אם את רואה שהמורה של הבת שלך משעממת באופן יוצא דופן, ולא עושה את מלאכתה-
חושבת שהמורות נחמדות וטובות. הבעיה היא במערך כולו. לא בהן אישית.
חסר לבנות גירויים למח. חסר לבנות שמחת חיים והווי. כן 4 בנות זה לא 27. והמח שלהן הולך ומתנוון.
אם אנחנו האימהות רוצות לראות אותן בשבט יושבות ללמידה סדירה ורציפה ומצליחות להנות מהלמידה בלי בעיות קשב וריכוז. (דענה שזה לא יהיה להן קל.) בלי ריצות למורות פרטיות. בלי תסכולים ברמות גבוהות יותר. אז ניתן להן עכשיו הרבה גב והרבה עצמות להקשיב.
היא לא רצתה ללמוד שיעור דקדוק שאת תחילת הנושא למדו עוד באלול מול המורה הפיזית. כי היה לה חסר משפט אחד פשוט. אז ישבתי עם הספר קראתי אותו ולימדתי אותה אני. כי חשוב לי שהיא תדע, תיבחן. ותצליח. שיהיה לה סיפוק מהלמידה הגם שטיפשי בעיני לעשות מבחנים והמבחן כבר שוכב לה שבוע בתקיית הערכת למידה....
תשאלי אם לעשות זאת פי 4? אז כן, אם את האמא את קיבלת כוחות לכל ה4 שלך.
לא נראה לי שמה שיציל אותן בשבט, יהיה הלמידה מרחוק עכשיו.
שמחת חיים והווי כיפי בבית, חשובים יותר.
אז אם זה הולך, ואם יש אמא שממילא בבית והג'וב מתאים לה ויש לה בת אחת - למה לא.
אמהות לכמה בנות, שלא אפשרי מבחינתן לעקוב כל הזמן אחרי כל הבנות, יכולות לטעמי להרגיע. ואין לי בעיה לקחת בעתיד מורות פרטיות, אם וכאשר יהיה צורך. במקום להשקיע 5 שעות שלי במצטבר בלימוד אנגלית מרחוק - הן ילכו שעה אחת למורה פרטית.
המוח שלהן לא מתנוון - הן בינתיים מתאמנות על רולר בליידס, עורכות הצגות מפוארות עם בנות השכנים, מוצאות גורי חתולים ומאכילות אותם. האם זה פחות חשוב מללמוד התעמלות, היסטוריה וטבע? לא יודעת.
וכמובן קוראות ספרים בלי הפסקה. ומנהלות מערך מסועף של החלפת מדבקות, מה שמהווה פתח ללימודי מינהל עסקי בעתיד.
בדיוק כמו שכתבת:
וקניתי חוברת סודוקו והיא תלמד לא לנוון את השכל שלה אם למורות שלה אין שכל לעבוד עם בנות בגיל שלה. כולה כתה ה'. הבנות צמאות לדעת ללמוד אבל דברים מעניינים.
קניתי לה ערכת קישוט לסוכות שצריך הרבה ראש לבנות את זה נכון.