דרוש מידע כח לבת שאין לה כבר חשק ללימודים מרחוק!!

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
טלפונים פרטניים לתלמידות.
הבנת את העבודה בחשבון? תקריאי לי מה מלאת בעבודה X??
בדיוק מה שכיום אתן מצפות מהאמא לעשות.

מניחה שמהר מאוד המורה תדע למי צריך להתקשר פעם בשבוע ולמי צפוף יותר...
לגמרי.
גאה בבית הספר בו אני מלמדת-רוב המוחלט של המחנכות, עושות כך בדיוק.
 

קצרה

משתמש מקצוען
זה ממש נכון חוץ מהעובדה הקטנה שבמידה שיש מורה עם רצון טוב והיא מתקשרת לבנות זה נראה ככה- כיתות א ב ג מתביישות מהמורה ולא יודעות מה לומר
עד כיתה ו' /ז' זה סביר ואז בגילאים הגדולים יותר זה חופר..
בעיה.

אם זה חלק מהציון - יתרגלו.
יאלצו לא להתחמק מהמורה ולהרים - כי מי שלא דיברה עם המורה ירד לה בציון.
וילמדו לא להתבייש וכו'
כשמתרגלים - זה עובר.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אם זה חלק מהציון - יתרגלו.
יאלצו לא להתחמק מהמורה ולהרים - כי מי שלא דיברה עם המורה ירד לה בציון.
וילמדו לא להתבייש וכו'
כשמתרגלים - זה עובר.
בהתחלה זה יעבוד ואז מגיעים להבנה שהציון נכתב על הנייר ונכנס למגירה ואז גם זה לא עובד... מניסיון..
ולגבי הקטנות יותר לא מאמינה שהן באמת מבינות מה זה אומר ירד לך ציון בתעודה כשחלקן (כיתה א') עוד לא יודעות איך נראית תעודה (אם לא נחשיב את התעודה מהגן שבה כתוב בתוך מסגרת פרחונית שx עולה לכיתה א'.. :rolleyes: )
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אני מקווה שזה לא גויי מצידי,
אבל למה שהחינוה"ע לא יקים רשת רדיו ויבצע שידור יומי לכל כיתה?
המורות- תצטרכנה לבצע שיעורים פרטיים באופן טלפוני,
ולהיות בקשר טלפוני/ בפועל בביה"ס.
כי מי יקצה להם תדר?
זה לא משהו שמחלקים פה כלאחר יד. :)
 

קצרה

משתמש מקצוען
בהתחלה זה יעבוד ואז מגיעים להבנה שהציון נכתב על הנייר ונכנס למגירה ואז גם זה לא עובד... מניסיון..

אפשר לומר את זה על כל הלמידה הבית-ספרית הרגילה.
אין שוני בהקשר זה.
מי שבלמידה רגילה בבית ספר היא תלמידה שמבינה שציונים זה על הנייר - יקרה בכל צורת למידה. אלו בנות שתמיד מאתגרות.
לרוב הדומם שרוצה להיות בסדר וצורת הלמידה הזו קשה לו ולא יעילה - הידיעה שהמורה תתקשר + היכולת לשאול אותה שאלות (!!) - תקדם במשהו.
הבת שלי נניח מתה שהמורה לחשבון תסביר לה עבודות ואין לה עם מי לדבר.... (חוץ ממני . אבל אני לא מורה ומבינה את החומר טוב אז אני לא מצליחה לרדת לראש שלה ולהסביר כראוי..)
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
התמחויות זאת בעיה לאשכול נפרד.
לומדות שם בנות שאמורות להתחתן ולפרנס. אם מפסיקים את הלימודים- צריך לעצור לשנה את כל מערך השידוכים.
אי אפשר להוציא לשוק אלפי בנות שאין להן בסיס לפרנס, כשהשוק גם ככה רע יותר מאי פעם.
מדובר בבנות גדולות שכבר ראויות לנישואין וחלקן אף לומדות על מחשבים במגמה אז אני חושבת שלהן אמורים להעניק פתרון מקוון או לשלוח צילומי קורס כי לימודי מסלול בטלפון הם פשוט בדיחה.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
ועוד משהו
מורות הפכו להיות שדרניות רדיו, כביכול.
הן צריכות ללמוד טכניקות של הפעלת תוכנית רדיו,
ו/ או פודקאסטים.
אצל החילונים יש השתלמויות בנושא הפודקאסט - הסכת,
כבר שנים רבות.
זה כלי מדהים וחשוב!
גם אצלנו יש.
@שירה מן פרסמה על קורס כזה עוד בגל הראשון.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
אפשר לומר את זה על כל הלמידה הבית-ספרית הרגילה.
אין שוני בהקשר זה.
מי שבלמידה רגילה בבית ספר היא תלמידה שמבינה שציונים זה על הנייר - יקרה בכל צורת למידה. אלו בנות שתמיד מאתגרות.
לרוב הדומם שרוצה להיות בסדר וצורת הלמידה הזו קשה לו ולא יעילה - הידיעה שהמורה תתקשר + היכולת לשאול אותה שאלות (!!) - תקדם במשהו.
הבת שלי נניח מתה שהמורה לחשבון תסביר לה עבודות ואין לה עם מי לדבר.... (חוץ ממני . אבל אני לא מורה ומבינה את החומר טוב אז אני לא מצליחה לרדת לראש שלה ולהסביר כראוי..)
ממש לא בלמידה פרונטלית יש הרבה יותר דירבון להשקיע (מכירות את זה שמחלקים מבחנים ואז נהיה סלט של כמה קיבלת??)
יש חברות הרבה יותר מעניין ללמוד
 

ברוך ר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
איזה נס שאין לי בת בגיל בית ספר ...
ועד שהיא תעלה לכיתה א' הקורונה תגמר (מקווה) והיא תוכל ללמוד רגיל בכיתה
 

tami123

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
ביסודי 6-7, בתיכון 8!!! כשכל שיעור כ-20 דק' שעם כל ההחזרות כי לא שמעו/ המורה מקריאה סיכום וצריך לכתוב - זה נהפך ל40 דק' - אז תכפילו...
ואל תשכחי להכפיל במספר העבודות ושיעורי הבית הכפולים ומכופלים
כי - 'מה לא משעמם לכן? אנחנו עושות טובה ונותנות תעסוקה לא ככה???'
 

קצרה

משתמש מקצוען
ממש לא בלמידה פרונטלית יש הרבה יותר דירבון להשקיע (מכירות את זה שמחלקים מבחנים ואז נהיה סלט של כמה קיבלת??)
יש חברות הרבה יותר מעניין ללמוד

בכל זאת האשכול כאן מדבר על איך לייצר למידה כלשהי אצל בנות שבאופן כללי ועקרוני לומדות יפה בשגרה.
ברור שיותר מענין ללמוד עם חברה ואת זה אין
ושכל הנ"ל לא יהווה תחליף מושלם.

אני גם בעד לצמצמם את הלמידה המהוללת רק למקצועות חשובים כדי לא להמאיס. (וחשוב בעיני זה לא תורה ויהדות... בנות הן לא בנים ואין חשיבות עבורן ללימוד תורה. סורי)
 

דדד

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
נקודה מעניינת:
מהתבוננות מהצד,
אצל הבנים זה עובר חלק יותר. למרות שאין שם שום אמצעי משוכלל יותר מהבנות (הצחקתם אותם...)
והלימודים קשים.
אולי הם התרגלו כבר לתנאים לא קלים?
 

בשעות הקטנות

משתמש מקצוען
המשתמש נחסם
אני גם בעד לצמצמם את הלמידה המהוללת רק למקצועות חשובים כדי לא להמאיס. (וחשוב בעיני זה לא תורה ויהדות... בנות הן לא בנים ואין חשיבות עבורן ללימוד תורה. סורי)
קראתי עכשיו את המכתב ששלחו היום למנהלות בחינוך העצמאי.
מבקשים מאוד לא להעמיס חומר לימודי!
מה שחשוב הוא- הקשר עם התלמידות. להוסיף עוד שעות חוויתיות של קשר וחברה.
הציעו אפילו מפגש במרחב הפתוח בהתאם להגבלות.
לפי המכתב, נראה שנשמעו היטב קולות ההורים, ויש חשיבה ורצון לשפר ולייעל את הלמידה.
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
אם את רואה שהמורה של הבת שלך משעממת באופן יוצא דופן, ולא עושה את מלאכתה-

חושבת שהמורות נחמדות וטובות. הבעיה היא במערך כולו. לא בהן אישית.

חסר לבנות גירויים למח. חסר לבנות שמחת חיים והווי. כן 4 בנות זה לא 27. והמח שלהן הולך ומתנוון.

אם אנחנו האימהות רוצות לראות אותן בשבט יושבות ללמידה סדירה ורציפה ומצליחות להנות מהלמידה בלי בעיות קשב וריכוז. (דענה שזה לא יהיה להן קל.) בלי ריצות למורות פרטיות. בלי תסכולים ברמות גבוהות יותר. אז ניתן להן עכשיו הרבה גב והרבה עצמות להקשיב.

היא לא רצתה ללמוד שיעור דקדוק שאת תחילת הנושא למדו עוד באלול מול המורה הפיזית. כי היה לה חסר משפט אחד פשוט. אז ישבתי עם הספר קראתי אותו ולימדתי אותה אני. כי חשוב לי שהיא תדע, תיבחן. ותצליח. שיהיה לה סיפוק מהלמידה הגם שטיפשי בעיני לעשות מבחנים והמבחן כבר שוכב לה שבוע בתקיית הערכת למידה....
תשאלי אם לעשות זאת פי 4? אז כן, אם את האמא את קיבלת כוחות לכל ה4 שלך.

לא נראה לי שמה שיציל אותן בשבט, יהיה הלמידה מרחוק עכשיו.
שמחת חיים והווי כיפי בבית, חשובים יותר.

אז אם זה הולך, ואם יש אמא שממילא בבית והג'וב מתאים לה ויש לה בת אחת - למה לא.
אמהות לכמה בנות, שלא אפשרי מבחינתן לעקוב כל הזמן אחרי כל הבנות, יכולות לטעמי להרגיע. ואין לי בעיה לקחת בעתיד מורות פרטיות, אם וכאשר יהיה צורך. במקום להשקיע 5 שעות שלי במצטבר בלימוד אנגלית מרחוק - הן ילכו שעה אחת למורה פרטית.

המוח שלהן לא מתנוון - הן בינתיים מתאמנות על רולר בליידס, עורכות הצגות מפוארות עם בנות השכנים, מוצאות גורי חתולים ומאכילות אותם. האם זה פחות חשוב מללמוד התעמלות, היסטוריה וטבע? לא יודעת.
וכמובן קוראות ספרים בלי הפסקה. ומנהלות מערך מסועף של החלפת מדבקות, מה שמהווה פתח ללימודי מינהל עסקי בעתיד.

בדיוק כמו שכתבת:
וקניתי חוברת סודוקו והיא תלמד לא לנוון את השכל שלה אם למורות שלה אין שכל לעבוד עם בנות בגיל שלה. כולה כתה ה'. הבנות צמאות לדעת ללמוד אבל דברים מעניינים.

קניתי לה ערכת קישוט לסוכות שצריך הרבה ראש לבנות את זה נכון.
 

מימימו

משתמש מקצוען
איור וציור מקצועי
נקודה מעניינת:
מהתבוננות מהצד,
אצל הבנים זה עובר חלק יותר. למרות שאין שם שום אמצעי משוכלל יותר מהבנות (הצחקתם אותם...)
והלימודים קשים.
אולי הם התרגלו כבר לתנאים לא קלים?
באיזה גילאים ובאיזה חומר?
הם משלימים?? מכתיבים להם??
 

קצרה

משתמש מקצוען
נקודה מעניינת:
מהתבוננות מהצד,
אצל הבנים זה עובר חלק יותר. למרות שאין שם שום אמצעי משוכלל יותר מהבנות (הצחקתם אותם...)
והלימודים קשים.
אולי הם התרגלו כבר לתנאים לא קלים?

א. הם רגילים אכן להקשבה מרובה ושינון וחזרה כדרך לימוד.
ב. מהניסיון שלי - המורים לא מקליטים שם 7 שיעורים + כתיבה + שיעורי בית . איכשהו הבנים מסיימים את הלימוד בפרק זמן סביר
ג. הם לא באמת למדו דרך מרחב קולי לזמנים ארוכים. הראשונים לחזור והאחרונים להסגר--
ד. עוד הוכחה למי שהיה צריך שיש משהו מיוחד בלימוד התורה. היא מתאימה ומעניינת תמיד בכל צורה ובכל מצב. אפשר ללמוד אותה בהרבה אופנים ודרכים ולהבין אותה !!
 

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה

Ruty Kepler

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
מוזיקה ונגינה
חייבת לציין שוב, שבית הספר בסדר גמור. לא חושבת שהבעיה בו או במורות, רק בשיטה המיושנת, הכבדה והלא מספיק תומכת.

חייבת לציין עוד, שזה עתה האזנתי להודעה מפורטת בדבר המפגש הקרוב, ומסרתי את פרטיה לילדה א'. כמו כן הנני יושבת ברגע זה עם ילדה ב' ופותרת חידות לגבי משולשים, (האם קיים משולש שיחס הצלעות בו הוא 1:2:3, אם כן תני דוגמא, אם לא למה) ולחמניות (רחל לאה ושרה יצאו לטייל, עם X לחמניות וסכום כסף).

שלא יווצר חלילה הרושם שמניחים כאן למוחותיהן של הילדות להתנוון חלילה.
 

אסתררר

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
צילום מקצועי
חייבת לציין עוד, שזה עתה האזנתי להודעה מפורטת בדבר המפגש הקרוב, ומסרתי את פרטיה לילדה א'. כמו כן הנני יושבת ברגע זה עם ילדה ב' ופותרת חידות לגבי משולשים, (האם קיים משולש שיחס הצלעות בו הוא 1:2:3, אם כן תני דוגמא, אם לא למה) ולחמניות (רחל לאה ושרה יצאו לטייל, עם X לחמניות וסכום כסף).

שלא יווצר חלילה הרושם שמניחים כאן למוחותיהן של הילדות להתנוון חלילה.
סחתיין על ההשקעה שלך
ועוד בכזו שעה.....
באמת המח לא מנוון אם גם עכשיו עוד יש סבלנות לחשבן את הציוד לטיול
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט א'

א אַשְׁרֵי תְמִימֵי דָרֶךְ הַהֹלְכִים בְּתוֹרַת יְהוָה:ב אַשְׁרֵי נֹצְרֵי עֵדֹתָיו בְּכָל לֵב יִדְרְשׁוּהוּ:ג אַף לֹא פָעֲלוּ עַוְלָה בִּדְרָכָיו הָלָכוּ:ד אַתָּה צִוִּיתָה פִקֻּדֶיךָ לִשְׁמֹר מְאֹד:ה אַחֲלַי יִכֹּנוּ דְרָכָי לִשְׁמֹר חֻקֶּיךָ:ו אָז לֹא אֵבוֹשׁ בְּהַבִּיטִי אֶל כָּל מִצְוֹתֶיךָ:ז אוֹדְךָ בְּיֹשֶׁר לֵבָב בְּלָמְדִי מִשְׁפְּטֵי צִדְקֶךָ:ח אֶת חֻקֶּיךָ אֶשְׁמֹר אַל תַּעַזְבֵנִי עַד מְאֹד:
נקרא  34  פעמים

לוח מודעות

למעלה