בנושא
וכפי שכתבתי לא קבלו תוספת מינואר וגם לא בקשו החזר.
דומני שגם @טילון חברה בארגון המורים, אולי היא תחכים אותנו
האם יש קשר בין ההתנהלות הדברים פה ושם.
הכל נכון .אבל פה טמונה הבעיהלא חושב, אנחנו גם יודעים שהאופק בתקציב וששר החינוך עומד כפסע מחתימת התקנות. בסוף, אם נפסיק לא נהיה פסימיים - אנחנו ממש בישורת האחרונה. שר החינוך פרסם תקנות, קיבל את אישור היועמשית, נפגש כבר עם חברי ועד החינוך, קיבל את אישור האוצר, התקציב אושר, מה עוד נשאר?
לקבל את הכסף....לא חושב, אנחנו גם יודעים שהאופק בתקציב וששר החינוך עומד כפסע מחתימת התקנות. בסוף, אם נפסיק לא נהיה פסימיים - אנחנו ממש בישורת האחרונה. שר החינוך פרסם תקנות, קיבל את אישור היועמשית, נפגש כבר עם חברי ועד החינוך, קיבל את אישור האוצר, התקציב אושר, מה עוד נשאר?
כתבת שהיומעשית אישרהועד החינוך לא 'הפך את הקערה'. הוא שאל את כל השאלות הידועות מראש (פיקוח ליבה תקצוב וכו' וכו'), כולם ידעו שזה מה שישאל (כולם שם פרופ' או ראשי מכינות וכדו', לא ציפו אחרת).
ועד החינוך בכלל זה לא גורם מחייב אלא רק צריך להתייעץ איתם ולשמוע את דעתם
הבעיה היותר גדולה היתה עם היועמשית, ולא זזים בלי אישור שלה על כל צעד ושעל כדי שלא יפסל בבגצ. לדוג' עכשיו עם המסמך של האוצר, שגם כן לא פסל אלא כתב שצריך להתייחס לתקצוב העודף על פי הבנתו.
מעניין, בדיוק התפרסם הבוקר בעיתונות הכללית ידיעה בענייןכפי שכתבה @טילון
היו הסכמות
ההסכם עצמו היה אמור להחתם לקראת סוף השנה האזרחית וזה לא קרה.
לפי ה"איגרת אישית" לחברי ארגון המורים, הסיבה היא חוסר הבנות ודרישות חדשות של האוצר. לא חושבת שפורט לגבי מה.
ההבנה שלי היא שהמלחמה טרפה הכל ואי אפשר עכשיו לפתוח חזיתות נוספות, לאיים בשביתה וכו' אז בינתיים יש שקט.
ההסכם גם ככה היה בזיוני אז לא מאמינה שארגון המורים יוכל לוותר על המעט שהשיג.
אגב, תוספת השכר למורים בתיכונים משמעותית בדיוק כמו שהיא משמעותית למורות היסודי.מעניין, בדיוק התפרסם הבוקר בעיתונות הכללית ידיעה בעניין
שימו לב איך חייבים לדחוף את החרדים לכל מקום
חצי שנה לפתיחת שנת הלימודים: הממשלה עדיין לא העבירה את תוספות השכר שהובטחו למורי התיכונים
בתחילת שנת הלימודים הממשלה סיכמה עם ארגון המורים על תוספת 2,000 שקל בפעימות למורי התיכונים. בעוד שהממשלה מקדמת במרץ את תוספות השכר למורים החרדים – ההסכם עם מורי התיכונים לא נחתם עד היום, והם לא קיבלו את תוספות השכר.
התשובה כואבת מאדשאלה
במסמך הנ"ל מופיע שתקצוב היתר נובע מתשלום עבור שעת תפילה,
מישהו יודע על מה מדובר?
ממתי משלמים על שעת תפילה?
שאלה
במסמך הנ"ל מופיע שתקצוב היתר נובע מתשלום עבור שעת תפילה,
מישהו יודע על מה מדובר?
ממתי משלמים על שעת תפילה?
אולי אקל מעט על הכאב...התשובה כואבת מאד
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: