חלק מקידום הנורמליזציה עם סעודיהלגבי תחנת נידחת בבית שאן אתה צודק, אבל אל תשכח שמחדרה וצפונה מתגוררים למעלה מ2 מליון תושבים
היה על זה כותרות בזמנו
חלק מקידום הנורמליזציה עם סעודיהלגבי תחנת נידחת בבית שאן אתה צודק, אבל אל תשכח שמחדרה וצפונה מתגוררים למעלה מ2 מליון תושבים
לא מדויקאין קשר, זה תקוע כבר 20 שנה לפני בנט (וכנראה גם 20 שנה אחריו).
ולא, לא בגלל הירוקים, אלא בגלל העלות העצומה של הפרוייקט.
אתה גם סותר את עצמך מיניה וביה וגם טועה בנתוניםאם יש למשרד התחבורה "משאבים מוגבלים" כמו שהוא תמיד אומר, עדיף שהוא ישקיע אותם לטובת 80% מתושבי המדינה שזה מיליוני תושבים שיוכלו להתנייד בצורה נורמאלית. בקיצור במקום לבנות מחלפים בצפון או תחנות רכבת נידחות בבית שאן עדיף לייצר אפשרות תחבורה נורמאלי במרכז.
להלן הסיבה להקפאת התקציבאין קשר, זה תקוע כבר 20 שנה לפני בנט (וכנראה גם 20 שנה אחריו).
ולא, לא בגלל הירוקים, אלא בגלל העלות העצומה של הפרוייקט.
הסיבה האמיתית!
לא אמרתי להשקיע בתח"צאתה גם סותר את עצמך מיניה וביה וגם טועה בנתונים
אתה כותב להשקיע את הכסף לא במחלפים אלא בתח"צ, ואז יוצא כנגד הרכבת שהיא התח"צ הגדולה ביותר שיש
וגם טועה בנתונים - ברכבת העמק בשנה הראשונה להפעלתה נסעו 2.1 מיליון!!!! נסיעות. ממש לא רכבת נדחת.
מה גם רכבת העמק זה לא רק תחנה נידחת בבית שאן זה חלק מהקו לעפולה ולמגדל העמק
בכלל כל הגישה שלך של 'השקעה במרכז' פסולה מהיסוד, במרכז הושקעו ומושקעים מיליארדים ע"ג מיליארדים בכבישים ובתח"צ, ועל כמה פירורים של צפון דרום אתה מתבכיין
ובעיקר יש כאן ענין אסטרטגי להשקיע בפירפיריה כדי שאנשים יוכלו לגור שם, ככל שיותר תחבר את הפירפיריה למרכז יותר אנשים יעברו לשם, שזה ענין מבורך ונצרך לכל הדעות
מסילת העמק היא סיפור כישלון מהדהד היא רוב היום ריקה ואחת מהסיבות המרכזיות לכך, שהיו צריכים לעשותה לת"א או ירושלים ולא לחיפה שלצערי לא מספיק קורצת לתושבי העמק מה שגורם לרכבת העמק להיות ריקה רוב היוםלא אמרתי להשקיע בתח"צ
שישקיעו איך שהם רוצים אבל שתהיה אפשרות נורמאלית להתנייד או בפרטי או בציבורי.
משרד התחבורה רוצה פרויקטים גרנדיוזיים ולא נצרכים כמו רק"ל נצרת-חיפה, רכבת העמק, רכבת דימונה, מחלפים ענקיים, כבישים רחבים שמתלאים בעוד ועוד רכבים, חניוני חנה וסע שמשרתים מספר מועט של נהגים.
לא יודע אם 2.1 מיליון נוסעים בשנה זה הרבה. בסבידור מרכז עוברים בחודש כמות כזו של נוסעים. ברק"ל בירושלים עוברים כמות כזו של נוסעים ב10 ימים.
ואני מדבר גם על התחנה בעפולה האם זה נצרך?
ואין כאן שום עניין אסטרטגי כי מצב התחבורה בפריפריה רק נהיה יותר גרוע. מכרמיאל לתל השומר יכול לקחת 5 שעות נסיעה... ואם כן אין כאן שום חיבור של הפריפריה למרכז.
סביר להניח שהיא תחובר למסילה המזרחיתמסילת העמק היא סיפור כישלון מהדהד היא רוב היום ריקה ואחת מהסיבות המרכזיות לכך, שהיו צריכים לעשותה לת"א או ירושלים ולא לחיפה שלצערי לא מספיק קורצת לתושבי העמק מה שגורם לרכבת העמק להיות ריקה רוב היום
דעתי היא שאתה כמעט צודק...בכלל כל הגישה שלך של 'השקעה במרכז' פסולה מהיסוד, במרכז הושקעו ומושקעים מיליארדים ע"ג מיליארדים בכבישים ובתח"צ, ועל כמה פירורים של צפון דרום אתה מתבכיין
ובעיקר יש כאן ענין אסטרטגי להשקיע בפריפריה כדי שאנשים יוכלו לגור שם, ככל שיותר תחבר את הפריפריה למרכז יותר אנשים יעברו לשם, שזה ענין מבורך ונצרך לכל הדעות
זה יקרה אחרי שננתק יחסים עם שלשת רבעי מהמדינות שכן יש לנו קשרים איתםאם הממשלה ומשרד התחבורה ייקחו יוזמה לידיים וייקחו כפרויקט "על" את כביש 60,
כביש 16 לא העלאה את הביקושים לכביש 1.דעתי היא שאתה כמעט צודק...
ונקודת הטעות המרכזית שהיא הטעות של משרדי הממשלה ושל משרד התחבורה וקובעי המדיניות היא:
שככל שעובר הזמן גדל צי הרכב בישראל, גדלה האוכלוסייה, וגדלים משתמשי הדרך הפרטית והציבורית,
והגם שתשקיע בפריפריה עצם הנסיעה האורכת למעלה משעה, בתוספת פקקים האופייניים בישראל , האנשים לא ששים ואצים לגור בפריפריה ועדיין ממשיכים לנסות ולהתעקש על המרכז, מה שגורם לכמות כפולה ומכופלת בעומס על הכבישים ובפרט במרכז.
וכגון זה אני הביא דוגמא, לגבי כביש 1 המוביל לירושלים וממנה, כאשר הרחיבו אותו מ2 ל3 נתיבים, זאת לא הייתה תרופה (במבט לאחור), אלא נתינת פלסטר זמני, כי כבר היום ניתן לראות שהמקום צר מלהכיל את כמות הרכבים העוברים בו, ובפרט בצוואר הבקבוק שנוצר מחיבור כביש 16, שהוא דבר נצרך ונכון אך עם חשיבה מצומצמת כשחובר לכביש 1 כשזה האחרון 3 נתיבים בלבד וזרימה של עוד 2 נתיבים חוץ מהשלושה הקיימים יוצרת לחץ תנועה על הכביש.
ועו כאשר בהמשך הדרך חובר אליו כביש 443,
והשאלה צריכה להישאל למה בזמנו לא הרחיבו את זה ל4 נתיבים?!
ועכשיו רציתי לעלות לאוויר חשיבה מסוימת לגבי התחבורה והכבישים (אשמח לשמוע את דעתכם)
אם הממשלה ומשרד התחבורה ייקחו יוזמה לידיים וייקחו כפרויקט "על" את כביש 60, שהוא במרכז הארץ שמתחיל בבאר שבע ומסתיים בעפולה, היינו ממרכז הפריפריה בדרום בואכה ירושלים ועד מרכז הפריפריה בצפון, ויהפכו אותו מכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, לכביש עוצמתי בעל 4 נתיבים לכל צד דבר שיקצר את הנסיעה מירושלים לעפולה בחצי שעה פחות ולבאר שבע ב40 דק' פחות שזה משמעותי בפער ענק.
דבר שיקנה בטיחות ביטחונית ביו"ש, יפנה תושבים להתגורר בפריפריה, יוזיל את מחירי הדיור יפחית את עומס הכבישים בישראל (כי למשל כשירושלמי צריך לנסוע לדרום או לצפון הוא צריך לנסוע מערבה דרך כביש1 ואז צפונה או דרומה בכבישי 6,3,2,4,) ייטיב לאנשים המתגוררים ביו"ש מנסיעות בדרכים עקלקלות,
(ולימניים מביננו זה יסייע בהגברת המשילות, ולשמאלנים מביננו זה יסייע לערבים להשתלב בישראליות או לחילופין נוכל להכניס משאיות סיוע ביתר קלות לג'נין ושכם).
בקיום הכביש זה ייתר נסיעה מסוכנת וארוכה בכביש 90 הרווי בסכנות טבע ולוגיסטיקה,
ועוד הרבה בעיות שזה יפתור שאם רק נחשוב נראה שזה לא רק טוב אלא נצרך...
דווקא בכביש 6 יש קטע כזה בין מחלף קסם למחלף בן שמןכביש בין 4 נתיבים הוא כביש קשה לנהיגה, ולא מתאים לכבישים בין עירוניים עמוסים.
חוץ מבעיות פוליטיות, פרויקט כזה אמור להיות מאוד מאוד יקר כי מדובר בדרך הררית מאוד ולא מישור (כמו כביש 6). כביש כזה לכאורה יעלה מאות מיליארדים ואני לא רואה לזה הצדקה.ועכשיו רציתי לעלות לאוויר חשיבה מסוימת לגבי התחבורה והכבישים (אשמח לשמוע את דעתכם)
אם הממשלה ומשרד התחבורה ייקחו יוזמה לידיים וייקחו כפרויקט "על" את כביש 60, שהוא במרכז הארץ שמתחיל בבאר שבע ומסתיים בעפולה, היינו ממרכז הפריפריה בדרום בואכה ירושלים ועד מרכז הפריפריה בצפון, ויהפכו אותו מכביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, לכביש עוצמתי בעל 4 נתיבים לכל צד דבר שיקצר את הנסיעה מירושלים לעפולה בחצי שעה פחות ולבאר שבע ב40 דק' פחות שזה משמעותי בפער ענק.
איזה כביש כאן במדינה עלה מאות מיליארדים? (או במדינה אחרת?)כביש כזה לכאורה יעלה מאות מיליארדים
סך הכל הוא התייחס לבעיה ברצינות, ותוכנית כזו מאוד ייטיב עם המשילות, ובכלל אפשר להעביר אותו במנהרות- מתחת המנהרות של ג'נין- כמו התוכנית שמתחת לעיר צפתחוץ מזה כביש 60 מדרום לעפולה חסום עם שטח A של ג'נין.
הוא מדבר על כביש מבאר שבע לעפולה מדובר בכמעט 200 ק"מ.איזה כביש כאן במדינה עלה מאות מיליארדים? (או במדינה אחרת?)
טוב אבל קילומטר כביש לא עולה מיליארד שקל!, וגם לא חצי מיליארדהוא מדבר על כביש מבאר שבע לעפולה מדובר בכמעט 200 ק"מ.
קח בחשבון סלילה של 8 נתיבים כולל מחלפים ענקיים, גשרים עצומים, מנהרות ארוכות, חציבות בהרים... (כמובן אני לא רואה את זה קורה, רק לשיטתו)טוב אבל קילומטר כביש לא עולה מיליארד שקל!, וגם לא חצי מיליארד
לקחתי בחשבון מחלף (4 רמפות) במיקום מישורי עולה כ150 מלש"חקח בחשבון סלילה של 8 נתיבים כולל מחלפים ענקיים, גשרים עצומים, מנהרות ארוכות, חציבות בהרים... (כמובן אני לא רואה את זה קורה, רק לשיטתו)
דבר שאף אחד לא הזכיר אותו:קח בחשבון סלילה של 8 נתיבים כולל מחלפים ענקיים, גשרים עצומים, מנהרות ארוכות, חציבות בהרים... (כמובן אני לא רואה את זה קורה, רק לשיטתו)
לא ברור לפעמים העלות של הרחבת כביש קיים עולה על כביש חדש, מכיוון שחלק מהעלויות הוא סידור התנועה, וזה מאריך את זמן העבודות בהרבה!דבר שאף אחד לא הזכיר אותו:
כביש 50 (בגין) שהוא חוצה ירושלים, הוא נחשב בתוואי הדרך של כביש 60, הוא כביכול מפריד בין כביש 60 הדרומי מה שמכונה "דרך האבות" לצפוני "חוצה שומרון" כך שחלק ניכר וחשוב כבר בנוי ומורחב, (הגב כביש המנהרות שזה עתה בשלבי סיום של שדרוג, שיפוץ, והרחבה הוא ג"כ חלק של כביש 60) כך שבהדרגה אפשר לשדרג את כל הכביש מקצה לקצה.
דבר נוסף ראיתי את פולמוס העלויות צריך להדגיש דבר חשוב "הכביש הזה כבר קיים" העניין הוא להרחיב אותו לא לבנות כביש מאפס, אמנם ישנם קטעים מסוימים שצריך לשנות או להעביר במנהרות אינני חושב שזה דבר לא אפשרי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: