כבישים כביש 22 רמת שלמה - הר חוצבים יוצא לדרך

האברך ממיר

משתמש מקצוען
ברור שאחרי שהוא השקיע את כל הכסף במחלפים, לא נשאר כסף לפתור את הבעיות האמיתיות.
הבעיות האמיתיות לא נתחמות רק לתחב"צ.
כבישים רחבים ולא פקוקים הם בהחלט צורך חיוני.
מה שלא מוריד את הביקורת על הצורך בקידום תח"צ.
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
זה לא שהיום מי שנוסע ברכב פרטי יש לו נסיעה טובה ומי שנוסע בתח"צ לא.
היום אין שום דרך נורמאלית להתנייד בישראל.
תאר לעצמך את כביש 1 עם שני נתיבים בלבד.
או הרמזור שהיה עוצר את התנועה בגינות סחרוב.
ואת צומת גולני הישנה, וכביש 6 שהסתיים בעין תות.
ויכלו דפי הפורום ולא נסיים לתאר את מצב הכבישים בארץ לפני עשור וחצי.
אי אפשר לזלזל בתועלת של פיתוח הכבישים. אבל המלאכה אכן עדיין מרובה מאוד.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
זה לא שהיום מי שנוסע ברכב פרטי יש לו נסיעה טובה ומי שנוסע בתח"צ לא.
תלוי איפה
כבישי הצפון לדוג' עברו מהפכה, וכן, מי שנוסע ברכב יש לו נסיעה טובה, כביש 77 ועוד
כנ"ל כביש 1 ברוב שעות היממה
כמו שהאברך כתב זה לא סותר צריך לקדם את שני הדברים במקביל
גם תח"צ טובה צריכה כבישים ומחלפים ליסוע בה
 

די

משתמש סופר מקצוען
תכלס תושב הצפון שצריך לנסוע לתל אביב לוקח לו היום יותר זמן מפעם.
חוץ מזה שרוב תושבי המדינה גרים במרכז (גדרה-חדרה) ובשבילם מצב התחבורה בין הפרטית ובין הציבורית התדרדר בגלל הפקקים. כלומר משרד התחבורה השקיע את המשאבים במקומות הלא נכונים.
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
תכלס תושב הצפון שצריך לנסוע לתל אביב לוקח לו היום יותר זמן מפעם.
הרבה פחות זמן מפעם
ברור שצריך להשקיע המון בתחצ אבל זה לא סותר את ההשקעה שצריכה להעשות גם בתשתיות עצמם
 
נערך לאחרונה ב:

האברך ממיר

משתמש מקצוען
תכלס תושב הצפון שצריך לנסוע לתל אביב לוקח לו היום יותר זמן מפעם.
חוץ מזה שרוב תושבי המדינה גרים במרכז (גדרה-חדרה) ובשבילם מצב התחבורה בין הפרטית ובין הציבורית התדרדר בגלל הפקקים. כלומר משרד התחבורה השקיע את המשאבים במקומות הלא נכונים.
לתושב כרמיאל שחותך היום דרך כביש 6 שמגיע עד מחלף סומך, וחוסך נסיעה בצומת התשבי הפקוקה, מגיע הרבה יותר מהר מלפני עשור.
אבל גם אם הפקקים והעומס גוברים משנה לשנה, בוודאי שעם המצב של לפני עשור הדרך היתה מתארכת הרבה יותר.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אבל גם אם הפקקים והעומס גוברים משנה לשנה, בוודאי שעם המצב של לפני עשור הדרך היתה מתארכת הרבה יותר.
אבל כשהוא נכנס לתל אביב הפקקים הרבה יותר גרועים מלפני עשור.
חוץ מזה עם כל הכבוד לתושבי כרמיאל, הזוי שמשרד התחבורה מבזבז את כספי הציבור על פרויקטים גרנדיוזיים שישרתו מספר מועט של משתמשים במקום להשקיע את הכסף שיביא תועלת לפי 1000 יותר אנשים
(ובכלל לא תמיד הפרויקטים הגרנדיוזיים בפריפריה בכלל מביאים להם תועלת. האם הרכבת בדימונה או עפולה ובית שאן באמת הביאו תועלת לתושבי אותם יישובים או שזה רק פרויקט שמצטלם יפה מבחינת משרד התחבורה?)
לא בדיוק קשור אבל מעניין
 

האברך ממיר

משתמש מקצוען
חוץ מזה עם כל הכבוד לתושבי כרמיאל, הזוי שמשרד התחבורה מבזבז את כספי הציבור על פרויקטים גרנדיוזיים שישרתו מספר מועט של משתמשים במקום להשקיע את הכסף שיביא תועלת לפי 1000 יותר אנשים
טוב. לא חשבתי שאצטרך להסביר.
כרמיאל זו דוגמה.
בגליל על כל חלקיו מתגוררת חלק נכבד מהאוכלוסייה במדינה. וכבישים לצפון זה בהחלט צורך חיוני של מאות אלפי תושבים. לא מה שמוגדר מספר מועט של משתמשים.
אבל כשהוא נכנס לתל אביב הפקקים הרבה יותר גרועים מלפני עשור.
וזה בגלל ששדרוג התשתיות לא הועיל במאומה? או שהשדרוג תרם את חלקו, והפקקים של תל אביב החריפו במקביל לשדרוג בצפון? לולי השדרוג הדרך לא היתה ארוכה יותר ממה שהיא היום?
בהחלט שהשקעה בתח"צ היתה מועילה ומפחיתה את העומס בכבישים. אבל לא היה שייך להשאיר את הכבישים בנתיב אחד לצד, מה שהיה שכיח מאוד בצפון של פעם.
 

די

משתמש סופר מקצוען
אם יש למשרד התחבורה "משאבים מוגבלים" כמו שהוא תמיד אומר, עדיף שהוא ישקיע אותם לטובת 80% מתושבי המדינה שזה מיליוני תושבים שיוכלו להתנייד בצורה נורמאלית. בקיצור במקום לבנות מחלפים בצפון או תחנות רכבת נידחות בבית שאן עדיף לייצר אפשרות תחבורה נורמאלי במרכז.
חוץ מזה שלדעתי מצב התחבורה של תושבי הפריפריה כמעט לא השתפר והראיה שהמגבלה הכי גדולה שתושבים אומרים (לאו דווקא חרדים) שמונעת מהם לעבור דירה לפריפריה זה התחבורה. והסיבה היא שבסוף גם תושבי הפריפריה צריכים להגיע לגוש דן (לתעסוקה, רפואה, נותני שירותים) אז אם המצב שם קטסטרופה בסוף כל תושבי המדינה סובלים.
 

תאורת חרום

משתמש סופר מקצוען
אם יש למשרד התחבורה "משאבים מוגבלים" כמו שהוא תמיד אומר, עדיף שהוא ישקיע אותם לטובת 80% מתושבי המדינה שזה מיליוני תושבים שיוכלו להתנייד בצורה נורמאלית. בקיצור במקום לבנות מחלפים בצפון או תחנות רכבת נידחות בבית שאן עדיף לייצר אפשרות תחבורה נורמאלי במרכז.
חוץ מזה שלדעתי מצב התחבורה של תושבי הפריפריה כמעט לא השתפר והראיה שהמגבלה הכי גדולה שתושבים אומרים (לאו דווקא חרדים) שמונעת מהם לעבור דירה לפריפריה זה התחבורה. והסיבה היא שבסוף גם תושבי הפריפריה צריכים להגיע לגוש דן (לתעסוקה, רפואה, נותני שירותים) אז אם המצב שם קטסטרופה בסוף כל תושבי המדינה סובלים.
אני חושב שזה צריך להיות בדיוק הפוך!

מי שגר במרכז הוא כבר יותר מסודר, מעצם זה שהוא גר במרכז ובדרך כלל מצבו יותר טוב.

ודווקא לאלו שגרים בפריפריות שהם פחות מסודרים מחינת כמעט כל דבר יותר צריך לדאוג אפילו שהם פחותים בכמות התושבים.

שלא לדבר שכל מדינה צריכה תושבים שיגורו בכל מקום ובעיקר בגבולות וכדומה מה ששומר על המדינה.
 

איש השדה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עריכה תורנית
היי !
אתם בטוחים שהחלו לבנות את הגשר ??
כי בשטח אין זכר לגלגל משאית...
 

נבחר

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
היי !
אתם בטוחים שהחלו לבנות את הגשר ??
כי בשטח אין זכר לגלגל משאית...
בודאי
כרגע התחילו בחפירות בכל החלק שבין הגשר לרחוב קרית המדע. תסתכל טוב מכיוון רמת שלמה תראה את הטרקטורים ובורות ביוב
סימנתי בתרשים, רוב החפירות הם בחלק הפנימי יותר שלא רואים בתמונה, שם נמצא גם המתחם של הכלי עבודה
יש 41 חודשים צפי, בקושי התחילו חפירות יש זמן עד שתראה את הגשר עצמו

1718274349497.png
 

יעל שטרן

משתמש רשום
טוב. לא חשבתי שאצטרך להסביר.
כרמיאל זו דוגמה.
בגליל על כל חלקיו מתגוררת חלק נכבד מהאוכלוסייה במדינה. וכבישים לצפון זה בהחלט צורך חיוני של מאות אלפי תושבים. לא מה שמוגדר מספר מועט של משתמשים.

וזה בגלל ששדרוג התשתיות לא הועיל במאומה? או שהשדרוג תרם את חלקו, והפקקים של תל אביב החריפו במקביל לשדרוג בצפון? לולי השדרוג הדרך לא היתה ארוכה יותר ממה שהיא היום?
בהחלט שהשקעה בתח"צ היתה מועילה ומפחיתה את העומס בכבישים. אבל לא היה שייך להשאיר את הכבישים בנתיב אחד לצד, מה שהיה שכיח מאוד בצפון של פעם.
אין ספק כבישי הצפון עברו מהפכה מצומת המוביל עד מחלף גולני כביש 65 כביש 77 כביש 79 הארכת כביש 6 הרחבת כביש 85 עד לצומת שבע הקמת מנהרות רכסים ואיפטין מחלף סומך הקמה של מחלף רכסים לא רוצה לחשוב איך היא ניראים עכשיו כבישי הצפון ללא ישראל כץ
 

יעל שטרן

משתמש רשום
אם יש למשרד התחבורה "משאבים מוגבלים" כמו שהוא תמיד אומר, עדיף שהוא ישקיע אותם לטובת 80% מתושבי המדינה שזה מיליוני תושבים שיוכלו להתנייד בצורה נורמאלית. בקיצור במקום לבנות מחלפים בצפון או תחנות רכבת נידחות בבית שאן עדיף לייצר אפשרות תחבורה נורמאלי במרכז.
חוץ מזה שלדעתי מצב התחבורה של תושבי הפריפריה כמעט לא השתפר והראיה שהמגבלה הכי גדולה שתושבים אומרים (לאו דווקא חרדים) שמונעת מהם לעבור דירה לפריפריה זה התחבורה. והסיבה היא שבסוף גם תושבי הפריפריה צריכים להגיע לגוש דן (לתעסוקה, רפואה, נותני שירותים) אז אם המצב שם קטסטרופה בסוף כל תושבי המדינה סובלים.
לגבי תחנת נידחת בבית שאן אתה צודק, אבל אל תשכח שמחדרה וצפונה מתגוררים למעלה מ2 מליון תושבים
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אין קשר, זה תקוע כבר 20 שנה לפני בנט (וכנראה גם 20 שנה אחריו).
ולא, לא בגלל הירוקים, אלא בגלל העלות העצומה של הפרויקט.
מאז 1998- היה תקוע בגלל דרישות הירוקים
הוא השתנה כמה פעמים בגלל זה
אבל בהחלט המסמר האחרון שתקע את הפרויקט הוא גב' מיכאלי של ממשלת הנפטאלילפידבאנת'ן-
לטענתם משיקולי ארגוני הירוקים ואילו הסיבה האמיתית הוא העברת הכסף לחמאס בזמנו העבירו איזה 50 מיליארד שקל לרש"פ, כאמור עלות הקמת הכביש הוא 11 מיליארד שקל
 

יעקב הרמתי

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אין קשר, זה תקוע כבר 20 שנה לפני בנט (וכנראה גם 20 שנה אחריו).
ולא, לא בגלל הירוקים, אלא בגלל העלות העצומה של הפרוייקט.
הוא אשר אמרתי זרקו את הכסף לערבים
זה ברור שהרווח של הכביש עולה עשרת מונים על עלותך הקמתו
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  106  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה