דרוש מידע כיתה א' רגילה או מקדמת

Wink To Life

משתמש חדש
האם יש כאן משהי ששלחה את הילדה שלה לכיתה רגילה למרות שהומלץ מקדמת ומתחרטת?
ילדה בגן חובה חמודה ומתוקה שממליצים לה שנה הבאה כיתה מקדמת
יותר בשביל רמה התנהגותית נמוכה
לימודית יחסית בסדר
הרצון העיקרי לכיתה רגילה הוא חברה רגילה שתשפיע בעז"ה לטובה
 

תשב"ר

משתמש פעיל
החשש שלכם לשים את הילדה בכיתה מקדמת בגלל פיגור סביבתי חברה חלשה יותר, היא נכונה ואמיתית.

אך צריך להניח את הכל על המשקל, מהן המעלות שיהיו אם תישאר בכיתתה הנוכחית ומהן המעלות הצפויות במעבר. ולראות גם את היכולות שלה שיתכן שרק במקום של כיתה מקדמת ימומשו.
כמו שכתבו בתגובה הקודמת והצודקת, הרבה פעמים תלמידות/ים שנשארים בכיתתם הרגילה אינם מוצאים את עצמם, ושנות ילדותם היפות נהפכות למתסכלות לימודית/חברתית/רגשית ועוד. ולפעמים ילדים שנארים צוברים פערים בכישורי חיים, ואם היו בכיתות מקדמות היו מסייעים להם למצות את היכולות והכישורים שחננם ה'.

צריך לבדוק את ההמלצות לגופן, מי הם הממליצים שהמליצו לכם, האם רק המוסד הלימודי או שגם רופא התפתחותי ואו קלינאית תקשורת, ובעקבות מה הם ממליצים.

להתייעץ עם אנשי המקצוע והניסיון בתחום ולהגיע למסקנה שנראית בעיניכם לטובת הילדה, (ללא חששות אישיות טבעיות שלכם הורים מסטיגמות וכדו')

ה' הטוב יהיה בעזרתכם וייתן לכם סייעתא דשמיא להחליט את הנכון בשבילה.
 

חני101

משתמש פעיל
האם יש כאן משהי ששלחה את הילדה שלה לכיתה רגילה למרות שהומלץ מקדמת ומתחרטת?
ילדה בגן חובה חמודה ומתוקה שממליצים לה שנה הבאה כיתה מקדמת
יותר בשביל רמה התנהגותית נמוכה
לימודית יחסית בסדר
הרצון העיקרי לכיתה רגילה הוא חברה רגילה שתשפיע בעז"ה לטובה
יכולה להמליץ לך על מאבחנת שמתמחה ברישום לכיתה א'.
בבני ברק
 

איכות

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
ומה עם להשאיר כיתה?
שואלת כי זה מעניין אותי, זה מה שהציעו לנו...
 

אבא ל6

משתמש סופר מקצוען
יש את הרצון שנובע מרגש,
והוא אומר הפערים לא כ"כ גדולים ולמה שיהיה "סטיגמה" על הילד/ה וגם בכיתה מקדמת יש ילדים עם בעיות פי כמה יותר חמורות, והרמה פחות גבוהה וכו',
ויש את המחשבה השכלית,
שהיא אך ורק מה טובת הילד/ה אם כרגע קיימים פערים שעלולים להקשות על הילד, למה לגרום לו להיות מסכן, למה לגרום לו קשיים, הרי הוא יתקדם אט אט, ויעשה את המקפצה שלו,
ויש דבר נוסף ככל שהגיל צעיר הפערים יותר ניתנים לסגירה, והסיכוי בעתיד להשתלבות היא מאוד גבוהה, ואף אחד לא יזכור שפעם בכיתה א' הוא היה חלש,
ואילו לחילופין כשגודלים והפערים צומחים הקשיים לסגירה מתגברים, והנזק יכול להיות לכל החיים,
מיותר לציים שאין בזה שום המלצה לגבי השאלה שנשאלה, אלא כחומר למחשבה.
 

.Marble

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אומנם לא התלבטות בין כיתה מקדמת לרגילה, אבל התלבטות בין 2 רמות
בתור אמא לילד שהיה במסגרת חינוך מיוחד עד החיידר וכרגע בכיתה מקדמת לאחר התלבטות בין כיתה מקדמת לכיתה כוללנית (בחינוך מיוחד)
הצוות המליץ על כיתה כוללנית והתלבטנו קשות כי היה על קו התפר, מצד אחד לא רצינו להנמיך אותו, מצד שני לא רצינו שיהיה מהנמוכים בכיתה.
החלטנו לאחר מחשבה רבה והתייעצות לנסות לשלוח לכיתה מקדמת בעיקר בגלל הרצון לחברה רגילה עם יד על הדופק כי הרגשנו שברגע שנרגיש שזה גדול עליו, תמיד יהיה אפשר להוריד אותו, אך הפוך פחות קורה לדעתי, אם מתחילים במקום נמוך יותר, קשה לעלות לכיתה רגילה (בגיל הבית ספר)
כמובן זה דורש הרבה עבודה מצידנו לקחת אותו לטיפולים בעצמנו ויותר דאגה והתערבות, אבל בנתיים אנו מרגישים שהחברה הזאת מאוד מאוד טובה לו וזה תורם לו רבות וכל עוד הוא יכול להיות עם חברה כזאת, זה בונוס לחיים
כמובן שהוא לא מהגבוהים, אבל עם עזרה הוא מסתדר וטוב לו והצוות מרגיש שזה ממש מתאים לו
כמובן שברגע שנרגיש שזה מידי קשה, נחשוב על כיוון חדש
אבל כל מקרה לגופו ובאמת אם שולחים למקום גבוה יותר, צריך לדעת שזה דורש מההורים לעקוב כל הזמן ולדאוג לעזרה חיצונית
בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש מחיר לכיתה מקדמת, בעיקר תחושת השוני מקבוצת השווים
ויש גם מחיר להיות בכיתה רגילה כשיש קשיים
השאלה בעיניי היא -היכן היא תשלם מחיר יותר גבוה?
 

ופרצת

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
שמעתי דעה כמו של @marble. מבעלי נסיון דומה.
האם נבדקה האפשרות להשאיר את הבת שנה נוספת בגן - האם זה לא יחזק את הדימוי העצמי של הילדה ויהווה פרק זמן נוסף לצורך הבשלה התנהגותית?
 

sari11

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
איור וציור מקצועי
מוזיקה ונגינה
האם יש כאן משהי ששלחה את הילדה שלה לכיתה רגילה למרות שהומלץ מקדמת ומתחרטת?
ילדה בגן חובה חמודה ומתוקה שממליצים לה שנה הבאה כיתה מקדמת
יותר בשביל רמה התנהגותית נמוכה
לימודית יחסית בסדר
הרצון העיקרי לכיתה רגילה הוא חברה רגילה שתשפיע בעז"ה לטובה
למה לא להשאיר שנה בגן שפה?
 

תשב"ר

משתמש פעיל
ומה עם להשאיר כיתה?
שואלת כי זה מעניין אותי, זה מה שהציעו לנו...
האם נבדקה האפשרות להשאיר את הבת שנה נוספת בגן - האם זה לא יחזק את הדימוי העצמי של הילדה ויהווה פרק זמן נוסף לצורך הבשלה התנהגותית?
לגבי השארת כיתה:
ילד צריך להיות במקום החברתי -רגשי שלו, איפוא שהוא מתאים מבחינת התפתחותית.

אם הסיבה היא עיכוב התפתחותי עקב חוסר בשלות, הרי שהשארת כיתה בהחלט תהווה פיתרון יעיל.
אך במידה והשארת הכיתה היא עקב קשיים שצצים (כגון בעיות קשב, חסר רב בשפה, וכדו'), השארת כיתה אינה פותרת אותם, ולפעמים אף מתעצמים. ואז רק הפסדנו זמן יקר.

וכמו שכתבו בתגובה :
ויש דבר נוסף ככל שהגיל צעיר הפערים יותר ניתנים לסגירה, והסיכוי בעתיד להשתלבות היא מאוד גבוהה, ואף אחד לא יזכור שפעם בכיתה א' הוא היה חלש,
ואילו לחילופין כשגודלים והפערים צומחים הקשיים לסגירה מתגברים, והנזק יכול להיות לכל החיים,
בהצלח
 

אולי734

משתמש צעיר
אני תומכת במקדמת
בגיל צעיר אפשר להתגבר על הפערים במהירות
והבנות עוד קטנות בשביל להבין מה קורה ומה החלוקה של הכיתות
זה יכול לעזור שבכיתה ג' היא תהיה בכיתה רגילה בצורה טובה ונכונה
 

Wink To Life

משתמש חדש
תודה רבה לכל העונים
מרגש לשאול שאלה וכולם רוצים לעזור
עכשיו בגן חובה פעם שניה כך שאי אפשר להשאיר שוב
נמצאת עכשיו בגן שפה
לפי כל המקצוענים למיניהם היא מתאימה למקדמת
גם אני רואה את זה אבל רוצה בכל אופן, לימודית נעזור לה בבית טיפולים ג"כ אז נשאר חברתית וזה מה שהכי חשוב בחיים
אני תומכת במקדמת
בגיל צעיר אפשר להתגבר על הפערים במהירות
והבנות עוד קטנות בשביל להבין מה קורה ומה החלוקה של הכיתות
זה יכול לעזור שבכיתה ג' היא תהיה בכיתה רגילה בצורה טובה ונכונה
נראה לך שבכיתה ג' תוכל להשלים פערים?
קשה לי להאמין במיוחד שהיא לא מהחזקות
נתתי לה את זה עד עכשיו להיות בגנים קטנים אח"כ בכיתה ג' ישכנעו אותי עד לכיתה ח' ורק סמינר
את צודקת שעד כיתה ג' הקריאה כתיבה והחשבון הכי חשובים
אומנם לא התלבטות בין כיתה מקדמת לרגילה, אבל התלבטות בין 2 רמות
בתור אמא לילד שהיה במסגרת חינוך מיוחד עד החיידר וכרגע בכיתה מקדמת לאחר התלבטות בין כיתה מקדמת לכיתה כוללנית (בחינוך מיוחד)
הצוות המליץ על כיתה כוללנית והתלבטנו קשות כי היה על קו התפר, מצד אחד לא רצינו להנמיך אותו, מצד שני לא רצינו שיהיה מהנמוכים בכיתה.
החלטנו לאחר מחשבה רבה והתייעצות לנסות לשלוח לכיתה מקדמת בעיקר בגלל הרצון לחברה רגילה עם יד על הדופק כי הרגשנו שברגע שנרגיש שזה גדול עליו, תמיד יהיה אפשר להוריד אותו, אך הפוך פחות קורה לדעתי, אם מתחילים במקום נמוך יותר, קשה לעלות לכיתה רגילה (בגיל הבית ספר)
כמובן זה דורש הרבה עבודה מצידנו לקחת אותו לטיפולים בעצמנו ויותר דאגה והתערבות, אבל בנתיים אנו מרגישים שהחברה הזאת מאוד מאוד טובה לו וזה תורם לו רבות וכל עוד הוא יכול להיות עם חברה כזאת, זה בונוס לחיים
כמובן שהוא לא מהגבוהים, אבל עם עזרה הוא מסתדר וטוב לו והצוות מרגיש שזה ממש מתאים לו
כמובן שברגע שנרגיש שזה מידי קשה, נחשוב על כיוון חדש
אבל כל מקרה לגופו ובאמת אם שולחים למקום גבוה יותר, צריך לדעת שזה דורש מההורים לעקוב כל הזמן ולדאוג לעזרה חיצונית
בהצלחה!
שמעתי דעה כמו של @marble. מבעלי נסיון דומה.
האם נבדקה האפשרות להשאיר את הבת שנה נוספת בגן - האם זה לא יחזק את הדימוי העצמי של הילדה ויהווה פרק זמן נוסף לצורך הבשלה התנהגותית?
כמה מעודד, תודה רבה, חשבתי באותו כיוון, אני לא רוצה להזיק לה
לוקחת על עצמי בל"נ לתת לה את כל החסר ונראה לי שעכשיו זו ההזדמנות שלה אח"כ לעלות יהיה קשה פי כמה
שואלת אותך, צוחקים עליו? זה פחד אחד שלי והשני שתהיה בשקט ותפחד לדבר
יש מחיר לכיתה מקדמת, בעיקר תחושת השוני מקבוצת השווים
ויש גם מחיר להיות בכיתה רגילה כשיש קשיים
השאלה בעיניי היא -היכן היא תשלם מחיר יותר גבוה?
החשש שלכם לשים את הילדה בכיתה מקדמת בגלל פיגור סביבתי חברה חלשה יותר, היא נכונה ואמיתית.

אך צריך להניח את הכל על המשקל, מהן המעלות שיהיו אם תישאר בכיתתה הנוכחית ומהן המעלות הצפויות במעבר. ולראות גם את היכולות שלה שיתכן שרק במקום של כיתה מקדמת ימומשו.
כמו שכתבו בתגובה הקודמת והצודקת, הרבה פעמים תלמידות/ים שנשארים בכיתתם הרגילה אינם מוצאים את עצמם, ושנות ילדותם היפות נהפכות למתסכלות לימודית/חברתית/רגשית ועוד. ולפעמים ילדים שנארים צוברים פערים בכישורי חיים, ואם היו בכיתות מקדמות היו מסייעים להם למצות את היכולות והכישורים שחננם ה'.

צריך לבדוק את ההמלצות לגופן, מי הם הממליצים שהמליצו לכם, האם רק המוסד הלימודי או שגם רופא התפתחותי ואו קלינאית תקשורת, ובעקבות מה הם ממליצים.

להתייעץ עם אנשי המקצוע והניסיון בתחום ולהגיע למסקנה שנראית בעיניכם לטובת הילדה, (ללא חששות אישיות טבעיות שלכם הורים מסטיגמות וכדו')

ה' הטוב יהיה בעזרתכם וייתן לכם סייעתא דשמיא להחליט את הנכון בשבילה.
זו בעצם השאלה שלי איפה תשלם מחיר גבוה יותר
נראה לי התחברתי למה שאמרה מרבל שצריך לנסות את הגבוה, לרדת תמיד אפשר, לעלות כמעט בלתי אפשרי
 

ד' אוהב אותך

משתמש רשום
יש לקחת בחשבון ממה מורכבת האוכלוסיה בכתה מקדמת וכן קשה מאד לאחר כתה מקדמת לעבור חזרה לכתה רגילה.
יש היום מגוון אפשרויות לעזרה במסגרת רגילה השאלה למה היא זכאית?
 

עמ"י חי וקיים!

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
יש היום מגוון אפשרויות לעזרה במסגרת רגילה השאלה למה היא זכאית?
דווקא ממה שידוע לי האפשרויות די מצומצמות..סל אישי לילדת שילוב כולל אבחון והכל הוא כמדומני רק 2.2 שעות , אלא אם כן מתרגמים אותן לשעות סייעת אז כל שעה נחשבת 5.
במקרים דיפרנציאלים יש סל יותר גדול, אולי על רקע קשיי התנהגות אפשר להוציא כזו הגדרה ואז
לקבל עזרה רבה יותר במסגרת הכיתה הרגילה.
 

Wink To Life

משתמש חדש
דווקא ממה שידוע לי האפשרויות די מצומצמות..סל אישי לילדת שילוב כולל אבחון והכל הוא כמדומני רק 2.2 שעות , אלא אם כן מתרגמים אותן לשעות סייעת אז כל שעה נחשבת 5.
במקרים דיפרנציאלים יש סל יותר גדול, אולי על רקע קשיי התנהגות אפשר להוציא כזו הגדרה ואז
לקבל עזרה רבה יותר במסגרת הכיתה הרגילה.
מה הפירוש שעות סייעת?
אם הילדה צריכה סייעת בגלל בעיה רפואית זה אומר שלא תקבל שעות סל?
קיבלה הרבה שעות
הבנתי שבבית יעקב גם אם מקבלים הרבה שעות סל לא נותנים אותם, רק שעתיים בשבוע, האם זה נכון?
 

ליצ'י

משתמש מקצוען
מה הפירוש שעות סייעת?
אם הילדה צריכה סייעת בגלל בעיה רפואית זה אומר שלא תקבל שעות סל?
קיבלה הרבה שעות
הבנתי שבבית יעקב גם אם מקבלים הרבה שעות סל לא נותנים אותם, רק שעתיים בשבוע, האם זה נכון?
גם ילדה שקיבלה סל רחב של הרבה שעות, בדר"כ לא תממש את כולו במסגרת רגילה, מכיוון שבבית ספר רגיל אין בפועל הרבה מה להציע במסגרת עזרה מקצועית. אם הילדה זקוקה לטיפולים משלימים כמו ריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורית, טיפול רגשי וכו' היא בכל מקרה תצטרך לכאורה להשלים אותם בשעות אחרה"צ. יש לקחת בחשבון שלמוסדות הרגילים יש תשתיות מאוד מוגבלות בכל העניין של השילוב. ניתן להמיר שעות הוראה לשעות סייעת שיכולה להעניק עזרה מגוונת אך פחות מקצועית.
לפעמים זה נותן את המענה, אבל לא תמיד שווה להפסיד שיעורים רגילים בכיתה עבור שעות סיוע. כך שהרצון "לנצל" את השעות שבסל הוא לא תמיד חכם...
בקיצור, כדאי להיות מודעים לכל זה ולהכיר את עצמכם, עד כמה אתם מסוגלים לקחת על כתפיכם מחוץ למסגרת הלימודים. כי זה דורש.
ועדיין יש משקל כבד ומשמעותי לחברה הרגילה שאין לזלזל בו.
צריך לדעת ששילוב בכל מסגרת גובה את המחירים שלו והשאלה היא היכן המחירים נמוכים יותר. לדעתי האישית החלק החברתי הוא בעל משקל רב יותר מהלימודי...
המון המון ס"ד בצומת הזו ובכלל!!
 

חילזון

משתמש מקצוען
עיצוב ואדריכלות פנים
צריך לבדוק אפשרות לשנות לה את הדירוג לנפשי בוועדה והיא תוכל לקבל סייעת ל-25 ש"ש. אם יש לה רק את הדירוג הנמוך היא תקבל טיפול או עזרה רק שעתיים בשבוע
 

.Marble

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
כמה מעודד, תודה רבה, חשבתי באותו כיוון, אני לא רוצה להזיק לה
לוקחת על עצמי בל"נ לתת לה את כל החסר ונראה לי שעכשיו זו ההזדמנות שלה אח"כ לעלות יהיה קשה פי כמה
שואלת אותך, צוחקים עליו? זה פחד אחד שלי והשני שתהיה בשקט ותפחד לדבר
ממה שאני יודעת מהצוות, לא צוחקים עליו ולא מציקים לו
ברור שהוא לא מהבולטים בחברה, אבל אוהבים אותו ויש לו חברים
התנהגותית הוא יותר תינוקי קצת מהם (מה שכתבת שיש גם אצל הבת שלך)
אבל זה קצת שונה כי בכיתה מקדמת לכולם יש קשיים, אז לו יש קשיים קצת יותר גדולים
וגם ב"ה הבן שלי לא כזה ביישן ושקט, יש לו מה לאמר, אז לא דורכים עליו
אם את מפחדת שהבת שלך תהיה שקטה וחברתית יהיה לה מאוד קשה, זה נקודה למחשבה
לא כדאי שתהיה "עציץ" בכיתה
צריך להסתכל על כל ההיבטים
למרות זאת אפשר לנסות כיתה רגילה ואם מרגישים שזה ממש לא הולך, להוציא אפילו באמצע שנה, העיקר לעקוב שזה לא יעשה לה נזק ריגשי ולהוציא בזמן
(אני גם הרגשתי שאני רוצה לדעת שעשיתי את ההשתדלות הזאת בשביל הבן שלי, ממש לא חשבתי על סטיגמה)
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קח

א שִׁיר מִזְמוֹר לְדָוִד:ב נָכוֹן לִבִּי אֱלֹהִים אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה אַף כְּבוֹדִי:ג עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר אָעִירָה שָּׁחַר:ד אוֹדְךָ בָעַמִּים יי וַאֲזַמֶּרְךָ בַּלְאֻמִּים:ה כִּי גָדוֹל מֵעַל שָׁמַיִם חַסְדֶּךָ וְעַד שְׁחָקִים אֲמִתֶּךָ:ו רוּמָה עַל שָׁמַיִם אֱלֹהִים וְעַל כָּל הָאָרֶץ כְּבוֹדֶךָ:ז לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי:ח אֱלֹהִים דִּבֶּר בְּקָדְשׁוֹ אֶעְלֹזָה אֲחַלְּקָה שְׁכֶם וְעֵמֶק סֻכּוֹת אֲמַדֵּד:ט לִי גִלְעָד לִי מְנַשֶּׁה וְאֶפְרַיִם מָעוֹז רֹאשִׁי יְהוּדָה מְחֹקְקִי:י מוֹאָב סִיר רַחְצִי עַל אֱדוֹם אַשְׁלִיךְ נַעֲלִי עֲלֵי פְלֶשֶׁת אֶתְרוֹעָע:יא מִי יֹבִלֵנִי עִיר מִבְצָר מִי נָחַנִי עַד אֱדוֹם:יב הֲלֹא אֱלֹהִים זְנַחְתָּנוּ וְלֹא תֵצֵא אֱלֹהִים בְּצִבְאֹתֵינוּ:יג הָבָה לָּנוּ עֶזְרָת מִצָּר וְשָׁוְא תְּשׁוּעַת אָדָם:יד בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

מלכות ה' • אתגר 119

לוח מודעות

למעלה